{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

Piver i højtalere, efter montering af forstærker. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Ville høre om i kunne hjælpe med en løsning.
Jeg har monteret en jbl forstærker, bass, clarion radio, og dls højtalere, alle kabler er fra audison.
bilen er en golf 3 fra 93

Efter jeg har monteret forstærker, piver den i højtalere, og jo mere omdrejninger, jo mere piver den.
Er til at blive skør af hehe

Kan man få noget anti pive halløj eller skal der monteres noget mere kabel eller hvad gør man ?

Mvh Brian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Piver i højtalere, efter montering af forstærker.
  • #1   17. aug 2012 Det kan skyldes mange ting..

En simpel ting er stelforbindelsen både ved forstærkeren og genoratoren..

Ellers kan det være at dine signalkabler ikke er nok afskærmet..

men start med stelforbindelser

• #2   17. aug 2012 En anden kendt grund til støj er hvis man placere strøm og signal kabel tæt sammen smiley men ville nok også sige du sku tjekke stel først .

• #3   17. aug 2012 Sørg for at der hvor du har taget din stelforbindelse til forstærker, skal du have slebet helt ned til bar metal.

Ellers kan det også være fordi dit strømkabel og dit phonokabel ligger for tæt, evt. har du trukket dem i samme side af bilen?

• #4   17. aug 2012 Tror mads G er 100% rigtig på den .. Det har jeg oplevet mange gange. Træk de to ledninger med en god afstand til hinanden, og wupti, ingen turbo-lyd i dine højtalere smiley

• #5   17. aug 2012 Phono kabler og strøm ligger i hver side, det gør jeg altid.
    Men skal nok lige have kigget på det med stel, fik ikke slebet ned der hvor den sidder, så det er jo et forsøg værd.

Lagde lige mærke her til morgen, at når jeg træder på bremsen, så kommer der ligesom et lille knæk i pivelyden, når den aktivere bremselyset.

• #6   17. aug 2012 Hvis du ik har slebet der hvor du tager stel, har du fundet problemet, og lad vær med at hør musik på vejen hjem, fordi du risikere at brænde stelbane i både forstærker og HU, hvis du ik allerede har gjort det...

Men slib ned til HELT ren metal, så den har ordentligt forbindelse, og hvis den så stopper med at pive, har du været heldig...

• #7   17. aug 2012 Og hvis du vil læse mere om det kan du søge herinde på Generatorstøj. Det er det de fleste kalder det.
    Løsningen er dog den samme:
    Tjek kabelføring
    Tjek stel
    Forkort stelledningen

• #8   17. aug 2012 Går igang med det samme.
    Vender tilbage med opdatering smiley
    Tak for alle svar indtil nu.

• #10   22. aug 2012 Det tager jo lang tid at slibe med en tandbørste smiley

Nej det var faktisk mig der havde brugt en forkert ledning, der var nemlig trukket 1 phono kabel i forvejen, men gad ikke lige hive den ud, men fik vist byttet om på noget undervejs hmmm, så fik byttet rundt og brugt de rigtige kabler, og nu spiller det.
    Skal vist snart have briller eller såen smiley

Kommentér på:
Piver i højtalere, efter montering af forstærker.

Annonce