691 visninger
|
Oprettet:
brokobling {{forumTopicSubject}}
Jeg har fundet et godt tilbud, så fik lige en ide om det kan lade sig gøre.
4 kanals forstærker sætter jeg til en sub og 2 højtalere.
Men kan man brokoble headunit forstærkeren til de sidste to højtalere eller bliver det noget rod?
aug 2009
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 10 Emner: 155 Svar: 1.670
aug 2007
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 41
Ja lige præcis, kan ikke huske om det typisk er front eller baghøjtalerne man kan brokoble på forstærkere, hvor man kan sætte den til en sub.
aug 2009
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 10 Emner: 155 Svar: 1.670
så jeg synes du skal brokoble til subben (hvis din forstærker understøtter det og hvis du har 2 kanaler der kan spille de lave toner) og så sætte dine hattehylle højtalere til de 2 andre kanaler som spiller høje toner, indstil det hele og så træk enten dine fronthøjtalere over HU eller køb en ekstra 2 kanals ved siden af.. du skal bare huske at hvis din forstærker f.eks er stabil i 2 ohm, så hvis du brokobler er den kun stabil i 4 ohm da hver kanal kun tror den har halvdelen af den modstand i subwooferen end den egentlig har.. den vil tro at subben er på 1 ohm hvor den faktisk er på 2 ohm, det samme med den anden kanal.. de tror at de trækker en 1 ohms sub efter sig, og den er ikke stabil i 1 ohm så derfor vil den begynde at cutte lyden og blive meget varm.. hvis den altså overhovedet vil spille så når du brokobler, så tjek altid hvor mange ohm begge enheder kører med, for ellers går der ikke lang tid før du brænder noget af..
aug 2007
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 41
brokobling