{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.492 visninger | Oprettet:

Opgradere standard lyd :) {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg har lige lånt bet'brors profil, da jeg ikke selv har en..
Men jeg har en Corolla 1,3 GLS '97, hvor jeg gerne vil opgradere lyden lidt..

Lige pt er der monteret en eller anden Panasonic HU, og standard enheder for og bag.
HU skal opgraders om alle omstændigheder, da jeg gerne vil have mulighed for USB og SD-kort.

HU, tænker at denne ville være et godt bud:
http://carsound.dk/produkt.asp?id=10777

Med hensyn til enhederne, er jeg lidt i tvivl.
De spiller som sådan fint, dog begynder dørene at "rasle" med når der skrues op.
Dette kan nok afværges ved at sætte højpassfilter og montere sub til bas istedet.

Det skal lige nævnes, at jeg ikke ønsker det "syge anlæg", blot en opgradering af det standard, og derfor vil jeg ikke ud og rode med montering af forstærker osv..

Men jeg har 2 ideer til hvordan det kunne gøres:

1. Pioneer HU
Beholde standard enheder, og sætte højpassfilter således bas skæres væk, og enhederne ikk stresses så meget.
"Slim aktiv sub" under sædet for at tage sig af den manglende bas.

2. Pioneer HU
Opgradere enhederne med enten RF's P165 eller R165, da de virker til at passe perfekt, både plads og prismæssigt i mit budget.
Stadig sætte højpassfilter således bas skæres væk, og enhederne ikk stresses så meget.
"Slim aktiv sub" under sædet for at tage sig af den manglende bas.

Med slim sub tænker jeg enten:
http://carsound.dk/produkt.asp?id=11181&pk=27&produkt=Crunch_GP800_-_8%22_SlimFit_Subwoofer

Eller
http://carsound.dk/produkt.asp?id=10856&pk=27&produkt=Rainbow_Intelli_Sub8_-_SlimFit_Subwoofer

Hælder nok mest til Rainbow..

Det var lidt om mine tanker og ideer.

Er der nogle der kan komme med nogle kommentarer, forslag eller ideer?

Vil forslag 2 være "meget" bedre lydmæssigt, i forholdt til forslag 1.
Altså vil det være de 1000-1500kr mere værd at opgradere enhederne.

Håber nogle kan komme med lidt gode råd og ideer.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgradere standard lyd :)
  • #1   15. okt 2012 Overvej at købe en HU med Bluetooth hvis du har en smartphones. Har selv en med jackstik og jeg ærger mig hver gang over at jeg ikke ofrede det mere og fik en med blåtand så jeg slap for den forbandede ledning.

    Men - personligt oplevede jeg at en god HU gjorde ufatteligt meget for lyden da jeg skiftede min i sin tid. En god HU med mindre gode højtalere er for mig bedre end en gammel skod HU med gode højtalere.

    Personligt har jeg rigtig gode erfaringer med pioneer og Jbl højtalere. X-Sound kan ikke anbefales. Har et sæt bagi og de rasler som en anden røde kors indsamling.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #2   15. okt 2012 Ville gå efter den lidt dyrere løsning, og både tage HU og nogen nye højtalere, man kan let høre forskellen, og det vil spille mere balanceret, end hvis du bare smækker en sub i smiley

  • #3   15. okt 2012 Jeg ville smide de ekstra få hundrede kroner og tage en Pioneer 8400BT istedet, den er også på carsound til 15-1600 mener jeg...

    prøv at nøjes emd at skifte HU og så se hvad der sker, du vil kunne høre en stor forskel på dine standardhøjtalere, og de vil også kunne klare at spille noget emre bass, med en ordentlig HU...


  • #4   15. okt 2012 da SQUIRREL_ -> Den HU jeg linker til at Bluetooth ?
    Men jah, det kan jo godt ske at opgradering af HU vil hjælpe en del, selvom den nuværende virker til at være ret god.. og på fronten står der 4x40W smiley

    Mr. Christiansen -> okay, tak for råd.. Det bliver taget op til overvejelse..

    - PSA Project - -> Det tænker jeg også kunne være en god plan, altså at udskifte HU først, og hvis det ikke er optimalt, så prøve at opgradere enheder og evt tilføje sub..

    Men kom endelig med flere kommentarer..

    Er der eksempelvis nogle der har erfaringer med "SlimSubs" under sædet ?
    Hvordan vil en sådan performe ?

    Og er der nogle der har erfaringer med netop Rainbow sub'en som jeg har linket til ?


  • #5   15. okt 2012 Altså 4x40w kan du godt skyde en pil efter smiley

    Men vær opmærksom på at 8400'eren er noget bedre i forstærkerdelen end 6400, hvis det er smiley

    mht. slim subs, så synes jeg personligt ik de er meget værd, de giver en smule ekstra bulder, men ik noget super fed lyd eller noget...


  • #6   15. okt 2012 Det tænkte jeg nok, det kan være jeg ka finde en manual, hvor der står noget mere sigende smiley Altså, hvordan de er opgivet osv ?

    Jah okay, men "hvor" meget bedre, altså vil de være de 250kr værd, hvis jeg vælger at beholde standard enheder ?

    Okay, men jeg tænker lidt, at til formålet vil den da altid kunne klare bassen bedre end 6,5" enhederne som samtidig skal klare mellemtone ? smiley

    Grunden til jeg ikke ønsker en "rigtig" sub kasse i bagerummet, er fordi jeg surfer og derfor har brug for alt pladsen i bagerummet smiley


  • #7   15. okt 2012 du kan få 8400bt til næsten samme penge som 6400bt på carsound her

    http://avantix.dk/catalog/product_info.php?cPath=199_24_22_201&products_id=5196


    overvejer selv og købe den derinde snart smiley


  • #8   15. okt 2012 Er der nogle der kender til RF enhederne ?
    Og evt. kan give lidt kommentarer ris / ros ?

    Gælder enlig både deres R, P, og T serie smiley
    De har nemlig lav monterings dybde, og passer derfor i en Corolla (maks 55mm)..


  • #9   15. okt 2012 Jeg vil BESTEMT mene at 8400 er langt mere end de 250 kr. ekstra værd...
    Den har også andre fordele, som f.eks at USB indgangene er bagpå, så du kan trække et USB-kabel over i handskerummet og slippe for at have USB-pen eller kabel strittende ind i kabinen smiley

    Mht. RF - så er min generelle mening af det er spild af penge, de er rigtigt spidse og irriterende at høre på i diskanten.
    Man kan få meget bedre til samme pris efter min mening...
    Men det er jo en smags sag...


  • #10   15. okt 2012 Hvis jeg var dig, ville jeg kigge efter Hertz Space serien istedet smiley

  • #11   15. okt 2012 Med hensyn til 8400, så er det nok den jeg skal gå efter smiley

    Okay, det vidste jeg umiddelbart ikke om RF, er der andre med samme holdning ?
    Umiddelbart kan jeg ikke finde et sted de har Hertz Space ?

    Jeg synes ikke jeg kan finde mange alternativer til RF som er under 55mm i dybden i en 6,5" smiley


  • #12   15. okt 2012 Der burde ku findes flere...
    Ved Pioneer også ha lavet nogle, hvad de hedder kan jeg dog ik huske, men Pioneers diskanter kan også nemt være lidt spidse i det...

    Mener da Knot.dk har Hertz Space, men er ik sikker...


  • #13   15. okt 2012 Hvordan er Pioneers enheder så sammenlignet med RF ?

    Og har du hørt 2012 modellerne af RF ? eller er din vurdering på baggrund af de ældre modeller ? smiley

    Knot har ikke Hertz Space i 6,5", og dem de har i hertz måler alle +60mm i monteringsdybden smiley Det skod der ikke er mere plads i sådan en Rolla smiley
    De samme gør sig gældende for alpine slim serie, de måler også lige omkring 60mm smiley


  • #14   15. okt 2012 Jeg har hørt en del fra RF og er aldrig blevet overrasket positivt, lad os bare sige det sådan smiley

    Jeg synes Pioneers enheder er bedre, dog skal du op i de lidt dyrere serier, før de lyder godt...


  • #15   15. okt 2012 Okay smiley
    Kan også se på din profil, at du har med bilstereo at gøre til daglig smiley

    Problemet er bare at hvis man skal op i den dyre ende, så bliver det for dyrt at smide i sådan en billig/gammel bil..

    Men tror jeg vil starte med HU også se hvordan det spiller..

    Og tror du/I så ikk at raslen i dørene kan undgås ved at tilføje sådan en SlimSub af en art, til at spille bassen ?


  • #16   15. okt 2012 Jeg vil tro en del af det allerede forsvinder ved skift af HU.

    Men ellers jo mindre bass dine dørhøjtalere skal spille, jo mere skal der jo til før de begynder at skratte/rasle smiley


  • #17   15. okt 2012 Hvilken af disse ISO adaptere passer til en Corolla fra 97 ? smiley
    Umiddelbart vil jeg sige begge, men stikkene er da ikke ens ?
    http://avantix.dk/catalog/product_info.php?products_id=4179

    eller
    http://avantix.dk/catalog/product_info.php?products_id=4187


  • #18   15. okt 2012 Hvis du allerede har en Panasonic HU i, så er ISO-stikket allerede skiftet, så det er bare at smide en ny headunit i bilen smiley
    Men vil som de andre siger, tage en 8400BT. Det er en lækker headunit!


  • #19   15. okt 2012 Ahh okay smiley Var nemlig i tvivl..

Kommentér på:
Opgradere standard lyd :)

Annonce