{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
901 visninger | Oprettet:

HJælp til støj {{forumTopicSubject}}

hej har købt en bil hvor jeg så har puttet en forstærker i baggaerum

(kablerne var trukket ) så havde de lagt phono og signal (rem) i samme side oven i købet tapet dem sammen og det hylede en pivetone fra højtalerne så nu har jeg lagt det over i den anden side til strøm men nu hyler de stadig hva kan det da skyldes

ska siges at hvis jeg tager Rem kablet ud af H unit stopper det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJælp til støj
  • #1   30. okt 2012 remote og strøm skal ligge i en side.. og signal i en anden side..
    Hvis støjen forsvinder når du tager remote ud af din HU, så er det muligvis fordi din remote er trukket forkert..
    Men ved ikk om det er svar??


  • #2   30. okt 2012 du skal altid køre kablerne i hver sin side...
    den side hvor dit batteri sidder i skal du køre + og den anden side skal du køre signal og remote...
    grunden til det stopper når du tager remoten ud er fordi din forstærker stopper med at spille så...

    men hvis kablerne er kørt i den forkerte side så prøv og byt rundt på dem hvis det ikke virker skal du evt prøve og sætte et støjfilter på...


  • #3   30. okt 2012 det kan sagtens spille men hyletonen er der samtidig

    og som jeg skrev var phono og Remote ført i samme side før der hylede de
    så satte jeg remote over i den anden side altså ved + kablet der hyler den også det er det der er problemet smiley


  • #4   30. okt 2012 Nu er det vel nogle ordentligt skærmede phonokabler og ikke bare nogle billige tynde nogle smiley ?

    Kunne evt være derfor, hvis det hele er trukket ordentligt


  • #5   30. okt 2012 det larmer når jeg tager remote ind i headunit hvis jeg tager den ud larmer den ik ?

  • #6   30. okt 2012 det ligner nogle dyre nogle men der er et kabel mellem selve de to phono stik der sidder fri hva er det til kan måske være det?

  • #7   30. okt 2012 det er ikke dem her men der er også det lille kabel imellem

    http://www.ice-shop.dk/ground-zero-gzcc-p-1123.html


  • #8   30. okt 2012 Så okay det hyler stadig når remote er sammen med + og phono er i den anden side??

    Du bruger ikke den lille ledning som remote vel? det må du nemlig ikke.. det giver støj smiley Den lille ledning i phonokablerne skal ikke benyttes..


  • #9   30. okt 2012 nej bruger ik den ledning ved phono og nej jeg har

    og ja det hyler stadig men ikke når jeg tager remote ud af HU smiley


  • #10   30. okt 2012 Kunne godt være noget dårligt stel ved forstærkeren der gør det måske?

    Men der burde ikk være noget når du har trukket remote for sig selv sammen med + kablet i den ene side og phono kablerne i den anden side...


  • #11   30. okt 2012 lyder spøjst jeg har trukket Rca/phono kablerne sammen med kabler til højtalerne og remote kablet gennem midten af kabinen og om til forstærkeren, strøm har jeg trukket i venstre side for sig selv og jeg har ikke nogle problemer med støj. Havde dog i starten problemer med stel fordi jeg ikke havde fundet et godt stel smiley men det er at prøve sig frem:) håber jeg kan hjælpe

  • #12   30. okt 2012 prøver lige at tjekke stel i morgen smiley

  • #13   30. okt 2012 Det er næsten 100% sikkert din stelforbindelse.

    Ellers kan det være dårlige phonokabler eller en brændt stelbane i enten forstærker eller radio.

    Husk at din stelforbindelse skal slibes ned til hel ren metal og sidde FAST...

    Hvis det bliver ved kan du prøve at sætte en lille ledning fra stel på forstærkeren og over på stel på phonokablet (stel er det yderste på phonokablet smiley )
    Hvis det så holder op derefter så er det næsten 100% sikkert stelbanen i din HU eller forstærker der er gået...


  • #14   30. okt 2012 Det lille stykke ledning som er på de phono kabler du linker til er ikke til remote !

    Det er til at stelle i her ende for at undgå støj.


  • #15   30. okt 2012 Altså hvis bare man har phonokabler i en rimelig kvalitet, så kan man SAGTENS trække remoten sammen med dem, da det er en så svag strøm der kommer derigennem...

    Hvis remoten giver støj på ens phonokabler er de satme for ringe afskærmet smiley


  • #16   30. okt 2012 PSA:
    er du sikker på man kan? Stort set ALLE folk der har med hifi at gøre ud over dig nu siger det modsatte.. at man ikke kan smiley

    Ved at man godt kan hvis man har en sub på da den alligevel ikk kan afspille støj..
    Har fået alt muligt lort at vide hvad kablet i midten skal bruges til, dog er du den første der siger den faktisk kan bruges som remote..

    Groundloop er stadig den eneste logiske forklaring jeg har fået..


  • #17   30. okt 2012 Holder med PSA her, har også selv snakket med en del hifi geeks og de siger at man sagtens kan have remote i samme side som signalkablerne.

    Jeg syntes dog at det erbest practices når man er igang med at trække kabler at man trækker remote i samme side om sine strøm kabler


  • #18   30. okt 2012 Emre - Har utallige gange i egne biler og andre biler jeg har monteret i benyttet det kabel i midten til remote og har andre gange haft et løst remote kabel liggende sammen med phonokabler, uden nogen former for problemer smiley

    Men vil sige det oftest er bedre at få et lidt tykkere kabel til remoten, end det der sidder på phonokablerne smiley

    Har også hørt nogle snakke om at bruge det til Groundloop, har dog aldrig haft et tilfælde hvor det var nødvændigt smiley


  • #19   30. okt 2012 remote tænder din din forstærker.
    så klart lyden stopper da forstærkern er slukket.

    lyder som brændt stelbane eller dårlig stel til forstærker.


  • #20   30. okt 2012 PSA:
    okay så smiley Jamen det lyder da til at man alligevel kan bruge det så.. Der må vel også være en grund til at folk sætter et der..
    Havde heller ikk behov for at lave groundloop i min egen.. Så har ikk rigtig erfaring med det kabel smiley


  • #21   30. okt 2012 lyden stopper ikke? der er bare en hyletone mens jeg hører noget

  • #22   30. okt 2012 Altså forstærkeren slukker ikke når du piller remote fra?????

    Så er der noget helt galt i hvert fald smiley


  • #23   30. okt 2012 jo gør den nu nok

  • #24   30. okt 2012 Det skal den i hvert fald smiley

Kommentér på:
HJælp til støj

Annonce