{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Hjælp til bass {{forumTopicSubject}}

Hej, er igang med et "møg projekt" som vi kalder det, og vi har købt os en 400W sub fra pioneer. Vi vil sætte den direkte til radioen via et strøm kabel. Lyder funky, men har virket i et par af vores andre projekter uden problemer, med større Watt bass. Men her forsvinder lyden fra alle højtalere i bilen når vi sætter det i radioen på hvilken som helst af højtaler kablerne. Nogle ideer til hvordan vi kan sætte det til på denne måde, og stadig få bass? Det er lidt nødvendigt for projektet. smiley

Inden i begynder, ja det er dumt, ja det lyder af lort. Men et gammelt lig har man altid lov at lege med. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til bass
  • #1   24. nov 2012 Umiddelbart lyder det til at HU bliver overbelastet og bare stopper for lyden

Ville aldrig selv gøre det, det kan jo gøres så billigt hvis det alligevel skal være "møg"
    Finde en brugt stereo forstærker til 200 kr, de jo overalt på dba smiley stadigvæk 10x bedre og risikofrit end at bruge en HU

Men hey, det styrer du jo, kom bare lige med mit input smiley i dette tilfælde handler det jo om en sub med god følsomhed istedet for wattforbrug

• #2   24. nov 2012 Undskyld, lyder nok lidt dum, men hvad filan er HU? Men lyder til at give mening. Har en anden Xzound bass med xzound forstærker bagpå, de er begge xzound så det er jo møg i sig selv. Er det nok med et phonokabel til forstærkeren for at få lidt bass ud af den eller hvad? Har ikke den helt store uddannelse i at sætte anlæg i bil, og har kun et phonokabel liggende.

Spørger fordi min ven der skal sætte det på er på ferie og har bedt mig om det, er blevet enige om enten xzound bassen med forstærkeren, eller strømkablet. Det passer godt nok til projektet, men aner ikke hvordan jeg sætter den forstærker til så der kommer lidt bass ud af den.

• #3   24. nov 2012 man burde nok når man har SÅ lidt forstand på det i det hele taget lade vær med at pille ved det og lave det.. vil aldrig komme til at fungere så man kan høre noget ordenligt musik, ligemeget hvor ringe det end så er. tag dog en gettoblaster med ud i bilen i stedet med nogle batterier i istedet..
    Hvis i overhovedet vil kunne sætte en bas direkte til en radio skal i finde en med en meget høj følsomhed (DB) omkrig 95-100db og en så lille watt forbrug som overhovedet muligt. 25-50 watt. og ingen af delene er zxound. plus deres radioer er møj elendige..

• #4   24. nov 2012 Hvilken Pioneer enhed er det tale om? Er den ny, og funktionel? Hvis lyden helt forsvinder fra udgangen, så kan det skyldes at svingspolen er "smeltet", og dermed kortslutter udgangen på HU, hvilket resulterer i det du beskriver.

Kan dog ikke lade være med at sige at det er helt åndssvagt, det I har gang i...

Kommentér på:
Hjælp til bass

Annonce