{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.997 visninger | Oprettet:

lyddæmpning af subwoofer kabinet?? {{forumTopicSubject}}

hey, jeg kom til at tænke på hvad gør det egentligt at lyddæmpe sit subwoofer kabinet? giver det dybere bas eller hvad? har aldrig haft lyddæmpet mine kabinetter . og altid bygget dem i 20mm spånplade og de har egentlig aldrig raslet eller noget. så er det overhovedet nødvendigt at lyddæmpe sådan nogen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lyddæmpning af subwoofer kabinet??
  • #1   24. jan 2013 Ud fra min erfaring, giver det en lidt fastere bass. Og så er det også en god ting, hvis det er til lydkvalitet...

• #2   24. jan 2013 hvad mener du helt præcist med at lyddæmpe? smiley forstår jeg dig ret, giver det efter min erfaring en dybere og kraftigere lyd. Har haft gjort det med min vens sub i hans polo 6n, hvor subben gik fra ikke at sige sææærligt meget når den spillede, til at vinduesviskerne foran på bilen vibrerede, godt nok ikk sæærligt kraftigt, men de vibrerede! efter vi self havde gjort det smiley men er ikke sikker på jeg har forstået spørgsmålet ordentligt! ret mig hvis jeg tager fejl! smiley

• #3   24. jan 2013 Lyddæmpning af et subwoofer kabinet gør præcist det ordet lyder som... Dæmper lyd... men ikke Bassens lyd... Dæmpematerialet i subkassen gør det at absorbere lydbølgerne fra din subwoofer, og eliminere det der kaldes stående bølger... (Det som lyder som rungen i specielt portede kabinetter) Grunden til mange oplever en forbedring af lyden og måske endda følelsen af mere bass er fordi dæmpningen absorbere nok til at kabinettet ikke runger lige så meget med, og derfor ikke udfase den lyd man faktisk gerne vil have...

Til SQ, altså lydkvalitet, er det en god idé at dæmpe kabinettet, med en god dæmpeuld i lukkede kasser og æggebakkeskum i portede kasser...

Til SPL altså Lydtryk, vil dæmpeuld af nogen art have en negativ effekt på lydtrykket... (Kan ses på db-målinger) med forskelle på op til 3 db med og uden dæmpning... Her er kabinet opbygning og optimering af airflow vigtigere end dæmpning...

• #4   24. jan 2013 hmm ja okay. har en hertz hx250 i lukket kasse .. som jo er en all round enhed. dog får den tit fulde knald altså alt hvad den kan trække. men jeg syntes dog stadig den lyder meget pæn og præcis.

så det er vel ikke nødvendigt at dæmpe den?

tænkte bare at det måske ville give dybere lyd eller noget smiley

• #5   24. jan 2013 så passer det, det jeg skrev kalle! smiley ifølge Cody smiley

Kommentér på:
lyddæmpning af subwoofer kabinet??

Annonce