8. okt 2007 Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Forstærker input level LOW/HIGH?? {{forumTopicSubject}}
Hey folkens..
Har en forstærker hvor jeg kan indstille på input level med en switch... Og nej det er ikk gain..
Der står low og high på den..
Manualen siger følgende..
INPUT LEVEL
INPUT LEVEL selects Low/High level input from headunit
if you set it to Low, then Rca Jack receives Low input
If you set it to high, then Rca jack receives High input.
Når jeg sætter den til high, så spiller den lavere end når den står på low..
Virker ikk til den forvrænger når den står på low og spiller højt, har dog ikk målt på det..
Mit spørgsmål er så, hvad helvede er det rigtigt og hvornår skal den stå på hvad?
Virker til det er lidt valgfrit..
Min HU er en Pioneer 88RSII hvis det skulle have nogen betydning..
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 49 Svar: 2.998
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 714
Grunden er man ikke ønsker clipning samt beder lyd fra HU til forstærker derfor skurer forstærker ned for sin forstærkning og sender der ved minder støj med ud
det med clipning kan dog stadig forkomne hvis man skurer for meget op for Hu men ikke så meget som på low
det er en måde at gør det nemt for normal brugen og ikke folk som mig der måler sin HU samt forstærker ind så de ikke cliper i signal
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Wtf nej..
john n:
Ja okay tænkte nok at det var sådan noget..
Så du ville mene den skal stå på high så??
Har indstillet den til når den står på high at der ingen clipning er..
Fik bare ikk målt hvordan den er mens den er på low.. Fordi hvis der så ingen clipning er der, så er det vel kun et + at jeg kan have den der..
Men virker til at det nok vil forekomme..
Forstår dog ikk det sidste du skriver? Det ændre jo ikk rigtig på hvis ens HU er lort og clipper når man skruer op
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.602
Den vil prøve at forstærke et forholdsvist svagt signal, derfor vil det også nememre clippe, som John siger...
sæt du den bare på high og få den bedste lyd ud af det
mar 2007
det jeg ment med den sidste er at jeg har udmålt min HU så jeg ved den skal ikke over 28 i vol da den så clipper ud over det så passer det på stort set på alle alpine 27-28 vol der clipper de
hvor på pioneer er det forskelligt og skal udmåles med oscilloskop eller noget der kan det sammen
okt 2007
Ja okay Kan høre jeg skal måle på det..
john n:
Har målt på min pioneer at den ikk clipper overhovedet så ja
Og forstærkeren er indstillet til at den heller ikk clipper når den står på high..
Men okay kan høre at jeg skal måle hvad den gør når den står på low..
Men vi er enige om at hvis den ikk clipper så er det vel fint nok at den står der?
mar 2007
okt 2007
Det er nemlig det der ikk er..
Ved hvordan det lyder når en forstærker clipper og det tripper mig normalt..
Men når den står på low så sker der ikk andet end at det spiller højere.. Synes overhovedet ikk det clipper..
Når men kan høre jeg bare skal ud og måle på tingene pil igen hele lortet fra og så op på bordet på dtu.. aahhh trip.. haha
Forstærker input level LOW/HIGH??