{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Kan det på nogen måde fungere? {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.dk
Jeg har jo den her gamle BMW 2002 fra 1970 holdene herhjemme uden nogen form for lyd i.
Jeg kunne godt tænke mig at jeg kunne høre lidt musik fra min iphone osv når jeg køre rundt.
Problemet er at der aldrig har siddet højtalere i bilen, så der er ingen huller i dørene eller andre steder.
Jeg vil selvfølgelig ikke begynde at skære huller i dørene, eftersom det er umuligt at få fat i i nogle nye dørsider i god stand.

Jeg er så kommet frem til, at jeg kunne købe mig sådan et sæt her:
http://www.conradelektronik.dk/SINUSTEC-UB-5000-P%c5BYGNINGSH%d8JTTALER.htm?websale7=conrad-dk&pi=373594&ci=SHOP_AREA_17281_0321010

http://www.conradelektronik.dk/AEG-AR4027-BILRADIO.htm?websale7=conrad-dk&pi=373855&Ctx=%7Bver%2F7%2Fver%7D%7Bst%2F3ec%2Fst%7D%7Bcmd%2F0%2Fcmd%7D%7Bm%2Fwebsale%2Fm%7D%7Bs%2Fconrad-dk%2Fs%7D%7Bl%2F02-aa%2Fl%7D%7Bsf%2F%3Cs1%3EBILRADIO%3C%2Fs1%3E%2Fsf%7D%7Bp1%2Fd9f0e5e734caf70269fa89996cb38b3d%2Fp1%7D%7Bmd5%2F768ac300c93955d244304faf4ce980c7%2Fmd5%7D

På den måde slipper jeg får at skære huller og samtidig får jeg nogle højtalere i en nogenlunde størrelse (alt er relativt).

De vil så komme til at stå omme i hattehylden.

Mit spørgsmål er så om det er noget der godt vil kunne fungere til lidt popmusik en gang imellem og til at høre lidt radio og kan det spille bilen nogenlunde op så det er til at høre?

Bilen er jo nemlig en gammel svend og den "larmer" rigtig meget når man køre hvilket man godt kan blive træt af på længere træk, og så ville det være rart at overdøve den larme en smule.

Mvh. Frederik Jensen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan det på nogen måde fungere?
  • #1   15. jun 2013 Tror ikke ligefrem du vil kunne overdøve den med god lyd, så kommer de nok til at skratte.
    En anden mulighed er at du køber nogen gode højtalere, forstærker osv, også selv bygger et kabinet af mdf, glasfiber eller hvad du nu har lyst til, også stiller det på hattehylden eller lign.


  • #2   15. jun 2013 Som du er inde på Marcel, så kan jeg selvfølgelig ikke overdøve larmen helt 100% men en fantastisk ren lyd.
    Men er det nogle højtalere som kan spille nogenlunde højt, så det ihvertfald ikke er umuligt at høre hvilken sang der bliver afspillet?

    Den mulighed som du skriver er selvfølgelig den rigtige måde. Problemet er dog, at hattehylden virkelig er smal = 16cm og så kommer bagruden i en meget skarp vinkel, så der er virkelig ikke plads til noget størrer end dem jeg linkede til. Samtidig vil prisen også blive en helt anden, og jeg vil alligevel aldrig nogensinde få "god lyd" i sådan en gammel bliskspand.


  • #3   15. jun 2013 hvor ville det dog være synd at smide sådan noget popsmart lort i den bil

    Kig på den her side
    http://www.retrosoundusa.com/
    Ved godt prisen er derefter, men den bil fortjener det sgu


  • #4   15. jun 2013 Du kan jo, som anden mulighed, også selv fremstille nogle alternative dørsider MED plads til højtalere og gemme de originale.

    Det er nemmere end man lige tror, ellers er der mange firmaer der laver den slags.

    Som nogen siger, så er eget kabinet også en mulighed, men det er svært at lave foran på bilen.


  • #5   15. jun 2013 Ellers smid nogen højtalere under sædet, eller et andet sted hvor der plads.
    De der er helt sikkert intet værd, kig herinde i markedet, du kan helt sikkert finde noget combo der lige til at sætte til og som spiller udemærket til en fin pris.

    Hvis du vil have god lyd og mindre motorlyd kan du jo få lagt sådan nogen plader ind i dørsider osv, så der ikke kommer så meget lyd ind eller ud.


  • Niki W
    Niki W Tilmeldt:
    okt 2003

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #6   16. jun 2013 Lav et kick panel (Google det) så får du lyden forfra og så fin et billigt sæt og træk det o!ver radio, så skal det nok bli godt:)

  • #7   16. jun 2013 Tror det begrænset hvor meget du kan "spille bilen op" for 429kr .. Der er en masse andre bedre løsninger, lyt til de andre smiley

Kommentér på:
Kan det på nogen måde fungere?

Annonce