Forskel på Hertz MLK165 og MLK2 {{forumTopicSubject}}
Hej,
Har idag Hertz Mille MLK165 sættet i min bil, med aktiv deling. ( http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/pdf_mlk165.pdf)
Men jeg er træt af den skarpe diskant, synes ikke den lyder særlig godt, og basserne er røget i ophænget (åbenbart en kendt svaghed på dem)
Så har overvejet et sæt MLK2 som jeg har fundet til en fornuftig pris.
( http://au2tek.dk/images/editor/Datablade/HERTZ/MILLE/MLK2.pdf)
Er det lidt samme lyd i det sæt, kan se der er en meget mere lækker diskant med, rent udseendes mæssigt, og der er kræset en anelse merefor bassen, dog med samme ophæng.
Men vil jeg mærke stor forskel på de sæt?
Der er jo trods alt en tæmmelig stor nypris forskel på dem, men kunne forestille mig det sindsyge delefilter i MLK2 også må koste en god % del af sættet. og det skal jeg ikke bruge til noget.
På forhånd tak for svar.
Mvh. Rasmus Christensen
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Hvordan har du indstillet dit delefilter??
jul 2007
Følger: 28 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 178 Svar: 2.440
mar 2006
Følger: 78 Følgere: 78 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 783
Synes den er meget skarp, og har haft en af de bedste i DK til og kigge på det.
Kan ikke huske hvilket slags delefilter det endte med, og deler lidt forskelligt alt efter om jeg skal spille højt, eller almindeligt.
Den blir trukket af KLasse A forstærkerdelen på en Audison LRX5.1k og har en Bit Ten som DSP
Men synes den er utrolig hård og hører på tit, og især ved MP3 og sådan noget skidt, så blir det helt skidt
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Det har noget at gøre med hvordan de står..
Havde lidt samme problem så fandt jeg ud af det var 1 pga mit gitter foran diskanten og 2 pga delefilterets indstilling... (du kan dæmpe de højeste toner på delefilteret)
Nu spiller det sku som det skal..
Er de trukket som en enhed? biwire??
Hvis jeg havde sådan en forstærker havde jeg benyttet aktiv deling.. Det kan også fikse dit problem hvis du har en bit ten..
Har lige skaffet en Ten D selv..
mar 2006
Så et kabel til hver enhed, fra hver kanal
Så skal du til og køre full digitalt
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 20 Emner: 4 Svar: 303
mlk2 kickbasserne er lavet med neodynium magnet som har noget større kraftfeldt end alm magneter. mlk2 basserne går virkeligt dybt og kontroleret med en klang af mellemtonen som er dejlig varm. Dog kan de ikke spille lige så højt som mlk165 sættet, men det er de jo så heller ikke bygget til.
mar 2006
Filtmåtterne har jeg dog ikke hørt om at man kan ændrer
Har ikke prøvet detoriginale delefilter nej, men burde da kunne stilles, det kræver dog lige noget indstlling
Kan ske det måske ville være mishandling at købe sådan et sæt så.
Men hvad med Audison Voce sættet, er det ikke på højde med MLK165 sættet?
Eller tæt derpå, ?
Tak for svaret!
jul 2007
jul 2007
Du er da vlkommen til at holde en feriedag på Lolland og prøve dig frem i din egen bil. Jeg har et mlk2 sæt og et voce 6k sæt til at ligge du kan prøve
mar 2006
Har jo også både spille højt, og spille godt program, så det sku nok passe
Ved godt Voce og MLK2 er lidt hver for sig heh, havde også lidt overvejet bare at skifte diskanterne til ML280. men må lige prøve og rode lidt mere med det på bit ten.
Mange tak for tilbuddet
jul 2007
Jeg byggede for 5 år siden en grand vitara med sådan et sæt aktivt.
Alpine headunit med aktivt med en gz.sq 4kanal til mlk165 sættet som spiller op til en gz 15" plutonium xq med en gzpa1.6000d i røven. Set spiller sku godt og det spiller stadigt
mar 2006
Jeg synes bare snart jeg vil prøve noget nyt, men det skal både ku spille højt, og godt, og helst en tand bedre, nu jeg alligevel skifter.
Har 2stk AV12 i nu, så det skal jo kunne følge med
Forskel på Hertz MLK165 og MLK2