{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

Forskel på Hertz MLK165 og MLK2 {{forumTopicSubject}}

Hej,

Har idag Hertz Mille MLK165 sættet i min bil, med aktiv deling. ( http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/pdf_mlk165.pdf)
Men jeg er træt af den skarpe diskant, synes ikke den lyder særlig godt, og basserne er røget i ophænget (åbenbart en kendt svaghed på dem)

Så har overvejet et sæt MLK2 som jeg har fundet til en fornuftig pris.
( http://au2tek.dk/images/editor/Datablade/HERTZ/MILLE/MLK2.pdf)

Er det lidt samme lyd i det sæt, kan se der er en meget mere lækker diskant med, rent udseendes mæssigt, og der er kræset en anelse merefor bassen, dog med samme ophæng.

Men vil jeg mærke stor forskel på de sæt?
Der er jo trods alt en tæmmelig stor nypris forskel på dem, men kunne forestille mig det sindsyge delefilter i MLK2 også må koste en god % del af sættet. og det skal jeg ikke bruge til noget.

På forhånd tak for svar.

Mvh. Rasmus Christensen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel på Hertz MLK165 og MLK2
  • #1   14. jul 2013 Din diskant burde være fin nok..
    Hvordan har du indstillet dit delefilter?? smiley

• #2   14. jul 2013 Jeg har købt et boston komponentsæt, Det er første gang jeg har haft en diskant jeg er tilfreds med

• #3   14. jul 2013 Emre:

Synes den er meget skarp, og har haft en af de bedste i DK til og kigge på det.

Kan ikke huske hvilket slags delefilter det endte med, og deler lidt forskelligt alt efter om jeg skal spille højt, eller almindeligt.

Den blir trukket af KLasse A forstærkerdelen på en Audison LRX5.1k og har en Bit Ten som DSP

Men synes den er utrolig hård og hører på tit, og især ved MP3 og sådan noget skidt, så blir det helt skidt smiley

• #4   14. jul 2013 Rasmus C:
    Det har noget at gøre med hvordan de står..
    Havde lidt samme problem så fandt jeg ud af det var 1 pga mit gitter foran diskanten og 2 pga delefilterets indstilling... (du kan dæmpe de højeste toner på delefilteret)

Nu spiller det sku som det skal.. smiley

Er de trukket som en enhed? biwire??
    Hvis jeg havde sådan en forstærker havde jeg benyttet aktiv deling.. Det kan også fikse dit problem hvis du har en bit ten..

Har lige skaffet en Ten D selv.. smiley

• #5   14. jul 2013 Jeg kører aktiv deling. delefiltret jeg hentydede til er på Bit Ten, der kan du jo vælge forskellige slags smiley

Så et kabel til hver enhed, fra hver kanal smiley

Så skal du til og køre full digitalt smiley

• #6   14. jul 2013 diskanten er en anelse mere detaljeret i mlk2 sættet og mere behagelig at lytte til. Der er dog i mlk165 sættet rigtigt mange faktorer der spiller ind som der skal leges med.Såsom vilken str bagkappe, hvor mange af de filtmåtter der skal i , samt alt det andet du godt ved om placering smiley Har du prøvet at bruge dem med det originale delefilter ? Aktiv deling er ikke altid det bedste da delefiltrene kan tit være lavet så den fjerner unoder i enhederne.
    mlk2 kickbasserne er lavet med neodynium magnet som har noget større kraftfeldt end alm magneter. mlk2 basserne går virkeligt dybt og kontroleret med en klang af mellemtonen som er dejlig varm. Dog kan de ikke spille lige så højt som mlk165 sættet, men det er de jo så heller ikke bygget til.

• #7   14. jul 2013 Hej Klaus, det er det store kammer som er på.

Filtmåtterne har jeg dog ikke hørt om at man kan ændrer smiley

Har ikke prøvet detoriginale delefilter nej, men burde da kunne stilles, det kræver dog lige noget indstlling smiley

Kan ske det måske ville være mishandling at købe sådan et sæt så.

Men hvad med Audison Voce sættet, er det ikke på højde med MLK165 sættet?
    Eller tæt derpå, ?

Tak for svaret!

• #8   14. jul 2013 voce sættet er meget lig mlk 165 sættet dog er der kommet lidt fremskridt i dem. Diskanten er blevet mere hæs for at kompensere for de nye standarder af komprimeret musik. dog ville jeg foreslå at hvis du skal spille meget fine lossless filer eller gode originale cdèr skal du lave et program i din bit Ten med en anelse rettelse på diskanten, da sættet henvender sig til mængden.

• #9   14. jul 2013 Der er flere løse filmåtter indeni, der er bare at prøve at fjerne en ad gangen. Det er dog nemmest at bruge det store kammer til det.
    Du er da vlkommen til at holde en feriedag på Lolland og prøve dig frem i din egen bil. Jeg har et mlk2 sæt og et voce 6k sæt til at ligge du kan prøve smiley

• #10   14. jul 2013 Okay smiley

Har jo også både spille højt, og spille godt program, så det sku nok passe smiley

Ved godt Voce og MLK2 er lidt hver for sig heh, havde også lidt overvejet bare at skifte diskanterne til ML280. men må lige prøve og rode lidt mere med det på bit ten.

Mange tak for tilbuddet smiley

• #11   14. jul 2013 Mlk165 kittet er et godt kit der tåler masser af effekt. Kræver noget arbejde ved aktiv opsætning men det virker.
    Jeg byggede for 5 år siden en grand vitara med sådan et sæt aktivt.
    Alpine headunit med aktivt med en gz.sq 4kanal til mlk165 sættet som spiller op til en gz 15" plutonium xq med en gzpa1.6000d i røven. Set spiller sku godt og det spiller stadigt smiley

• #12   15. jul 2013 Ja okay smiley

Jeg synes bare snart jeg vil prøve noget nyt, men det skal både ku spille højt, og godt, og helst en tand bedre, nu jeg alligevel skifter.

Har 2stk AV12 i nu, så det skal jo kunne følge med smiley

Kommentér på:
Forskel på Hertz MLK165 og MLK2

Annonce