{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.431 visninger | Oprettet:

Julie P
Julie P
Tilmeldt:
15. jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Hjælp til første bil {{forumTopicSubject}}

Jeg går og venter på svar fra et nyt job, hvor jeg får brug for en bil til at komme frem og tilbage. Så jeg vil gerne kigge lidt inden jeg huhejvildedyr skal ud og købe en.
Jeg har aldrig ejet en bil før og aner intet om det, så jeg håber på lidt hjælp fra jer.
Krav:
Den skal kunne køre de 150 km om dagen så billigt så muligt. (Landvej og by)
Den skal ikke være ret stor (jeg er kun mig)
Være billig i brændstof, grøn afgift og forsikring (jeg har ingen ancinnitet)
Driftsikker

Pris- tja hvad den nu koster under 100.000

Hvad skal jeg kigge på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til første bil
  • #1   14. aug 2013 Hvad med en Lupo 1,2 TDi ? smiley Fornuftig bil!

  • #2   14. aug 2013 aygo, up, picanto osv i den dúr vel smiley

  • #3   14. aug 2013 Hvis dit budget lyder på 100.000,- ..

    En VW Up..


  • #4   14. aug 2013 Jah, en helt ny 107 koster 70,000
    Rigtig fin lille bil til dit formål


  • Julie P
    Julie P Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #5   14. aug 2013 Jeg har siddet bag i både aygo og c1, og de er ikke lige på favoritlisten. De larmer jo som om man sidder i maskinrummet af et krigsskib, når man kører motorvej. Mii er en lækker bil. Meen det bliver skrabet, hvis det hedder max 100.000,00

  • #6   14. aug 2013 http://www.kia.com/dk/models/picanto/

    Folk siger generelt det er det bedre valg inden for mini biler smiley Så prøv sådan en.Der os 7 års garanti med.


  • #7   14. aug 2013 Hvad så med at finde en brugt mii? Som så har en god udstyrspakke mm. Min kammerat har lige købt (dog en HELT NY) mii, men med sportspakke, mener jeg den hed, den er godt nok lækker, og larmer ikke forfærdelig meget, det er lidt andet end en ny 107'er som en anden kammerat har kørt i smiley

  • #8   14. aug 2013 der kan eftermonteres et sæt gummiinderskærme i bla. C1 og aygo de tager rigtig meget af støjen !!


  • Julie P
    Julie P Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #9   14. aug 2013 En brugt mii eller up! ville være fint. Men er de ikke stadig så nye, at der ikke er ret mange brugte? Og er en 1,0 fint nok? Jeg gider ikke sætte livet på spil i en overhaling fordi den ikke kan trække forbi en lastbil.

  • #10   14. aug 2013 Jeg har købt en Skoda CitiGo, og er super glad for den...
    Har prøvet alle de små biler:
    Seat Mii
    VW UP (Samme biler, andet navn, TOMAT, tomat)
    Kia Picanto (Lå uroligt på vejen, lækre detaljer, interriør er meget lækkert)
    Ford Ka (Du skal betale en formue for alt udstyr, inkl. radio, ellers frisk lille bil)
    Peugoet 107, Citroen C1, Toyota Aygo (Larmer meget, og ret sløve, plastik biler)
    Chevy Spark (billigt bygget, plastik)
    Renault Twingo (fin lille bil, dog meget "blød" at køre i)
    Mitshubishi Colt (Fåes ikke som ny længere, fin bil, over 100.000 for at få det udstyr man gerne vil ha)
    Chevy Aveo (Sonic Sedan) Kørt i USA med 2,1 motoren og auto gear og alt udstyr, så begynder den at gi mening:)
    Har garanteret prøvet flere, kan bare ikke komme i tanke om andre:)


  • #11   14. aug 2013 Fik til min CitiGo, Air/con, Maps+ More, undervognsbehandling, inderskærme i bag, måtter og andre småting for under 100 af de store seddler...

    Husk Seat Mii er std. uden elruder og centrallås, så derfor den er 7-8000 billigere end CitiGo og Up!...
    Up! er for de sidste 2000 fra CitiGo og op med glasbagrude der er tudegrim og et hippielogo ude foran... så er det bare at vælge hvad man synes er pænest og man sys de to ting er 2000 kr. værd:)


  • Julie P
    Julie P Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #12   14. aug 2013 Min ex havde en i10, som jeg synes var lækker at køre, men jeg er lidt luren ved den af en eller anden årsag. Gearet skurede lidt

  • #13   14. aug 2013 Jeg syntes genneralt at hyandai ikke er særlig behagelige at køre i smiley


  • #14   14. aug 2013 Helt klart, køb en Lupo, de der minibiler er fandme noget lort. Lupoen skal dog lige holdes øje med, der var en bestemt årgang der havde bøvl med gearkassen, men hvis man køber en senere model, så er de fandme lækre og rigeligt kvikke samt meget økonomiske.

    Ellers overvej en Smart. Grim som ind i helvede, men skide praktisk, og kører over broen som en MC (pris)

    aygo, C1, 107, mii, citigo, up, ka, picanto, i10 osv. bliver aldrig værd at køre i i mit hoved. De er alt for skrabede versioner


  • Julie P
    Julie P Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #15   14. aug 2013 Smart er for småt. Jeg vil gerne have mulighed for at have folk bagi.

    Hvordan hvis man køber brugt- hvor mange kilometer kørt er for mange? Sorry, hvis det er helt blond at spørge om, men jeg aner intet


  • Julie P
    Julie P Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #16   14. aug 2013 En lupo lyder virkelig fristende. Hvordan er de med driftsikkerhed?

  • #17   14. aug 2013 Kan være dyre at holde kørende hvis det er en Lupo 3L, da gearkasserne kan være skrøbelige.

  • Julie P
    Julie P Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #18   14. aug 2013 Lupo 1,2 tdi 3l jeg kigger på lige nu. 2003, 68.000kr og 82.500 km.


  • #20   14. aug 2013 Julie, har sendt dig en besked.

  • Julie P
    Julie P Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #21   14. aug 2013 Jeg kan ikke rigtig få et overblik over, hvad der er af afgifter/udgifter med en diesel?

  • #22   14. aug 2013 Til 100.000 kr, og bilen skal være driftsikker, billig i vedligehold, billig i forsikring og billig i grøn ejerafgift, det peger direkte ind i de små mikrobiler.

    Personligt ser jeg ikke mange andre løsninger end en helt ny Skoda Citigo. Det er en lækker bil, den skal bare have et sæt inderskærme og en undervognsbehandling, og så kan du ellers vælge hvad du ellers vil have i den.

    Picanto var den foretrukne, før Up! og Citigo kom på markedet, men den er knap så moderne, når man ser på andet end udstyret.

    1.0 er fint i de små mikrobiler, og 60 HK versionen er rigeligt, de 75 HK hjælper stort set kun på topfarten.

    Dernæst vil jeg fraråde Mii, pga. den er for skrabet, som tidligere nævnt, så er centrallås og elruder ekstraudstyr, det får man med allerede i den mindste Citigo.

    Hvis det skal være lidt større, så find en Fabia eller Polo, så ny som mulig, og evt. i en lille diesel (1.2 TDI eller 1.4 TDI), de kører fornuftigt, er økonomiske og billige at holde kørende. Men det billigste bliver nok en mikrobil.

    For mange kilometer er op til en selv, men tandrem og lignende plejer at komme fra 120.000 km og op til omkring 150.000 km, og det på biler der er 4-5 år gamle (der er også aldersbegrænsning på smiley )

    Hvis du vil have bilen i tre år, og du kører 150 km/dag på arbejde, så kører du 30-35.000 km/år bare til arbejde, så ville jeg ikke købe en bil der havde gået over 100.000 km, og slet ikke en gammel bil.
    Personligt er det netop segmentet for en helt ny bil, eller meget lidt brugt.


  • #23   14. aug 2013 Diesel har en lidt dyrere grøn ejerafgift, og så er der en strafafgift på 1.000 kr for manglende partikelfilter, denne vil ramme alle Lupo'er.

    Min egen diesel kører efter EU-normer 23,8 km/l, hvilket giver en årlig grøn ejerafgift på omkring 2.800 kr (alt inklusive).
    Der spares så på brændstofprisen, og den går længere på literen end en tilsvarende bil der kører på benzin...


  • #24   14. aug 2013 Min Panda koster 580 om året i vægtafgift og 3500 med kasko, samt kører 19-20 km/l i gennemsnit, så kan du få en 1 år gammel bil, stadig med fabriksgaranti og alt i udstyr incl aircon, fartpilot mv. for 70000

  • Julie P
    Julie P Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #25   14. aug 2013 Jeg er bare lidt lun på en Lupo, som vil koste mig omkring 50 kr om dagen i brændstof, hvor en af de nye vil koste omkring 100.
    Det er en 2 årig stilling med 150 om dagen i by og på landevej. Bagefter er det på dagpenge eller hvad der nu sker, så jeg vil helst kunne betale den af ret hurtigt- så jo billigere i indkøb jo bedre. Men den skal være driftsikker, så jeg ikke pludselig holder ude i skoven og er strandet.


  • #26   14. aug 2013 Så skal du i hvert fald ikke have en 5-8 år gammel Lupo....
    Men herinde er der så mange meninger som der er folk :-), så syntes du skal prøve at kigge lidt rundt og se hvad du vil ofre, evt ud at prøvekøre nogle forskellige.


  • #27   14. aug 2013 Få en lupe fra efter de fixede det med gearkassen, så er den faktisk ret driftsikker. der er ikke meget i sådan en der kan gå i stykker smiley

  • #29   14. aug 2013 Jeg havde kigget på en Kia Picanto eller en brugt Kia Rio, super fine biler som har 7 års garanti.. smiley
    Derudover, så hvis man køber en ny, så kan man få en forholdvis billig forsikring igennem Kia.
    Jeg villr ikke turde købe en 8 år gammel lupo som pendler, men sådan er vi så forskellige. smiley


  • #30   14. aug 2013 Theis P - Hvorfor ikke? det er en stabil bil der ikke river sig selv i stykker? som sagt, har man en med den fixede gearkasse så sker der nærmest aldrig noget med dem.
    Måske ud over lidt rust i bagklappen, men det er jo kun kosmetisk der.


  • #31   14. aug 2013 Man har hørt så meget skidt om lige præcis lupo'erne. smiley
    Har en bekendt der brugte den til at pendle fra Struer til Århus i et par år..
    Det endte med at efter fire år, havde han ofret lige så meget på bilen, som den havde kostet ham i indkøb.. smiley (Ved dog ikke om det var den nye model han havde?)

    Så vil jeg hellere give 50 kr pr dag ekstra i brændstof, og så være sikker. smiley


  • #32   14. aug 2013 En gammel Lupo får flere løbende udgifter end en helt ny mikrobil. Det kan hurtigt blive dyrere, men husk at indberegne service og vedligehold, og ikke kun indkøb og brændstof.

    I en Lupo skal du ikke regne med at køre 33,3 km/l hele tiden, men nærmere 25-28 km/l i gennemsnit. Det kan godt lade sig gøre, men uden erfaring for økonomikørsel, og alt efter ruten, så kan det godt være anderledes.

    Jeg har to kolleger der begge har købt en Citigo, de kører hhv. 60 og 70 hver vej, og kører 24-27 km/l på en liter benzin.
    Dertil læg den billige grønne ejerafgift (2x280 kr/år), og billig forsikring, samt service fra omkring 995 kr/15.000 km. Det bliver ikke meget billigere.

    Den brugte bil kan muligvis ikke tabe så meget, men når vedligehold regnes med, kan det ofte godt betale sig at købe en lille ny til pendling.
    Hvis du skal købe brugt, ville jeg vælge en klasse større, og som sagt tage Polo eller Fabia, men modsat Pyrus ville jeg nok tage de små dieselmotorer, grundet deres billigere grønne ejerafgift, og du muligvis får en nyere bil med partikelfilter i stedet, samt kører længere på literen.

    Ps. min bror har en Fabia 1.4 TDI, den kører dog ikke meget længere på literen end min 105 HK 1.6 TDI Polo, da de begge har store og tunge alufælge på, i det tilfælde hjælper overskuddet i den større motor... smiley
    Så lad være med at sætte store fælge og stort anlæg i bilen, eller ekstra vægt i det hele taget, hvis det er meningen den skal køre langt på literen...


  • #33   15. aug 2013 CitiGo vil koste dig ca. 4000-4200 kr i forsikring hvis du køber en ny hos Skoda gennem top-danmark uanset ancenitet og alder:)

  • #34   15. aug 2013 Brian D: Det kan jeg så fortælle dig er fuldkommen tilfældigt smiley En velholdt lupo har ikke flere løbende udgifter end en ny plastikbil. Kun hvis den er misvedligeholdt.
    Har set de fine nye biler til alt for få penge skulle have skiftet vildt dyre og sære ting, allerede inden de blev 2 år, så det kan du ikke sammenligne på den måde smiley


  • #35   15. aug 2013 Har lige regnet på TopDK forsikring på sån en lupo med samme vilkår som jeg har nu... koster 3500 mere end jeg gir for CitiGoen om året... 3500 + det lupoen koster ekstra i ejerafgift lad os sige 2000 ekstra inkl. partikelfilter = 5500...
    Det kan du få 458 liter benzin for pr. år hvis en liter koster 12 kr.
    Og min citigo har gået 22 km/l så kan du kører 10000 km mere om året for de samme penge:)


  • #36   15. aug 2013 husker du lige hvad man skal med sådan en ny bil? overholde en masse service for at få stempler smiley
    Dem har du ikke rigtigt brug for i en lupo så du kan få dem fixet hos hvem du vil til billigere penge, plus delene er billigere til en lupo. (med mindre man får en med en skod gearkasse) Så du kan altså ikke rigtigt regne den ud sådan smiley

    På papir er den måske billigere, men det er ikke hvad man ser ude på vejene smiley specielt ikke når man ser på fejlraterne.


  • #37   15. aug 2013 Lupo'en er ikke 2.000 kr dyrere end en Citigo i grøn ejerafgift, det er nok nærmere 1.000 kr, men Lupo'en er en ældre bil, og sandsynligheden for at der skal skiftes dyrere sliddele indenfor de næste to år er alt andet lige større, end på en helt ny bil.

    Lupo 3L kan være billig, hvis den er ordentligt vedligeholdt, og jeg kender en del der har været glade for dem, men jeg kender også nogle stykker som har kostet for mange penge på dem. En kollega har endda hans til at stå, fordi den ikke kan sælges, den har den gode gearkasse, men har haft mange andre værkstedsudgifter i de sidste tre år, så nu tager han toget. Det er et spil i lotteriet, hvor du med en ny bil oftest kender dine udgifter 2-4 år frem.
    Og de fleste vildt dyre og sære ting vil så være dækket af garantien indenfor de første to år, eller mere hvis man tilkøber den billige tillægsdækning hos Skoda.


  • #38   15. aug 2013 Brian D - ja hvis man køber sig fattig i forsikringer ja.
    Kender også mange der er glade for deres små plastikbiler, men også rigtig mande der har fået en væsentlig større del udgifter end de regnede med på en sprit ny bil.

    forskellen er at lupoen blev lavet ordentligt og solgt til en pris der afspejlede det, modsat citigo, up, mii osv. altså er lavet så skrabet som den kan og derfor oftere oplever trælse fejl.
    Måske nogle af dem er dækket af en forsikring (ekstra udgift) men det er tid du må undvære bilen og ikke alle har en gratis lånebil f.eks.


  • #39   15. aug 2013 Carsten fra Randers >> Har du selv prøvet at have en ny bil?
    De sidste to biler jeg har haft, har været helt nye, den seneste en Polo 1.6 TDI fra 2010 som jeg stadig har, og den har på knap 3½ år kostet mig i omegnen af 5000 kr i service og vedligehold - alt inklusive, det vel at mærke på cirka 60.000 km.
    Det er ved autoriseret værksted, og den eneste reklamation jeg har haft over bilen er en højtaler der skrattede, og den blev skiftet uden beregning på kulance (bilen var udenfor garanti).

    Og ja, tryghedsaftalen koster mellem 2.000 og 4.000 kr til en Citigo, alt efter hvor længe den skal gælde, og hvor mange kilometer man kører. Men det er garanti udover de normale 2 år.
    Det skal helst ikke kunne betale sig, for bilen skal helst ikke gå i stykker.
    Citigo
    +2 år/100.000 km 1.995 kr.
    +3 år/100.000 km 2.995 kr.
    +3 år/150.000 km 3.995 kr.

    Det er en ekstra udgift, men det er det også når man skal have lavet lidt rust og have skiftet nogle styrekugler på Lupo'en, hvorefter man så skal have skiftet bremser, og have bilen synet.

    Hvis det skal være stabilt, og man skal kende sin udgift, så er det ikke en gammel brugt Lupo 3L man skal have. Jeg er selv tilhænger af Lupo, men hvis jeg skulle bruge en mikrobil, så blev det ikke en gammel Lupo, når man kan få en Citigo for forholdsvis små penge set i forhold til.


  • #40   15. aug 2013 Brian - citigo bilerne er skrabede modeller, de er ikke bygget til at leve særligt længe og af elendige materialer.
    Du kan ikke sammenligne med en polo da den er en helt anden klasse.

    Jeg tænker selv lupo, fiat panda ol. er i en klasse over mii, citigo osv.
    Ja, chancen for at en mikrobil som de nye billige går i stykker er mindre end en lupo man ikke kender før-brugen af, MEN, har du en lupo i ok stand, så er der ca. samme chance.

    Og du skal jo ikke sammenligne sliddele. Bremser, bøsninger, bære/styrekugler osv.

    en helt anden ting, kørekomfort, prøv at kør i en up og en lupo eller en panda og sammenlign. Bare sådan noget som udsyn fra siderne. undersøg byggekvaliteten. Lupoen er lavet til at holde væsentligt bedre end en up/mii/citigo, facts.

    Ja, det er et sats at tage en ældre bil, men dog et jeg ville være væsentlig mere end villig til at tage.


  • #41   15. aug 2013 desuden, se på fejlstatestikkerne over de små biler, de HAR nogle sære fejl, de ikke burde have, men som de har. Endnu værre er de første søstre. aygo,106,c1

  • #42   15. aug 2013 Carsten fra Randers >> Nu taler du vist udenom
    Fiat Panda er en elendig æske sammenlignet med en VW Up!, prøv selv at køre en tur i dem. Og ja, jeg har kørt flere ture i begge biler.
    Jeg har også kørt Lupo, og bevares, det var en fin bil - dengang. Der er sket rigtig meget siden, og trådstarter søger ikke en bil som skal bruges til pendling de næste fem til ti år, men en bil til pendling to år frem, hvorefter fremtidsudsigten er ukendt.
    Der vil efter al sandsynlighed ikke komme nogen uforudsete udgifter på en Up!/Citigo i løbet af de to år, mens der på en brugt Lupo 3L, helt sikkert vil komme andet end almindeligt service.

    Trådstarter virker umiddelbart ikke som en der selv går og skruer i biler, og vil derfor være afhængigt af et værksted der ved noget om bilen. Og du ved sikkert ligeså godt som jeg, at det ikke er ethvert værksted der kan håndtere netop en Lupo 3L, da gearkassen jævnligt skal vedligeholdes mv.

    Kørekomforten er klart bedre i en nyere bil, for ikke at tale om sikkerheden, der er sket meget siden Lupo kom på markedet i 1998, og det er ikke bare for designets skyld at tingene er lavet anderledes.

    Det at finde en Lupo 3L i god stand, kan nemt være en kunstart, og hvis den ikke skal have kørt 15 gange rundt om jorden, og være af nyere årgang (for at have de bedste odds ang. en god Lupo 3L og gearkasse), så er de heller ikke ligefrem gratis.

    Jeg har selv kørt i "gamle" biler, bare set min profil, men jeg blev træt af de uforudsete udgifter, de små fejl til syn, og andre ting som bare kostede.
    Ganske vist står du med en større udskrivning den dag du køber bilen, hvis du køber en ny, men en bil til 100.000 kr vil tabe i værdi, om den er ny eller gammel, så den del holder ikke helt. Men det er sikkert at det ældre bilen er, og det længere den har kørt, det oftere vil der være dele der skal skiftes og/eller repareres.
    Sliddelene skal regnes med, for en brugt bil, vil der som sagt ofte være noget der skal skiftes, hvor på en ny bil, går der noget tid inden det er nødvendigt at bruge penge på andet end almindeligt service, og så skal en ny bil heller ikke synes de første fire år.


  • #43   15. aug 2013 Brian, jeg tror ikke vi bliver enige hvis du bliver ved med at overse samlekvaliteten af de to biler, de er totalt anderledes.

    er også uenig med kørekomforten, der stikker lupoen altså de der små skrammelkasser. Er også uenig med panda'en da jeg også selv har kørt rigeligt i begge og lavet på dem begge.

    Jeg har set up'er der har skulle have skiftet gearkasser, vanger, dyser osv. indenfor de to år, ja meget af udgiften forsvinder da, men med en fornuftig lupo, og så slemme er de heller ikke at finde, har jeg endnu ikke skulle skifte andet end alm. sliddele og bagklapper(rust).

    Jeg tror bare vi stopper her, du er tilhænger af en ny bil fordi du mener det er = ingen uforudsete udgifter, men jeg mener at kvaliteten er hvad man skal bygge risikoen for udgifter på. samt vedligehold, som vel er logisk.

    det med gearkassen skal jo stadig bare være efter en bestemt årgang, så er det fixet. og så slem er en lupo heller ikke, det er kun dem med de skide gearkasser der er det.

    som du selv nævner er udskrivningen også større ved en ny bil, og tabet over 2 år er jo enormt i forhold til.

    Men det er også ok at have hver sin holdning, vi deler den nok bare ikke lige her.


  • #44   15. aug 2013 Carsten fra Randers >> Vi kan godt blive enige om at vi ikke bliver enige smiley

    Men stop med at sige samlekvalitet, du kan ikke sammenligne en bil der fra ny kostede 180.000 kr med en bil der koster det halve fra ny.
    Så skal du tage en sammenligning med en Polo 1.2 BlueMotion, den koster (næsten) det samme, og her kan vi begynde med at sammenligne samlekvalitet og pris.

    Du får rigtig meget bil for 100.000 kr i dag, og hvis du ingen mulighed har for selv at lave bilen, så vil det oftest være det klogeste valg.

    Det er korrekt at det ikke er så slemt med Lupo'er efter en bestemt årgang, men de skal stadig grundjusteres, og hvis ikke det er foretaget jævnligt, så kan du stadig købe katten i sækken. Og det har man som ny og uerfaren bilist ingen chance for at finde ud af inden man køber bilen.

    Til pendlerbil er det vigtigt at den bare kører hver dag. Det kan du ikke være sikker på med en gammel bil, om det så er en Lupo, en Toyota eller en Skoda, er fuldstændig lige meget, en gammel bil går i stykker, og det koster penge hver eneste gang. Og hvis man har 150 km at køre hver dag, så er det værd at vide at bilen bare skal startes og så skal man stort set ikke tænke på andet.

    Forstå mig ret, en Lupo er en fin bil, men en nysynet bil der har kørt under eller lige omkring 200.000 km koster alligevel 60.000 - 70.000 kr, vel at mærke for en bil der er 8-9 år gammel ...
    Hvis de har kørt meget mere, eller er ældre, så kan man få dem billigere, men så øges risikoen også. Mht. gearkasserne, så var det så vidt jeg husker engang i 2003 at det blev ændret, så udvalget er ikke så stort for "de gode"...


  • #45   15. aug 2013 Men hvis man kan leve med at der højest sandsynlig kommer nogle udgifter, så kan man købe en Lupo der har kørt 300-400.000 km men er velholdt, og så gamble med pengene om der kommer nogle udgifter eller ej.
    Det er nemmere hvis man selv kan lave bilen, og selv kan se når noget er ved at gå galt.
    Hvis det var en person der var vant til at skrue i biler var sagen en anden, så ville jeg nok også pege på fx. en Lupo.


  • #46   15. aug 2013 Husk også at afgiftsreglerne på mikrobilerne er ændret siden den sidste lupo blev samlet... Så umiddelbart har prisen på produktionen ikke ændret sig synderligt siden Lupoen blev bygget... (I forhold til den nye fætter kusine fest)
    Min mor har i øvrigt en Lupo fra 04, og den føles altså ikk fantastisk at køre i, i forhold til citigoen... Vil uanset hvilket argument der kommer til hver en tid vælge CitiGo frem for Lupo igen... Med mindre at Lupoen øger sin værdi for hver km den kør:D

    Ps kender ikk priserne på Lupoer, lavde bare lidt hurtig regning:)
    Koster de os kun 590 pr år i ejerafgift, selvom det er en dielsel?


  • #47   15. aug 2013 Lupo kostede tidligere kun 80 kr/halvår, men med de seneste afgiftsændringer og partikelfilterafgiften, så er de ikke længere så attraktive.

Kommentér på:
Hjælp til første bil

Annonce