{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.412 visninger | Oprettet:

Hjælp til første bil :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle, jeg står i den situation at jeg bliver 18 her til december og skal til at skaffe mig min første bil, så ville gerne hører jeres mening. Jeg skal i lærer her i januar, så pengene er der ikke sindsygt mange af. Men har regnet sammen at jeg kan bruge en 5.000-10.000 kr og så vil jeg helst gerne have forsikring i mit navn fra starten af. Jeg vil komme til at ligge og kører ca. en 50 km per dag.

Jeg Har kigget lidt på rundt på nogle forskellige biller, fx. Peugeot 306, Toyota Corolla, VW golf/polo og en gammel Galant. Det skal gerne være en billig bil men selvfølgelig skal den da være fed, lyde godt og have nogle sjove heste smiley

Tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til første bil :)
  • #1   26. sep 2017 Hvis du gad at søge i de andre 10320 tråde om det samme spørgsmål, så behøver du næsten ingen svar!

• #2   26. sep 2017 Rigtig nok, ku bare ikke lige se nogle der passede til lige de ting jeg skrev, så tænkte det ikke ville gøre skade af at spørge selv, men er skam også igang med at kigge igennem!

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #4   26. sep 2017 Til 5-10000kr, så vælger du bare den bil der kan starte og køre, og dørene ikke falder af når de åbnes

• #5   26. sep 2017 Joo har skam også kigget lidt på en Golf 4'er, Men er de ikke rimligt dyre i forsikring og afgift? Nu tænker jeg selv på en 1.6 eller 1.8'er?

• #6   26. sep 2017 Kompressor Knud
    Der må jeg sku være uenig, kender rigtig mange der har købt meget fine biller til den pris, og de har sku holdt i lang tid. Vil sætte pris på at få nogle svar jeg kan bruge til noget og ikke sådan en svar, tak smiley

• #7   26. sep 2017 Lyder fornuftigt med det du har kigget på, overvej også Ford, Nissan og Mazda.

-Et lille tip er at de ældre biler man oftest ser på vejene, er dem der har været mest pålidelige, og økonomiske at holde kørende..

• #8   26. sep 2017 Von Z, Tak for dit svar. Har også kigget lidt på noget Mazda 323, men hva tænker du ellers på, med Ford, nissan og Mazda, hvilke slags?

• #9   26. sep 2017 Jeg ville også kigge lidt på Honda smiley
    Min første og nuværende dyt er en Honda Logo, men måske Accord eller Civic er oplagt til dit behov smiley

• #10   26. sep 2017 Med så lille et budget så gætter jeg på at den månedlige udgift også er stram..

du skal derfor købe en bil der er så billig i forsikring som muligt.. det giver ikke mening at købe en bil til 10.000kr og bruge 8000kr på forsikring.. så er det bedre at give 15.000kr for en nyere bil og bruge 4000kr på forsikring.. men det er umuligt at vejlede dig, ring til nogle forskellige forsikringer og vurder hvilke biler er billigst

• #11   26. sep 2017 Hej og tak for svar Tirador, Jeg har faktisk kigget lidt rundt efter en Civic, da det er en mega fed bil i mine øjne, men har det sku bare sådan at hvis jeg skal ha en civic, skal de have Vtech, og det koster bare lidt ekstra dsv.. smiley smiley

• #12   26. sep 2017 En lille Rolla 1.3 er et godt bud efter min mening.

• #13   26. sep 2017 Hej Mirza, jeg vil egentlig bare have en så billig bil, da det jo er min første og så jeg kan spare til en federe bil længere nede af vejen, jeg regner med at skulle betalle en 12-15000 kr i forsikring. Og afgift er heller ikke et problem smiley

• #14   26. sep 2017 En Polo er heller ikke tosset.

• #15   26. sep 2017 Jeg havde valgt noget asiatisk til den pris. Jeg havde engang en mazda 626 den gav jeg 7000 for. Den kørte uden problemer med fuld gas i 5 gear mellem silkeborg og herning hver dag på motorvejen indtil den blev skrottet på grund af rust. Havde den i to år. Man kan være heldig smiley

• #16   26. sep 2017 økonomi og heste hænger ikke sammen.
    Jeg startede med en gammel kneppet polo fra 90'erne. Den havde en 1.4 med 60 heste. skide god start bil. Den kunne tåle så mange tæsk, hul i udstødningen så den lød som en rallybil. og så var den fantastisk god til at lave hjulspind i 1,2 gear! faktisk den bedste bil til hjulspind jeg har prøvet. Du kan virkelig lære bilen at kende, da du mærker hver bevægelser fra den i kroppen- så du ved præcis hvor du har den - også når den ryger sidelæns ??

• #17   26. sep 2017 Jeg gav 5000 for min gamle polo, da jeg så havde bedre økonomi opgraderede jeg til en 160 hk leon turbo :D:D:D:D:D mums

• #18   26. sep 2017 Tænker Nissan: Almera og Primera - Ford: Focus og Mondeo - Mazda: 323 og 3
    -Men den bedste begynder bil af alle, er stadig en Corolla smiley

• #19   26. sep 2017 Tak for svarende gutter, må nu også sige jeg det lyder sjovt med sådan en polo smiley da jeg tænker heste så tænker måske en 80-90, de skal ihvertfald bare ku føles. Har en kammerat som har en polo 6n'er, man kan selvfølgelig mærke den er lidt gammel, men den er alligevel skide dejlig at kører i og mega sjov selvom den kun har de "små" 75 heste smiley

• #20   26. sep 2017 køb en Opel Kadett og smæk en kæmpe udstødning på fra T Hansen.
    De biler der er blevet henvist til dig er i den prisklasse du vil ofre, men du vil hellere have andet. held og lykke.

• #21   26. sep 2017 Ja altså, vi havde selv en corolla da jeg var yngre, og det var også den jeg lærte at kører i, der var sku heller intet halt med den og i mine øjne en af de bedste biler vi har haft. Når det er sagt, synes jeg det er begyndt at være lidt svært at finde en ordentlig corolla der ikk er blevet gennem knæppet eller en fuldt ud Brian bil... Men jeg leder sku stadig smiley

• #22   26. sep 2017 Mr. A, kan ikke se hvad du mener? Er enig med det folk de siger og lytter til hvilke biler de foreslår og de biler jeg jeg selv har kigget på er alle i min prisklasse, hvilken en kadett slet ikke er?

• #23   27. sep 2017 Spar lidt mere så du køber lidt bedre bil..

• #24   27. sep 2017 i_ipek, hvad tænker du på, altså kommer til at have de penge til december januar, og der bliver jeg i nødt til at ha en bil pga læreplads. Så kan ikke rigtig sparer meget mere smiley

• #25   27. sep 2017 Jeg synes ikke det hænger sammen med at du blot vil give 5-10.000kr for bilen, men op til 15.000kr for forsikringen...

bilen i indkøb er en lille udgift sammenlignet med de månedlige udgifter til forsikring, brændstof osv.. hvis den bil der koster 5000kr i forsikring nu koster 15.000kr.. så har du jo sparet de penge på bilkøb inden der er gået et år, kontra at forsikre en bil, som har kostet 5000kr, for 15000kr

• #26   27. sep 2017 siger at jeg har omkring de penge til at forsikre den og sådan, har selvfølgelig ikke regnet alt sammen endnu eller noget, ville bare gerne havde nogle forslag fra jer her inde?

• #27   27. sep 2017 Har du overvejet at låne penge til en ny lille bil?
    En C1 til 995kr i afdrag pr. måned, og lav forsikring, og 620kr i grøn afgift årligt.

• #28   27. sep 2017 C. E.
    Nej skal slet ikke låne nogle penge smiley

• #29   27. sep 2017 Find en Ford Fiesta 1,25 fra 1997 > 75 HK og 16 ventiler. Rimelig økonomisk lille bil, nem at finde dele til.
    1,4 har lidt mere at gøre godt med, men er ikke lige så nem at finde.

Der er masser af billige biler hvis du kigger på www.dba.dk i det segment du søger. Der kan du få en ide om, hvilke der kan være af interesse.
    Ford Focus findes også i en 2,0 version, men nok ikke så økonomisk til længere hverdagskørsel?

• #30   27. sep 2017 Allan R. Tak for svar, havde ikke tænkt på en Fiesta, det en god ide, den vil jeg også se lidt nærmere på smiley

• #31   27. sep 2017 Har jeg forstået rigtigt at du har 10.000kr til bil og 15.000kr til forsikring ?

Hvorfor så ikke bruge 20.000kr på bil, og få noget nyere, med færre km, og bruge 5.000kr på forsikring, så sparer du jo flere penge fremadrettet...

• #32   27. sep 2017 Har ikke rigtig kigge på forsikringer meget, men har ku forstået at jeg kommer til at betale en 12.000 til 15.000 til forsikring da jeg kun er 18

• #33   27. sep 2017 Ja det er korrekt. Og så er det jeg råder dig til at finde ud af hvilke biler der er BILLIGST i forsikring... og købe bil udefra det kriterie, og ikke udefra hvad brugerne på BG synes er gode biler, fordi du kommer til at få 100 forskellige forslag, og hvis du så går ud og køber en bil der koster 15.000kr i ansvar, fremfor en der koster 6000kr, det ville da være dumt, synes du ikke ?

• #34   27. sep 2017 Jo, det er jeg jo fuldstændig klar over, og har jo heller ikke tænkt mig at udelukkende gå ud fra det en bruger siger, ville bare have nogle tips og forslag på billige biler at kige på.

• #35   27. sep 2017 Så synes jeg du skal tage imod mit råd, og først finde ud af hvilke biler er billigst i forsikring.. og det kan du KUN gøre ved at ringe til dem smiley der er jo ingen grund til at kigge på biler som koster for meget i forsikring..

god jagt

• #36   27. sep 2017 Trådstarter. jeg har både en golf4 1.9 tdi 102hk og en golf 4 1.6sr 101hk. Jeg er 19 og giver 7800kr med delkasko og 35000km året for 1.9tdi'ern og 1.6 sr'ern giver jeg 6000 for med delkasko og 35000 i eget navn. så syntes heltsikkert golfen kunne være en mulighed og du kan finde mange som er okay til 10k smiley

• #37   27. sep 2017 Simon K. Tak for dit svar, har skam også kigget meget på en golf 4, men har bare fået fortalt at de er meget dyre i forsikring og vægtafgift? Må jeg spørge hvor du har din forsikring henne?

• #38   27. sep 2017 Ja, jeg har ved if. og det er første år med bil i ejet navn. Jeg gir ca. 2600kr i vægtafgift. for 1.9tdi'eren og 1.6'eren kan jeg virkelig ikke huske smiley

• #39   27. sep 2017 Hmm det var da billigere en jeg har fået fortalt, folk har sagt at golf 4 er en af de dyreste biler at forsikre og sådan?

• #40   27. sep 2017 Ja og det er de for nogen, mens de er billige for andre, fordi at forsikringsselskaber vurderer biler og brugere MEGET forskelligt, jeg har fået en pris på 8000kr på en bil et sted, og 64.000kr et andet sted..

derfor med fare for at gentage mig selv, ring rundt og hør hvad DU skal give, ikke hvad andre giver smiley

• #41   27. sep 2017 Jeg syntes i hvertfald ikke det er så slemt smiley

• #42   27. sep 2017 Til 5000-10.000 skal du bare finde en nysynet bil og så forvent at den skal skrottes om 2 år smiley Og pas på, der er mange derude der er "synet" men er rullende dødsfælder.

Jeg synes i øvrigt at en G4 er et dårligt valg med dit budget. Den triller ikke langt over 13km/l smiley

Prøv og lav et par udregninger hvad det ville spare dig at låne 30.000 til en mikro bil istedet. Alene afgiften spare du vel ca 3000kr/år. Og brændstot ca det halve.

• #43   27. sep 2017 Jeg vil tro min 1,6 kører omkring 14.5 km literen så det er der omkring smiley

• #44   27. sep 2017 Jeg siger Tak for svarende smiley

• #45   27. sep 2017 Ville finde en Civic 1.5. De kan findes med lidt syn og høj km tal til under 10.000kr. De økonomiske (køre selv 17km/l I ming og betaler omkring 2400kr årligt I ejer afgift) de sjove nok med deres 114hk og 7200omdrejninger.. Jeg render 60-65 i 1.gear 110-115 i andet og den trækker stadig fint op til 150i 3.
    Jeg kiggede selv efter en G4 og der var ingen der var værd at købe..

Lidt større biler kunne være Peugeot 406 eller passat (1.8t fås fra 8000kr og op af.)

• #46   27. sep 2017 Sø-Propel jeg siger tak for svar, kigger også lidt rundt efter en civic, har du selv haft en eller har en? Nu du siger Peugeot er det noget du kender til? har nemlig kigget lidt på en 106 og 306 smiley

• #47   27. sep 2017 Har købt en Civic sidste måned og er meget glad for den friske motor og den gode økonomi. Har før haft en 106 1.4 det var også en fin bil. Bagben kan være et pro lemon med det koster ikke så meget at få lavet mere. 306 er samme historie. Har hvertfald været glad for at køre i dem og de har holdt fint. Mine sidste 2biler har været 406'er og savner komforten og udstyret. (klima. Fartpilot. Regnsensor og en lidt bedre komfort kabine) mine var HDi'ere og det var en god oplevelse med begge 2... Men i den prisklasse er det ligemeget hvad man vælger der det et sats og heller end velholdt Berlingo end en Kneppet polo.

• #48   27. sep 2017 Starlet

• #49   28. sep 2017 Mitsubishi Carisma er en virkelig god bil, mega stabil.
    Min bror købte en 1997'er for 12000,- for 5 år siden, den har ikke haft noget som helst ud over almindeligt service siden. Og den går 16 km/l, det er en 1,8 16V.

• #50   28. sep 2017 Morten F.
    Hmm en Carisma, har jeg sku slet ikke kigget på, det vil jeg gøre! Ved du hvad sådan en kører på literen og hvad den ca koster i forsikring og afgift? Tak for svaret!

• #51   28. sep 2017 Den går 15-16 km/l for ham pt, han kører så også udelukkende landevej. Den fås også i en GDI variant, den er endnu mere økonomisk, men dog har de problemer med at stoppe til i sod og skidt i indsugningen på grund af EGR.

Den koster 1438 kr i vægtafgift halvårligt (den går lige nøjagtigt fri for grøn ejerafgift)

Tør ikke udtale mig om forsikring, det ved jeg ikke. Men nægter at tro det er ret meget.

• #52   28. sep 2017 Okay det lyder faktisk helt fornuftigt synes jeg. Helt iorden, nej mon den er så dyr i forhold til andre biler i dens klasse

• #53   28. sep 2017 Tror den har en meget gennemsnitlig forsikringspris, hvis du kan finde en af de lidt nyere så er de noget pænere, det er jo ikke en lækker bil, men de er fint komfortable, har næsten altid aircondition, sædevarme og de kører bare. Tror også de nyere har en bedre gearkasse, min brors har renault gearkasse i, og vidst virker den fint, men den er sku slasket og upræcis.

• #54   28. sep 2017 En ung uerfaren belist køre ikke 15-16km/l i en 4 proppet motor smiley Og Mitsubishi er åndsvagt dyre i reservedele ifht andre japsere.

Et andet godt bud, langt på literen, 310kr ½-år vægtafgift og billig forsikring. Daihatsu er datterselskab til Toyota og deler mange stumper.
    https://www.dba.dk/daihatsu-sirion-10-cx/id-1037713145/

Nogen gange dukker der også en ældre Daihatsu Cuore op. Den er lidt kønere og lidt ikonisk efter MCM havde den på programmet.

Kig også efter Starlet, bla herinde. Men se dig for, det er blevet en fattigmands cult bil. Og mange har fået klø. Der er allerede et par stykker til salg.
    https://www.facebook.com/groups/575307002520755/?fref=ts

Men jeg vil stadig påstå at set over en periode på 2-3år så er du bedre tjent med en Aygo trilling rent økonomisk, og ikke mindst pålidelighed smiley Biler der er 20år gamle vil bruge reservedele, og 1-5000 kan være en stor pludselig udgift når man sidder stramt i det.

• #55   28. sep 2017 "En ung uerfaren bilist køre ikke 15-16km/l i en 4 proppet motor"

hehe kommer til at tænke på mig selv, som 18årig, da jeg havde en 1,5iLS der var opgivet til 15,4km/l. De fleste jeg kender fik den til at gå 16-20km/l..

Jeg selv var aldrig over 11km/l smiley

Så fik jeg en Civic VTi 1 år senere, den kørte 7-8km/L... 10 år senere, kunne jeg få den til at køre 15-16km/L smiley

• #56   28. sep 2017 Mirza, samme i min VTi, kørte aldrig over 10 smiley

• #57   28. sep 2017 Mirza var det ikke noget med en diesel til dig smiley evt. Noget sdi fra vw ?

• #58   28. sep 2017 haha håber det var ironisk ment smiley

• #59   28. sep 2017 That's my point. Det kræver erfaring og modenhed at få bilerne til at køre langt på literen. Uanset hvilken 4cyl bil jeg kørte i "da jeg var ung", kørte jeg næsten aldrig mere end 12km/l hvis jeg gjorde mig umage. En 3-proppet bil er næsten ikke til at tvinge under 15km/l Uanset for dårligt man køre.

Der er også lidt forskel på øko på min Aygo. Dengang 16-17km/l, i dag 21-23km/l

MR2'eren går dog kun ca 8-9, men den får nu også høvl smiley Jeg tror dog godt jeg kunne klemme den op på 14 hvis jeg ville smiley

• #60   29. sep 2017 Jeg har et par gange i skylinen kørt 12-13 stykker.

Men som regel under 7 smiley

Starletten kan jeg køre 15 i

• Hans N
    Hans N Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 12 Svar: 2
    #62   3. okt 2017 Hej, med dig
    Mit bud er en bil i VW gruppen
    Billig og der er billige reservedele ( mange af dem )
    Eventuelt:. Skoda Octavia eller en gammel Audi 80 ( 2.3 )

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 22
    #63   3. okt 2017 køb en ny toyota aygo eller yaris

• #64   3. okt 2017 Jeg startede men en renault megane 1,6 fra 2001 kørt 270.xxx. Kørte ca 16-17 km/l efter udregning. Den kostede 4 dæk og en styrekugle på 15.000km. Det var en sjov lille bil, i vådt føre kunne den trække fedter i 3. Gear på begge hjul

• #65   3. okt 2017 Køb dig en Suzuki Alto 1.1 smiley
    Deb koster 310kr halvårligt og på trods af den lille motor på 63 HK så kan den nemt rykke hvis den får lov at få omdrejninger. 4 cylindere og 16 ventiler. Den kan også trække fedter uden problem smiley Ved ikke om det er muligt at finde en i den prisklasse, jeg har lige købt en til 12.600kr gået 200.000km og nysynet :)!

• #66   4. okt 2017 Suzuki Alto kan ikke holde til hård behandling af gearkassen.
    Motorerne skal nok holde, men gearkasserne er noget svage i det.

Kommentér på:
Hjælp til første bil :)

Annonce