{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  korte ture med Dieselmotor
  • #1   31. aug 2013 Køb en benziner, en diesel vil få problemer med partikelfilter ( Hvis monteret ) ellers vil den bare kokse til, inden for et år.

  • #2   31. aug 2013 Lad være! Det kan godt være at brændstofforbruget er lavere, men som aNONYMOUS siger så vil den kokse til og begynde at give problemer.

    En benziner er sikkert også billigere i indkøb, så en benziner vil være et langt bedre køb i dit tilfælde.


  • #3   31. aug 2013 Ja det vil blive et problem, med sikkerhed.

  • #4   31. aug 2013 Jeg ville ikke gøre det.
    På længere sigt kan det blive en dyr fornøjelse.
    Specielt Ford c-max der har psa motor ville jeg holde mig langt væk fra i denne sammenhæng.


  • #5   31. aug 2013 Tja jeg gør det og har ikke problemer med det.. men har heller ikke partikelfilter .. men købte os kun i diesel fordi jeg kunne få den til samme pris som en benziner..

  • #7   31. aug 2013 Jeg kørere 3 km på arbejde også 5 km til høker... Hver anden uge kørere jeg 90 km ned til mine forældre og hjem igen, det går da fint med diesel smiley bare kør for helvede

  • #8   31. aug 2013 Jeg kører 2x 13 km på job hver dag og så nogle længere ture i weekenden. Ca 18000km om året og har gjort det i 3 år i en 1.9tdi uden problemer

  • #9   31. aug 2013 Alex S >>

    I hvilken bil? For ligemeget hvad du mener så er det ikke et kørselsmønster en nyere diesel motor har godt af.


  • #10   31. aug 2013 Har en kollega som har 5 km til arbejde, han kører Peugeot 307 2,0 hdi.
    Tager bilen hverdag på arbejde,og har gjort det i nogle år nu og den kører bare....


  • #11   31. aug 2013 så tro jeg det bliver en Mazda, 5, 2,0 Sport som denne her:
    http://www.dba.dk/mazda-5-20-de-143-sport-van/id-502485811/


  • #12   31. aug 2013 Det kan godt være de køre fint de nye diesel motor, efter korte ture. Men prøv at åbne sådan en så, den vil være total kokset til, og taler af erfaring som mekaniker

  • #13   31. aug 2013 Sjovt at alle herinde bare kan trille korte ture i deres diesel biler uden nogensinde at skulle skrue på dem. For det er ikke hvad samtlige mekanikere jeg har snakket med siger.

  • #14   31. aug 2013 Den er fin nok, iden forstand at den er uden partikelfilter, så det vil du ikke få problemer med, og den motor har generalt ikke de store problemer, men bare sørg for den blir gennemvarm ( kørsel over 40km ) en gang eller to i ugen. Hvis du ikke gør det vil den og alle andre dieselmotorer kokse til i EGR og i indsugningen, grundet Danmarks ringe brændstof kvalitet. Og dem der siger de kun køre 5-10km i den pm dagen i flere år, har et problem, de er bare ikke klar over det endnu, den er med 100% sikkerhed kokset fuldstændig til indv. især i indsugningen... den får kun 1/5 del af den luft ind gennem indsugningsventilerne som den skal, og kan på ingen måde køre optimalt mht. effekt.

  • #15   31. aug 2013 Vælg benzin.. Vores gamle Passat kørte ca 2x30km om dagen, og det var slet ikke nok, den sodede til, og sku jævnligt ha en rens af den ene eller anden form..

  • #16   31. aug 2013 Har os selv diesel og før i tiden kørte jeg maks 4-5 km til arbejde i 5 år, og nu efter nyt job 15 km... Køre et sted mellem 12-15.000 km om året og har aldrig haft problemer med diesel motor ved korte ture. Har haft service på hver år, hvor den er gået fint igennem.

  • #17   31. aug 2013 Martin e
    Før havde jeg en passat med 1,9 motor i, og nu en golf 2 med 1,6, dem har jeg haft af.
    Min chef har 2 passater, med 1,9 og 2,0 tdi. De kørere begge 6 km til konens arbejde og rundt til høker osv.

    Firmabilen er en 1,9 den kørere fra stuehus til stald og rundt på gården, måske til maskincenteret en gang om måneden


  • #18   31. aug 2013 Kørte mellem 15 og 25 tusind om året i cmax'en i alle årerne, det eneste motormæssige i den der gik til var EGR ventilen.

  • #19   31. aug 2013 Dieselbilen vil heller ikke nå at blive driftsvarm på så korte ture, så du kan ikke regne med den kører så langt på literen som den er opgivet til.

  • #20   31. aug 2013 Mange dieslel er ikke så sarte.... alle dem der får problemer er dem er ikke røre speederen, bliver den lige banket af når den er varm i ny og næ og man evt bruger lidt brændstoftilsætning ville jeg ikke være nervøs, men personligt havede jeg købt en benziner da jeg ikke gider vente på en diesel bliver varm de kolde vintermorgener

    der er lige så mange meninger som der er mennesker men ture mellem 5 og 15 km ville jer personligt sige go for... men under det no go


  • #21   31. aug 2013 Kan de bestemt ikke holde til.
    Vores altea 1.9 tdi vi havde smed turbo, kobling og svinghjul indenfor 2 måneder da vi havde haft den i lidt over 1 år.
    Det var med sådan nogen småture. Kæresten kørte 30km i den om dagen + det løse man nu ellers køre.


  • #23   31. aug 2013 dennis andersen, hvis kobling og svinghjul også går er det da vist bare generelt en lorte bil

  • #24   31. aug 2013 Hvad vil du opnå med det?.

    Benzin bilen render længere på literen når du har så korte ture.


  • #25   1. sep 2013 Så meget kortere kører en diesel altså ikke på korte ture.. Jeg holder da et snit på 18.5 km pr liter i en passat 1.9tdi 110 hk på min arb kørsel som er 13km hver vej, og her om vinteren har jeg en dypkoger monteret så den er 40 grader varm ved start.. Har før haft lille picanto øko spand og andre små benzin biler og har aldrig været over 15-16km pr liter.. Hvis man passer sin diesel og kører ordentligt så sker der ikke en pind og dem som har problemer med Egr og turboer koblinger osv, det var sikkert sket uanset hvor kort i kørte.

Kommentér på:
korte ture med Dieselmotor

Annonce