{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste olie til min bil?
  • #1   13. okt 2013 lidl har 5 liter 15w40 for ca 120kr

  • #2   13. okt 2013 Men nu tænkte jeg på den allerbedste olie sådan mere specifikt. Ikke bare den billige fra Bilka eller Lidl.

  • #4   13. okt 2013 Det er vel den type olie, der er foreskrevet i instruktionsbogen.........

  • #5   13. okt 2013 Hold dig fra Lidl og aldi olie osv.. jo det er meget ringere kvalitet end andre olier smiley bare fordi olien har de foreskrifter der står i instruktionsbogen betyder det jo ikke at der er nogle ordentlige additiver i smiley nogle biler kan slet ikke holde til at köre på aldi olie gennem längere tid smiley f.eks peugeot har nemt ved at dö på aldi olie smiley det har jeg set et par gange ihvertfald )

    nu er shells, statoils og q8 benzin altså noget bedre end f.eks OK, JET og Haahr benzin smiley


  • #6   13. okt 2013 en 10W40 eller 5W30 ville jeg bruge... så så noget mobile eller sådan...

  • #7   13. okt 2013 Mener at have læst et sted en gang at de gamle volvoer er glad for elf 10w-40. Men de er gennerelt ikke så kritiske.

  • #8   13. okt 2013 Ja jeg köre selv på ELF for tiden da jeg får det billigt gos FTZ men ellers har jeg os väret glad for Mobil1 som du kan köbe billigt i Harald Nyborg og det er en rigtig god olie fra verdens störste olie fabrikant smiley men os Valvoline og Shell Helix er rigtigt gode olier smiley

    syntes Castrol er overvurderet smiley


  • Malik L
    Malik L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Biler: 2 Svar: 60
    #9   13. okt 2013 På min '93 Volvo B230FD bruger jeg 5W40 som vinterolie, og 10W40 som sommerolie. Som regel bruger jeg Texaco Havoline eller Mobil 1.

    Og så husk lige, at bruge originale Volvo-oliefiltre. Der er en tilbageløbsventil i de originale filtre som ikke findes i de uoriginale som også passer på andre biler end Volvo.


  • #10   13. okt 2013 lidl's olie er go fin. og hellere lave 2 billige skift end 1 dyrt. og stadig spare 1000kr
    bare husk at skifte filter hver gang.
    en 10w40 er en 10w40 uanset prisen.


  • #11   13. okt 2013 Mr incredible. 10w-40 er kun viscositeten. Kvaliteten afgøres af de normer olien overholder. Eks Api eller acea.

    Så nej. En 10w-40 er ikke bare en 10w-40


  • #12   13. okt 2013 jaja .. jeg kender udmærket betegnelserne

    på en gammel bil er det ikke vigtigt.
    her er tale om en lav comp 16v motor fra 198x med hydratiske løfter. tro mig viscisosten er vigtigere end moderne adjektiver.

    men anyways køb den dyre




Kommentér på:
Bedste olie til min bil?

Annonce