{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.882 visninger | Oprettet:

Førstegangskøber af bil fra forhandler {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg skal til at købe min første bil, har leaset en VW polo igennem de sidste 2 år. Men nu er tiden kommet til jeg vil købe min egen.

Jeg er kommet fremtil følgende bil: Opel Insignia 2,0 CDTi 130 Edition 5d - den har kørt 90.000 og er fra 2009.

Da det er første gang jeg køber en bil fra en forhandler vil jeg rigtig gerne vide hvad jeg særligt skal være opmærksom på, når jeg går igang med at forhandle med forhandleren, samt, når vi kommer frem til en fælles pris, hvordan proceduren så er derfra?

Kom gerne med gode råd og vejledning, det vil jeg sætte pris på!

Bilen er sat til 189.900 har kørt 90.000 km - nogen ide om hvor meget jeg kan få vedkommende ned ? - hvordan fungerer det, hvis jeg spørger ind til vinterdæk, evt, 1. servicetjek gratis, evt. nye alu fælger osv osv! Har mange spørgsmål smiley

og på forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Førstegangskøber af bil fra forhandler
  • #1   21. nov 2013 Enten snakker i pris afslag, eller ekstra udstyr, du får ikke begge dele, medmindre hans pris er helt urimelig sat..
    Tror du har nemmere ved og få dæk med i handlen, måske fælge hvis det altså er en standard billig alu model.
    Men service, ja det er an på hvor stor bilforhandleren er, da det er forskellige pengekasser fra salg, værksted, res. Del.
    Og da mange er provisions lønnet, så vil de nok sælge bilen til prisen, og så give lidt ekstra med, da de har en billigere indkøbspris, en os forbrugere på dæk og fælge

• #3   21. nov 2013 Du siger 180.000 med vinter dæk og service til sommer, og hold fast i din pris! 180 lapper er meget for nogle forhandlere i nu om dage, hvis bilen har stået til salg rigtigt længe siger du 175! smiley

• #4   21. nov 2013 Du kan "forsikre dig" mod grelle skjulte fejl....få skrevet ind på slutsedlen at alle fejl fundet i FDMs brugtbiltest udbedres af forhandler.
    Derefter beder du ham dække 50% af udgiften til FDMs brugtbiltest (forhandlere har normalt aftale med FDM om rabatter).
    DU betaler derfor 50% (ca. 1500,-) for en test og får udbedret de fejl de måtte finde. De skal næste ikke finde noget for at du har tjent dine penge hjem.

dette gjorde jeg selv og fik en hel del reparationer dækket af forhandler fordi forhandlers væksted var nogle svindlehoveder.

Et andet forhandlingspunkt, undersøg hvor lang tid bilen har til næste service. HVIS den er tæt på kan du bede om at næste service bliver lavet på forhandlers regning.

• #5   21. nov 2013 Jeg har en kammerart som er gamle forhandler, og han har tit gået og fortalt om hvordan man laver gode handler med andre forhandler, Prisen er der ikke ret meget at komme efter vis andre lignende biler ligger til samme pris. Men så skal han bare punge ud et andet sted, et sted hvor det gavner dig og du spare penge, men er billiger for han, som Nick siger. Vinterdæk/sommerdæk (hvad den nu ikke lige har på eller hvad der er slidt mest), evt. med alu. undervognsbehandling, service eftersyn, klargøringen, osv. osv. sådan nogle ting koster mindre for ham, men mere for dig vis du skal ha lavet det bagefter. Og det er meget nemmer at forhandle sådan nogle ting med ind i handlen end et afslag på 20-30.000. Men selvfølgelig vis hans pris er i den høje ende af hvad andre ligger til så kan man jo godt snakke pris.

• #6   21. nov 2013 De siger det jo alle sammen.

Er bilen prissat fornuftigt i forvejen, er der ikke meget at hente i nedslag.
    De fleste forhandlere er dog mere end overvejende villige til at smide ekstra i en handel. Der findes ikke virksomhed indenfor salgsområdet i Danmark der ikke er sultne.

FDM attesten er en rigtig god ide. For selvom bilen måske umildbart er fejlfri og kører godt. Så kan der stadig være mange små åndsvage fejl som koster en del at få lavet senere hen, eller som måske kan udarte sig til noget du simpelthen er nød til at skal have lavet. Så er forhandleren villig til at lave alt der skulle komme på denne, er det i hvert fald et rigtig godt udgangspunkt.

Også er der jo det typiske med sådan en forholdvis ny bil. Ekstraudstyr og dæk. Det tager ikke dem ret lang tid at smide en del eller 2 i. Som du gerne vil have og dæk/fælge, giver de jo noget mindre for end vi gør.

Men tilbage til start, er prisen sat fornuftigt, så er det yderst sjældent, at der er penge at hente.

Kommentér på:
Førstegangskøber af bil fra forhandler

Annonce