{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.021 visninger | Oprettet:

Martin c
Martin c
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

bil : førstegangskøber {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg står som førstegangskøber af bil og søger nogle gode råd.

Mine overvejelser går på en brugt bil, men er i tvivl om det er bedre at købe en lille ny bil.
Budget til en brugt bil er ca. 40000 men en ny bil financierert må koste ca. 80.000 inkl. ekstraudstyr. Dvs en lille dyt.
Leasing og Flex er ikke i mine overvejelser.

Vil det bedste køb være en ny eller brugt.
Alle erfaringer vil blive modtaget med kyshånd. Også gerne alle andre råd. Hvad skal jeg tage højde for ved bilkøb osv.

Er der oplysninger jeg mangler at give her, så bare sig til, og så skriver jeg mere på smiley

På forhånd tak for hjælpen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bil : førstegangskøber
  • #1   3. jun 2013 Kan du lave noget på bilen selv? Eller har du ti tommelfingre og alt skal laves på værksted, hvis så skal du nok gå efter en nyere bil.

• #2   3. jun 2013 altså du får jo mere bil for pengene hvis du køber en brugt, frem for en lille ny.. men du skal selvfølgelig overveje hvor meget du vil bruge på værksteds regninger. hvis du selv har dine hænder rigtigt monteret og selv kan skrue lidt i bilen, så kan det godt gå og købe en brugt, men hvis du ik kan det, så ville jeg overveje at købe sådan en lille ny, for så er du fri for reparationer de første par år og du kan sikkert få sådan noget service aftale med i handlen så de laver den for dig uden det koster andet en den aftale

• #3   3. jun 2013 Prøv at se min Panda i min profil, der får du en lille billig bil med massere af udstyr, som er mega billig at holde kørende.
    Skriv evt PB for mere info

• Martin c
    Martin c Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #4   3. jun 2013 Jeg vil ikke sige jeg har 10 tommelfingre, men har kun meget begrænset erfaring med at rode med biler. Så ved jo selvfølgelig ikke hvor hurtigt jeg kan lære det, og om jeg kan lære det tilstrækkeligt til at udføre reperationer der går ud over at skifte pakninger osv.

• #5   3. jun 2013 hold dig fra fransk, engelsk og italiensk så skal det nok gå alt sammen. jeg havde købt brugt.

til de penge nok en golf 4 med en motor der er til at forsikre. eller en toyota af ældre årgang de holder godt

• #6   3. jun 2013 Med en brugt Golf 4, kan man nu også rende ind i diverse rep. de er sgu ikke bedre end andre biler.

• #7   3. jun 2013 næ næ man kan rende ind i rep på alle biler. med G4'eren er nem at få brugte dele til fordi samtlige 18 årige har krøllet en. så der er massere hos huggeren smiley

Kommentér på:
bil : førstegangskøber

Annonce