{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.296 visninger | Oprettet:

Sådan bruges bilbasen. det go stil. {{forumTopicSubject}}

sider og kigger lidt løst på bilbasen og kigger så på peugeot 407.
kigger under
"Det mener tidliger ejer af 407"
og falder over dette... hvorfor er der ikke flere af de svar

Vurderet af Ole

Stærke sider
Det er en stor bil, i forhold til anskaffelsesprisen, især som brugtbil. God undervogn, med komfortabel affjedring.

Svage sider
Der er væsentlige fejl på bilen, både fra leveringen og fra service, som ikke rettes af forhandleren, værkstedet og Peugeot importøren K.W. Bruun A/S. Siden 2007 har Peugeot værkstederne i Danmark, ikke anvendt motorolie med C3 betegnelse, med lavt svovlindhold, som er den eneste motoroliebetegnelse bilproducenten Peugeot har godkendt til 1,6 HDi motoren med dieselpartikelfilter og turbo. Peugeot importøren ændrede, efter købet, serviceintervallerne fra 30.000 km til 20.000 km. Peugeot værkstedet og importøren informerede os ikke om, at de havde udskiftet turboen, da 1,6 HDi FAP motoren gik i stykker i 2011. Hverken skriftligt eller mundtligt Peugeot værkstedet kaldte det mundtligt kun dyseproblemer.

Råd, tips og tricks
Spørg Peugeot værkstedet om de anvender motorolie med C3 betegnelsen, jf. Peugeot Frankrig´s krav, til din bil med 1,6 HDi FAP dieselmotor. Hvis ikke, så anmod om C3 olien. Dette gælder både ved alm. service og ved serviceaftale, hvor motorolien er inklusiv i prisen. Bed Peugeot værkstedet om, at alle garantireparationer og udskiftninger, skal fremgå skriftligt, på regningen ligesom hos Toyota. Dette for, at vi som bilejere skal kunne dokumentere, hvilke garantireparationer der er udført på bilen, idet garantiperioden skal starte forfra fra den dato hvor garantireparationen er udført, jf. markedsføringsloven og købeloven, som er gældende. Jeg kan kun anbefale, at tegne en serviceaftale, på minimum 5 år, med garantiforlængelse i samme periode. Det gjorde jeg selv, så vi undgik selv at skulle betale da dieselmotoren gik i stykker. Reparationsprisen for en ødelagt diesel-turbo ligger på ca. 35.000-50.000 kr., afhængigt af følgeskader.

Øvrige kommentarer
Held og lykke, til alle med Peugeot/Citroen 1,6 HDi FAP dieselmotoren med turbo, Peugeot forhandlerne, værkstederne og Peugeot importøren K.W. Bruun A/S. Denne motor sidder i følgende biler: Citroën 2004 - Citroën C4 1,6 HDi 2004 - Citroën C5 1,6 HDi 2004-2009 CitrCitroën Xsara Picasso 1,6 HDi 2005 - Citroën C3 1,6 HDi 2005-2006 Citroën Jumpy 1,6 HDi 2007 - Citroën C4 Picasso 1,6 HDi 2009 - Citroën DS3 1,6 HDi 2010 - Citroën C3 Picasso 1,6 HDi 2011 - Citroën DS4 1,6 HDi 2006 - Berlingo 1,6 HDi 2007 - Jumpy 1,6 HDi Fiat 2006 - Fiat Scudo 1,6 Multijet Ford 2003 - Ford C-MAX 1,6 TDCi 2004 - Ford Focus 1,6 TDCi 2005 - Ford Fiesta 1,6 TDCi 2005 - 2012 Ford Fusion 1,6 TDCi 2010 - Ford Mondeo 1,6 TDCi 2010 - Ford Galaxy 1,6 TDCi 2010 - Ford S-MAX 1,6 TDCi Mazda 2003 - Mazda 3 1,6 DE 2008 - Mazda 2 1,6 DE 2010 - Mazda 5 1,6 DE Mini 2007 - 2010 Mini 1,6 D 2007 - 2010 Mini Clubman, 1,6 D Peugeot 2003-2009 Peugeot 206 1,6 HDi 2003-2010 Peugeot 407 1,6 HDi 2005-2009 Peugeot 307 1,6 HDi 2006 - Peugeot 207 1,6 HDi 2006 - Peugeot Expert 1,6 HDi 2008 - Peugeot 308 1,6 HDi 2009 - Peugeot 5008 2009 - Peugeot 3008 2010 - Peugeot 508 1,6 HDi 2006 - Partner 1,6 HDi 2007 - Expert 1,6 HDi Suzuki 2007- Suzuki SX4 1,6 DDiS Volvo 2004 - Volvo S40 1.6D 2010 - Volvo S40 1.6D 2004 - Volvo V50 1.6D 2010 - Volvo V50 1.6D 2010 - Volvo V70 1.6D 2010 - Volvo S60 1.6D 2010 - Volvo V60 1.6D 2006 - C30 1,6D 2010 - (ny model) C30 1,6D

thumps up




skal siges jeg kiggede på en 2.2ST beziner
så lidt trist Bilbasen ikke har bedømmelserne til specifik motorvariant og karros. da jeg enlig er ligeglad med 1.8benzin og hdi maskinerne. ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sådan bruges bilbasen. det go stil.
Kommentér på:
Sådan bruges bilbasen. det go stil.

Annonce