{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

Hvilken bil? - max 25k {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have min første bil, men jeg bliver helt ør i hovedet af at kigge på brugtmarkedet...
Jeg har ingen forstand på hvad der er bedst, når man snakker bil til max 25.000(helst 20.000), og hvad der holder godt - hvad dævlen skal man vælge? Selv er jeg ret vild med VW polo/golf, Opel Corsa, men synes de er meget dyre i forhold til km/alder.. Har kigget på Punto'er 1.2 16v fra '02 der har kørt 150k, men man skal satme være hurtig, hvis man skal have sådan en. De bliver virkelig revet væk fra markedet så snart de kommer på.

Jeg søger jo selvfølgelig det bedste jeg kan få til prisen, men skal:
-Koste !max 25.000kr.
-Være billig at forsikre - billig vægtafgift
-Ikke være under år 2000
-!Max 200.000 km
-Være billig i reservedele
-Være stabil/holdbar

Hvad ville I vælge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken bil? - max 25k
  • stiven h
    stiven h Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Svar: 30
    #1   2. dec 2013 lupo`?

  • #2   2. dec 2013 Min smiley

  • #3   2. dec 2013 Hvis den må være fra 99 lyder det som min du beskriver..

  • #4   2. dec 2013 Hvis den måtte være lidt ældre ville det være lettere.

  • Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    dec 2010

    Følgere: 94 Biler: 20 Svar: 25
    #5   2. dec 2013 Min Golf? Nysynet og kilometer er ingen problem.

  • #6   2. dec 2013 En Carisma/anden Mitsubishi, der går du ikke ned på Udstyr, til trods for prisen.
    Dog kan reservedele være lidt pebrede i de ædlere dele, mens bremser og andet slid koster nada..
    Ellers som du er inde på er VW god holdbar og billig, pånær indkøb, da alle folk kender VW og det er udbud og efterspørgsel.
    Ellers skal du måske over i noget Toyota, som er billig både i indkøb og forsikring og så kører motoren her fra og til månen uden problemer..


  • #7   2. dec 2013 Toyota corolla 1,3 16v

  • #8   2. dec 2013 tjek min GTI

  • #9   2. dec 2013 Hvis du vælger mærker som Toyota, Vw osv så må du påregne at betale ekstra for mærket.

    Du gør ret i at holde dig til mindre biler. Jo mindre bil, desto mere kan du få for pengene.


  • #10   2. dec 2013 Tak for jeres bud. Jeg er desværre begrænset til østjylland, og det ser ikke ud til at være nogen corollaer, eller bare generalt Toyota til under 25k der matcher mine kriterier, men vil selvfølgelig holde øje. Har googlet Toyota, og kan godt se, at det er en populær brugtbil.

    Hvad angår VW Polo, hvad koster sådan en at forsikre, hvis man holder sig til 1.4 motoeren, eller derunder?

    Andre bud er selvfølgelig velkomne, men skal overholde mine kriterier


  • #11   2. dec 2013 Jeg tror helt ærligt ikke du kan finde noget der holder godt hvis det ikke må være fra før år 2000. så bliver det for dyrt.

  • #12   2. dec 2013 Jakob - Det er min chef som skal købe bilen, og det er ham der har sat de krav.
    Jeg synes også det virker mærkeligt, hvis man ikke kan finde en bil, ud af de 215 biler, der matcher kravene, som Autouncle.dk har fundet, så er der da noget galt.

    Men hvad havde du i tankerne? Hvis det bare er årgangen jeg skal gå på kompromis med, så kan det da være en løsning, måske.


  • #13   2. dec 2013 Hvad med Citroen Saxo 1.4i? Er det en god bil?

  • #14   2. dec 2013 Hvis det bare er årgangen så en corolla eller noget andet toyota fra 90erne. Civic er også god, men den er lidt dyrere at forsikre så vidt jeg ved.

  • #15   2. dec 2013 Jeg har personligt lige købt en årgang 2000 Seat Ibiza 1.6 SXE til 12k, med 160.000 på klokken. Har et par trælse bilkabuler, men er generelt kosmetisk meget flot. Masser af udstyr som tågelygter, elspejle og elruder.

    Den eneste fejl der som sådan har været, hvilket nok også var grunden til den lave pris, var en raslelyd fra rem-siden af motoren. Viste sig at være en defekt servopumpe og en slidt opstrammer, kostede 1000kr. og et par timer i garagen at fikse.

    Det der kan tale imod en seat ibiza eller polo er gearkasserne, men synger den ikke ved køb køre den nok fint i lang tid hvis man køre pænt. Det er nemme biler at lave og reservedele i Tyskland er overkommelige.

    Har selv fået en meget billig forsikring hos gjensidige, en tusse mindre end jeg gav for min polo. Tænker eventuelt at seat er billigere at forsikre end VW.


  • #16   2. dec 2013 De eneste rigtige holdbare biler i den klasse uden problemer og store udgifter er Lupo og Corolla 1.3. (evt carina e) hvis du skal bruge noget større

Kommentér på:
Hvilken bil? - max 25k

Annonce