{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.550 visninger | Oprettet:

Ingen trækkraft i Passat 3B 115 hk tdi? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Min fars kollega har en Passat 3B 1,9 TDI 115 hk. PD motorkode AJM. Den mangler ofte fuldstændigt trækkraft. I går blev der skiftet ladetryksventil (magnetventil) og vacuumslange men der er stadig ingen trækkfragt i den. Hvis man slukke bilen og starter igen er der trækkfraft i den igen, men lidt efter mister den trækkraften igen.
Har I bud på hvad der kan være galt? Der var tester på den i går og der meldte den kun fejl på ladetryksventilen

OPDATERING
Folk skrev på herinde at de var sikre på at VNTen var sodet til, så der skulle ny turbo på.
Der er så monteret ny turbolader, men den gør stadig nøjagtigt det samme. Den lyder ikke i motorlampen når den lukker ned for ladetrykket. Hvad kan der være galt i stedet for?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen trækkraft i Passat 3B 115 hk tdi?
  • #2   2. dec 2013 Turboen er sprit ny?

  • #3   2. dec 2013 Har du tjekket om LMM er defekt? (Luftmassemåleren) Sidder ved luftfilteret...
    Den melder nemlig ikke fejl på computer, hvis den er gået..


  • #5   2. dec 2013 Men burde den ikke gøre det hele tiden. Man kan slukke bilen og så er der masser af trækkraft og efter nogle km lukker den pludselig ned og køre som om der ingen tryk overhovedet er på den

  • #7   2. dec 2013 Læser I overhovedet hvad jeg skriver? Jeg skriver at vi først skiftede ladetryksventilen, det hjalp ikke. Dernæst skiftede vi turboen og problemet er der stadig!

  • #8   2. dec 2013 som jeg skrev i dit tidligere indlæg, har jeg haft nogle stykker her hvor at den måler helt galt på luftmassemåleren pga sod i indsugningen, egr og spjældet var helt sodet til. og faktisk så meget at det i det ene tilfælde var knækket af.. så prøv lige at afmontere egr og indsugning. HUSK NY PAKNING TIL INDSUG

  • #9   13. jan 2015 Hej Petter fandt i fejlen da jeg har samme problem med min mvh Kim og den viser ingen fejl

Kommentér på:
Ingen trækkraft i Passat 3B 115 hk tdi?

Annonce