{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

Ingen trækkraft længere. {{forumTopicSubject}}

jeg har lige fået skiftet tandrem på min Golf 2 1,6 TD, og her efter er der faktisk ikke så meget træk kraft mere , kan det være en justering af Pumpen ?. men jeg syntes bare ikke jeg rigtigt kan høre turboen mere,
kan pumpen og turbo effekten hænge sammen i dette tilfælde ? for den ryger godt nok en del når man gir fuld gass, og den kommer ikke over 110, og så lyder den ikke som den plejer,

Håber nogen kan gi et tip til hvad der kan være galt ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen trækkraft længere.
  • #1   11. feb 2012 Jeps, det er helt sikkert pumpen. Få smidt et manometerur i røven af den smiley

• #2   11. feb 2012 Vil give Morten ret, kunne godt lyde som om pumpen står lidt forkert:)

• #3   11. feb 2012 jeg har stillet på den . altså den skrue med plumpen på , ik ?. ellers ved jeg ikke hvor jeg skal stille den. ligemeget om jeg skruer den ene eller den anden vej så syntes jeg der ikke rigtigt sker noget :(. men det er stadig mere som om det er turboen der totalt har mistet pusten og man kan ikke høre den mere , men om det stadig har med pumpen at gøre ?

• #4   11. feb 2012 Du går helt galt i byen.
    Det du piller ved, er justeringsskruen for brændstofmængde. Det har intet med selv pumpe timingen at gøre.
    For at indstille selv pumpen, skal du løsne de tre bolte, som holder den fast til blokken, og derefter flytte den helholdvis frem eller tilbage. Det kan ikke gøres på øjemål, så du skal have fat i et manometer ur som du kan sætte i enden af pumpen, og derefter indstille den efter data.
    Hvis du ikke ved noget om det, så få en fagmand til at se på det.

• #5   11. feb 2012 jep .. jeg tror sku jeg smider den til en mekaniker smiley tror sku ikke lige det er noget jeg kan hitte ud af ,,, eller er det nemt ?

• #6   11. feb 2012 Hvis pumpens timing ikke er justeret i forbindelse med tandremsskiftet, så skal du i hvert fald starte din fejlfinding der. Samtidig skal du så også have justeret mængden ind igen, efter du har skruet frem og tilbage på den.... Kør til mekanikeren eller find en kammerat der ved hvordan man gør. Pumpen skal stå meget præcist og det er ikke noget man bare lige kan gøre, ved at skrue lidt frem og tilbage.

Tror dog jeg ville forsøge med et mikrometerur i stedet for et manometer, Morten. ;o)

• #7   11. feb 2012 Rasmus F: Det lyder som en rigtig god ide xD Den var vist høj igår *GG*

• #8   11. feb 2012 den ryger ned til en der ved noget om det smiley takker for hjælpen,, kan også kun se det skulle være det der er galt da der ikke er andet jeg har makket med andet end at skifte tandrem smiley viste godt den skulle justeres i pumpen så det får jeg gjort mandag smiley

Kommentér på:
Ingen trækkraft længere.

Annonce