3.187 visninger
|
Oprettet:
Hvad koster drift? {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg overvejer sammen med en kammerat at købe en bil og lave dem om til drift.
Det bliver nok en BMW 36 M3.
Men hvad koster det ca. i dele og diverse for at komme godt i gang?
sep 2008
Følger: 46 Følgere: 46 Svar: 3
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 33 Svar: 224
okt 2003
Følger: 114 Følgere: 115 Biler: 26 Emner: 71 Svar: 701
(Går ud fra at den skal have bur, undervogn, sæder, seler osv.) Plus dæk.
Afhængigt af hvor i skal køre og hvor meget, men sæk koster 3-400 kr. /stk. igen afhængig af størrelse og hvad man har af kontakter.
Det koster også benzin, transport (ikke mindst bro), hvis i ikke har trailer, skal i leje eller købe osv...
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.561
Men regn med 50-100k før i kører første gang, alt efter hvad dele i får fat i og hvad priser i finder dem til, samt hvor billigt i kan finde bilen jo
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Biler: 11 Emner: 72 Svar: 1.516
sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Mange tak skal i have
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
- Bil
- Dele (f.eks. led, bagtøj, gearkasse, kobling, div.) de går hyppigt til
- Dæk: stor udgift, et sæt holder ca. 1-2 runder vil jeg gætte på (afhænger meget af stand og kvalitet)
- Trailer
- Broafgifter
- Tilmeding
- Renovering af motor plus div. sliddele (er en rigtig god idé før man presser den)
- Bøsninger er også at anbefale, evt. anden stabelisator, tårnstivere, undervogn (justerbar)
Til Rookie drift, hvilket jeg forventer i starter ud med, kræver ikke bur afaik.
Skal i have den pumpet mere, så koster tuning også. Turbokit, indkøring osv.
skal i videre til semipro og videre så hedder det Bur, Lexan ruder, køredragt (anbefales) hjelme, nødstop osv.
I skal også have delene med, dvs. transport, en autotrailer er nok ikke helt nok.
I skal have donkraft, værktøj, res.dele osv. med.
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.651
Rundt til de lokale autoværksteder og få dem til at smide de gode til side til jer eller i selv må rode i bunken af og til.
Har ikke brugt en krone på dæk på den konto, ved blot at kigge 2-3 dæk forretningers bunker af skrot dæk igennem, mellem løbene og især i efter/foråret og samlet sammen...
Min største udgift har næsten været til transport og udgifter på selve løbet (regn med minimum 1000kr for at deltage)...
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.651
Har regnet sammen på at jeg kan lave den nye bil driftklar for under 50.000 hvis den skal være pro godkendt og se lidt ordentlig ud og med alle de gode stumper.
Men det er så også kun fordi jeg har kontakter og gjort erfaringen i 3 sæsoner om hvad der virker og IKKE virker og er nødvendigt...
sep 2002
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 277
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 120
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 54
De fleste udgifter (med mindre man har et motor havari som mig) går til tilmelding , transport og brændstof. Uden tvivl.
Med hensyn til de events som kræver DASU licens, så start med dagslicens da man så ikke skal betale for et år. Sidste år var antallet af DASU godkendte løb ikke tilsvarende licensens udgift for et år.
sep 2009
Følger: 73 Følgere: 70 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 61
Hvad koster drift?