{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad koster drift?
  • #1   12. dec 2013 Kan allerede nu sige at dækkene nok bliver den største udgift smiley

  • #2   12. dec 2013 Det kommer an på om du har adgang til gratis/brugte dæk, og transport af bilen til alle arrangementer, og om du kan skrue lidt selv.. smiley

  • #3   12. dec 2013 Det kommer vel an på hvad i skal køre, men i kan roligt regne med 50.000 det første år, udover køb af bil.

    (Går ud fra at den skal have bur, undervogn, sæder, seler osv.) Plus dæk.

    Afhængigt af hvor i skal køre og hvor meget, men sæk koster 3-400 kr. /stk. igen afhængig af størrelse og hvad man har af kontakter.

    Det koster også benzin, transport (ikke mindst bro), hvis i ikke har trailer, skal i leje eller købe osv...


  • #4   12. dec 2013 Også som de andre siger:

    Men regn med 50-100k før i kører første gang, alt efter hvad dele i får fat i og hvad priser i finder dem til, samt hvor billigt i kan finde bilen jo smiley


  • #5   12. dec 2013 Bare husk ikke at blive sur når din kammerat eller det samme for ham når en af jer kører galt og smadrer vognen. .

  • Mikkel W
    Mikkel W Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   12. dec 2013 Super, tak for hurtige og brugbare svar smiley

    Mange tak skal i have smiley


  • #7   12. dec 2013 Udgifter:

    - Bil
    - Dele (f.eks. led, bagtøj, gearkasse, kobling, div.) de går hyppigt til
    - Dæk: stor udgift, et sæt holder ca. 1-2 runder vil jeg gætte på (afhænger meget af stand og kvalitet)
    - Trailer
    - Broafgifter
    - Tilmeding
    - Renovering af motor plus div. sliddele (er en rigtig god idé før man presser den)
    - Bøsninger er også at anbefale, evt. anden stabelisator, tårnstivere, undervogn (justerbar)

    Til Rookie drift, hvilket jeg forventer i starter ud med, kræver ikke bur afaik.

    Skal i have den pumpet mere, så koster tuning også. Turbokit, indkøring osv.

    skal i videre til semipro og videre så hedder det Bur, Lexan ruder, køredragt (anbefales) hjelme, nødstop osv.

    I skal også have delene med, dvs. transport, en autotrailer er nok ikke helt nok.
    I skal have donkraft, værktøj, res.dele osv. med.


  • #8   12. dec 2013 Det eneste jeg har brugt penge til dæk, har faktisk været dem der sad på de fælge jeg købte ind.
    Rundt til de lokale autoværksteder og få dem til at smide de gode til side til jer eller i selv må rode i bunken af og til.
    Har ikke brugt en krone på dæk på den konto, ved blot at kigge 2-3 dæk forretningers bunker af skrot dæk igennem, mellem løbene og især i efter/foråret og samlet sammen...
    Min største udgift har næsten været til transport og udgifter på selve løbet (regn med minimum 1000kr for at deltage)...


  • #9   12. dec 2013 Hvad i bruger på bilen afhænger jo af hvad i vil.
    Har regnet sammen på at jeg kan lave den nye bil driftklar for under 50.000 hvis den skal være pro godkendt og se lidt ordentlig ud og med alle de gode stumper.
    Men det er så også kun fordi jeg har kontakter og gjort erfaringen i 3 sæsoner om hvad der virker og IKKE virker og er nødvendigt...


  • #10   12. dec 2013 Og stort trailer kort.

  • #11   12. dec 2013 i ku måske også lige prøve men en noget billiger bil til at starte med, måske en e30 eller noget i den stil, der har i da ihvertfalde sparede de første 50kg på bil indkøb!

  • #12   12. dec 2013 Det er næsten ALTID billigere at købe en færdig bygget bil til formålet end selv at bygge..

  • #13   12. dec 2013 bilen er selvfølgelig dyr. men køb en færdibygget vogn (en som er nem at få dele til) så er i godt dækket ind på den front...

  • #14   12. dec 2013 Hvis I finder en bil der allerede er bygget til formålet sparer I rigtig meget. Prøv at lure på FB og herinde, der dukker nogle op en gang i mellem. Rookie er kun de 2-3 første events så gider I ikke det mere og vil i Semipro, så derfor kan det bedst svare sig at købe en forberedt til det (semipro). Som Cawdy siger, det behøver ikke koste en arm og et ben.

    De fleste udgifter (med mindre man har et motor havari som mig) går til tilmelding , transport og brændstof. Uden tvivl.

    Med hensyn til de events som kræver DASU licens, så start med dagslicens da man så ikke skal betale for et år. Sidste år var antallet af DASU godkendte løb ikke tilsvarende licensens udgift for et år.


  • #15   12. dec 2013 smid en 100 krone sedel i fona, til need for speed, så kan du drifte alt det du vil ! ;D

Kommentér på:
Hvad koster drift?

Annonce