{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.914 visninger | Oprettet:

Tur til Ringen. {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe gået rundt og tænkt på det, og nu skal det være, at jeg seriøst vil begynde at arrangere en tur for mig og min far til Nürburgring. Jeg har jo kigget lidt rundt på deres hjemmeside, og fundet priser osv, men jeg tænker på at jeg gerne vil høre fra folk, altså jer, som selv har været dernede, og få tips og råd til hvad man skal være opmærksom på, sådan i det hele taget,

Da ingen af os har en bil vi har lyst til at risikere på en bane, så er planen at køre derned, og leje en bil dernede, fx. en GT86 og køre nogle runder i den. Jeg regner med at vi skal være der en weekend, og bo på et hotel dernede, i sommerferien dvs. juli/august.

Det jeg godt kunne tænke mig at høre er:

- Der er 860 km. og ca. 9 timer derned fra Storkøbenhavn. Er det mon smartest at have en overnatning på vejen derned, og så være helt frisk når man ankommer, eller kan man lige så godt køre hele vejen og checke ind når man kommer derned? Hvordan det smartest mht. billeje osv?

- Er der et anbefalelsværdigt hotel tæt på Ringen? Så vidt jeg kan se, er der kun 2 hoteller på selve stedet, som jeg går ud fra bliver booket op på rekordtid.

- Er der en tid på dagen, hvor der er færrest biler på banen (Nordschleife), så man har mest plads til sig selv?

- Hvad med forsikring på en evt. lejebil? Synes det der står på hjemmesiden er ret indviklet.

Andre erfaringer modtages også gerne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tur til Ringen.
  • #1   2. jan 2014 jeg lure lige med smiley

  • #2   2. jan 2014 Du skal være så velkommen smiley

  • #3   2. jan 2014 me2 .. smiley .. Vil selv afsted til Ringen .. dog ved jeg at BMW Club Danmark har det med at arrangere nogen ture .. den vil jeg umiddelbart med på, men derfor kan man godt lige se hvad der er af andre muligheder.

  • #4   2. jan 2014 Det dyrt og leje bil dernede, og der er stor selv risiko på dem.

    Folk køre rundt i deres helt alm biler dernede.

    Men dem der kender ringen dernede, de holder altså på , så som der også står dernede, så skal man hele tiden holde øje som amatør. Det en oplevelse og tage sin egen bil rundt dernede.

    Boede på hotellet ved gran prix banen. Restauranten ligger ud til banen, så under morgenmaden så vi løb smiley

    Også kan du få værelse med altan, som er en tribune plads til gran prix banen smiley

    Dorit Am Hotel mener jeg det hedder smiley der ligger et stort museum lige ved siden af som også er et besøg værd. Masser af historie og mulighed for bl.a. at skifte hjul på en F1 bil smiley


  • #5   2. jan 2014 Tak for svaret, Casper.

    Jeg ved godt at man må køre i almindelige biler, og vi skal også køre derned i en A4 3,2 Quattro som kunne være sjov at køre rundt på banen med, men det er jo knap så sjovt hvis man skrider i et sving og smadrer den. (Ens egen kaskoforsikring dækker jo ikke motorsport) + man slider et helt sæt gadedæk op på en dag. Derfor vil vi gerne leje.

    Jeg har dog set at selvrisikoen er ekstremt høj. Bare på en Swift er selvrisikoen op til 21.600 kr. (kan det passe?) Og på en GT 86 op til 67.000 kr!

    Der må da være en selvrisikoforsikring der kan få den ned på et niveau, hvor man rent faktisk tør at køre i bilen!

    Dorint Hotel hedder det, og det er noteret. Jeg frygter dog at det allerede nu kan være booket op i hele højsæsonen i år, men lad os se smiley


  • #6   2. jan 2014 Brug fornuften, så sker der intet smiley der jo mange langsider hvor man sagtens kan holde på, og mange store bløde sving smiley

    Kør rundt 200 gange på xboxen inden smiley

    Selvrisikoen på bilerne er fast ! smiley derfor vi kørte i vores egen smiley


  • #7   2. jan 2014 Vi bestilte hotel 2 måneder før og der var fin plads, så længe du ikke rammer en løbe weekend smiley

  • #8   2. jan 2014 Det kan man selvfølgelig, men der kan jo altid ske et eller andet, fx. andre der kan lave noget lort, der forårsager at man kører galt eller sådan noget smiley

    Er der andre firmaer der leje biler ud dernede, som man må bruge på Ringen? Der må da helt sikkert være et marked for det, når selvrisikoen er så dyr der. Det må jeg kigge lidt på.


  • #9   2. jan 2014 Det dyrt alle steder dernede ! smiley

    Jeg har mange kammerater som har været der, også flere gange smiley

    Tag egen bil, det er en oplevelse. Følger man amatør reglerne dernede, så sker der intet med en smiley


  • #10   2. jan 2014 Har i baneerfaring fra tidligere ?

    Ellers kanon ide, det er absolut et af de fedeste steder på jorden.

    Jeg ville dog tage egen bil. Ringen er en offentlig ensrettet betalingsvej og kaskoen skal dække medmindre selskabet direkte fraskriver sog ansvaret. Og lejebil eller ej så koster det kassen at smadre autoværn eller spilde væsker, og der er afregning ved kasse et. Så husk det hvis du lejer bil det kan være den dyre udgift, jeg taler af erfaring


  • #11   2. jan 2014 Hvilken bil kørte I i, og hvordan var det sådan i det hele taget?

    Mirza - Jeg har kørt enkelte gange på bane, men nej, ingen solid erfaring overhovedet, men selvfølgelig forståelse for basale regler osv.


  • #12   2. jan 2014 Men ellers lej en bil i en af nabobyerne, du kører jo ikke væddeløbsrace på banen så i princippet er du frit stillet til at tage bilen med på ringen.

    Forbered jer på et stort chok, det er absolut ikke en bane jeg vil anbefale nybegyndere medmindre at man har det fint med at holde til højre med blinklyset tændt en hel omgang.


  • #13   2. jan 2014 Mirza - Det var det jeg tænkte, at man kunne gøre. Men mon ikke, at stort set alle udlejningsselskaber i miles omkreds fra Nürburg, har et specielt klausul om at bilen ikke benyttes på Nürburgring?

  • #14   2. jan 2014 Vi kørte i en Lexus IS200

    Men som mirza siger. Man for et chok når man først er der, for det er kæmpe stort og det tager faktisk noget tid og komme rundt smiley


  • #15   2. jan 2014 Ja, jeg kan godt forestille mig, at man minimum de første 2-3 gange bliver overrasket over hvor hurtigt folk kommer bagfra osv. og hvor svær banen egentlig er rent teknisk. Men man kan vel tage det stille og roligt, og ende med at klare det nogenlunde?

  • #16   2. jan 2014 Det er ikke forbudt at spørge. Og hvis de ikke har det på skrift så et det ikk ulovlig. Ringen er ikke en racerbane på turistdage.

    Banen er sindsyg svær teknisk, fysisk og psykisk. Jeg har kørt race i en del år og på de nordiske 2-3 km lange baner bruger man 3-5 omgange på at lære banen at kende og derefter skærer man tiendedele af sekunder. På ringen bliver jeg stadig paf og er et af de få steder i verden hvor jeg ikk tør køre til grænsen en hel omgang i en bil uden bur


  • #17   2. jan 2014 Ja, tak for forslaget i hvert fald, det må man kunne undersøge smiley Det er faktisk en rigtig fin idé. Jeg var bare ikke helt klar over, om banen rent faktisk er underlagt almindelig færdselslov, men det har jeg nu læst mig frem til, at den er.

  • #18   2. jan 2014 Jo den er skam underlagt færdselsloven. Man skal fx holde til højre, overhale til venstre osv smiley

  • #19   2. jan 2014 http://www.rent4ring.de/en/info/rentals-for-the-nordschleife.html

    Som mirza siger. Så er det offentlig vej når den er åben for turister. Så færdselsloven skal selvfølig overholdes. smiley


  • #20   2. jan 2014 Nå ja, men hvis det er offentligt vej, så skal kaskoen vel også gælde?? smiley

    Jeg ved Subaru klubben afholder et par ture derned til engang imellem, jeg har da bestemt overvejet det. Men jeg tror lige jeg snupper et par danske baner først, så man lige kan lærer banementaliteten at kende først. smiley


  • #21   2. jan 2014 Ja, fandt også lige Rent4Ring, der er selvrisikoen for en Swift endnu højere (26.000 kr.) smiley

    Den bedste løsning er nok at leje en almindelig udlejningsbil i den sjove ende, uden for byen og bruge den.


  • #22   2. jan 2014 Jeg har været der et utal af gange.
    Tag en med derned som har kørt der før.

    Vi plejer at tage nybegyndere med hvor de kører med rundt et par gange.
    Så kører jeg et par runder i deres bil.
    Vi tager så runder hvor de kører og jeg er med.
    På den måde bliver de langsomt vænnet til banen som er en vild oplevelse.
    Og selvom i er nok så dygtige så lej en Swift. Ikke en bil med power.
    Eller kør i egen bil.
    Bo på gasthaus.
    Hotellerne er alt for dyre.

    Søren Fredslund


  • #24   2. jan 2014 Jeg vil så foreslå noget helt andet. Smid de 50€ som jeg mener det koster at tage en tur i ringtaxi. For det første er det en tur i aldrig vil glemme, men prøv at læg mærke til (uanset hvem der kører) hvordan de kører. Man kan lære meget bare af at kigge på en der kender banen.

    En ting er sikkert, lad være med at kør på grænsen til det i kan. For det første er der no mercy på ringen. Og for det andet snyder en hel del sving fordi hældningen i den er anderledes end man tror. Mange sving er lavet så du kan holde farten oppe, men pludselig kommer der et helt fladt eller modsathældende sving og 1,2 3 så holder man på græsset


  • #25   2. jan 2014 en ting er selvrisiko på bilen osv en anden ting er banens udstyr og prisen på det , har en kammerat der smadrede en bil samt ca 4 meter autoværn dernede sidste år , mener han betalte 25000 dkr for autoværnet alene , samt 6000 for at få bilen slæbt væk derfra...

  • #26   2. jan 2014 Swfiterne er faktisk rigtig hurtige ! De er med R dæk og tro mig det er ikke hk der skaber em god tid på ringen !

    Ringtaxi ser sjovt ud men jeg syned det er dyrt ifht at man måske bliver proppet på bagsæderne med nogle andre. Så hellere spørge nogle af porsche rs gt3 gutterne om de giver en tur. Drop ferrari kørerne de er langsomme


  • #27   2. jan 2014 Så er han blevet snydt. Jeg betalte kun 1000kr for at fjerne bilen på et fejeblad. Men ja autoværn er dyrt smiley

  • #28   2. jan 2014 tror sgu også M5eren skal ned og slå et sæt bagdæk ihjæl i 2014 smiley

  • #30   2. jan 2014 Tusind tak for alle jeres inputs. Det er specielt fedt at høre fra folk der har været der flere gange.

    Jeg er i hvert fald ved at forstå, at man ikke "bare" lige tager derned, og at der er virkelig mange ting man skal tage højde for.

    Det største problem er stadig hvilken bil der skal bruges, for jeg tror ikke jeg kan lokke far til at bruge Audien, og min egen bil er en leasingbil, som heller ikke må bruges på en bane. Jeg tror dog at det ender med en Swift, hvor man så bare må køre rigtig forsigtigt, og ikke tage nogle chancer, så går det jo nok.

    Flere inputs, specielt mht. bil, modtages stadig gerne smiley


  • #32   2. jan 2014 Det er stadig ikke en "bane"..Det er en ensrettet betalingsvej med fri hastighed smiley



  • #33   2. jan 2014 Casper - Ja, men der står alle former for motorsport, vædeløbskørsel. banekørsel og lignende i min leasingkontrakt, og jeg er helt sikker på, at det også dækker over Ringen, selvom det teoretisk set ikke er en bane smiley Det er jo i sidste ende en dommer, der skal tage stilling til det.

    Udover det, så er min bil jo slet ikke sat op til bane mht. dæk, undervogn osv. så det er jo nok ikke så sjovt/sikkert at køre i den. Og hvis jeg kører 10 runder i den, så ender jeg nok også med at skulle købe et helt nyt sæt dæk, og så ryger besparelsen jo lidt i at bruge sin egen bil smiley


  • #34   2. jan 2014 Hvis du ingen bane erfarring har, så har du ikke brug for bane opsætning dernede..Det farligt og tro man er superman..især dernede..for der er kontant afregning..Det koster dertil også en krig at spilde væsker, smadre autoværn og blive hentet inde på banen smiley

    Tag derned for oplevelsen, kør et par omgang i egen vogn også køb en tur med ring taxi - Og tag ring taxi til sidst..ellers bliver man over modig smiley


  • #35   2. jan 2014 Ellers må i ha en tur i min racer.
    Så er der garanteret oplevelse.

    https://www.youtube.com/watch?v=c3hDNcjl0Ao

    Søren Fredslund


  • #36   2. jan 2014 Mirza, du skal bare have et fornuftigt kamera med så får du lov at sidde foran smiley det gjorde jeg da i hvertfald. Jeg har været ude med Sabine 2 gange og første gang var på bagsædet. Meget underholdende når det er en dame der sidder ved siden af som overhovedet ikke kan lide at køre stærkt. (Godt med ørepropper). Men det er dyrt i forhold til det er knap 10 minutters underholdning.

    Det er tilgengæld en god måde at lære banen at kende uden at skulle kigge i bakspejlet hele tiden. Der er på en omgang nok 20-30 biler der kører stærkere end dig og 10 motorcykler (det er altså bare tal ud fra hvordan jeg lige opfattede det). Resten er enten nogle man overhaler eller nogle der også kører helt ude i kanten af svingene. De fleste uheld dernede sker pga folk kører over evne. De tror at fordi det også er en racerbane så kan man køre lige så stærkt som bilen tillader det. De glemmer bare at måske er bilens evner over deres egne smiley Hvis jeg skulle ned og køre en hurtig tid så ville jeg nok forberede mig lidt hjemme fra og så tage en forlænget weekend. Køre en runde med jævn fart og prøve at huske så mange af svingene som muligt. Det kan godt være det lyder åndssvagt men jeg har spillet den bane virkelig meget i forza og nok kørt den mellem 3 og 400 gange rundt, en gang med 3 kører over 24 timer... Og det havde faktisk hjulpet mig en del i at huske mange af svingene og ideallinierne. Men lad nu væremed at kør efter en 10 minutters tid fra første omgang. smiley

    P.S tilslutter mig Gasthause - det er helt klart hyggeligere


  • #37   2. jan 2014 Alt under 12 min i første weekend er godkendt.
    Jeg har ikke været under 9:38 i år pga trafik og regn.
    Dog i min Altea.


  • #38   2. jan 2014 Fredslunds - Er dette ikke også OK, af et Oliefyr? smiley

    Kørte Topgear Jeremy Clarkson ikke lidt under 10 i en Stor jaguar Diesel?


  • #39   2. jan 2014 Mjoe. Det er vel godkendt.
    Jeremy brugte en hel dag på at komme under 10 min i en 250-300 hk Jaguar.
    Så jeg vil da mene det er nogenlunde i min 1.9 TDI
    Men det er helt sikkert i den her jeg hygger mig mest.

    Søren Fredslund


    profilbillede
  • #40   2. jan 2014 Jeg har så på intet tidspunkt kørt efter tiden smiley vil tro jeg har kørt omkring 10-11 minutter når det er gået stærkest, men der er kørt for at holde bilen på vejen og uden at presse dæk eller bil (eller mig). Vil tro man kan komme under 10 minutter hvis man får en del omgang på sin kappe inden for kort tid. Og det er så i f.eks en af de swifter man kan leje. Kender i hvertfald et par stykker der har formået det smiley

  • #41   2. jan 2014 Man kan ikke stille det op så firkantet. Men 12 minutter er absolut ikk godkendt så er man sgu til gene for de fleste. 10 min er ok og så ligger man og kører ca ligeså hurtigt som gennemsnittet. 8-9 min så begynder det at være sjovt smiley

  • #42   2. jan 2014 Mirza, det kommer vidst an på hvilken dag man kommer der ned smiley de der turist dage er godt nok tossede... Der ligger nogle og kører med 60 km/t mens de tager billeder af hver en porsche der overhaler dem... selv på langsiderne.... det er små farligt

  • #43   2. jan 2014 Søren fed vortX. Har du selv bygget den smiley hvad kører du btg på ringen i den ?

  • #44   2. jan 2014 Jubi ja der kan være for mange bilister til tider. Jeg har desværre kun 12 omgange på mit CV Ringen. Men kom ned på 9:11 med en del langsom trafik

    www.youtube.com/watch?v=OpivVbfDcPw&feature=youtube_gdata_player


  • #45   2. jan 2014 Hvad kører du i der Mirza? smiley

  • #46   2. jan 2014 Det kører da for dig på Ringen Mirza.
    Absolut ikke sådan man skal køre på de første ture.
    Alt for høj fart ved ulykker osv.
    Speederslip i kurver.
    Den er godt nok urolig med røven hva?


  • #47   2. jan 2014 Jesper. Det er en integra 1,8 sug med 245hk dog med alm dæk og ikk R dæk den weekend.

    Fredslunds det er en meget letkørt bil. Den kører som en neutral baghjulstrækker, episoden hvor den smutter for mig er fordi baghjulene blev badet i servoolie på vej ind i svinget smiley


  • #49   2. jan 2014 1,8 sugemotor med 245 heste? smiley Hvad er der lavet ved den? Min er en 2,0 sug, og den yder kun 165 ponyer. smiley

  • #50   2. jan 2014 En honda integra har 190hk std. Men den her er der smidt 50-60k i motor og 60k i undervogn smiley

  • #51   2. jan 2014 Okay. smiley Syntes da godt nok det lyder lidt vildt med 190 hypper på en std. sugemotor. Er det en 4 eller 6 cylindret? smiley

    Det var da alligevel også lidt penge. Den er vel udelukkende til banebrug? smiley


  • #52   2. jan 2014 http://www.youtube.com/watch?v=ARPHrJmTDhU

    Det kører da også for dig her, Søren, særligt ved 4 minutter måtte jeg tage mig til hovedet smiley


    I øvrigt havde den S-type, Clarkson kørte i, 204 hk og vejer vel en 3-400 kg mere end en Altea.


  • #53   2. jan 2014 Ja der blev jeg sgu overmodig med den Lmabo der.
    Så kom der græs under et hjul og det går ikke.
    Hvordan lægger du videoen op her?


  • #54   2. jan 2014 Jesper. Honda har verdens højeste litereffekt med få undtagelser. Det er 4cyl. Nej det er en bil med plader ellers måtte den ikke bruges på ringen. Ejeren er min 74årige gode ven Tonny og har haft den fra ny. Ja 74 år smiley

    Fredslunds du kopierer linket men sletter http. Behold kun www.


  • #55   2. jan 2014 Tja officiel tid på en Golf 4 GTI 180 hk model hedder 8:54 smiley

  • #56   2. jan 2014 74år? Hold da op, det må da være en rekord for at have en bil længst tid. smiley Men så er der jo også mere af år og lægge penge i jo. smiley

  • #57   3. jan 2014 Hahah Jesper for fanden da,, smiley

    EJEREN AF BILEN ER 74
    Ikke bilen smiley

    Mirza, hvorfor blev du hentet på fejeblad? Du når da ikke at ramme muren gør du?


  • #58   3. jan 2014 Mike. Se det sidste klip. Generator remmen gav op pga 9500 omdrejninger. Den sprang og ramte slangen til servovæsken som sidder i venstre side. Da jeg ankom til højre svinget var det belastede hjul badet i olie og da politiet og banefolket kom fik jeg besked på at jeg ikke måtte køre ud så den ikke spilder mere olie.

    2 biler bagfra kørte i autoværnet pga olien. Men det dækkede forsikring. Rensning af olie betalte jeg selv 7000kr


  • #59   3. jan 2014 Hahahah Mike, det må være rigtigt. smiley Jeg var vidst lidt træt igår aftes smiley

  • #60   3. jan 2014 Søren, du skal fjerne S'et i https (dit youtube-link), BG kan kun indlejre http-links smiley

  • #61   3. jan 2014 toyota´s 1,8 vvtl-i laver 192 HK. men honda tager nu alligevel pokalen med 240(mener jeg) på en 2,0 i S2K

  • Mikael E
    Mikael E Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #62   7. jan 2014 Hej

    Skal lige sige at jeg kun har skimmet alle svarene, der var simpelthen for mange til at læse dem alle smiley

    Jeg synes det er en rigtig god ide og med garanti en stor oplevelse at tage en tur derned.

    Personligt har jeg de sidste 4-5 år taget derned 2-4 gange om året, og skal også af sted i år.

    Der er ikke noget problem med at tage bilen derned og selv køre på banen, da der er tale om en offentlig betalingsvej og ikke en racerbane. Det vil sige at du er dækket vedr. eventuelle skader. Der er mig bekendt ikke nogen forsikringsselskaber i DK som skriver at bilen ikke er dækket på Ringen. Der kører for eksempel også turistbusser smiley på banen og de tysk færdselsregler er gældende.

    Jeg synes at jeg læste at I ville køre derned i en Audi 3.0 Quattro, hvilket også er en fin bil på banen, så det ser jeg heller ikke som et problem. Men ellers må du acceptere selvrisikoen og leje en bil. Fordelen er at bilerne er sat op til at køre hurtigt, så selv en Swift kommer hurtigt rundt.

    Har I nogen form for erfaring med banekørsel? Hvis ikke, så skal I på ingen måde forvente at køre hurtigere end 10 minutter. Faktisk vil jeg mene at hvis du kommer rundt på under 10 minutter, så kører du enten med hovedet under armen eller er et født talent. Med Audien har du dog den fordel at du kan komme op på nogle høje hastigheder mange steder, hvilket selvfølgeligt forbedrer tiden.

    Du skal dog være opmærksom på ikke at køre for langsomt, da det så bliver alt for farligt. Så hurtigt op i hastighed og vær klar til at bremse. Hold konstant øje med biler bagfra, for der er altid en der er hurtigere smiley

    Jeg vil anbefale at du kigger på Ringens hjemmeside og finder en periode hvor der er åbent udenfor weekenden. I Weekenderne om sommeren er der ofte alt for mange ude at køre, hvilket giver stres på banen og uheld, hvorefter banen bliver lukket.

    Jeg ville droppe hotellerne ved banen og i stedet satse på Motorsporthotellet eller Blaue Ecke. I det hele taget er der rigtig mange små hyggelige steder at overnatte, med en super atmosfære.

    Jeg kører ikke mange omgange når jeg er dernede, men nyder i stedet atmosfæren og selskabet med dem som jeg er dernede med. For et par år siden i oktober var jeg dernede i min daværende Kia Cee'd 1.6 SW med 115hk og helårsdæk (!) og ville slå Clarkson. Det blev således til en tid lige under de 10 minutter (målt på en performancebox). Det er desværre svært at komme længere ned, simpelthen fordi der altid sker et eller andet på en omgang. En bil der er kørt af banen, olie på banen eller sne som der var den gang i oktober og det tager bare tid, når farten skal ned. Ellers ligger mine tider i den nedre del af 9 minutter. Har desværre aldrig prøvet en sportsvogn dernede.

    Ellers vil jeg anbefale at prøve at finde en klub, hvor der er nogen som kører derned og så tage med dem. I Track Club DK er der ofte nogen der tager derned. BMW klubben er måske ikke så relevant smiley

    Jeg var dernede for et par år siden, hvor der var nogle friske fyre som havde taget en nyligt anskaffet BMW 330i (ikke ment som en hets mod BMW ejere, da jeg selv ejer en sådan) med derned. Vi tilbøde dem at køre harekørsel, eller sidde ved siden af på den første runde, men de afslog. De nåede halvvejs rundt og så var den bil totalskadet.....

    Et geheimtip er at leje MTB'er i Adenau ( www.radsport-breuer.de) og cykle rundt om banen, hvis man er til sådan noget. Man får en helt anden fornemmelse af banen, men pga. den er så kuperet, så er det en større udfordring.

    PS: Ja, det er min første indlæg herinde, men det er ikke ensbetydende med at jeg ikke ved hvad jeg snakker om smiley


  • #64   8. jan 2014 Her fanger jeg Ringtaxien med Sabine ved roret.
    Læg især mærke til 6:13 hvor man tydeligt ser Sabines røg op mod karousellen.

    http://www.youtube.com/watch?v=v4g5EeLDmQY


  • #65   8. jan 2014 Fuck af den GT3 og R8 har smæk på!!

  • #66   8. jan 2014 Jeg skal bare ikke overhale som de gør da jeg godt vil hjem i et stykke.

  • #67   14. jan 2014 God Ide at tage til ringen, men pas på, se nogle af de film der er med crash og ulykker og lær at genkende stederne. Så er du rimeligt godt rustet mod de værste ulykker.

    Brug af egen bil.
    Det kan være det billigste, men bremser, dæk, og affjedring er sikkert ikke gearet til udfordringen, så tillad bilen at køle efter hver 2. omgang. Det er træls at være på vej ind i et sving efter at have ristet bremserne i bund og så ikke kunne komme tilstrækkeligt ned i fart. Ringen er nådesløs.

    I lejet bil. Ja det koster, men bilerne er sku også i orden. Jeg har haft 7 laps i en Swift stage 2 fra Rent4ring.de og aldrig har jeg haft det sjovere i en bil. De har SÅ meget vejgreb at man tror det er løgn. Ja den sparker ikke i ryggen når man træder på speederen, men den er tilgengæld tilgivende og letkørt hvilket giver en god og sjov oplevelse, og trods de beskedne heste kørte vi fra både Lotus Elise, corvette og større BMW 5 serier.
    Bilerne er fabriksnye biler ombygget til formålet, Stage 2 Swifterne er ombygget for kr. 210.000.- stykket med bremser, bur, H seler, R dæk, Öhlins affjedring mm.
    Og at tage en udlejningsbil til begrænseren i 4. gear har sku også sin charme.

    Og nåh ja. Så går de Bridge To Gantry tider på ned til 8.38 ihvertfald.

    Prisen, tjae. Motorsport er ikke billigt, men ens egen bil bliver ikke overbelastet af det, og kører man galt i en udlejningsbil, så kan man stadig komme hjem igen i sin egen.

    Mht. at leje en ikke "ringbil" hos en konventionel udlejer som f.eks. Hertz. DON'T DO IT. Der er før set eksempler på at folk har fået trukket hele 2 x bilens nypris (40.000€) fra kreditkortet allerede inden de er nået til karrusellen.


Kommentér på:
Tur til Ringen.

Annonce