{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.351 visninger | Oprettet:

patrick h
patrick h
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

fra tromle til skive bremser {{forumTopicSubject}}

Hejsa kære bilgalleri bruger.
Jeg har lige et spørgsmål til jer.
Er det muligt at skifte sine bremse tromler ud med skive bremser og er det meget besværligt.
Det skal ske på en opel corsa 1.6 16v gsi fra 94...

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fra tromle til skive bremser
  • #1   2. jan 2014 Det er jo en ændring i konstruktionen, så tag lige fat i skat til at starte med.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.900
    #2   2. jan 2014 de passer vist fra kadett 2,0 16v gsi, men om det er lovligt kan jeg ikke svare på

• #3   2. jan 2014 Der skal vel betales afgift

• #5   2. jan 2014 tromlebremser er billigere og nemmere at vedligholde fremfor skiver smiley

• #6   2. jan 2014 Jeg var igennem hele skatte-og synsmøllen, da jeg byggede Trabanten om med skiver foran! Fåk et kaos...... det tog vel noget nær det bedste af et halvt år pga. skriverier og administration! Jeg havde på forhånd skaffet samtlige TüV papirer og officielle tyske dokumenter på ombygningen, som de normalt bliver godkendt på syd for grænsen, men alligevel gik der bureaukrati i den herhjemme..... Men da færdselsstyrelsen så endelig havde godkendt de tyske dokumenter og givet synshallen lov til at syne bilen med ombygningen, gik det egentlig forbavsende nemt og hurtigt, med at få den endelige reg.attest med påtegning af den konstruktive ændring! Heldigvis var hele omgangen - dog minus synet, gratis og der kom heller ikke krav om afgiftsberigtigelse af ombygningen, da man ikke kunne værdiansætte den. smiley Min første ombygning og hele papirarbejdet omkring den, har nu dannet precedens for fremtidige ombygninger og det har ikke efterfølgende været noget problem at ombygge Trabierne med skiver foran og bagpå! smiley
    Det bedste du kan gøre i dit tilfælde er, at smutte forbi din lokale FDM, Pava eller Aplus synshal og snakke med dem, da de har egne juridiske afdelinger der hjælper med kontakten til myndighederne og så ligge en plan med synsmanden for ombygningen og det efterfølgende godkendelsessyn.
    God arbejdslyst og held og lykke med myndighederne! smiley
    (Skriv gerne lige en opdatering på opgaven ved lejlighed!)

• #7   2. jan 2014 jeg ville sgu hellere gå den anden vej. skiver bagpå i DK er LORT....

• #8   2. jan 2014 du bliver hurtig træt af opels skiver bremser bag,

de bremser ikke særlig meget,

gør som jeg gjorde på min corsa a,
    der monterede jeg 256*24 skiver foran fra en kadett e gsi

bagpå, monterede jeg tromler fra en astra g 1.8 16V.

det var noget der virkede, den bremsede beder end den trak

Kommentér på:
fra tromle til skive bremser

Annonce