{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.149 visninger | Oprettet:

Audi A3 2005 og frem {{forumTopicSubject}}

Hey alle

Jeg er blevet solgt til Audi og skal ha mig sådan en en dag.. Basta !

Jeg kendte en pige på et tidspunkt som havde sådan en Audi A3 B7 1.9 TDI fra 2005 mener det er en 105 Hæstes.. med dejligt moment.
Jeg må sige at det er en rigitg god bil og med en rigtig go motor.

Her lige for at vise modellen :
http://www.carpages.co.uk/audi/audi-images/audi_a3_10_08_05.jpg

Men jeg kigger nu meget efter denne 5 dørs model.. (så ser bagenden anderleses ud) men jeg har hørt at denne 1,9 TDI motor er en af de bedste.. men har det intet på sig ?

Der er jo masser af motor-modeller men har kigget på en Audi A3 5 dørs da jeg vil have 5 døre (sportsback).. men er bilen i "samme" kvalitet som den 3 dørs ? og tænker på motor model ? nogen jeg skal gå udenom.. jeg vil gerne ha momentet som den 1,9 TDI så måske er 1,6 eren for svag ?
jeg ved det ikke... så håber på lidt info ?

Denne model jeg tænker på :
http://www.roadandtrack.com/cm/roadandtrack/images/Ve/2005-audi-a3-sportback.jpg

Det skal dog siges at jeg også kigger MEGET efter A4 modellen (St. Car) fra 2005 og frem... men ved det ikke helt... syns os de har gået langt bilerne i dag... jeg har en gammel Opel Vectra B fra 1996 som lige har rundet 215.000km ... og man ser tit at nyere biler (2005-) har rundet de 250.000km 8( ... men de går vel generelt længere i en bils liv i dag ? ja jeg ved ikk =(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi A3 2005 og frem
  • #1   5. jan 2014 Det er den Samme motor og gearkasse både på 3 og 5 dørs.
    Men den bedste som jeg har kørt var 2.0 tdi Den køre sindssyg godt og der skal ik meget til så den hopper på de 150kmt smiley


  • #2   5. jan 2014 Jeg ville tage 1.9 motoren.
    Kører selv med den da det er den mest pålidelige.
    Og så få den chippet så går den kanon og noget længere på literen end 2.0

    Søren Fredslund


  • #3   5. jan 2014 Du kan kigge i min profil - jeg havde en A3 sportsback fra 2005.. S-line.. totalt lækker vogn, det er det bedste jeg nogensinde har haft. Det var en 2,0TDI 140hk med DSG-gear. Der er meget delte meninger om de 2 liters TDI motorer der ligger i stort set alle VAG biler fra den årrække der.. Nogle er uheldige med at have mange dyre reparationer på dem (turbo, topstykke, kobling, svinghjul, dyser osv.) imens andre kører 2-300.000 km uden en eneste ting der går i stykker. 1,9TDI har ry for at være meget stærk, som du siger, og det er den også. Fantastisk motor! Momentet i en 105 hestes 1,9TDI er naturligvis ikke ligeså højt som i en 2,0TDI 140 hestes, så det kommer an på hvad man vil.
    Hvis du skal ud og kigge på nogle forskellige biler, så lyt godt til motoren under prøvekørsel og under tomgang, uanset hvilken motormodel du prøver, men vær særlig opmærksom ved 2,0TDI. Der er mange tegn at lytte efter ved f.eks. en slidt turbo eller et skævt svinghjul. Hvis du har fornemmelsen af at der har været kørt pænt i bilen, og du også selv gør det, så ville jeg ikke være nervøs for at købe en 2,0TDI.. lige meget hvilken bil man køber vil der jo altid være en risiko for at der er noget der går i stykker på et tidspunkt smiley

    Lige som en sidebemærkning, så er det A4-serien der kaldes noget med B (B7 f.eks.) hvor A3-serien hedder noget med P (i dette tilfælde 8P)


  • #4   5. jan 2014 Har ikke prøvet en A3 med 1,9 TDI motor, men jeg har derimod prøvet en polo med 1,9 TDI motor. Den var ganske sjov og køre i og momentet var også overraskende fint.

Kommentér på:
Audi A3 2005 og frem

Annonce