Roadpricing for eller imod {{forumTopicSubject}}
der kører meget snak om roadpricing på flere sider
http://politiken.dk/oekonomi/dkoekonomi/ECE2177132/roadpricing-forslag-25-kr-per-kilometer-i-myldretiden-i-indre-by/
Synes det virker absurd overvej det her
Vores forslag går på at fjerne registreringsafgiften og den grønne ejerafgift for bilisterne, mod at de til gengæld skal betale 50 øre per kilometer
Jeg betaler
1200 kr for nummer plader
430 kr for regi
165 syn delt med 2
560 kr afgift om året
3500+ forsikring
= 5835 kr om året
kilometer jeg har kørt inden for et år 34000 km
34000 x 0,50 = 17000 kr om året
Det er absurd for unge hvis forsikring samtidig kan være 10000 kr
for fattige som bor uden for byen og uden for offentlig transport
som er afhængige af deres bil DET ER VANVID!!!!
De vil samtidig tabe penge ingen folk vil have råd til at køre bil ingen vil købe benzin, ingen vil købe reservedele, ingen vil køre til mekaniker for at få lavet bilen, ingen vil købe styling og diverse andet udstyr og forsikring osv osv
Det vil i sidste ende giv minus på kontoen frem for det vi har nu!
Det er politiker tanker som ikke er ejer af bil som bliver transporteret gratis rundt og samtidig bor i gå afstand i indre KBH!
Grønafgift/vægtafgift er vel vejafgifter?
Hvad er jeres mening ?
sep 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 575
sep 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 575
(tallene er kun eksempler)
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
sep 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 765
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.374
GDM - Det giver kun mening for folk der har råd til at købe en ny bil. Det får jeg jo f.eks ikke råd til ved at jeg taber enorme summer på den jeg har nu, som også vil være dyrere at køre i samtidigt med at jeg skulle få fordelen af roadpricing.
Problemet er ikke roadpricing i sig selv, men den komplet tåbeligt overgangsperiode de ikke formår at strikke rigtigt sammen.
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
sep 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 575
Overvej lige ved handle med brugte biler også?
det vil jo ikke fungerer hvis du allerede er ejer af en bil hvad skal de gøre så ?
sep 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 575
tror du misforstår det gælder alle biler også uden for byerne??
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
Folk piver jo konstant over vores afgiftesystem, pengene skal jo ind.
Har man ikke råd til at bo udenfor byen og have bil på samme tid, ja, så må man flytte.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.374
Og det er bilisten selv der skal betale for det. Komplet tåbeligt...
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.723
Giver 5.800 for Patrol om året og 4.000 i forsikring, der er plader på i 6 mdr, kører ca 1.000 km i den periode, det er ca kr 5 pr km excl brændstof, den kører 5-7 pr liter, så det er 7 kr pr km, det er jo fåkin vanvittigt. Vinterbil.
Og så nye plader hvert år til 1.300, så er vi på kr 8 pr km
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 103 Svar: 506
sep 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 575
bagermesteren tror desværre stadig ikke du fanger pointen?
UANSET HVOR HEN DU KØRE SKAL DU BETALE?? det kan godt være du slipper for 2 kr men 0.50 øre pr kilometer så skal der lægges benzin oven i så skal du besøge noget familie halløj en dyr tur!
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 140 Svar: 3.071
sep 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 575
Vi er så også en af de dyreste lande at bo i følger lige side om side
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
Jeg er helt klart for. Jeg syntes bare man skal smide noget af afgiften på brændstof. Selvom det er pålagt store afgifter nu.
Hele Danmarks bilpark vil blive mere ny og mere sikker. Og mindre forurening.
Når du så skal ud og købe en ny bil. Så skal man heller ikke hen og låne så mange penge.
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
Men klart imod!!!
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 140 Svar: 3.071
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
Det koster også kassen i dag. Når afgiften fjernes, så går det lige op, men du har en nyere bil.
Har du ikke råd til at eje en bil og betale det, det koster. Så tag cyklen eller bussen
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.637
Omvendt så synes jeg ikke at jeg vil kontrolleres på den måde. Jeg ved godt at de siger de ikke vil registrere hvor bilerne kører i den forstand, men det er noget pladder, og i en verden hvor mere og mere overvågning finder sted, synes jeg det er en skidt retning at gå. Desuden kan systemet hurtigt blive udbygget med hastighedskontrol. Og så vil det garanteret koste en krig at få installeret i bilen.
Jeg vil sige at jeg er en anelse mere positiv end negativ, men det er klart noget jeg vil følge med i.
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
jul 2004
Følgere: 121 Biler: 2 Emner: 102 Svar: 3.162
Fordele:
- Billigere biler
- Lavere renteudgifter ved lån
- Bedre vognpark
- Billigere forsikringer
- Kræver ingen udstyr i bilerne
- Der kan ikke snydes
- Nem at indføre
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 1.172
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 239 Svar: 1.845
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 311 Svar: 1.888
den største bivirkning bliver nok deres gps udstyr der kan se hele ens rute dvs det nok også kommer til at ligge en masse bøder osv.
tænk du køre på motorvejen du køre måske 120km en strækning på 110km. det ville deres gps udstyr kunne se og dagen efter ligger der et lille brev med en bøde.
du holder en smugle ulovligt gps'en kan se det endnu en bøde i postkassen.
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 838
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
feb 2005
Følger: 33 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 103 Svar: 1.702
Dernæst vil det stoppe al vækst i samfundet ! Hvis jeg kigger på sådan en som min far, som køre omkring 25.000km om året på grund af afstand til arbejde, Ligger måske lige nu 3.500kr. om året i grønafgift .. han skulle pludseligt til at lægge 12.500kr. bare for at komme på arbejde !? Det vil han jo på ingen måde være interesseret i... uanset om han så kunne trille i en Audi frem for en Suzuki, for det er han også pisse ligeglad med ...
Så jeg er 100% imod, så hellere smide de 180% i afgift og så nøjes med en mindre bil.
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.093
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 180 Svar: 994
Nu bor jeg eksempelvis i Viborg og arbejder i Skive (64 km tur/retur)
Det tager 10 min at gå fra mig og ned på banegården i Viborg.
Så ca. 35 min med tog og så skal jeg gå/tage bussen 3,5 km i Skive for at nå frem. Samlet tid på gå ben 1 t 15 m.
En månedskort med tog koster 810 kr - diesel udgifter 645 kr + plus slidtage. Altså noget billigere at tage tog fremfor bil.
MEN da jeg kan nå at køre til Skive og hjem igen på ca. 55 min, har jeg ingen intentioner om at skulle flytte mig over i offentlig transport + derudover er der kun 1 afgang i timen. Så her i foråret hvor jeg skal have 40 timer om ugen, ville jeg skulle være hjemme fra ca. 13 timer om dagen (skal passe mødetiden, så der er lidt ventetid også) hvis jeg tog toget, eller 9,5 timer hvis jeg tog bilen. Jeg har også familie der skal passes!!
Når det kan fungere i andre lande nu, hvor afgiften er billig kan det også herhjemme. Ellers må de bygge de betalingsringe hvis de vil have bilfri byer, og så lave nogle favorable tilbud til erhvervet som vil ligge og skulle igennem ringen flere gange om dagen.
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.374
Det er jo absolut ikke en ubetinget miljøgevinst at få udskiftet vognparken, for selvom ældre køretøjer bruger mere brændstof, har det dengang været en MEGET mindre miljøbelastning at producere dem.
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 87 Svar: 1.554
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.374
Der må være noget rimelighed i at tilbagebetale reg afgitften og vægtafgiften til dem der allerede har biler nu, og så må man finde en eller anden retfærdig beregningsmodel til det.
Men det sker jo ikke, ved vi allerede nu.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 303
God lørdada
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
og ås sku det ikke under mig jeg værd morgen og eftermiddag lige skal havde 1-2km værd vej med myldretidstakst fordi motorvejen er stoppet (jeg køre landevejen der løber paralelt men det kan gps´en sikkert ikke fatte) der er ikke rigtig noget alternativ. en bus. som få mig til at mode 30min før tig og tager 25min at komme frem med der til skal ligget 5min til at vente på bussen. altså skal jeg 1time tidligere op for at komme på arbejde. men jeg kan køre turen på ca 15min...
jeg skal i forvejen betale kassen for at parkere i hillerød, lyngby eller københavn
jeg skal betale for at kommer over storebælt (kun fair at lillebælt bliver betalingsvej eller storebælt bliver gratis.) jeg betaler knap 6500kr i afgift årligt og all den afgift jeg betaler på 2650liter diesel jeg køre igennem om året. samt stempelafgifter. embalage afgifter. olieafgifter osv.
de kan jo ikke sætte folk i den position. det offentlig køre af røv og kun i kbh det faktisk fungere okey. men stadig ikke rigtig godt. det rocker dyrt at tage. rejsekortet virker af lort til. hvad hjælper det at folk skal være flexible på arbejspladsen hvis 5min overarbejde betyder du kommer 1time senere hjem?
Tror bare de fjolser der forslå sådan noget er dem der arbejder hjemme og bor ved siden af en bilka. de har ingen venner eller familie og ingen lyst til at se verden. s
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.049
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
er enig i alt ud over " :)) " hvordan kan du smile over vi lever i et land der hader biler og alt der har en motor. det trist pg sku afsluttet med en :((
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.049
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
jan 2005
Følger: 91 Følgere: 112 Biler: 2 Svar: 870
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 527
Der er danmark bag ud i udviklen for at sige det mildt.
Og så tænker mange ikke over klimaet det er tydeligt at høre, Kommer der roadpricing, = mindre køretøjer på vejene i de omr anlæg er sat op.
Jeg er den type person der bagger mere grøn klima op.
Burde mange andre også i stedet for sjov og leg altid .
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.049
Og stop nu dig selv med det med at spare miljøet.. Vi er 5.5Millioner i DK, vi vil være forbilled med vindmølle kraft osv... Men tror du det hjælper når Kina og Usa osv. ikke er med, et par timer af deres tunge industri forurener mere end hele DK gør om året, vi er ikke engang en dråbe i vandet hvad det angår!
jul 2006
Følger: 23 Følgere: 15 Biler: 12 Emner: 45 Svar: 291
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.049
Ja du er virkeligt en pioneer inde for området at spare naturen hahaha
sep 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 575
Vil lidt påstå at det er en egoistisk hjerne der blot tænker hvad kan jeg få i stedet for det store billede, altså hvis staten ikke får nok penge ind igennem roadpricing fordi det stopper mange fra at køre bil og de dertil ligger nye afgifter som rammer alle!
synes mange kommer med en masse gode argumenter!
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.637
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.887
Det er fandme noget svinneri at folk med en meget stor bil skal betale helt urimeligt beløb i vægt afgift hvis de fx køre 3.000 km om året også kan en med en mini bil nøjes med 580 selvom vedkommende køre 100.000 om året
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.887
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
Er det da ikke fair at man betaler for det man køre af km?
Det er da ikke fair at en der køber feks en Ferrari til sommerbrug der kun køre nogle få tusinde km om året. betaler 20-50 gange mere pr kørt km end du gør. Det giver ingen mening.
sep 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 575
Det handler ikke om at støtte de 180 % i afgift det handler om det andet system ikke er billigere i længden?
har du bil i 10 år og og køre omkring de 30000 km om året 150000 kr den engangs udgift afgiften er betales bare igennem det andet system!
- har man råd til en ferrari har man også råd til at betale det det koster for det meste? plus køber man en veteran ferrari så koster det absolut ingenting at køre rundt!
hverken i afgift eller forsikring for det meste
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.887
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
1 L mælk i netto koster jo heller ikke mere for de rige.
Det vil jo svare til at sige at alle der tager offentlig transport skal til at købe en billet efter deres årsindkomst. Så dem der har flest penge skal betale mere pr kørt km.
Ja kan godt være det bliver dyre at eje bil for dem der køre rundt i billige skrotkasser over en længere periode. Men har de ikke råd til bil så må du jo ta bussen eller toget.
Man skal så også huske på at de vil kunne få en del bedre bil som brugt. Til nogle mindre penge.
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 140 Svar: 3.071
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
Men man kan aldrig vide.
Sådan noget som Cayenne og hummeren steg jo også +200.000 kr i indkøb for nogle år siden. Dem der lige nåde at få købt en må da juble over at deres bil lige er blevet lidt mere værd.
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.887
Det eneste man kan forsvare dem med er at du spare afgiften næste gang du køber ny bil, det er rigtigt man vil kunne mærke et stort værdig tab på sin nyere bil, men man slipper jo stadig billigere når man køber ny igen
og tror ikke folk skal regne med staten vil refundere afgiften på biler der er købt hehe
sep 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 575
Siger ikke det er fair at de skal betale mere for at deres ferrari er dyr i forsikring eller kører 10 km/l
du kan jo sagtens købe en dyr bil som kører langt på literen at de rigtige vælger en som udslipper mere co2 er jo deres valg det koster ikke mere for dem at have en ferrari end det ville have gjort for mig
Okay okay, du glemmer lige at hvis det bliver indført så skal de endten sætte flere busser ind eller også flytter folk fra de små byer rundt omkring?
Allan B
Der er ikke noget smart i det system, det fungerer ikke hensigt mæssigt godt i Danmark med det system vi har nu! det koster folk der allerede har en bil i forvejen en formue og tvivler på at staten vil kompenser for det!
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
sep 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 575
du spare ved køb af ny bil men betaler mere i længden har du haft bil i 30-40 år
og køre ja skal vi sige 25000 km om året ender du med at betale 375000 kr
siger ikke at man nødvendigvis køre så langt om året, men jeg ved i hvert fald mange gør og det er nødvendigvis ikke bare lystkørsel.
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.887
Hvis de fjerne afgiftrne vil de biler jeg vil købe falde så meget i afgift og på 30 til 40 år regner jeg da med at skal have ny bil mindst 6 gange...
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.887
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
Der skulle være en loft grænse på afgift. 180% kan aldrig retfærdiggøres på en dyr bil. At gi 1 mio kr for et par blikplader med tal på er direkte sygeligt.
375.000 kr over 30 år er da billigt. I den periode spare du så et par mio i reg afgift.
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 84
Jeg bor i Indre København, kører på arbejde, og henter/bringer børn til institution og skole. Det er nødvendigt for at min hverdag kan fungere. Jeg vil blive MAX straffet fordi at meget af min kørsel er i Kbh. i Myldretiden... 2.5 kr pr. km.
Læste i avisen den anden dag at dem det skulle stoppe dem der kørte "hygge tur"?!?! Hvem FANDEN i helvede forestiller de sig kører hyggetur i KBH i myldretiden? Det er helt sort.
Det er typisk enhedsliste snak. De vil have at vi allesammen i KBH skal trille rundt i christiania cykler. det kan deres vælgere jo også nemt for de skal ikke på arbejde så de har ikke travlt.
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 140 Svar: 3.071
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.887
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.887
og samtidig får vi nyere biler på vejen, som ikke er små blikæsker
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
okt 2013
Følger: 4 Følgere: 36 Emner: 151 Svar: 778
ANSVARSforsikring: 10.391 kr (fås snart ikke billigere)
årlig grøn ejerafgift: 3100 kr
kr per kilometer (brændstof) 1 kr
km per år: 15.000
bilens pris(engangsudgift..) 14.000
Det er samlet ca. 42.000 kr
for at gøre det bedre er jeg på SU.. er heldigvis i den situation jeg har en samkørsels ordning índtil 18/07 hvor jeg kører 2 klassekammerater/gang kammerater i skole hvor de giver 30 kr samlet per dag til 28-30 km, de ville ellers have skulle give 40 kr per mand og åndsvag ventetid med det dejlige offentlige transport system...
Så fortæl mig venligst HVORDAN fanden skulle den afgift være bedre?? de tidspunkter der er meget trafik/køer er ikke pga. lyst ture, men ture folk er nødt til at tage for arbejde/handle ind/hente børn??
ER KLART IMOD dette vanvid, det er bare i sidste ende endnu en måde at få penge i kassen... desuden bryder jeg mig ikke om at få en påtvunget gps enhed i min bil, da det er et klart brud mod privat livets fred!
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
Da det jo er
79.000x1.05=82950
21000x180=37800
afgift i alt =120750
Bilens pris i alt med afgift 220750
Hov det er kun 120% total afgift
okt 2013
Følger: 4 Følgere: 36 Emner: 151 Svar: 778
for folk med lav inkomst eller unge er det helt hul i hovedet..
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.887
det er også en fordel for unge, mange af de brugte/gamle biler unge køre i koster mindst 4000 årligt i grøn/vægt afgift
Så det rammer ikke så meget igen
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.049
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 140 Svar: 3.071
'Vi vil ikke have folk skal køre i bil ind til byen, så vi gør det dyrere. Det vil lokke folk over i togene og busserne. Dem gør vi så også dyrere. Det giver penge i kassen!'
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
i en minibil skal du kun køre 1160km før de giver underskud forhold til det nuværende system.
afgiften er som afgiften er og det kommer der ikke til at ske noget på den front. jeg mener selv at 100% er mere end rigeligt i reg afgift .det stadig rocker dyrt! men vi har lært at leve med 180%.
Helle T og de andre for borgen´s hårde kerne har lavet en regne fejl og vil nu hive pengene hjem så de ikke bliver gjort til grin.
og vi bil ejer skal til at slæbe læsset. for helt ærligt
1875kr/måneden i afgift til roadpricing. så kommer brændstof på 2206kr/månden. forsikring 250kr/måneden. fast udgift op 4331kr. bare på bil. så kommer husleje. andre forsikringer. mad tøj og andet forbrug oven i... det jo forrygt og vil ødelægge detail handlen da folk ikke vil havde råd til at shoppe nyt tv eller bukser.
okt 2013
Følger: 4 Følgere: 36 Emner: 151 Svar: 778
maj 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 463
I dit regnestykke har du glemt alt omkring en lille ting som hedder moms, som der også skal regnes ind i afgiften.. Så kommer du lidt mere derop af.. Der er en god beregner på bilimportøres hjemmeside..
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
Sune nu er momsen jo lagt i inden afgiften kommer på efter din side så de 100000 er inkl moms så passer da meget godt det jeg har regnet ud
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.423
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
Mit forbrug af km er lidt svingende, pga arbejdsløshed.
Med nuværende km vil det koste mig ca 12.500 om året, og så minus grøn afgift er jeg nede på 8100, så lidt dyrere vil det da blive..
Men hvordan de vil indføre det, det kan jeg ikke se.
De forventer vel ikke folk betaler 5-10-15.000 kr, for at få monteret diverse udstyr
til kontrolmåling i bilen?
Hvem har råd til det?
Blir det under tvang, ja så ryger pladerne af min bil, og hvad så hvis jeg får arbejde?
Jeg har et hus på landet, og det er jo ikke noget man bare lige sælger herude, så jeg er rimelig låst fast, hvis det sku blive aktuelt.
Ved ikke om jeg tror på det sker..
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 12 Svar: 43
Kan folk ikke klare den registreringsafgift vi har på bilerne nu, så må de sku nøjedes med at kører i en billigere / en ældre spand!
Folk ved hvad de tjener, og kan så priotere deres indkomst efter eget valg! Og de fleste danskere har sku en bil, der passer til deres indkomst! Og ønsker de noget "smartere" til en disponibel pris, så findes der leasing biler!!!
Enhver bistands klient, skal jo ikke kunne rulle rundt i en a6'er fra 07", hvis hans månedslig indkomst reelt ikke rækker til pisset, så må han sku nøjedes med en Corolla 1,3!!!!
jun 2012
Følger: 26 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 561
okt 2005
Følger: 50 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 148 Svar: 775
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.887
Nu tilføjer jeg nogle men'er til min opfattelse af dette forslag
Laver de det med afgift pr. kørte kilometer og tilsvarende: Dropper vægtafgiften og vores alt for høje registreringsafgift, så er det da verdens bedste og mest retfærdige forslag, men også KUN hvis vægt og reg. afgift bliver fjernet!
Som det er nu bliver dem der ikke køre langt om året, straffet hvis de har en større bil, og dem der har en lille bil, men køre rigtig langt, de stort set ingenting betaler, i vægt/grøn afgift, så er da det mest uretfærdige der findes
FX: Der er en person som har en stor Mercedes som koster 10.000 kr om året i vægtafgift, og vedkommende køre 10.000 km om året
Tilsvarende er der en person der har en Aygo som betaler sølle 580 kr i vægtafgift, men køre 60.000km om året
Hvor er det retfærdige lige i det HVA?
Så er der registreringsafgiften
Hvis den bliver fjernet, kan man købe en både nyere og mere økonomisk bil hvis man køre langt, eller man kan købe en ny uøkonomisk bil, hvis man ikke køre så langt,
Kan virkelig ikke se hvordan jeres logik kan modsige muligheden for at købe billigere bil, de brugte biler falder jo tilsvarende i pris, så har man muligheden for at skippe sin gamle golf 3 diesel ud, frem for en sprit ny polo bluemotion, OG fordi den er billigere i indkøb, så spare man også en masse renter og værdi tab, hvis man køber på afbetaling
Og det er slut med at tænke på en eller anden latterlig afgift, hvis man henter en bil hjem fra udlandet!
DERFOR, uanset om man køre langt eller ej, så er Kilometer betaling det eneste rigtige måde at lave et retfærdigt system
Og jeg bor selv lidt uden for skanderborg i en nedlagt ejendom, den kostede 1.8 mill og havde den lagt inde i centrum havde den kostet 3.2 mill i stedet, så det man har sparet på at købe på landet, vil jo aldrig nærme sig det man skal betale for at køre lidt ekstra...
SÅ man spare grøn/vægtafgift som kan fratrækkes de beløb folk er kommet frem til de skal give pr. kørt KM
Og man kan få en meget bedre bil for færre penge
Den eneste grund jeg kan finde til hvorfor det forslag skulle stoppes, ville værre hvis de ikke giver noget den anden vej, men bare indføre det som ekstra betaling
sep 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 377
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.887
Har du læst min kommentar lige ovenover?
Udfra din kommentar lyder det ikke sådan...
sep 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 575
Så det er fair for en person som ikke har råd til en dyr bil men køber en lille bil der køre langt på literen, som nok koster omkring de 30-40.000 kr fordi han køre 30000 km om året som jo koster ja 15000 kr om året så
Skal betale 15000 kr udover forsikringen og benzinen?
han har nu ikke råd til at køre på arbejde mere, pga. før kostede det ham kun 580+4500 kr at holde sin bil kørende han købte bilen fordi at den var billig og kørte langt på literen?
Vi siger manden bor udenbys i en lille by uden offentlig transport, hvad gør han han prøver at sælge huset det kan han ikke fordi der er mange andre der står i samme problem?
Dertil ryger brugtbilsmarked også ingen små værksteder vil købe brugte biler længere fordi der ikke er et marked i dem mere
Hvis han nu har råd til at beholde bilen og så har den i 10 år og betaler de 15000 kr om året har han lige pludselig betalt 150.000 kr hvor han nu kunne have købt sin bil 2 gange hvis vi siger det er en minibil nu til 70.000 kr
samtidig kommer der et kæmpe flop i markede med reservedele samt meget mere, og derudover får staten ikke skrabet flere penge ind end de gør nu!
Og hvad med folk der ikke vil have en bedre og nyere bil?
Det system skaber fattigdom og stopper væksten for et marked samt meget mere!
Du snakker om større billede og straffes for at have en stor bil du bliver straffet for ikke at køre langt på literen og en ikke økonomisk bil!
Så jeg er altså bange for at dit store billede er en helt vanvittig fejl fortolkning lidt ligesom alle disney eventyrene som ender lykkeligt hvor sandheden er en helt anden!
når det er sagt er det jo ikke sikkert at roadpricing bliver indsat med 50 øre pr kilometer
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.915
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.049
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
Så ville det slet ikke være en fornøjelse og køre bil mere.
Halver ulandsbistanden.... Hvorfor skal vi betale 16 milliarder. De må da kunne "nøjes" med 8.
HVAD DER ER SPARET ER TJENT!!!!!!!!!!!
Roadpricing er bare en ekstra afgift/skat (kald det hvad du vil) .
Registrerings afgiften bliver ikke fjernet det tror jeg ikke på.
sep 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 575
Så hvis de bare har spurgt sjællændere der bor i indre KBH og Århus
Er det sgu at tag røven på alle os andre!
- det bliver et mareridt det system! vil gerne vide hvordan systemet bliver sætter de boder op på motorvejen som i frankrig så tager jeg gerne landeveje for at undgå det at bruge tid på det!
sep 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 575
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.049
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 180 Svar: 994
Hvorfor så betale ekstra???
Og hvorfor skal jeg bankes oven i hovedet med "udligningsafgift" på 1.090 kr. halvår, fordi jeg har valgt at smide 20-30.000 ekstra i bilen for at få en DIESEL der kører længere på litteren og jeg derved spare brændstof i forhold til en BENZIN?
Der er ikke et tiltag vedr. afgift på biler der bunder i hensyn til miljøet - men udelukkende penge i statskassen!
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.049
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.915
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 140 Svar: 3.071
aug 2012
Følger: 1 Svar: 18
At betale for at køre i byerne i myldretiden er okay så længe at der bliver sørget for gode parkeringshuse og overskuelig offentlig trafik i byerne, ikke den vi kender idag som tager en levealder at regne ud hvor køre hen men mere som i london hvor vi alle kan regne ud hvordan man kommer rundt.
Offentlig transport i byerne er et godt alternativ og næsten ligeså hurtigt som at cykle, offentlig transport udenfor byerne er stendød og har ingen fremtid.
aug 2012
Følger: 1 Svar: 18
Bonus info.
Der er mere energi i Diesel end i Benzin pr. liter brænstof derfor køre Dieselbiler længere på literen, men målt på kilo er der næsten samme mængde energi i Diesel og Benzin.
Så hvis afgiften var regnet ud på kilo, altså energi mængde ville Diesel være meget dyrere end Benzin pr, liter
Roadpricing for eller imod