{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.378 visninger | Oprettet:

Roadpricing for eller imod {{forumTopicSubject}}

der kører meget snak om roadpricing på flere sider

http://politiken.dk/oekonomi/dkoekonomi/ECE2177132/roadpricing-forslag-25-kr-per-kilometer-i-myldretiden-i-indre-by/

Synes det virker absurd overvej det her
Vores forslag går på at fjerne registreringsafgiften og den grønne ejerafgift for bilisterne, mod at de til gengæld skal betale 50 øre per kilometer
Jeg betaler
1200 kr for nummer plader
430 kr for regi
165 syn delt med 2
560 kr afgift om året
3500+ forsikring
= 5835 kr om året

kilometer jeg har kørt inden for et år 34000 km

34000 x 0,50 = 17000 kr om året

Det er absurd for unge hvis forsikring samtidig kan være 10000 kr
for fattige som bor uden for byen og uden for offentlig transport
som er afhængige af deres bil DET ER VANVID!!!!

De vil samtidig tabe penge ingen folk vil have råd til at køre bil ingen vil købe benzin, ingen vil købe reservedele, ingen vil køre til mekaniker for at få lavet bilen, ingen vil købe styling og diverse andet udstyr og forsikring osv osv
Det vil i sidste ende giv minus på kontoen frem for det vi har nu!
Det er politiker tanker som ikke er ejer af bil som bliver transporteret gratis rundt og samtidig bor i gå afstand i indre KBH!
Grønafgift/vægtafgift er vel vejafgifter?

Hvad er jeres mening ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Roadpricing for eller imod
  • #1   10. jan 2014 1 Imod


  • #2   10. jan 2014 2 for

    (tallene er kun eksempler)


  • #3   10. jan 2014 Som god bilist.. klart imod.

  • #4   10. jan 2014 Hvis de fjernede registreringsafgiften kunne det måske forsvares? ....

  • #5   10. jan 2014 Som selvstændigt tænkende menneske - IMOD...

    GDM - Det giver kun mening for folk der har råd til at købe en ny bil. Det får jeg jo f.eks ikke råd til ved at jeg taber enorme summer på den jeg har nu, som også vil være dyrere at køre i samtidigt med at jeg skulle få fordelen af roadpricing.

    Problemet er ikke roadpricing i sig selv, men den komplet tåbeligt overgangsperiode de ikke formår at strikke rigtigt sammen.


  • #6   10. jan 2014 Klart for, bor udenfor de store byer.

  • #7   10. jan 2014 GDM
    Overvej lige ved handle med brugte biler også?
    det vil jo ikke fungerer hvis du allerede er ejer af en bil hvad skal de gøre så ?


  • #8   10. jan 2014 Bagermesteren
    tror du misforstår det gælder alle biler også uden for byerne??


  • #9   10. jan 2014 Nej for slipper 2kr billigere pr km i myldretiden.

    Folk piver jo konstant over vores afgiftesystem, pengene skal jo ind.

    Har man ikke råd til at bo udenfor byen og have bil på samme tid, ja, så må man flytte.


  • #10   11. jan 2014 Så finder folk vel en måde at fuske med den måler i bilen lige som med km fusk.

  • #11   11. jan 2014 Der er da en GPS tracker gemt i det der forslag. smiley

    Og det er bilisten selv der skal betale for det. Komplet tåbeligt...


  • #13   11. jan 2014 Jeg er for, kører ikke mange km om året.
    Giver 5.800 for Patrol om året og 4.000 i forsikring, der er plader på i 6 mdr, kører ca 1.000 km i den periode, det er ca kr 5 pr km excl brændstof, den kører 5-7 pr liter, så det er 7 kr pr km, det er jo fåkin vanvittigt. Vinterbil.
    Og så nye plader hvert år til 1.300, så er vi på kr 8 pr km


  • #14   11. jan 2014 Danskere har jo den højeste løn i verden så hvorfor ikke? Der er nogen som skal altid mælkes.

  • #15   11. jan 2014
    bagermesteren tror desværre stadig ikke du fanger pointen?
    UANSET HVOR HEN DU KØRE SKAL DU BETALE?? det kan godt være du slipper for 2 kr men 0.50 øre pr kilometer så skal der lægges benzin oven i så skal du besøge noget familie halløj en dyr tur!


  • #16   11. jan 2014 Giv mig lov til at køre 'gratis' til de penge jeg har betalt i reg. afgift er brugt på deres system. Så kan man hive muldvarpen op bagefter. Men tager de penge pr kilometer fra en bestemt dato, kommer folk der har købt bil til at betale dobbelt. Det holder ikke.

  • #17   11. jan 2014 SH
    Vi er så også en af de dyreste lande at bo i følger lige side om side smiley


  • #18   11. jan 2014 I dit regnestykke der har du heller ikke afskrivning af din bil med. Som taber en del mere i værdi end en bil uden afgift.

    Jeg er helt klart for. Jeg syntes bare man skal smide noget af afgiften på brændstof. Selvom det er pålagt store afgifter nu.

    Hele Danmarks bilpark vil blive mere ny og mere sikker. Og mindre forurening.

    Når du så skal ud og købe en ny bil. Så skal man heller ikke hen og låne så mange penge.


  • #19   11. jan 2014 Længe leve mc i sommer halvåret så!!! smiley

    Men klart imod!!!


  • #20   11. jan 2014 Mon ikke det også kommer til at gælde motorcykler? HVIS det bliver indført.. Jeg håber det ikke, men ville næsten være underligt hvis ikke.

  • #21   11. jan 2014 Peter
    Det koster også kassen i dag. Når afgiften fjernes, så går det lige op, men du har en nyere bil.

    Har du ikke råd til at eje en bil og betale det, det koster. Så tag cyklen eller bussen


  • #22   11. jan 2014 Jeg må sq indrømme at jeg er meget splittet på det område. For på den ene side ville det jo være ret fedt at kunne have råd til en nyere bil, og ville man have en special bil til om sommeren, ville man ikke blive flået.

    Omvendt så synes jeg ikke at jeg vil kontrolleres på den måde. Jeg ved godt at de siger de ikke vil registrere hvor bilerne kører i den forstand, men det er noget pladder, og i en verden hvor mere og mere overvågning finder sted, synes jeg det er en skidt retning at gå. Desuden kan systemet hurtigt blive udbygget med hastighedskontrol. Og så vil det garanteret koste en krig at få installeret i bilen.

    Jeg vil sige at jeg er en anelse mere positiv end negativ, men det er klart noget jeg vil følge med i.


  • #23   11. jan 2014 Det handler jo om at få folk til at kører mindre lystkørsel, og få bilerne ud af byerne.

  • #24   11. jan 2014 Synes de skulle smide den ekstra afgiften på brændstof i stedet. Droppe registreing afgiften og grøn ejerafgift. Derved er det dem er kører eller forurener meget som vil betale gildet. Også kan de kompentensere lidt ved kørselsfradrag for dem der har langt til arbejde.

    Fordele:
    - Billigere biler
    - Lavere renteudgifter ved lån
    - Bedre vognpark
    - Billigere forsikringer
    - Kræver ingen udstyr i bilerne
    - Der kan ikke snydes
    - Nem at indføre


  • #25   11. jan 2014 Så begynder folk at hente brændstof udenfor DK, for hvis deres priser er meget lavere end vores, så vil folk benytte muligheden.

  • #26   11. jan 2014 Jeg siger nej, er ikke interesseret i at udvide den danske bilpark.


  • #27   11. jan 2014 bliver kraftedeme doven robert!!


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #28   11. jan 2014 De kan fjerne kørselsfradragene og hente nogen penge der.

  • #29   11. jan 2014 det kommer til at være slemt hvis det indførs.
    den største bivirkning bliver nok deres gps udstyr der kan se hele ens rute dvs det nok også kommer til at ligge en masse bøder osv.
    tænk du køre på motorvejen du køre måske 120km en strækning på 110km. det ville deres gps udstyr kunne se og dagen efter ligger der et lille brev med en bøde.

    du holder en smugle ulovligt gps'en kan se det endnu en bøde i postkassen.


  • #30   11. jan 2014 Det bliver for nemt at snyde med.. En GPS blocker i cigarettænderen og få justeret km tallet en gang imellem, så kører man gratis smiley

    profilbillede
  • #31   11. jan 2014 overvågning, afgiftsskrue, udgifter til udstyr. self er jeg imod!

  • #32   11. jan 2014 Jeg synes det er komplet hul i hovedet ! Dels kan jeg ikke se hvordan de skulle kunne fjerne afgiften på biler uden at ødelægge markedet og økonomien for den danske bilpark, i det at alle der har købt deres bil før det bliver indført, pludseligt står med en al for dyr bil ... fedt at låne 400.000kr. til en ny bil .. et halvt år efter bliver det indført og så står man med en bil til 100.000kr. men et lån på 400.000 ...

    Dernæst vil det stoppe al vækst i samfundet ! Hvis jeg kigger på sådan en som min far, som køre omkring 25.000km om året på grund af afstand til arbejde, Ligger måske lige nu 3.500kr. om året i grønafgift .. han skulle pludseligt til at lægge 12.500kr. bare for at komme på arbejde !? Det vil han jo på ingen måde være interesseret i... uanset om han så kunne trille i en Audi frem for en Suzuki, for det er han også pisse ligeglad med ...

    Så jeg er 100% imod, så hellere smide de 180% i afgift og så nøjes med en mindre bil.


  • #33   11. jan 2014 Jeg bruger lige nu omkring 24000kr om året på grøn afgift så kan da være det bliver billigere?

  • #34   11. jan 2014 Forstår slet ikke det skal være aktuelt. De kan vel indføre miljøzoner som i Tyskland, og derved holde de mest forurenende biler ude af byen. Derudover - hvis den offentlige transport ellers var effektiv og hurtig så ville flere også benytte det.

    Nu bor jeg eksempelvis i Viborg og arbejder i Skive (64 km tur/retur)
    Det tager 10 min at gå fra mig og ned på banegården i Viborg.
    Så ca. 35 min med tog og så skal jeg gå/tage bussen 3,5 km i Skive for at nå frem. Samlet tid på gå ben 1 t 15 m.
    En månedskort med tog koster 810 kr - diesel udgifter 645 kr + plus slidtage. Altså noget billigere at tage tog fremfor bil.
    MEN da jeg kan nå at køre til Skive og hjem igen på ca. 55 min, har jeg ingen intentioner om at skulle flytte mig over i offentlig transport + derudover er der kun 1 afgang i timen. Så her i foråret hvor jeg skal have 40 timer om ugen, ville jeg skulle være hjemme fra ca. 13 timer om dagen (skal passe mødetiden, så der er lidt ventetid også) hvis jeg tog toget, eller 9,5 timer hvis jeg tog bilen. Jeg har også familie der skal passes!!

    Når det kan fungere i andre lande nu, hvor afgiften er billig kan det også herhjemme. Ellers må de bygge de betalingsringe hvis de vil have bilfri byer, og så lave nogle favorable tilbud til erhvervet som vil ligge og skulle igennem ringen flere gange om dagen.


  • #35   11. jan 2014 Problemet er jo ikke selve road pricing ideen, men at vi har en regering som IKKE formår at administrere det, eller overgangsperioden ordentligt.

    Det er jo absolut ikke en ubetinget miljøgevinst at få udskiftet vognparken, for selvom ældre køretøjer bruger mere brændstof, har det dengang været en MEGET mindre miljøbelastning at producere dem.


  • #36   11. jan 2014 En lille detalje man også må huske er at registrereings afgiften som den er nu er en engangs afgift minus den grønne afgift som dog er begrænset i forvejen... I forhold til de tal der nævnes per kørt kilomet så hvis man fjernede registerngsafgif ville man hurtigt ende med at betale langt mere i afgift end man betaler nu, så jeg er klart imod



  • #37   11. jan 2014 Netop.

    Der må være noget rimelighed i at tilbagebetale reg afgitften og vægtafgiften til dem der allerede har biler nu, og så må man finde en eller anden retfærdig beregningsmodel til det.

    Men det sker jo ikke, ved vi allerede nu.


  • #38   11. jan 2014 Imod .. Og tak Jonas L, det er rart at der en nogen der formår at tænke videre end som så.
    God lørdada


  • #39   11. jan 2014 For, for en som mig der kører få km i biler der er meget dyre i grøn afgift vil jeg kun spare penge og endda have råd til en ordenlig fabriksny bil

  • #40   11. jan 2014 imod. køre 45.000km om året så det jo en vandvittig udgift på 22,500kr.
    og ås sku det ikke under mig jeg værd morgen og eftermiddag lige skal havde 1-2km værd vej med myldretidstakst fordi motorvejen er stoppet (jeg køre landevejen der løber paralelt men det kan gps´en sikkert ikke fatte) der er ikke rigtig noget alternativ. en bus. som få mig til at mode 30min før tig og tager 25min at komme frem med der til skal ligget 5min til at vente på bussen. altså skal jeg 1time tidligere op for at komme på arbejde. men jeg kan køre turen på ca 15min...

    jeg skal i forvejen betale kassen for at parkere i hillerød, lyngby eller københavn
    jeg skal betale for at kommer over storebælt (kun fair at lillebælt bliver betalingsvej eller storebælt bliver gratis.) jeg betaler knap 6500kr i afgift årligt og all den afgift jeg betaler på 2650liter diesel jeg køre igennem om året. samt stempelafgifter. embalage afgifter. olieafgifter osv.

    de kan jo ikke sætte folk i den position. det offentlig køre af røv og kun i kbh det faktisk fungere okey. men stadig ikke rigtig godt. det rocker dyrt at tage. rejsekortet virker af lort til. hvad hjælper det at folk skal være flexible på arbejspladsen hvis 5min overarbejde betyder du kommer 1time senere hjem?
    Tror bare de fjolser der forslå sådan noget er dem der arbejder hjemme og bor ved siden af en bilka. de har ingen venner eller familie og ingen lyst til at se verden. s


  • #41   11. jan 2014 De kommer aldrigt med sådan et forslag, medmindre de med garanti kan hive penge ud af os, billisterne har altid været en malkeko for staten, mangler de penge, så kommer der bare en xtra afgift til billisterne, det er det samme her, de vil presse os endnu mere, og fordi vi får roadpricing, så fjerner de da helt sikkert ikke afgiften istedet, det kan i da være sikre på! Det blir nok sån at hvis du køber en mini økobil, eller en elbil, så slipper du, men i skal nok ikke regne med at kunne købe store audier og mercere uden afgift, det er trods alt stadigt Danmark, landet der hader biler ;))

  • #42   11. jan 2014 kim p
    er enig i alt ud over " :)) " hvordan kan du smile over vi lever i et land der hader biler og alt der har en motor. det trist pg sku afsluttet med en :((


  • #43   11. jan 2014 Hehe ja det rigtigt nok, men jeg bor faktisk i Sverige, så det må være undskyldningen ;D

  • #44   11. jan 2014 ja der nok derfor smiley


  • #45   11. jan 2014 Helt sikkert imod!

  • #46   11. jan 2014 Jeg syntes det er en god ide af betale for at køre på vejene, som man også gør i alle andre landre.
    Der er danmark bag ud i udviklen for at sige det mildt.
    Og så tænker mange ikke over klimaet det er tydeligt at høre, Kommer der roadpricing, = mindre køretøjer på vejene i de omr anlæg er sat op.

    Jeg er den type person der bagger mere grøn klima op.
    Burde mange andre også i stedet for sjov og leg altid .


  • #47   11. jan 2014 I andre lande er der heller ikke afgift på bilerne? Grøn ejerafgift?? nej vel, derfor hænger det bare ikke sammen i DK, og tror du det vil give mindre biler på vejene? Folk der bor i udkanten, vil jo stadigt ikke bruger flere timer om dagen i et offentligt system der ALDRIGT kører til tiden osv.

    Og stop nu dig selv med det med at spare miljøet.. Vi er 5.5Millioner i DK, vi vil være forbilled med vindmølle kraft osv... Men tror du det hjælper når Kina og Usa osv. ikke er med, et par timer af deres tunge industri forurener mere end hele DK gør om året, vi er ikke engang en dråbe i vandet hvad det angår!


  • #48   11. jan 2014 Helt klart imod!!!

  • #49   11. jan 2014 Også kan jeg se du skriver du er ved at købe en Jeep 4.0 V6 benzin fra 91.. Selvmål much??

    Ja du er virkeligt en pioneer inde for området at spare naturen hahaha


  • #50   11. jan 2014 Nu smider jeg lige noget ud hurtigt jer der siger i køre få kilometer og ville have råd til en ny bil hvad hjælper det at købe en ny bil hvis i kører få kilometer

    Vil lidt påstå at det er en egoistisk hjerne der blot tænker hvad kan jeg få i stedet for det store billede, altså hvis staten ikke får nok penge ind igennem roadpricing fordi det stopper mange fra at køre bil og de dertil ligger nye afgifter som rammer alle!

    synes mange kommer med en masse gode argumenter! smiley


  • #51   11. jan 2014 Lol kim p, owned smiley

  • #52   11. jan 2014 Hvis de til gængæld fjerne reg. avgiften og vægt afgift så er jeg helt klart for forslaget!!!
    Det er fandme noget svinneri at folk med en meget stor bil skal betale helt urimeligt beløb i vægt afgift hvis de fx køre 3.000 km om året også kan en med en mini bil nøjes med 580 selvom vedkommende køre 100.000 om året


  • #53   11. jan 2014 Dernæst ville vi få vejskat fra alle de polakere der køre rundt, og andre turister...

  • #54   11. jan 2014 Jeg forstår godt nok ikke i støtter de 180% i afgift.

    Er det da ikke fair at man betaler for det man køre af km?

    Det er da ikke fair at en der køber feks en Ferrari til sommerbrug der kun køre nogle få tusinde km om året. betaler 20-50 gange mere pr kørt km end du gør. Det giver ingen mening.


  • #55   11. jan 2014 Simon H N
    Det handler ikke om at støtte de 180 % i afgift det handler om det andet system ikke er billigere i længden?
    har du bil i 10 år og og køre omkring de 30000 km om året 150000 kr den engangs udgift afgiften er betales bare igennem det andet system!

    - har man råd til en ferrari har man også råd til at betale det det koster for det meste? plus køber man en veteran ferrari så koster det absolut ingenting at køre rundt!
    hverken i afgift eller forsikring for det meste


  • #56   11. jan 2014 Systemet er stadig forkert som det er nu, for det belønner dem der køre meget og straffer dem der næsten ingenting køre...

  • #57   11. jan 2014 Det er og bliver ikke fair at de rige skal betale mere end dig for at køre på vejen.

    1 L mælk i netto koster jo heller ikke mere for de rige.

    Det vil jo svare til at sige at alle der tager offentlig transport skal til at købe en billet efter deres årsindkomst. Så dem der har flest penge skal betale mere pr kørt km.

    Ja kan godt være det bliver dyre at eje bil for dem der køre rundt i billige skrotkasser over en længere periode. Men har de ikke råd til bil så må du jo ta bussen eller toget.

    Man skal så også huske på at de vil kunne få en del bedre bil som brugt. Til nogle mindre penge.


  • #58   11. jan 2014 Mit problem er den overgang der kommer, hvor folk kører i en bil der er betalt 180% afgift af, samtidig med der kommer en roadpricing-afgift oven i hatten. Den overgang kan jeg ikke se hvordan man løser smart, og jeg er lidt bange for den heller ikke bliver det.

  • #59   11. jan 2014 Allan. Det vil nok blive gjort gradvist. Jeg kan ikke se de gør det fra dag til dag.

    Men man kan aldrig vide.

    Sådan noget som Cayenne og hummeren steg jo også +200.000 kr i indkøb for nogle år siden. Dem der lige nåde at få købt en må da juble over at deres bil lige er blevet lidt mere værd. smiley


  • #60   11. jan 2014 Allan
    Det eneste man kan forsvare dem med er at du spare afgiften næste gang du køber ny bil, det er rigtigt man vil kunne mærke et stort værdig tab på sin nyere bil, men man slipper jo stadig billigere når man køber ny igen

    og tror ikke folk skal regne med staten vil refundere afgiften på biler der er købt hehe


  • #61   11. jan 2014 simon H N
    Siger ikke det er fair at de skal betale mere for at deres ferrari er dyr i forsikring eller kører 10 km/l
    du kan jo sagtens købe en dyr bil som kører langt på literen at de rigtige vælger en som udslipper mere co2 er jo deres valg det koster ikke mere for dem at have en ferrari end det ville have gjort for mig

    Okay okay, du glemmer lige at hvis det bliver indført så skal de endten sætte flere busser ind eller også flytter folk fra de små byer rundt omkring?

    Allan B
    Der er ikke noget smart i det system, det fungerer ikke hensigt mæssigt godt i Danmark med det system vi har nu! det koster folk der allerede har en bil i forvejen en formue og tvivler på at staten vil kompenser for det!


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #63   11. jan 2014 De skal nok finde på en fin overgang, ligesom med partikelfilter afgiften...

  • #64   11. jan 2014 Opel missen
    du spare ved køb af ny bil men betaler mere i længden har du haft bil i 30-40 år
    og køre ja skal vi sige 25000 km om året ender du med at betale 375000 kr
    siger ikke at man nødvendigvis køre så langt om året, men jeg ved i hvert fald mange gør og det er nødvendigvis ikke bare lystkørsel. smiley


  • #65   11. jan 2014 De penge har jeg jeg sparet allerede ved 2. bilkøb
    Hvis de fjerne afgiftrne vil de biler jeg vil købe falde så meget i afgift og på 30 til 40 år regner jeg da med at skal have ny bil mindst 6 gange... smiley


  • #66   11. jan 2014 HUsk på en alimdelig støre familiebil i skrabet udgave hurtigt koster 320.000 fjerne du afgifterne komme den jo ned på under 200.000 + du spare vægtafgiften

  • #67   11. jan 2014 Korrekt du kan gå ud og købe en Ferrari til samme pris som enhver anden rig person. Men sagen er jo at det har du jo ikke gjort. Så snylter du jo på dem der har købt en dyr bil.

    Der skulle være en loft grænse på afgift. 180% kan aldrig retfærdiggøres på en dyr bil. At gi 1 mio kr for et par blikplader med tal på er direkte sygeligt.

    375.000 kr over 30 år er da billigt. I den periode spare du så et par mio i reg afgift. smiley


  • #68   11. jan 2014 Det er helt absurdt.
    Jeg bor i Indre København, kører på arbejde, og henter/bringer børn til institution og skole. Det er nødvendigt for at min hverdag kan fungere. Jeg vil blive MAX straffet fordi at meget af min kørsel er i Kbh. i Myldretiden... 2.5 kr pr. km.

    Læste i avisen den anden dag at dem det skulle stoppe dem der kørte "hygge tur"?!?! Hvem FANDEN i helvede forestiller de sig kører hyggetur i KBH i myldretiden? Det er helt sort.

    Det er typisk enhedsliste snak. De vil have at vi allesammen i KBH skal trille rundt i christiania cykler. det kan deres vælgere jo også nemt for de skal ikke på arbejde så de har ikke travlt.


  • #69   11. jan 2014 Simon H.N - netop fordi du sparer så meget i afgift over en årrække, gør at systemet ikke hænger sammen på den måde. De kan ikke gå glip af den indtægt. Så kommer der kæmpe-afgift på benzin eller andet vildt. Det hele skal gå op. Man kan i hvert fald være sikker på, at det ikke bliver billigere i gennemsnit, at køre bil i landet.

  • #70   11. jan 2014 Du får vil børne pengene med det formål at kunne fragte dine børn rundt og give dem tøj på kroppen?

  • #71   11. jan 2014 Allan, jo for på denne måde rammer det jo netop de rigtig, nemlig dem der køre 50.000 om året og ikke dem der kun køre 5.000
    og samtidig får vi nyere biler på vejen, som ikke er små blikæsker


  • #72   11. jan 2014 nu er afgiften også kun 150% i alt og ikke 180%

  • #73   11. jan 2014 i får lige mit årlige regnestykke:
    ANSVARSforsikring: 10.391 kr (fås snart ikke billigere)
    årlig grøn ejerafgift: 3100 kr
    kr per kilometer (brændstof) 1 kr
    km per år: 15.000
    bilens pris(engangsudgift..) 14.000

    Det er samlet ca. 42.000 kr
    for at gøre det bedre er jeg på SU.. er heldigvis i den situation jeg har en samkørsels ordning índtil 18/07 hvor jeg kører 2 klassekammerater/gang kammerater i skole hvor de giver 30 kr samlet per dag til 28-30 km, de ville ellers have skulle give 40 kr per mand og åndsvag ventetid med det dejlige offentlige transport system...

    Så fortæl mig venligst HVORDAN fanden skulle den afgift være bedre?? de tidspunkter der er meget trafik/køer er ikke pga. lyst ture, men ture folk er nødt til at tage for arbejde/handle ind/hente børn??

    ER KLART IMOD dette vanvid, det er bare i sidste ende endnu en måde at få penge i kassen... desuden bryder jeg mig ikke om at få en påtvunget gps enhed i min bil, da det er et klart brud mod privat livets fred!


  • #74   11. jan 2014 En bil der koster 100.000 uden afgift kommer jo ikke til at koste 280.000

    Da det jo er
    79.000x1.05=82950
    21000x180=37800
    afgift i alt =120750
    Bilens pris i alt med afgift 220750
    Hov det er kun 120% total afgift smiley


  • #75   11. jan 2014 Systemet kan fungere, hvis gud og enhver mand have pengene til at skulle købe en ny bil indenfor en vis årrække
    for folk med lav inkomst eller unge er det helt hul i hovedet..


  • #76   11. jan 2014 Kevin J hvis folk har lån til bil så ville det jo blive billiger for dem. Da de jo ikke skal låne så meget hvis afgiften blev fjernet. Så der vil folk jo også kunne spare en masse rente udgifter. samt de jo kun skal af med 100.000 for en bil der før kostede dem 220.000 så den kan da skiftes ud 2x til bilen tidligere

  • #77   11. jan 2014 Kevin, du er helt skæv på den
    det er også en fordel for unge, mange af de brugte/gamle biler unge køre i koster mindst 4000 årligt i grøn/vægt afgift
    Så det rammer ikke så meget igen


  • #78   11. jan 2014 Hvad med udkants Danmark, som de snakker så meget om de vil hjælpe på alle mulige måder, er det ikke lidt at straffe dem der bor langt væk fra deres arbejde ;))

  • #79   11. jan 2014 Kim p ja de burde da så ændre kørselsfradraget så man får mere for det når det er kørsels til og fra arbejde. Så det kun bliver dyre for fritidskørsel.

  • #80   11. jan 2014 Udkantsfolket skal bare lære at tage det offentlige noget mere.. Meget smartere, og så foreslår de samtidig at gøre det dyrere at rejse i myldretiden. Det giver rigtigt god mening.
    'Vi vil ikke have folk skal køre i bil ind til byen, så vi gør det dyrere. Det vil lokke folk over i togene og busserne. Dem gør vi så også dyrere. Det giver penge i kassen!' smiley


  • #81   11. jan 2014 jeg køre 40-45.000km det vil betyde 20-22500kr om året i afgift. hvor jeg nu betaler 6500kr. det vil aldrig være en go ide og der er mange der pendler i deres bil simpelt hen fordi det offentlige ikke er pålideligt besværligt og tager lang tid...
    i en minibil skal du kun køre 1160km før de giver underskud forhold til det nuværende system.

    afgiften er som afgiften er og det kommer der ikke til at ske noget på den front. jeg mener selv at 100% er mere end rigeligt i reg afgift .det stadig rocker dyrt! men vi har lært at leve med 180%.
    Helle T og de andre for borgen´s hårde kerne har lavet en regne fejl og vil nu hive pengene hjem så de ikke bliver gjort til grin.
    og vi bil ejer skal til at slæbe læsset. for helt ærligt
    1875kr/måneden i afgift til roadpricing. så kommer brændstof på 2206kr/månden. forsikring 250kr/måneden. fast udgift op 4331kr. bare på bil. så kommer husleje. andre forsikringer. mad tøj og andet forbrug oven i... det jo forrygt og vil ødelægge detail handlen da folk ikke vil havde råd til at shoppe nyt tv eller bukser.


  • #82   11. jan 2014 Og det sikkert med diplomat undtagelse så alle borgens fine folk ikke skal punge en krone ekstra ud...

  • #83   11. jan 2014 Lasse P..

    I dit regnestykke har du glemt alt omkring en lille ting som hedder moms, som der også skal regnes ind i afgiften.. Så kommer du lidt mere derop af.. Der er en god beregner på bilimportøres hjemmeside..


  • #84   11. jan 2014 Sune n ok så er den 160% og kan se der er kommet nye satser nu er det 105% af de forøst 80500 http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817284

    Sune nu er momsen jo lagt i inden afgiften kommer på efter din side så de 100000 er inkl moms så passer da meget godt det jeg har regnet ud smiley


  • #85   13. jan 2014 FOR! Men kun hvis afgifterne og brændstoffet bliver sat ned..

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #86   13. jan 2014 Ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene..

    Mit forbrug af km er lidt svingende, pga arbejdsløshed.

    Med nuværende km vil det koste mig ca 12.500 om året, og så minus grøn afgift er jeg nede på 8100, så lidt dyrere vil det da blive..

    Men hvordan de vil indføre det, det kan jeg ikke se.
    De forventer vel ikke folk betaler 5-10-15.000 kr, for at få monteret diverse udstyr
    til kontrolmåling i bilen?
    Hvem har råd til det?

    Blir det under tvang, ja så ryger pladerne af min bil, og hvad så hvis jeg får arbejde?
    Jeg har et hus på landet, og det er jo ikke noget man bare lige sælger herude, så jeg er rimelig låst fast, hvis det sku blive aktuelt.

    Ved ikke om jeg tror på det sker..


  • #88   14. jan 2014 Er klart imod!
    Kan folk ikke klare den registreringsafgift vi har på bilerne nu, så må de sku nøjedes med at kører i en billigere / en ældre spand!
    Folk ved hvad de tjener, og kan så priotere deres indkomst efter eget valg! Og de fleste danskere har sku en bil, der passer til deres indkomst! Og ønsker de noget "smartere" til en disponibel pris, så findes der leasing biler!!!
    Enhver bistands klient, skal jo ikke kunne rulle rundt i en a6'er fra 07", hvis hans månedslig indkomst reelt ikke rækker til pisset, så må han sku nøjedes med en Corolla 1,3!!!!


  • #89   14. jan 2014 Ja for så ikke og tænke på dem der har arbejde ude på landet og der er der ingen former for offentlig transport der kører der ud til. Så Ja jeg er imod det der lovforslag om at man skal betale 50 øre pr kørte km. Det vil jo svare til at sparke til dem der ligger ned.

  • #90   14. jan 2014 IMOD

  • #91   15. jan 2014 Kan alle jer der er imod slet ikke se det i et større perspektiv?
    Nu tilføjer jeg nogle men'er til min opfattelse af dette forslag

    Laver de det med afgift pr. kørte kilometer og tilsvarende: Dropper vægtafgiften og vores alt for høje registreringsafgift, så er det da verdens bedste og mest retfærdige forslag, men også KUN hvis vægt og reg. afgift bliver fjernet!

    Som det er nu bliver dem der ikke køre langt om året, straffet hvis de har en større bil, og dem der har en lille bil, men køre rigtig langt, de stort set ingenting betaler, i vægt/grøn afgift, så er da det mest uretfærdige der findes

    FX: Der er en person som har en stor Mercedes som koster 10.000 kr om året i vægtafgift, og vedkommende køre 10.000 km om året
    Tilsvarende er der en person der har en Aygo som betaler sølle 580 kr i vægtafgift, men køre 60.000km om året
    Hvor er det retfærdige lige i det HVA?

    Så er der registreringsafgiften
    Hvis den bliver fjernet, kan man købe en både nyere og mere økonomisk bil hvis man køre langt, eller man kan købe en ny uøkonomisk bil, hvis man ikke køre så langt,
    Kan virkelig ikke se hvordan jeres logik kan modsige muligheden for at købe billigere bil, de brugte biler falder jo tilsvarende i pris, så har man muligheden for at skippe sin gamle golf 3 diesel ud, frem for en sprit ny polo bluemotion, OG fordi den er billigere i indkøb, så spare man også en masse renter og værdi tab, hvis man køber på afbetaling

    Og det er slut med at tænke på en eller anden latterlig afgift, hvis man henter en bil hjem fra udlandet!

    DERFOR, uanset om man køre langt eller ej, så er Kilometer betaling det eneste rigtige måde at lave et retfærdigt system

    Og jeg bor selv lidt uden for skanderborg i en nedlagt ejendom, den kostede 1.8 mill og havde den lagt inde i centrum havde den kostet 3.2 mill i stedet, så det man har sparet på at købe på landet, vil jo aldrig nærme sig det man skal betale for at køre lidt ekstra...

    SÅ man spare grøn/vægtafgift som kan fratrækkes de beløb folk er kommet frem til de skal give pr. kørt KM
    Og man kan få en meget bedre bil for færre penge

    Den eneste grund jeg kan finde til hvorfor det forslag skulle stoppes, ville værre hvis de ikke giver noget den anden vej, men bare indføre det som ekstra betaling


  • #92   15. jan 2014 Er klart imod skal giver over 3 gange så meget om året som nu

  • #93   15. jan 2014 Anders V
    Har du læst min kommentar lige ovenover?
    Udfra din kommentar lyder det ikke sådan...


  • #94   15. jan 2014 Opel Missan
    Så det er fair for en person som ikke har råd til en dyr bil men køber en lille bil der køre langt på literen, som nok koster omkring de 30-40.000 kr fordi han køre 30000 km om året som jo koster ja 15000 kr om året så

    Skal betale 15000 kr udover forsikringen og benzinen?
    han har nu ikke råd til at køre på arbejde mere, pga. før kostede det ham kun 580+4500 kr at holde sin bil kørende han købte bilen fordi at den var billig og kørte langt på literen?
    Vi siger manden bor udenbys i en lille by uden offentlig transport, hvad gør han han prøver at sælge huset det kan han ikke fordi der er mange andre der står i samme problem?

    Dertil ryger brugtbilsmarked også ingen små værksteder vil købe brugte biler længere fordi der ikke er et marked i dem mere smiley

    Hvis han nu har råd til at beholde bilen og så har den i 10 år og betaler de 15000 kr om året har han lige pludselig betalt 150.000 kr hvor han nu kunne have købt sin bil 2 gange hvis vi siger det er en minibil nu til 70.000 kr

    samtidig kommer der et kæmpe flop i markede med reservedele samt meget mere, og derudover får staten ikke skrabet flere penge ind end de gør nu!

    Og hvad med folk der ikke vil have en bedre og nyere bil?

    Det system skaber fattigdom og stopper væksten for et marked samt meget mere!

    Du snakker om større billede og straffes for at have en stor bil du bliver straffet for ikke at køre langt på literen og en ikke økonomisk bil!

    Så jeg er altså bange for at dit store billede er en helt vanvittig fejl fortolkning lidt ligesom alle disney eventyrene som ender lykkeligt hvor sandheden er en helt anden!

    når det er sagt er det jo ikke sikkert at roadpricing bliver indsat med 50 øre pr kilometer smiley


  • #95   15. jan 2014 Imod, og som folk siger så er det alt alt for nemt at snyde med roadpricing via GPS etc.

  • #96   15. jan 2014 Opel Missan: Det lyder jo også meget godt det du skriver, men du er naiv hvis du virkeligt tror på de fjerner afgiften, det her blir bare en xtra udgift til billisterne, du kommer aldrigt til at kunne købe en ny RS6 uden afgift f.eks, men det blir sikkert billigere at købe en Vw up EL bil smiley

  • #98   16. jan 2014 Klart imod.
    Så ville det slet ikke være en fornøjelse og køre bil mere.

    Halver ulandsbistanden.... Hvorfor skal vi betale 16 milliarder. De må da kunne "nøjes" med 8.
    HVAD DER ER SPARET ER TJENT!!!!!!!!!!!
    Roadpricing er bare en ekstra afgift/skat (kald det hvad du vil) .
    Registrerings afgiften bliver ikke fjernet det tror jeg ikke på.


  • #99   16. jan 2014 Vil lige sige jeg er ikke blevet spurgt?
    Så hvis de bare har spurgt sjællændere der bor i indre KBH og Århus
    Er det sgu at tag røven på alle os andre!
    - det bliver et mareridt det system! vil gerne vide hvordan systemet bliver sætter de boder op på motorvejen som i frankrig så tager jeg gerne landeveje for at undgå det at bruge tid på det!


  • #100   16. jan 2014 Derudover er det jo også ulovligt at overvåge os med gps trackere i bilerne! smiley

  • #101   16. jan 2014 Peter G1: Ja det er ulovligt, men det er jo dem der laver reglerne, hvis de kan lugte penge, så laver de da den lov om hurtigere end en kønssygdom kan sprede sig på istedgade smiley

  • #102   16. jan 2014 Vi har i dag allerede road pricing - det hedder brændstofafgift!! Dem der kører meget ligger mange penge i brændstofafgift og omvendt!

    Hvorfor så betale ekstra???

    Og hvorfor skal jeg bankes oven i hovedet med "udligningsafgift" på 1.090 kr. halvår, fordi jeg har valgt at smide 20-30.000 ekstra i bilen for at få en DIESEL der kører længere på litteren og jeg derved spare brændstof i forhold til en BENZIN?

    Der er ikke et tiltag vedr. afgift på biler der bunder i hensyn til miljøet - men udelukkende penge i statskassen!


  • #103   16. jan 2014 Madbasse. Den udligningsafgift er kun fordi de ikke var klar over hvor meget afgift de gik klip af ved at sælge de helt små økobiler uden afgift, så maglede der pludseligt en masse penge i kassen, også straffer de dem der har købt en diesel bil der kan køre langt på literen, de er bare nogle svin..

  • #104   16. jan 2014 Allan B, ved ikke med dig. Men her hvor jeg bor skal man være heldig hvis at bussen kører mere end 2 gange i timen inde i byen. Kom udenfor byen og du skal være heldig hvis der kører bus OVERHOVEDET. Så at sige vi alle "bare" skal hoppe på den offentlige det er lidt snert nok.

  • #105   16. jan 2014 Det var også stærkt ironisk det jeg skrev. De foreslår at gøre det dyrere at tage det offentlige i trængselsperioder, samtidig med at gøre det dyrere at køre sin egen bil. Så taber alle da på én gang. At gøre biler dyrere at køre i på bestemte tidspunkter og steder, kan muligvis forsvares. Men så skal de da lige netop sætte priserne ned for det offentlige samt flere afgangstider rundt i de tyndere befolkede områder. De bevæger sig lidt ud på et sidespor her.

  • Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 18
    #106   18. jan 2014 IMOD roadpricing uden for byerne, også på storebælt. Jeg bor på østfyn og for os er broen et dyrt bekentskab. Jeg bruger aldrig broen men betaler dagligt til den i form af forhøjede boligpriser samt at de dårligst integrerede invandrere er dem der kommer fra østsjælland og tror at Morten Korch stadig lever og ikke kan forstå vi ikke gider springe rundt i nationaldragter for deres skyld. Det kan godt være broer er fine til at flytte gods på men hvis det koster penge at krydse dem skaber de også afstand, i vores tilfælde mellem øst og vest, For os går grænsen mellem øst og vest europa igennem storebælt. Jeg ville hade hvis vi skal betale på lillebælt også. Jeg ville nok forlade min fødeø hvis ikke det var fordi jeg har 2 weekendbørn på fyn og kun en enkelt i jylland.
    At betale for at køre i byerne i myldretiden er okay så længe at der bliver sørget for gode parkeringshuse og overskuelig offentlig trafik i byerne, ikke den vi kender idag som tager en levealder at regne ud hvor køre hen men mere som i london hvor vi alle kan regne ud hvordan man kommer rundt.
    Offentlig transport i byerne er et godt alternativ og næsten ligeså hurtigt som at cykle, offentlig transport udenfor byerne er stendød og har ingen fremtid.


  • Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 18
    #107   18. jan 2014 Ang. Udligningsafgift. I DK er der mindre afgift på Diesel end på Benzin for at "skåne" erhverstrafiken, i alle andre lande er afgiften den samme på Diesel og Benzin, derfor er Diesel også det dyreste i resten af verden. Det kan dog stadig betale sig at køre Diesel i andre lande.
    Bonus info.
    Der er mere energi i Diesel end i Benzin pr. liter brænstof derfor køre Dieselbiler længere på literen, men målt på kilo er der næsten samme mængde energi i Diesel og Benzin.
    Så hvis afgiften var regnet ud på kilo, altså energi mængde ville Diesel være meget dyrere end Benzin pr, liter


Kommentér på:
Roadpricing for eller imod

Annonce