{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Roadpricing - hvad synes I? {{forumTopicSubject}}

Nu hører man så meget om roadpricing i TV og andre medier. Kunne godt tænke mig at høre, hvad I synes om det?

Tanken går kort på at indføre takster på de danske veje, hvor man i sidste ende ender med at skulle betale for hver kørte kilometer. Modvægten dertil vil være en væsentlig nedsættelse af afgiften på "miljørigtige" biler, hvilket for os betyder en væsentlig nedsættelse i slutprisen på de biler.

Det betyder så også, at allerede indkøbte "miljørigtige" vil falde drastisk i pris. Det synes jeg ikke er fair, da det ofte er familier eller personer, som sidder hårdt nok i det i forvejen.

Er det bare mig? Jeg mener, at man i stedet bør fokusere på benzin- og dieselpriserne og regulere salget af biler, der kører langt på literen på den måde. Altså på gøre det uattraktivt at køre i benzinslugere. Folk bilver ikke mast på den samme måde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Roadpricing - hvad synes I?
  • #1   1. dec 2008 Det ofte er familier eller personer, som sidder hårdt nok i det i forvejen, der køber denne type bil, skulle der stå. smiley


  • #2   1. dec 2008 Det har vi jo allerede, idag hedder det bare benzinafgift

  • #3   1. dec 2008 Somom det ikke er dyrt nok det hele i forvejen

  • #4   1. dec 2008 Men benzinafgifter går ikke ind og piller ved folks værdi af deres biler på samme måde.

  • #5   1. dec 2008 jeg vil hellere hvide hvad der kser med dem der har købt dyr brugt bil

    har en kammerat der har købt bil til 200 af de lange

    han skylder vel 160 den falder højestsandsynligt til omkring 100

    hvad sker der så med de 60?
    og hvad vil banken sige?


  • #6   1. dec 2008 De skal da bare sætte skatten op til 100% De stopper jo ikke før de får det hele på en eller anden måde....

  • #7   1. dec 2008 så længe de holder det i stor byerne så fint med mig... men det gør de jo nok næppe.

    den afgiftsregulering der kommer bliver jo sikkert også kun på de små pis-æsker der er røvkedelige og derudover får de bare endnu en skatte-skrue at justere på, og de kender kun 1 vej og det er op.

    Jeg er imod... og så er jeg slet ikke begyndet at tænke over, at min færden skal overvåges og det sikkert ender med en fart-kontrol funktion også, så man lige får en bøde så snart man kører 2 km/t over det tilladte.


  • #8   1. dec 2008 # Cykel Myggen #: Det er det jeg mener, sådan en som ham kommer hårdt i klemme. Er dert fair? Fremfor at sætte benzin- og dieselpriserne op. Der vil værdien af hans bil stort set forblive den samme.

  • #9   1. dec 2008 Niels J


    huh de sætter da en lektronisk begrænser i så du IKKE kan overksride max tilladt hastighed


  • #10   1. dec 2008 Claus J


    ja og mit gæt ville være banken forlanger de 60 kilo

    hvad fanden skal han så gøre?


  • #11   1. dec 2008 det er da bare at skuppe pengene rundt.. fuck den skod ide fra de skide politiker

  • #12   1. dec 2008 Niels J: Jeg tror det kommer til at ramme alle biler, bare af forskellig grad selvfølgelig. Jeg er da glad for, at jeg ejer en bil, der går under 10 km/l, men det kunne jo sagtens have set anderledes ud? Jeg ville være pisse bitter, hvis jeg som f.eks. min svigerfar havde købt en ny Skoda Fabia, som går over 20 km/l. Han kommer til at tabe stort på en bil, som ellers skulle være så økonomisk som muligt.

  • #14   1. dec 2008 # Cykel Myggen #: Jeg kan følge dig 100%, det er netop derfor jeg synes det er en utrolig forkert måde at håndhæve den nye miljølov på!

  • #15   1. dec 2008 Nu går der 6-8 år før der sker noget, så mon ikke de finder en løsning så brugtbil køb/salget ikke går i stå...

  • #16   1. dec 2008 Line og Lars .: Jeg har meldt mig ind.


  • #17   1. dec 2008 jeg er imod. hvis det skulle være så skulle det kun være folk fra andre lande der skulle betale. det er jo meget brugt andre steder.

  • #18   1. dec 2008 jeg synes det er en pisse god ide, men tror først vi kommer til at se noget til det om 5-10 år.



  • #19   1. dec 2008 claus-m .: Er du sikker på det?? Jeg har hørt, at det skulle træde i kraft allerede til næste år? Ligeså snart det bliver vedtaget, er brugtpriserne mærket.

  • #20   1. dec 2008 Først om 6-8år

  • #21   1. dec 2008 nu skal det først vedtages.

    Der går minimum 6-8 år.


  • #22   1. dec 2008 º Scapegoat º: Hvorfor synes du det er en god idé? Jeg er bare nysgerrig, for jeg kan ikke umidbart selv se en fordel ved forslaget i forhold til bompenge eller regulering af benzinafgifter.

    Jakob E: Det synes jeg også lyder fair. Men her synes jeg bom-afgifter vil være mere effektive. Så kan man tage en hvis afgift for meget trafikerde områder - lidt som i Tyskland og Spanien.


  • #23   1. dec 2008 Der er også lige 2 milioner chips/gps der skal udvikles og så monteres i alle biler.. det tager lang tid.

  • #24   1. dec 2008 Vi mangler en god liberal regering der tør lave om på den herskende socialisme i DK. Det er så mega latterligt at der skal være afgifter på alt hvad der er spændende. Afgifterne stiger og stiger, som om vi ikke betaler skat nok i forvejen?

    Vi har jo allerede vej skat i Danmark. Den afgift vi betaler på vores biler blev oprindeligt indført så der var penge til at vedligeholde vejene. Efter hånden har vi da betalt nok til at kunne asfaltere hele norden! Fjern afgifterne på bilerne og indfør BOM PENGE, ikke et eller andet råddent overvågningssystem. Det man har betalt i afgift skal man så have tilbage igen, men mon ikke regeringen ville lave en nedtrapning over 10 år så "vi ikke opdager" at vores penge forsvinder.

    Jeg har intet imod at betale bom penge da de umuligt kan blive til flere penge end det jeg allerede har lagt i afgift.

    Drop Robin Hood kulturen og lad dem der har tjent pengene beholde dem. Man er sin egen lykkes smed!

    Puha, det var godt at komme ud med. smiley


  • #25   1. dec 2008 syntes snart de skal have penge for alt i dette land ...

  • #26   1. dec 2008 Bilafgiften bil falde til 90%.

  • #27   1. dec 2008 falde=falder..

  • #28   1. dec 2008 Men nu skal det jo først lige vedtages, hvis det overhovede sker...

  • #29   1. dec 2008 claus-m .: Sådan har jeg bare slet ikke opfattet det. Men det vil da altid være noget, hvis det først er om så lang tid.

  • #30   1. dec 2008 Claus J:
    Det vil tidligst træde i kraft i år 2015. smiley


  • #31   1. dec 2008
    jetta 16v TIL SALG .
    det kommer til at gælde alle, men alle kommer ikke til at betale det samme, Folk i de store byer kommer til at betale langt mere end dem der bor i de mindre byer.


  • #32   1. dec 2008 lige præcis. den afgift skal sættes ned. og i østrig f.eks hvis man kommer som turist skal man købe sådan et klistermærke til og sætte i ruden. mener det koster et par hundrede for en uge eller sådan noget. man bliver man så stoppet uden sådan en så får du en kæmpebøde. og med alle de turister der er her i landet tror jeg godt at det ville kunne løbe rundt.

  • #33   1. dec 2008 Anders: Hvad kan jeg sige, udover at jeg er fuldstændig enig. Men hvad skal man gøre ved det? Eller hvad kan man gøre ved det - ikke en skid.

    claus-m .: Det er det fald, jeg snakker om. Lige så snart afgifterne falder, falder brugtpriserne jo tilsvarede. Ville du ikke være pisse ærgelig over at have købt en bil til lad os sige 200k og så blev det nye afgiftsystem indført og så havde du betalt 200k for en bil, der nu kun måske var 120k værd?


  • #34   1. dec 2008 Det vil træde i kraft først om 7-8 år, men de har allerede gang i noget andet i imidlertidigt .

    Det gælder fra 2010, hvis det bliver vedtaget.
    Dvs. man skal sætte sådan nogle klistermærker på forruden, som de gør i Østrig! Betale for at køre på vejene

    Staten har godt nok røvrendt os alle og de bliver ved. De stopper sikkert efter vi har betaler 80 procent i skat. BETALE SKAT FOR UDÅNDING FRA MUNDEN. KULDIOXID, med til at fourene


  • #35   1. dec 2008 Jeg synes det er helt fint, man sætter afgift priserne ned på biler der ikke belaster miljøet så meget, jeg synes det er helt iorden at folk der køre meget i bil, køre i myldertid generalt sviner mere, skal betale mere end folk der ikke gør.

    Synes det et helt på plads at man skal betale mere, for en bil med stor motor og stor brændstof forbrug fremfor en miljøvenlig bil, jeg så dog helst man fjernede afgiften helt fra el biler og biler, som kan bevise at de er miljørigtige, det kunne være hybridbiler, dog ikke prius da det er bevist at fremstillingen af denne ikke er så miljøvenlig endda.

    Jeg synes det er helt iorden at folk, der bor steder i danmark uden de store offenlige midler, ikke skal betale så meget i roadpricing, som folk der har rig mulighed for at tage det offenlige.

    Men før alt dette kan lade sig gøre, skal det offenlige også været gearet til det og det mener jeg ikke det er.


  • #36   1. dec 2008 = Rosenkvist =: Okay, jeg har åbenbart misforstået tidspunktet for hvornår, det kunne træde i kraft. Det er da lidt positivt så. Så vil jeg ikke være bilejer op til lovforslagets vedtagelse så. Så hellere vente og høste fordelene ved det nye (mulige) afgiftsystem.

  • #37   1. dec 2008 som der var en der skrev herinde for et stykke tid siden, sæt afgiften ned og hæv benzin prisen, så kommer dem der kører meget til at betale gildet og dem der kører lidt betaler ikke så meget, så slipper man for at sætte boxe i til alt for mange penge og som aldrig l bliver ført ud i livet. og det vil være mere attraktivt at købe en bil der går langt på literen. Det vil sige de små unge familier kan købe sig en lille bil med airbags, abs bremser og isofix som går langt literen istedet for deres livsfarlige golf 2. og dem der kører i audi 4.2 og hvad der nu ellers er der alligevel har tank kort og alt for mange penge kommer til at betale for at køre i sådan en fætter der forurener mere.

    nemt og billigt.

    Og ja der vil ALTID være nogen der kommer til at tabe på det hvis afgifterne bliver sat ned, sådan er det bare. ellers kommer de aldrig ned.


  • #38   1. dec 2008 scapegoat.
    du stemmer da vist på SF?


  • #39   1. dec 2008 jakob - nej og det er heller ikke hvad emnet handler om.

  • #40   1. dec 2008 Zielke .
    Prisen skulle jo laves netop efter sådan nogen forhold, ikke bare en fast pris men der hvor folk ikke kan tage bussen osv skulle det være billigere


  • #41   1. dec 2008 º Scapegoat º: "Synes det et helt på plads at man skal betale mere, for en bil med stor motor og stor brændstof forbrug fremfor en miljøvenlig bil" - det er jo netop folk, som allerede har en "miljørigtig", der kommer til at mærke det mest. Min bil med 200 hk falder jo ikke på samme måde som en lille Yaris eller Corsa gør.

    Zielke .: Tror bare især at det er familier og personer som allerede HAR købt en "miljørigtig" bil og som sidder hårdt nok i det i forvejen, der bliver ramt hårdest. Ikke direktøren i Porche Cayenne. Tværtimod kan hans bil måske ligefrem have "gavn" af afgiftsomlægningerne - lidt lige som sidste gang.

    Philip N: Det er præcis min pointe. Jeg mener helt klart, at det er den mest naturlige måde at differentiere bilerne på. Altså ved simpelthen at gøre det meget mere attraktivt at have en bil, der kører langt på literen frem for en benzinsluger. Så skyd da heller benzinen op i 15 kr i stedet for. På den måde piller man ikke ved allerede indkøbte bilers værdi.


  • #42   1. dec 2008 Men jeg er da lidt mere rolig nu, når jeg ved, at det først kan blive en realitet om en del år.

  • #43   1. dec 2008 hmm de har det allerede i london.. og der bruger de kamera til at se nummerplader med, og så sender de bare regningen til den, man kan så aboner på det, og så videre.. så der er altså ikke behov for en masse chips i alle landets biler.. jeg tror nu at det kommer før end man lige regner med.. 2-3 år de har jo allerrede mange kamera over det hele..

  • #44   1. dec 2008 Claus - Yes kan godt forstå dig, men nu er det kommet frem og folk kan lave de nødvendige justeringer, hvis de har lyst og tror dette vil slå igennem, men som det er med alt når man bruger penge, kan man tabe og vinde, men når man snakker om biler, så er det sgu ofte at tabe penge uanset hvad, spørgsmålet er bare hvor meget man vil tabe.

    Kigger man lidt på finanskrisen, som de jo også snakker om, folk køber ikke så mange nye biler lige nu, så det er vel et godt tidspunkt at ligge det her forslag ud, så kan flere tage stilling til det, hvis de havde gjort det 3 - 4 år tilbage da folk begyndte at få mange penge mellem hænderne , så ville tabet for den enkelte bruger være større.

    Men om alt. det handler bare om tid så vil det blive udlignet mht. agift "problemet".



Kommentér på:
Roadpricing - hvad synes I?

Annonce