{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.844 visninger | Oprettet:

Nu må regeringen fandme stoppe! {{forumTopicSubject}}

Nej nej nej, sidder her og nyder julestemningen også falder jeg over en artikel, hvor der står at regeringen nu har fundet et alternativ til betalingsringen nemlig Roadpricing som det kaldes - det er ganske enkelt - Betal efter dit "forbrug" af din bil.

Nu skal vi måske alle overvåges af et GPS-system - hvor man kører, hvor langt man kører og det skal man så betale en afgift for!

Link: http://bilmesser.dk/nyhed.php?id=265

Jeg er virkelig ikke særlig tilfreds med den her lorte regering smiley Hvad siger i til det? Kan de virkelig blive ved på den her måde?

ØV!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu må regeringen fandme stoppe!
  • V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.210
    #1   21. dec 2012 Fedt man! så kan man fuske med det, smiley

  • #3   21. dec 2012 Præcis, den lorte sikring kan jo springe smiley

  • #4   21. dec 2012 ja så går landet da først i stå

    men tvivler på at det kommer til jylland


  • #5   21. dec 2012 Smart hva. Så kan man også lige snuppe alle dem der kører for stærkt, når man nu alligevel logger al trafik smiley

  • #6   21. dec 2012 ja det ender med vi bliver et overvåget samfund som england

  • #7   21. dec 2012 Alletiders, så kan det være at der er en masse pendlere der ikke har råd til at køre ind til Kbh hver morgen. Dvs. mere plads til mig smiley

  • #8   21. dec 2012 De er jo sindsyge..
    og hvor er den røde politik? der er da intet socialt over ren bruger betaling!
    Du kører langt -STOR bon
    du er meget syg - STOR bon


  • #9   21. dec 2012 jeg syntes at det lyder som en rigtig god ide. jeg har altid syntes, at der har været uretfærdig. at en der køre 5000 km om året, skal betale det samme som en der køre 50000 km om året. det må da også gøre det biligere at have bil nr 2, som moske ikke så mange km

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #10   21. dec 2012 Det er hvad man får ud af at stemme på en gucci dame!
    Hun har vel aldrig haft et alm job?


  • #11   21. dec 2012 De kan bare prøve...

  • #12   21. dec 2012 bo p - bil nummer to? i mange familier er det en aygo eller lign. som koster 280 kr i vægt afgift..det er ikke dér hunden er begravet..

  • #13   21. dec 2012 tigger tror ik han træner han snyder vist kun skat

  • #14   21. dec 2012 Når nu folk herinde er Så kloge på politik, så må i jo fortælle hvor de kan finde penge til de huller den tidligere regering fik lavet inden de gik af.

    For vi gider jo ikke betale for meget i skat, og alting blivere dyre, arbejdspladser forsvinder til udlandet, men de prøver da, istedet for bare se til.

    Men så da selv hellere det var en blå regering. Men ville de kunne løse problemet, eller blot gældsætte os yderligere..?


  • #15   21. dec 2012 selvfølgelig bo P
    og nu hvor vi er igang , så kan vi lige så godt indføre
    betaling på hospitalet

    hvor sætter vi grænsen ?
    der er altid nogen som bruger mere end andre på en eller anden måde
    strøm
    vand
    varme
    osv osv osv osv


  • #16   21. dec 2012 morten. ja okey så kan jeg godt se at det ikke gør den store forskel. jeg tænker nok for meget på ældere biler. hvor man nem kan komme af 3-5000 kr om året.

  • #17   21. dec 2012 Regnestykket er jo simpelt, jo flere skatter og afgifter, jo højere løn skal vi have for og kunne være her, højere løn = dårligere konkurrence evne og det giver færre jobs og derfor brug for endnu højere skatter, det jo skruen uden ende smiley

  • #18   21. dec 2012 Jeg syntes det er en fed idé, de må sku overvåge mig ligeså tosset de gider.
    Jeg kører ikke ret meget så jeg vil da kunne spare en del penge


  • #19   21. dec 2012 v skal røvpues til vi ikke kan gå , før de er tilfredse




    mvh


  • #20   21. dec 2012 Bagermesteren >>

    Måske der skulle kigges et andet sted end på billisterne, vi står trods alt for over 40 mia. kr til statskassen om året.


  • #21   21. dec 2012 Bo, jo tak fortæl mig om det, jeg giver også lidt over 5000 om året for min '02 corolla diesel fordi den kun er opgivet til 17,5 km/l..
    plus 1000 for partikel udledning smiley


  • #22   21. dec 2012 bagermesteren. du har da sikkert ret. men det er hele tiden de kommer med forslag hvor vi skal betale mere og mere. det ene er ikke engang kommet igennem før de har et nyt forslag om vi skal betale flere penge...

    jeg skal snart have min første bil. jeg ville gerne have en jetta mk2 1.6 td med 60 hk.. men hvis du slår vægt afgift, forsikring og dummebøde sammen. så kan det bedre betale sig at jeg køber en 150 hk bmw som 18 årig.. hvor smart er det med de nye diesel afgifter ?


  • #23   21. dec 2012 tja gps'en kan vel monteres på et 12v anlæg i garagen så kan man spare en masse penge der

  • #25   21. dec 2012 Martin E.

    Ja men hvor...?

    L.A vil skære den offentlige sektor ned, men de ved ikke lige hvor i den offentlige sektor de kan spare, for privatisere man dele af den, så bliver det bare dyre i den sidste ende at være borger.

    Vi piver over politiet ikke har recurser til at løse alle opgaver, men hvis de skal have flere folk på gaden, så skal vi betale mere i skat og det vil vi heller ikke.


  • #27   21. dec 2012 Jeg kan overhovedet ikke forstå hvordan pokker det kan gå så galt i landet, før var vi et af de rigeste lande og nu er vi helt nede og skrabe - vi er ubetydeligt det land med flest afgifter og højest skatter på alle punkter og alligevel hænger det ikke sammen - Rød eller Blå blok - det er fanme snart lige meget de er lige forskruet alle sammen! Måske skulle man kigge på andre områder såsom U-lands bistand og alle de kroner der flyver ud af kassen til udlandet, forsvaret der i en krisetid køber 9 nye helikoptere og pengene fosser ud og hjælper alle andre end os selv!!!!

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #28   21. dec 2012 Jeg ville kunne finde ca 16mia om året, som kunne spares væk.. Vil sikkert blive anset for at være racist, og hade alt syd for grænsen.. Men ulandsstøtten!

  • #29   21. dec 2012 hellere betale lidt mere end at vi ender som Grækenland gældsat så vi ikke ejer en dydt selv

  • #31   21. dec 2012 Mr c.
    Ja men det kræver blot vi forlader EU først.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #32   21. dec 2012 Bagermesteren .
    Kan jeg heller ik se nogen problemer i, Norge klare sig ganske fint uden. Og EU ender alligevel med at være delt op i 2 lejre, euro lande, og ikke euro..

    Men tilbage til selve afgiften, mon ik den kun vil dække nye biler, eller vil de bruge MANGE millioner på at udstyre samtidlige gamle biler med gps tracker ? For så ser jeg endnu et problem der, tror rigtig mange ville undgå den nye bilm netop for ikke at føle sig overvåget konstant..


  • #34   21. dec 2012 Og så skulle de grænser lukkes !

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #35   21. dec 2012 Tjah flere og flere skjulte skatter og afgifter.
    Jep det går den forkerte vej og bilister er sgu udsat nok i forvejen med afgifter på biler og brændstof.

    Måske man skulle til at skære nyd på ydelser i stedet til de folk der går hjemme og har gjort det i flere år.


  • #36   21. dec 2012 Helt sikkert,
    Men vi skal lige overbevise halvdelen af landet først.

    Lad os gå i krig med det. smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #39   21. dec 2012 Bagermesteren
    Ja vi må i krig, men tror hurtigt vi vil blive anset for at være nogen tosser, som kun vil Danmark ondt.. Er jo lidt det billede man får af EU modstanderne herhjemme, når de er oppe i medierne smiley
    Men fik man medierne med på ideen! Ja så var det jo noget helt andet, så var vi ude i løbet af 3uger..


  • #41   21. dec 2012 Går det ikke altid sådan når de røde kommer til...

    De får os i gæld, som de blå så skal fjerne og derved bliver hadet for, og bliver skiftet ud efter de har fjernet den, og så starter det forfra.


  • #42   21. dec 2012 Hverken de 100 millioner eller de 16 milliarder kommer vi særlig langt med.

    Der skal meget mere til hvis det skal rykke.



  • #43   21. dec 2012 K9

    Nu var det de blå der efterlod et kæmpe hul sidst. Så lige nu er det omvendt, de røde skal lukke hullet, men gør det ikke så godt,


  • #44   21. dec 2012 Gucci helle og hendes perle af en mand har jo nogen behov de skal ha' dækket.
    Det skal alle de danskere så betale for, som valgte at stole på Helle og rød blok, og stemme "blankt"= Rødt. Plus os andre, som sagtens kunne se igennem deres valgflæsk og lort. Det gik ok for blå blok, hvorfor så vælge rød blok, som knap nok er gamle nok til at køre på scooter? :S


  • #45   21. dec 2012 Nu er det sådan, at blå blok har gjor den enorme gæld som rød blok efterlod, meget mindre på de sidste 10 år.
    Nu er rød blok så igang med at etablere en ny gigant gæld og en masse andre ting, som lars løkke og de andre skal fjerne.
    Det er så dumt, at det halve kunne være nok.
    Men håber de røde vælgere, har fået en KÆMPE rød næse.
    Føj det må være pinligt, og lad os da håbe i får en masse "billig" offentlig transport og andre ting. smiley


  • #46   21. dec 2012 claus-m .
    Du kan ikke give de blå skylden for finanskrisen, bare se sidst vi gik fra rød til blå der skete noget med gælden. Tvivler på de røde kunne have gjort det bedre.


  • #47   21. dec 2012 Alle regeringer blå eller rød kunne lukket det store hul der var, pga det gik rigtig godt, ja så godt at de blå smed alle vores oliepenge væk, og så ramte krisen, og så blev hullet større og større. Desværre.




  • #48   21. dec 2012 Dette forslag er dog bedre end en betalingsring, hvis altså dette her gælder for hele landet.

    Man kan sgu da ikke få alle der arbejder i Kbh til at smide så mange mio mere i statskassen, som skal bruges til at komme hele landet til gode. Så roadpricing i hele landet eller ingen steder.


  • #49   21. dec 2012 Jeg tror ikke på at blå blok kunne gøre det bedre, jo måske gældsætte landet endnu mere.
    Der er store problemer pt som er svære at løse. Men istedet for at sammenarbejde i folketinget, så modarbejder man hinanden i stedet for at løse landets problemer. smiley


  • #50   22. dec 2012 Rød blok er lort, blå blok er bedre uanset hvordan det vendes og drejes.
    Det har folk heldigvis også opdaget efter sidste valg.


  • #51   22. dec 2012 claus-m .
    Du må da stadig indrømme at Fogh klaret den sidste røde regerings gæld godt, at Løkke så kom til Magten var en bommert.

    Hvis vi kunne få en lilla regering så ville vi sikkert kunne få det til at gå mere frem ad, end nu hvor der er krig mellem den ene og den anden og den tredje.


  • #53   22. dec 2012 Digweed for pres!

  • #54   22. dec 2012 Forsvaret er ikke i krise, vi bliver tvunget til at spare penge, og nye helikoptere skal der til, de gamle kan snart ikke mere.

  • #55   22. dec 2012 K9
    Alle kunne have fået gælden væk, det gik jo godt i Danmark dengang, der var arbejde nok til alle, der kom mange skatte kroner i kassen. Det var ikke Fogh's skyld.


  • #56   22. dec 2012 De kan da bare se hvor langt den gps flytter sig når den ligger ude i skoven

  • #57   22. dec 2012 Sejt med roadpriceing, så bliver vi da først nød til at sige op og finde arbejde tæt på hjem, os der kører lidt længer hverdag.

  • #59   22. dec 2012 Morten A >>

    Lige netop forsvaret formøbler ufattelig mange hundrede mio. væk på fuldstændig åndssvage ting som er direkte ligegyldigt og spild. Godt de fik skæret lidt der.


  • #60   22. dec 2012 Digweed

    De skal bruges til piratjagt, søredning, overvågning ved aktis, eftersøgningsopgaver osv.
    De har nok at se til de heloer

    De heloer de skal afløse, er alle pt blevet grounded pga problemer.


  • #61   22. dec 2012 DK er brændt af.. Det er utroligt at folk kan få så meget i løn, og være så dumme samtidig. Den boks er ydermere en man selv skal sætte i bilen..!!!! Hvad fanden regner de med? Hvad rager det regeringen hvad jeg kører og hvad jeg ikke kører? Den GPS er sikkert en dækhistorie for at den kan bruges til at finde en bil der har været brugt til et røveri eller noget i den stil, men hvor er det frie land henne? Jeg kan sku ikke finde det. Det ville snart være nemmere at bo i Sverige med alle de regler der kommer herhjemme.. Og Sverige har det sku ikke alt for fedt med alt deres gøgl..!

  • #63   22. dec 2012 Ja den del der er politisk bruger pengene forkert, men den del der laver noget har brug for de penge der skal til. Der skal jo gerne være et SAR beredskab, et miljø beredskab, et nord atlantisk beredskab, et farvands- og fiskeriovervågning, enheder til NATO og FN opgaver, vedligeholdelse af enheder og forbedring af enheder.

    Hvis dette kan undværes er du noget naiv, vores gamle super lynx, kan ikke mere den er færdig og udslidt, vi har 4 skibe der også snart er moden til en udskiftning, dette er enheder der er nødvendige for at vi kan opretholde vores beredskab, sammen med alt det grønne sjov.


  • #64   22. dec 2012 ja en minister pension er det samme som en alm løn de får ekstra oven i deres allerede høje løn selvom de kun har været det i en dag får de den hver måned til de dør -_-"!

  • #65   22. dec 2012 Digweed det er så ikke kamphelikoptore vi skal have, det er magen til den us coast guard har, dog med plads til TMG

  • #66   22. dec 2012 Henrik A >>

    En minister får føst pension fra denne er 60/62 år gammel ligesom mange andre og den er max lige over 300.000 kr om året, dog tjener de godt 1.2mio i løn som minister.


  • #67   22. dec 2012 Martin
    Ministerpensionen er omkring 300.000kr plus folketings pensionen oveni så er en tidligere minister oppe på lidt over 600.000kr årligt indtil de dør

    Pension Tidligere ministre modtager pension fra de er 60 eller 62 år – afhængig af hvornår de blev ministre. Lars Løkke og Lene Espersen modtager f.eks. pensionen fra de er 60 år.
    Pensionens størrelse afgøres af hvor længe man har været minister. Ministerpensionens maxbeløb er på 313.000. Men da mange ministre samtidig kan hæve folketingspension kan de hæve en ministerpension på op til 609.000

    (Læs yderligere information på Statsministeriets hjemmeside.)


  • #70   22. dec 2012 det stadig for mange penge til dem lige meget hvad smiley

  • #71   22. dec 2012 Ja, det er sygt. Troede faktisk de havde ændret det så de først fik pension fra de fyldte 60/62 år.

  • #72   22. dec 2012 Digweed
    Piratjagt som har været den helt store de sidste par år nu.

    Havde søværnet ikke været dernede, så havde du sikkert også brokket dig over det.


  • #74   22. dec 2012 Søværnet har sø redninger og miljø overvågning, samt fange fulde kaptajner, ikke alle men mange.

    Piratjagt, fiskeriinpektion ved Grønland og Færøerne, der er nu en del ting.

    Piratjagt virker, vi har lige forhindret et skib i at blive kapret, så bare fordi man ikke hører alt betyder det ikke at vi ikke laver noget smiley


  • #75   22. dec 2012 Problemet er blandt andet at der er ikke nogen partier der vil føre deres egen politik... De har så travlt med at komme frem at de vil gøre hvad som helst!

    Og i bund og grund burde det jo være totalt ligegyldigt om de ligger i bund eller top... Bare de fører deres politik med hjertet. Så er det op til vælgerne at finde ud af hvem der skal regere...

    Nej det er blevet én stor konkurrence om at vinde valget... Og bagefter går det så op for dem at de ingen penge har og så skal de få celler oppe i deres hoveder, der i øvrigt aldrig har prøvet at være ude i den virkelige verden! Se hvad de lige hurtigt kan finde på!

    Og vær helt sikker på én ting hvis der kommer roadpricing!! Du sparer ikke noget! Det bliver KUN en ekstra udgift!


  • #76   23. dec 2012 Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvem der skal betale for at komme en GPS i bilen. For det er jo sikkert ikke noget den almene dansker får lov til...
    Lad mig stille det op:

    Gps 500,-
    Installation hos autoriseret installatør: 5000,- (2000,- til installatør, 3000,- til skattemor)
    Bøde for ukorrekt installation: 6000,-


  • #77   24. dec 2012 ja det er mega træls at de kommer med en masse arbejdspladts kostende, ikke gennemtænkte afgifter, for at få penge i stadskassen, i sted for at lave systemet om og ændre nogle ting, så at de kunne spare de penge i sted for, men det er de ikke qualifiseret nok til!!!,
    det er jo også meget meget nemmer at få os til at betale mer og mer.
    det er også den hurtigste vej for at få penge i kassen, men på længer sigte ølægger det landet, flere og flere bliver arbejdsløst, almendlige borger bliver fattiger og fatiger og skal arbejde mere, de 10% rigeste bliver stadig riger og riger
    smiley

    næsten alle politiker skulle fyres!
    da skulle sidde folk deroppe som har forstand på deres arbejde, som tænker på alle og ikke kun på sig selv,
    folk som er politikker for at sørge for at alle borger i dk har et godt, nemt og lykkelig liv.
    men hvad gør de!!!
    hved ver eneste valgkamp, snakker de dårlig om hinanden, er kun fokuseret på hvad de andre har gjort forkert, for at få dem i et dårlig lys, ligesom små børn.
    de skulle komme med nogle forslag for at gøre livet letter for os, eller i det mindste med nogle gode ideer til det i sted for!!!!

    men det er ja også ligegyldig da de bliver valgt selvom det eneste de kommer med er dumme komentare over ufinanseret skattelettelser og siger at de vil få penge i kassen hved at alle arbejder i danmark skal betale og arbejde mere.
    og nu brokker folk sig over alle de afgifter, ja hvad regnet i da med at de ville gøre nor de bliver valgt??
    synnes at vi skal få en pris, dumeprisen; da vi er så nem at snyde og at de kan gøre aldt med os hvad de har lyst til uden konsekvenser:)

    vi skal betale mer og mer, arbejde mer og mer, har mindrer fritid og penge til os self, synnes livet bliver mer og mer komplizeret og ikke nemmer.
    vi er opvoksen i den tro at vi skal har mer og mer hele tiden og livet skal bare gøres nemmer og nemmer, men er det hvirkelig bleven nemmer?
    tror sku at meneskerne var lykkeligger den gang livet ikke kun handlede om at tjene og bruge penge:)


  • #78   27. dec 2012 Drenge....jeg har en plan....

    Grønland må gerne blive selvstændige...men så skal vi have alle de penge tilbage vi har betalt i statsstøtte...pr. dags dato...siger de nej til det nakker vi olien....hvem er med mig? smiley


Kommentér på:
Nu må regeringen fandme stoppe!

Annonce