{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.066 visninger | Oprettet:

Mazda 6 2.3 sport ting man skal passe på? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har kig på en ny bil, en Mazda 6, 2,3 sport, modellerne jeg kigger på er mellem 2003 og 2006

Er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg er ude at kigge/kører i bilen.?

Jeg ved der har været noget med galvaniseringen ikke kan arbejde med malingen inde i dørstolperne og derfor ruster i 2003 og 2004.
Har dog hørt at de skulle have fået styr på det i 2005 og 2006 modellerne er der nogle som kan bekræfte det.

Jeg ved det er en god og solid bil da mine forældre havde en, men den døjede med galvaniseringen i dørstolperne da det var en 04.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda 6 2.3 sport ting man skal passe på?
  • #2   12. jan 2014 Motorens olie forbrug har jeg hørt skulle være et problem. Har dog ikke selv erfaringer med det, da jeg købte en 2.0 (147hk) istedet. Men det var noget jeg stødte på da jeg sonderede mazda 6 markedet dengang.

    Og så rust skal man holde øje med. Gå efter biler der er blevet rust behandlet fra start af som minimum.

    Held og lykke med mazdaen smiley


  • #3   12. jan 2014 Kender en der har en sedan model.. Den allerede fået lavet rust i begge paneler.. Og den får behandling smiley
    Ellers fin bil så vidt jeg ved smiley


  • #4   12. jan 2014 RUST. jeg ville nok importere en fra syden af hvis det var mig. har en kammerat der ville have en stw. han opgav efter en 10 stykker. de var alle sammen rådne det ene eller andet sted...

  • #5   12. jan 2014 Olie forbrug, rust i alle sealinger (døre/ klapper og skærmekanter mv.).
    Og jeg ville ikke købe en før facelift.


  • #6   12. jan 2014 På forhånd skal du være indstillet på at give overpris for reservedele til en Mazda - de koster kassen!!

  • #7   12. jan 2014 Glenn S---> overpris for reservedele??? Hvor får du det fra??

    Jeg har selv en Mazda 3 mps fra 2008 som jeg har fuld service på. Og det er absolut ikk dyrt kontra Honda eller Nissan for den sags skyld. Og da slet ikk sammenlignet med de tyske mærker.
    Jeg får alle service lavet ved aut. Mazda værksted/forhandler og er bestemt ikk skræmt af reservedels priserne.!!!


  • #9   12. jan 2014 Jep men honda subaru og toyota er dyrere mht almindelige reservedele.. Men snakker vi res.dele som holder længe såsom generator mv. Er mazda dyr, husker for flere år siden kostede en original generator til en mazda 6 2.0 lf knap 14000.- om priserne er faldet ligesom deres abs blokke ved jeg ikke

  • #10   12. jan 2014 Tak for jeres svar.
    Jeg er godt klar over at rust er et problem, kører mazda nu! smiley
    Normale reservedele syntes jeg heller ikke er voldsomt dyre, men som aNONYMUOS skriver, er det som regel dem som holder længe som er dyre.

    aNONYMUOS når du skriver faceliftet så er det 06 modellerne du snakker om?
    Kan ellers anbefale en 3 sport ?


  • #11   12. jan 2014 Jeg ville klart anbefale dig en Mazda 3. Med mindre du selvfølgelig skal bruge pladsen i 6'eren.

    Som sagt jeg har selv en 3'er MPS 2,3 turbo. Og af de almindelig biler jeg har haft så er det klart den sjoveste og den med størst køreglæde. Jeg gætter på køreglæden er den samme i en sport udgave blot med mindre kræfter end mps'eren.
    Jeg har en bette knægt på 8 måneder og det er ingen problem og have barnevogn i bagagerummet når vi skal nogen steder og det er altså ikk noget ret mange af de der gti lignende biler kan prale af.
    Min fætter har en a3 og de skal afmontere hjul og det hele for at barnevogn lige med nød og næppe kan være i bagagerummet.


  • #12   12. jan 2014 Men det der med reservedele og priser. Det kan jeg simpelthen ikk sætte mig ind i. Jeg ved godt før i tiden at japaner har været dyre i reservedele. Men ved bla at sådan nogen som Honda har opdateret deres forhandler netværk i dk fordi der var nogen som kunstigt holdt prisen oppe.
    Mine forældre har kørt Honda i mere end 25 år nu og der er sket en DRASTISK fald i priserne på dele!! De har en accord station car nu, 2012 diesel. Der har partikel filteret lige drillet. Rensning af filter, opdatering af ECU, noget sensor værk skiftet også.
    2700 og noget. Lavet ved aut. Honda værksted/forhandler. Det vil jeg ikk mene er dyrt....?!?

    Her er nogen priser jeg har fra min egen Mazda 3 ved aut forhandler/væksted.
    Bremser for, skriver/klodser 2100kr ca.
    Remstramme hjul 1800kr ca
    Komfort blink 800kr ca.
    Olie skift inkl. Grund justering af xenon 1200kr ca

    Alle priser er inkl time løn Dvs. Prisen jeg har betalt på regningen.


  • #13   12. jan 2014 Pladsen er underordnet, men jeg kan bedre lide designet på 6'ern en på 3'ern, undtaget mps modellerne.
    MPS'erne koster dog noget over det beløb jeg har til rådighed.
    Jeg har ca. 100.000 som budget, og har da også fundet flere 6'ere fra 06, men jeg kan ligesom fornemme på jer at i ikke er så begejstrede for dem.


  • #14   12. jan 2014 Kan sgu ikke lige huske hvornår den blev faceliftet, mener det var i sommeren 05. Så en 06 er en facelift er jeg sikker på. Ville holde mig langt væk fra en før facelift.

    Men en facelift har mørke forlygter og en før facelift har chrome.

    En M3 sport facelift ( 07-09 ) har ikke samme rustproblemer som de andre. samt har den heller ikke sygdom med olieforbruget, da stempler og ringe er ændret. Men du må heller ikke køre en M3 før facelift, de rådner som lort kan stinke. Og er uden bose, 6-trins gearkasse og læder.. altså røv kedelig.


  • #15   12. jan 2014 Min var fra december 2005 og den var faceliftet. Den har også fået et "lift" inde i kabinen.

  • Karina N
    Karina N Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #16   21. sep 2016 Hejsa smiley

    Jeg har en Madza 2.3 sport fra 2005 ( frikørt taxa) den har kørt over 300000 jeg købte den gennem et vennepar som udbetaling til deres nye bil smiley
    JEG ELSKER DEN BIL!
    Desværre skete der det at olie pinden for mig var uklar at se på og der kom for meget olie på
    Madza ( Randers som jeg bor i )
    " reddede" mig og tømte overskydende olie af, desværre opdagede de ikke at nogle dimser var blevet overophedet og skrøbelige pga olien
    Så det resulterede i at en af " dimserne" sprang i stykker og smadrede motoren ( mener det var en plejlestang ?)
    Og jeg har i to år nu haft den til at stå afventende til en ny motor ??
    Men ellers en helt igennem fantastisk bil og selvom den har stået stille er den hverken rusten overhovedet og bremserne har heller ik sat sig
    Desværre er en motor ikke nem at finde så jeg veeeenter med længsel smiley


Kommentér på:
Mazda 6 2.3 sport ting man skal passe på?

Annonce