{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.436 visninger | Oprettet:

mazda 6 eller vag 2008 {{forumTopicSubject}}

Hej.

Er begyndt at kikke op ny bil til os er faldet lidt over lidt forskligt men ville gerne høre jeres menig oomkring dem eller om der er noget bedre der ude

har kik op
mazda 6 fra 2010 med en 2,0 benzin med 155hk
vw passat 1,8tsi 2008
skoda superb 1,8tsi 2008

kunne også overvje en octavia. eller peugeot 508 hvis de skulle være bedre?
og en outsider er en alfa romeo 159 2,0jtdm.

tænker på meget på holdbarhed i disse biler. de har alle kørt omkring 120-150,000km.

fruen skal køre mest i bilen til hverdag som er omkring de 23 km hvervej men vi besøger familie en gang i mellem som bord noget længre væk hvor den diesel kunne være helt fint. men er nok mest til benzin det er bare den alfa synes jeg er pæn,,

håber i kan komme med nogen gode indput..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mazda 6 eller vag 2008
  • #1   13. mar 2018 1,8 tsi kan være meget olietørstig smiley

  • #2   14. mar 2018 okay mange tak for svar er 1,4 tsi bedre med det?? den har vist bare haft noget med kæden??

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #3   14. mar 2018 Alfa og holdbarhed er to modsætninger smiley

  • #4   14. mar 2018 1,4 skal du passe på, de kan også smide stempler, turbo, og hvis det er en turbo/kompressor motor, så også kompressoren

  • #5   14. mar 2018 Alfa'en fås med en 1.75TBi motor den er ret fin.
    Mazda en har ikke en turbo = kedeligere hverdags bil men føre sliddele
    Hvis valget er mellem en SuperB og en Passat så det let. SUPERB den er større.
    Opel hat også turbo på programmet hvis man kan lede med at køre Opel.



  • #6   14. mar 2018 Jeg har en kammerat det har en Audi a4 1,8 TFSI fra 2014.
    Bilen har kun kørt 50.000 km, den bruger 1 liter olie pr. 1000 km. Bilen er købt ved aut. audi forhandler og de siger at det er helt normalt. smiley hmmm


  • #7   14. mar 2018 Fygter og mazdaen ville blive kedelig men 155hk er stadig noget men synes t have set der er langt mellem gearere og det er det der gør den langsom men de skulle jo bare kære uden de store problemer.

    Men synes at et olie forbrug på en liter på sådan en 1,8 tsi lyder af meget. Og det er vel ikke bedre hvis bilen er fra 2008. Og 1,4 er ikke meget bedre så er er det jo lige fedt.

    Og tænker man så har mere sikker bil i en Mazda??

    Men har dog stadig kikket lidt på 508 det er dog diesel 2,0 HDi. De skulle vist bare holde de motorere men hvad med resten af bilen?


  • #8   14. mar 2018 2.0HDi motoren er super lækker at køre med. Den trækker i et bredt spectra. Den føles ikke vild som mange TDi'ere gør men den er super harmonisk som alternativ er der C5 hvor man virkelig også få noget for pengene udelukkende fordi folk tror den stadig køre med hydraulik smiley
    Men 2.0hdi motoren bruges også i volvo. Mazda og Ford...


  • #9   14. mar 2018 chris e
    ja det gør det fordi de ikke vil anerkende at de motor smider stempleringe.. a5 har haft store problemer med det..
    så din ven kan se frem til en dyr omgang hvis han ikke kan få audi til at lave den


  • #11   14. mar 2018 #10 tror sku min RM'eren bruger meget meget meget meget mere. Men sådan er det jo med 2t cross maskiner
    smiley


  • #12   14. mar 2018 Syens bare C5 er for lille i kabinen var ude at side i en fra 2011 og hvis jeg sad godt kunne der ikke være nogen på bag sædet. det kan der i mazda 6 og selfølig i suoerb og med lidt godvilje i en octavia..

  • #13   14. mar 2018 faldt også lige over altea xl men det er igen med en af de 1,4 tsi så det er vel lige fedt..

  • #14   14. mar 2018 Paddys - Ja det er helt sikkert at det kommer til at blive dyrt.
    For at det ikke skal være løgn havde han forinden en a4 1,8tfsi denne var fra 2009 og den havde de nøjagtig samme problemer og fik både ny taktkæde, turbo og toppakning, samt renovering af stempler mm. Det kostede i omegnen af 50.000 kr - og alligevel vælger han at købe en 1,8 tfsi an nyere årgang smiley
    Tjaa, man er vel glad for Audi smiley


  • #15   14. mar 2018 VAG skal sgu oppe sig, det er både tfsi og TDI de har bøvl med..
    Hvis det var mig og jeg absolut skulle have benzin motor ville jeg vælge Opel eller noget Japansk smiley


  • #16   14. mar 2018 Synes sådan en opel er lidt kedelig og heller ikke helt den plad i kabnien vi gerne ville have.. hvad hvis man også kunne bruge diesel hvad ville du så vælge??

  • #17   14. mar 2018 Chris e
    ja så er han jo selv om det smiley hehe han kendte jo til faren..

    KSN
    hvor ligger din pris?


  • #19   14. mar 2018 Max 120.000

  • #20   14. mar 2018 Der er også Avensis i 2,2 D-cat og 2,4 benzin men de er begge ret uøkonomiske, hvad med Insignia?

  • #21   14. mar 2018 Ville personligt ikke turde købe VAG fra den årgang/budget, det har jeg min økonomi for kært til. Mazda 6 er en lækker bil, selvom den ikke har turbo når vi taler benzin. Alternativt laver de også en 2,2 diesel der kører fremragende.
    Eks. https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/6/22-de-163-90th-anniversary-stcar-5d/3553946

    En outsider kunne være Honda Accord, som i min optik, er en ret lækker bil. Og så er den japansk smiley


  • #22   14. mar 2018 Ja Akkord ville være et fornuftigt bud

  • #24   14. mar 2018 mange tak for jeres bud men synes bare en diesel der ikke køre mere end 19 km/l bliver dyr i grøn afgift..

  • #25   15. mar 2018 Jeg ville holde mig fra alt der kommer fra VAG, deres kvalitet og driftssikkerhed er bare ikke eksisterende.
    Hvad med en BMW eller Mercedes fra samme årgang?


  • #26   15. mar 2018 Vag's dieseler er blevet ret så driftsikre skal det lige siges

  • #27   15. mar 2018 #26
    Det ville da være lækkert hvis det var sandt. Men så der jo så snyde software der ødelægger det lidt og deres ufattelig dyre dele... Måske er VW noget værd om 10år men de sidste mange år har de produceret motore med mange dyre fejl. Der primært skyldes nærighed "cheaping out"


  • #28   15. mar 2018 Stort set alle andre bilkoncerner har også haft snydesoftware i, Volkswagen var bare de første der blev nuppet, og dele er ikke så ufatteligt dyre i forhold til så meget andet

  • #29   15. mar 2018 #28
    Men hvorfor skulle man købe en Passat 2,0 TDI fra 2008 (som passer ind ifht. de opstillede kriterier), når der findes bedre alternativer, når man kigger på driftsikkerhed og økonomi? Altså, så lækker er en 10 år gammel Passat jo heller ikke.


  • #30   15. mar 2018 #28
    Det er blot en af deres fejl.
    De har haft/har kæde problemer.
    Olieforbrug.
    Turbo der står af.
    Oliepumpe problemer .
    Højtrykspumpe der river sig selv i stykker.
    Dysser.
    Flækkede topstykker.
    Fejl på DSG gearkasserne.
    Og meget meget andet på de forskellige motore de laver.
    Andre fabrikanter laver også fejl uden tvivl. Men syntes sku det der "tysk kvalitet" er vandet lidt ud da Opel, bmw og Mercedes også har døjet lidt med kostelige fejl.

    Kia/Hyundai lavere mere pålidelige produkter.

    Havde det været små simple fejl så som hjul lejre eller dysserør der fejlede så havde det været ok. Men nå det er så vitale og dyre dele så det dæmper ikke sjovt at være den der tager chancen og brænder nallerne.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #32   15. mar 2018 #28 - Er det noget du har håndfaste beviser på, eller er det bare rygter du har hørt på grillen?

  • #33   15. mar 2018 Jeg synes også du burde gøre dig selv den tjeneste at prøve en Honda Accord, så skal du kun tænke service. De går meget sjældent i stykker. Alternativt prøv en civic, eventuelt stationcar. Bare en almindelig 5 dørs fra 12 og frem fås fra 120 og har meget mere plads i kabine og bagagerum end man regner med.

  • #34   15. mar 2018 Pt. kører jeg selv VAG 1,6 TDI. indtil videre særdeles uproblematisk.
    Jeg har dog i den grad brændt nallerne på VAG's PD 2,0 TDI, den kostede både dyser, turbo og toppakning - samt en helvedes masse irritation!
    Den nyere 2,0 TDI commonrail ville jeg ikke være så nervøs for.
    1,9 TDI spiller til gengæld ret godt! Men den er ved at være en gammel sag.


  • #35   15. mar 2018 Synes ikke der er mange Honda Accord til salg og de er lidt dyre igrøn afgift. Og Civic stationcar starter på 125.

    Har lukket meget lidt på en Skoda Octavia 1,6 tdi med det??? Men ja der har man jo også læst meget om dsg. Og Er de ikke ved at gå lidt væk fra deres 1,6 tdi som om den ikke var den bedste alligevel liges som de gik til bage til rem i stedet for kæde.

    Men hvad åganf er din 1,6 tdi?? Det er en 2010 jeg har set med 105 hk


  • #36   15. mar 2018 Kan godt være der er lidt på afveje men fandt lige en Octavia RS 2,0tsi fra 2006 hvordan holder,sådsn en.

  • #37   16. mar 2018 Mit bevis er vel det samme som jeres på at VW har snydt? Kilder på nettet?

  • #38   16. mar 2018 Og den med Kia/Hyundai, jeg har en kammerat der arbejder hos Kia, og der er nogle af deres biler han har skiftet stempler på flere gange, så den holder ikke altid i byretten... jeg mener at man kan være heldig eller uheldig, og aldrig vide sig sikker på om man får en bil med fejl, eller ej

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #40   16. mar 2018 Mikkel W - Nu er det jo ikke kun kilder på nettet der siger at VW har snydt. Det har de selv indrømmet. Man er uskyldig til det modsatte er bevist og ikke bare fordi internettet siger det.

  • #41   16. mar 2018 Det godt du

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #42   16. mar 2018 Samtidigt har man også i MAN-delen af VAG været så svinsk at stikke andre lastbil producenter i ryggen, for at de selv kunne gå fri for straf. Dejlig koncern at støtte.

  • #43   17. mar 2018 Jeg mener også at Renault Trucks har været involveret i en lignende skandale..

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #44   17. mar 2018 Renaults personbil afdeling har været på tale, men der kom ikke mere nyt om det. Om de så har snydt sig uden om mere omtale ved at betale eller om det ikke havde noget på sig ved jeg ikke.

  • #45   17. mar 2018 Hehe.. vi er sgu godt nok kommer vidt omkring i denne diskussion.. håber KSN har fået svar på sit spørgsmål smiley

  • #46   17. mar 2018 En lille smule har været ude i at prøve lidt biler og sider dårligt i en fransk bil så det skal det ikke være så er er stadig renlig varm på Skoda og seat og synes forsikring på en Mazda 6 er dyr koster ca det samme som en Octavia RS som dog er 4 år ældre.

  • #48   18. mar 2018 Ja men Audi, VW eller Skoda vil næppe betale noget som helst på en 10 år gammel bil smiley

  • #50   20. mar 2018 Sad i samme problem dig og jeg købte en Mazda 6 2.0 og med hensyn til 155 , så fejler den ikke noget når du sparker til den , en Mazda er jo højt gearet , den skal nok tage fat smiley og i øvrigt finder man sjældent noget der er mere holdbar end en japser kontra en tysker , Honda har den bedste statistik hvad angår at holde på værksted , du kan sikkert nok finde en Accord 2.4 men så er jeg ikke sikker på den er indenfor 120.000 grænsen nærmere de 175

    Og så kommer de mazda’r Jo næsten også med alt i udstyr , find en premium model så har den alt inkl et ganske fint bose system.

    Det er så også min personlige mening har kørt Mazda siden jeg var 18 er 37 nu og ja de motorer holder en evighed og bruger ingen olie , måske lige 2.3 sport kan have de problemer


  • #51   21. mar 2018 Honda Accord findes også som benziner.

Kommentér på:
mazda 6 eller vag 2008

Annonce