{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

Mazda 6 eller Renault Grand Scenic {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation, at jeg skal vælge mellem en Mazda 6 stationcar 2.0 benzin fra 2008 172.000 km. og en Renault Grand Scenic dCi 1.6 diesel fra 2012 185.000 km.

Jeg kan lide begge biler. Jeg kører omkring 14.000 km om året og vil helst have den mest pålidelig bil af de 2 på sigt.
De er begge nysynet og står rustfri.
Hvad bør jeg gå efter?
Hvilke erfaringer har I med de 2 biler?
Mvh. Søren

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda 6 eller Renault Grand Scenic
  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #1   2. okt 2020 M A Z D A
    M A Z D A
    M A Z D A

Mazdaen skal dog undersøges grundigt , for de er ikke særligt modstandsdygtige over for rust , heller ikke i en årgang 2008 , og her gælder det at en gang lak og en gang kit - det dækker meget skidt !!!

Rustmæssigt er en Renault nok bedre, men der er masser af eksempler på at elektronikken giver mange ejere store kvaler, og store værkstedsregninger .

• #2   2. okt 2020 Tak for dit input, Mazdaen har fået Dinitrol-behandling sidste år, så det hjælper vel lidt på den sag?

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #3   2. okt 2020 Ja - hvis ikke den blot har fået Dinitrol for at dække over gamle rustskader ( det er set før ), og hvis den først er blevet rustbeskyttet efter 10 år på vejene , så er der helt sikkert skjult rust under den fedtede overflade .

• #4   2. okt 2020 Jeg ville vælge renault, 4 år nyere og ikke en rustfælde

• #5   2. okt 2020 ville også vælge Renault gran s ud af de to. de døjer ikke med rust de har bedre plads og syns sjælden de fejler noget slemt. andet end alm slid dele som alle biler skal have. den er også 4 år nyere som der også bliver skreven.

• #6   2. okt 2020 Tak for gode inputs. Hvad med Diesel, jeg kommer kun op omkring max. 15-16.000 er det fint nok?

• #7   2. okt 2020 jeg har så en alm scenic osse fra 2012, min er så en 1,5 dci 110 hk og den runder snart de 300.000 km, kører så ret mange lange ture i den. ture på 1000 km hver vej er ikke usædvanligt. har endnu ikke bemærket rust i den og hverken hos renault el den mekaniker jeg nu og da bruger er der nævnt rust og den har aldrig fået rustbehandling.
    rent teknik mæssigt har jeg heller ikke noget at brokke mig over. set i lyset af de km den har kørt har værksteds-regningerne ikke været voldsomme el for den sags skyld dyre.
    der er skiftet bremser, fjedre og støddæmpere, blæsermotor og condenser i klima anlægget.
    det eneste jeg er utilfreds med i bilen er hvordan den opfører sig i blæsevejr, der er den mildt sagt styg. plus at sæder og kabinen som helhed godt kunne være lavet i lidt bedre materialer.
    jeg var meget skeptisk inden jeg købte den, for det er jo en fransk bil, men mine ord og holdninger er godtnok ændret noget voldsomt sidenhen.
    er bkevet så glad for renault at der sikkert osse står renault på min næste bil

Kommentér på:
Mazda 6 eller Renault Grand Scenic

Annonce