{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.291 visninger | Oprettet:

Nye Fotovogne med gule plader?? {{forumTopicSubject}}

Færdselspolitiet er jo bestemt kendt for at tage ufine metoder i brug for at få penge i kassen.

Så nu er der gule plader på fotovognene

og så går antallet af fotovogne da lige fra nuværende 25 til 125

Jeg tænker bare.. skal de optage samtlige rastepladser i landet eller hvad?

"Gamle fotovogne indkasserede over en kvart milliard
Ifølge nye tal fra Rigspolitiet, så viser det sig at de 25 gamle fotovogne formåede at udskrive bøder for 294,7 millioner kroner alene i 2012. Med 75 nye vogne på gaden vil det formentlig betyde, at der kan skrabes over 1,2 milliarder kroner ind i den fælles bødekasse hvert år."


$$$$ Queue the money machine! $$$$


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye Fotovogne med gule plader??
  • #1   21. jan 2014 Det burde være lovligt at klistre et kemisk kanonslag på ruden når man går forbi og så bare vente på det siger bang ...

  • #3   21. jan 2014 en fotovogn skal vel næsten huse mindst 1 betjent?
    og hvis betjenten opholder sig bag i varevognen er det vel en forbydelse i sig selv?
    så skal der vel falde en bøde på afgiften?


  • #4   21. jan 2014 mike a

    Det tænkte jeg osse
    Der er masser af ustyr monteret deromme, og der sidder en deromme, sidst jeg tjekkede må man ikke det i en gulpladet bil?

    Det kunne være man skulle holde ind en dag og spørge om de ikke lige gider forklare lovgivningen omkring gulpladebiler


  • #5   21. jan 2014 Du må da godt opholde dig i varterummet i en varevogn, bare ikke under kørsel, ellers bryder samtlige håndværkere jo loven konstant.

  • #7   21. jan 2014 Ronnie N

    Det vil sige at jeg må lave en mobilhome til gule plader, der skal bare ikke sidde nogen bag i mens den køre?

    Du må jo ikke engang montere anlæg bag i en gulplade bil


  • #8   21. jan 2014 Eller folk kunne overholde fartgrændsen i stedet for at tro de er Schumacher. Men det er måske bare mig.

    Ligesom ham klovnen her den anden dag der spurgte om råd fordi han havde fået en betinget frakendelse af kørekortet 2 gange på 1 måned.


  • #10   21. jan 2014 Anders K

    Et uddrag fra din profil:
    "Hestekræfter:
    Kørt ind ved JR-Autoteknik
    223,4 HK ved 6113 RPM
    300,4 NM ved 3418 RPM
    1,2 bar ladetryk"

    Det var meget power for at køre 80?


  • #11   21. jan 2014 Cartsten t., så er det jo en autocamper, og derved en helt anden skatteklasse samt udstyrsliste du skal overholde, jeg kan da nævne en kloak tv-vogn, den er på gule skilte og der er skuda et helt kontor bagved.

  • #12   21. jan 2014 Jeg så en idag i Rødovre, har taget et billede..

    Til Anders, Så man kører som Schumacher hvis man kører 55 i en 50 zone?? Den giver 1000,- kunne da være dejligt at undgå, eller er det bare mig???????????!!


    profilbillede
  • #13   21. jan 2014 Thomas

    Jeg ville da osse betegne en bil med bord og stole bagi, ventilation og helt pivtøjet hvor der sidder en gut dagen lang og drikker kaffe for en camper.

    Men jeg kan da bare sætte et kamera bag i min camper og kalde det en fotovogn, så det vel fint nok?


  • #14   21. jan 2014 Klap nu lige hesten inden i kommer alt for langt ud i jeres bestilagilske udyrdelses metoder... Det er FULD lovlig med bagsæde passager i en gul pladet bil, bare se på næsten alle busser, biler til handikap transport osv osv, det er afgiftregler der er ind over der.

    Jeg forstår ikke at folk tager sådan på vej over at der kommer flere ATK vogne... når man læser div. indlæg her op BG så er der jo INGEN der køre for hurtigt, så hvad er problemet ?

    Mht at der skal side en betjent i hver vogn, så er det sådan at det i 99% af til fældende er en pensioneret betjent der sider i den, med hans kaffe og kryds og tværs, så det kommer ikke til at gå ud over den almenlige patrulje...


  • #15   21. jan 2014 Carsten T, det har da intet at sige om man ligger og kører 160 på motorvejen eller ej.

  • #16   21. jan 2014 Lindgaard

    Du har helt ret i at det er besynderligt at 80-90% af BG's brugere er en flok selv hellige mennesker der aldrig kunne drømme om at overskride en fartgrænse.

    Det kan man godt undre sig lidt over smiley


  • #17   21. jan 2014 Anders K

    Tjooo for du må ikke køre mere end 130 på de hurtigste strækninger?


  • #18   21. jan 2014 Nu er det sådan så acceleration er noget sjovere i en bil, end topfart. Hånden på hjertet, jeg kører meget meget sjældent mere end man må, så er da fuldstændig ligeglad med hvor mange fotovogne de så indsætter, det spiller ingen rolle for mig.

  • #21   21. jan 2014 Jeg er fuldstændig ligeglad med om folk kører som idioter. Har ATK bilerne ændret noget som helst i ulykkesstatestikkerne? Umiddelbart nej. Er forseelsesantallet faldet? Nej. Hvad er så ideen med disse biler? At tjene penge. Meget simpelt opstillet er det intet andet end en pengemaskine.

    Først får de ændret i lovgivningen så de kan påtvinge bøderne på føren selv om billedet er så utydeligt at det kunne være Postmand Per der kørte bilen. Nu skal de også kunne filme op til 200 meter fra samt være på guleplader.

    De skulle i stedet bruge penge på bedre skiltning og fodgængerfelter. Hvor ryger bødepengene hen? Og hvad bliver de brugt til? Det er jo ikke engang fordi de bruges til renovation af vejnettet.


  • #22   21. jan 2014 Carsten, smid lige et foto når du er færdig med din autocamper-fotovogn,
    måske kunne du sælge idéen til politiet, så kunne de køre 3-holdskift.


  • #23   21. jan 2014 Jubidiion, renovation og renovering er to meget forskellige ting.

  • #24   21. jan 2014 Og så er det jo lige at staten ikke betaler afgift af de biler. Staten er fri taget for afgifter så reglerne gælder ikke for dem ved gulplader.

  • #25   21. jan 2014 Hvad enten det er lovlig eller ej for den almindelige borger at opholde sig i lastrummet eller ej, spiller det ingen rolle i den sammenhæng da politiet selvfølgelig har særlige beføjelser for at kunne håndhæve de regler og bestemmelser som er i Danmark.


  • #27   21. jan 2014 Det har ingen forskel givet at vi har fotovogne.
    Hvis man kigger statistisk på det, er fotovogne et kæmpe flop.

    Men det får lov at køre videre fordi at biproduktet er penge, og masser af dem!

    De vil da skide på trafik sikkerhed, det handler kun om penge


  • #28   21. jan 2014 Thomas, det var nu ikke det jeg skrev. Men faktum er at deres fotovogne ingen forskel har gjort og at ved at øge antallet kun har en ting i tankerne.

    Hvis de havde gjort en forskel havde jeg forstået ideen, men det har de ikke. Hvad er så ideen det handler jo ikke om hvordan vi kører, men mere om accepten af det økonomiske indblik i politiets færd. På et eller andet tidspunkt kan man vel stoppe og give betjenten i vognen 500 kr for at slette billedet igen. Bestikkelse må da snart blive dagligdags ting for politiet når alting drejer sig om penge.


  • #29   21. jan 2014 hvad er forskel at de er på gule eller hvide plader?? Der er ingen afgift eller moms på dem alligevel)))))

  • #30   21. jan 2014 Vil skide på om de har gule eller hvide plader, jeg blæser forbi dem på blå plader.

  • #31   21. jan 2014 den der transporter på billedet er da også med camper tag.. smiley eller det ligner det

    jeg syntes nu bare at der er møg irriterende at man skal køre rundt og føle sig jagtet bare fordi man kører i en bil..
    de fleste kører jo ikke HURTIGT i den forstand men bare 5-10 kmt for hurtigt.. alt efter hvad ens bil viser så svinger det jo smiley

    det er jo så galt at alle jo bare står på bremsen når de ser en bil i vejkanten.. og det bremser trafikken og folk kører galt ..


  • #32   21. jan 2014 Men de har "ingen" effekt haft fordi der kun har været 25 på landsplan til at dække Danmarks ca. 71.600 km veje. Altså det er for sjældent man møder en. Hvis var 80 % risiko for at der holdte en på vej hjem fra arbejde ville jeg i hvert fald i langt større grad tænke over hvor stærkt jeg kører, men det gør jeg ikke i dag på samme måde, netop fordi risikoen ikke er særlig stor.

  • #33   21. jan 2014 her kan du se hvor de holder, indtast politikreds og kommune smiley
    https://www.politi.dk/Fyn/da/Borgerservice/Fardsel/hastighedskontrol_ATK/ATK/


  • #34   21. jan 2014 Rasmus O

    Præcis!
    Jeg har før oplevet trafikken på en hovedvej var nede på 50-60km/t
    Det viste sig at være folk der bremsede alt for meget ned for at være sikre på at de ikke blev blitzet af en fotovogn.
    Så er det jo direkte til gene for trafikken


  • #35   21. jan 2014 jep lige min tanke smiley

  • #37   21. jan 2014 Thomas

    Den logik kan jeg overhovedet ikke følge?

    Hvis du får en hund... og efter noget tid dør den fordi du ikke har passet den ordenligt, er din logiske reaktion så "Jeg skal da have nogle flere hunde!"


  • #39   21. jan 2014 Den er da indregistreret til GODSTRANSPORT ERHVERV så kan vi andre vel også sætte bagsæde i vores varebiler det er vel ens regler for alle ???????????

  • #40   21. jan 2014 Nej, det er ikke ens for alle, ligesom at politiet må gå med pistol, og det må vi andre ikke.

    Kommer det virkelig som en overraskelse at politiet er hævet over loven på nogle punkter?


  • #41   21. jan 2014 Egin nej er det netop ikke, når politiet bruger det til arbejde må de gerne sidde deromme. Og det må alle andre netop ikke. politiet er fritaget for den regel når det har med deres arbejde at gøre.

  • #42   21. jan 2014 du må også godt sove i din transporter bare ikke med en fast madras smiley

  • #44   21. jan 2014 Rasmus nej du må ikke. Du må ikke benytte varerummet til at sove i uanset hvad, Det er et varerum. http://www.bilgalleri.dk/forum/Generel-Diskussion/812761-sove_i_bilen

  • #45   21. jan 2014 Jeg ved ikke helt hvor du har dine 125 fotovogne fra der kommer kun 102 nye og der er lige blevet udskiftet 25 af de gamle der fra det gamle udstyr i 25 nye biler...

  • #48   21. jan 2014 ja så tager jeg fejl..

    var bare til noget vw træf for nogle år siden og der var en panser med og han snakkede om at man godt måtte men bare ikke hvis den var bygget til det

    min bror havde en t3 hvor der var gulvtæppe i og en flad bund som han brugte når han var oppe på kasernen


  • #49   21. jan 2014 Morten e

    Min fejl, det er så kun en 4 dobling af antallet af fotovogne, så er det jo slet ikke slemt alligevel


  • #50   21. jan 2014 husker de afdækning bag førersædet ? og afstanden fra rat til varerum ? adgang fra førersædet ? ellers kan den jo ikke godkendes til gulpladebil.

  • #51   21. jan 2014 Thomas

    Så du bliver bare ved med at sige det samme og det samme til din datter? Du prøver ikke noget andet hvis din indsats fejler?
    Problemet her er jo at det ingen forskel gør, hvorfor så blive ved med det?


  • #52   21. jan 2014 Hans J igen politiet er fritaget for de regler. Og reglen er ikke fra rat til varerum, men at fra rumadskillelse og bagud skal der være 120x60 cm

  • #53   21. jan 2014 nej politiet er ikke fri taget for regler,de skal overholde de regler vi andre skal.


  • #54   21. jan 2014 Hans J nej ikke når det er til brug i deres arbejde då er de fritaget.

  • #55   21. jan 2014 Som der er en der har skrevet i et tidligere opslag så det kun 25biler til at dække hele Danmark de sidste 77biler kommer ikke på vejen før slut 2014 start 2015 og det er lidt selv op til folk om de vil ha et klip eller en bøde da det er dem selv der træder på speederen og ikke (den halvfede pensionerede politimand som i mener sidder og laver kryds og tværs Inde i bilen......

  • #57   21. jan 2014 Det jeg synes er plet er når de bruger dem som pengehøstere og ikke en skid andet.

    Politiet skal være der, være synlige og være afskrækkende, ikke lokkende.

    1) skjulte ATK vogne med mobilt kamera = skjult
    - fair nok hvis de åd generelle fartsyndere, på den måde at de kørte enten råddent eller voldsomt for hurtigt. Ikke 5 og 7 km/t for meget, specielt i lidt ældre biler er det ikke top nemt at holde hastigheden på lige nøjagtig 50.
    2) fra 25 til 125, når der reelt ikke er voldsomt meget mere behov, måske ville 50 vogne i alt være fint, men 125?!? det OSER jo langt væk af problemer, både med den danske mentalitet (som vi IKKE ændrer ved, ved at true folk, som politiovervågelsen og bøder er) og politiet selv, der ikke forstår at være præventive, men er reaktive i stedet.
    - Det havde været fair nok, hvis folk vitterligt lå med 120 gennem byerne (og ja der findes idioter der gør det, men ikke nok til at det retfærdiggør at politiet bliver til reaktioner frem for præventioner.
    3) I en tid, hvor penge ikke er det folk har mest, hvor de ofte er nød til at bruge dem for at komme frem og tilbage (og stik den offentlige "transport" op i røven det stinker og er møg dyrt) til arbejde, jobsamtaler, ud at søge job osv. så er det jo også pisse smart at fordoble minimumsbøden for småforseelser fra 500 til 1000, jeps en fordobling.

    Jeg kan da sige jeg selv fik en lige før jul. 200m før jeg måtte køre 70 var jeg begyndt at accelerere lidt, så jeg bliv knipset som kørende 60, så får for at være 57, altså 7 km/t for meget. (latterlig bagatel når jeg måtte køre 70 lige bagved bilen der blitser mig, og der er ingen sideveje, eller noget, der er bare en lille bro jeg kører hen over på 50m ca. så må jeg køre 70. det koster 1000 kroner at accelerere lidt før skiltet. hvis ikke det er en gang pengehøst så ved jeg ikke hvad det er.

    Jeg kan ikke se hvorfor politiet ikke råber vagt i gevær i stedet for at gå ud og blive agressive, så bliver præventive, som man var før i tiden hvor det virkede.
    Der skal laves en masse om før vi får folk der fatter at køre ordentligt i trafikken, en masse, men det er fandme ikke en løsning at presse folk endnu mere op i hjørnet.
    Det er latterligt.

    nu er jeg self. enig i at folk der kører råddent skal have bøder osv. og 1000 er også fair nok, det er liv vi snakker om, men sgu kun hvis de reelt har været til fare.

    Kører du med mobilen oppe i næsen mens du skufter cd med røvballerne, bøde!
    kører du 120 på landevejen fair nok bøde hvis det er et latterligt sted at gøre det, eller i en bil der ikke bør. Kører man på en fuldkommen lige og flad landevej, med bare flade marker, ingen sideveje osv. I en velholdt stor bmw, så ville jeg personligt give en advarsel, men hvis ikke personen så ud til at virke til at fatte brik af hvad det betød, så self. bøde.

    præventiv virkning ville gøre at folk havde tålmodighed i trafikken, var helt ok med at andre kørte det de max måtte, ikke selv lå og lavede ballade for det er ikke fair over for alle de andre i trafikken osv.

    det eneste de får ud af det her er at man får et "jæger" billede af panserne og nu får de ENDNU mindre respekt end de har i forvejen, så vi får lov at se endnu flere agressive brian'er der ikke kan holde sin kæft der forulempter de stakkels betjente.

    LATTERLIGT siger jeg bare.


  • #58   21. jan 2014 HØRT::::::::?!

  • #59   21. jan 2014 Jeg syntes det er et langt større problem at folk kører IDIOTISK tæt på forankørende, end at folk kører for stærkt.

    Mange er heller ikke meget for at holde til højre på de 2 sporede veje.

    Danskerne har virkelig ingen trafik sans.


  • #60   21. jan 2014 Det der med der kun har været 25 vogne til at dække hele danmark er sgu en ringe undskyldning. Hvis man tjener knap 300 millioner kroner på 25 biler men ikke ændrer noget som helst trafikalt så bør man nok ikke hæe antallet for sikkerhedens skyld?

    Thomas, hvis nu alle dine fisk er syge du hiver op sætter du så også bare flere stænger op og håber at fange nogle friske?

    Som sagt havde det gjort en forskel med de 25 der var havde jeg forstået pointen. Men hvis ikke engang 25 stk kan klare det hvorfor så øge det. Nåh ja fordi de startede med 3 biler og øgede det til 25 og nu til 125. Bedre skiltning og mere omtanke ville gøre mere effekt end et foto og et girokort.


  • #63   21. jan 2014 Jeg fik da en bøde den 23 fordi der manglede skiltning på strækningen om fartændring fra 90 til 70 km/t (blev målt til 92 km/t som skrevet ned til 89 med fejlmargin) smiley sjovt nok havde de placeret en fotovogn på den strækning. Skiltet stod der, men tavlen manglede. Det var så sjovt nok fikset den 26 da vi kørte hjem igen samme vej. Synes jeg er noget svineri. Lige som placeringen herude hvor jeg bor. Der er byskilt og 50 meter hvor du må køre 50 hvorefter der så står et 60 km/t skilt. De holder tit i den indkørsel med stativ ud til vejen så det ikke kan ses. Der er ingen skolen, på den ene side en landbrugsstaion som ikke bliver brugt og der hvor de parkerer er en ejendom der er ubeboet og til leje. Hvorfor placerer man fotovognen der frem for inde ved skolen hvor alle kører 60-70 km/t?

    Jeg snakker jo ikke om at overskride farten, jeg snakker om lortet ikke virker til andet end at inddrive penge. De placerer jo også fotovognene ved vejarbejde selv om ingen arbejder der. Hvis de havde tavler med lys der viste at HER ARBEJDES ville folk forhåbentlig opdage det i stedet for at være irriterede over at skule køre 50 km/t igennem en zone hvor der ingen er. (Det lød forkert, men tror du forstår meningen).

    P.S jeg er godt med på vi har 25, men der kommer 100 mere smiley


  • #64   21. jan 2014 Nej der kommer ikke 100 mere der er ialt 102 fotovogne hvor de 25 er på gaden med det gamle udstyr de sidste 77 kommer ikke på gaden før det nye udstyr kommer i og det er først sidst 2014 start 2015

  • #66   21. jan 2014 Jeg har nu fået af vide af en der render og bygger de kasser at der kommer 100 mere. Men til at starte med får de det gamle udsyr da det andet ikke er på plads endnu.

    Det minder mig lidt om de stærekasser man satte op for flere millioner kroner som så blev pillet ned igen...


  • #67   21. jan 2014 Ja der kommer 100 stk af de nye modeller. De 25 er lavet med det gamle udstyr

  • #68   21. jan 2014 De 25 der køre nu er de nye..... bare med det gamle udstyr...

  • #69   21. jan 2014 morten e ja nye model med gammel udstyr.

  • #70   22. jan 2014 Ronni:

    Hvis man tjener 300 mill kan det også betyde MANGE andre ting, hvoraf det at tørre den af på os andre er en af de dårligere.

    "Overhold reglerne = ingen bøder" <- så der kan ikke være smuttere eller situationer hvor det er nødvendigt? Ex. for at komme væk fra en ambulance? for at flytte sig så man ikke bliver påkørt? (for det er svært at nå at slå den i bak hvis man kører 20 f.eks.)

    "Skiltning vil ikke gøre en forskel fordi, de klaphatte der kører for stærkt er ligeglade med skiltningen alligevel." - ENIG! men de fleste af dem der får en bøde for småforseelser er IKKE den slags, du kan slet ikke putte de mennesker i samme kasse. Det er heldigvis et fåtal, ganske vist for stort stadig, men et fåtal.

    Dem der ikke ser dem har øjnene på mange andre, muligvis vigtigere ting. Skiltning, som du selv er inde på er dårlig, børn på vejen, vejret (regn, sne, blæst) modkørende osv. Det er ikke meningen vi også skal holde øje med den lille firkant i bagruden også.


    "Carsen - Gamle biler er lige så nemme som andre til at holde farten, hvis du varigerer +5-7 km fart i timen, så er du da en spade til at køre bil.
    Og hvorfor er det så ikke imellem 43-50kmt frem for 50-57kmt du ligger på?"

    Forkert, en nyere bil med fartpilot eller med en væsentlig blødere motorgang og mindre slid i motor er meget nemmere at holde på f.eks. 50 end en gammel bil der hoster en gang i mellem, mangler lidt optræk når terrænet skifter osv. så det er IKKE sandt. siger ikke det er svært, men det er ikke ligeså nemt.

    Deres position afslører intentionen, det er ikke sikkerhed men penge de går efter, hvilket er hvad jeg mener er svineri. fotovogne er en fed ide, DER HVOR DER ER BEHOV!!! foran skoler, institutioner, i byen osv. sgu ikke på en nærmest fuldkommen lige og bred, flad og fin strækning hvor de 5-10 km ikke gør en skid forskel. (for det gør de ikke der, det er rent juridisk der er den begrænsning)

    Fornuftsgrænsen er politimandens vurdering, sgu ikke en dum lille blinkemaskine der sponsorerer politikernes syge lønninger. Derfor burde de stoppe mig hvis det var. Jeg er 100% sikker på at havde jeg fået en lille advarsel havde jeg kørt ligeså pænt OG haft et positivt forhold til politiet som folk der gør deres arbejde, ikke som små grimme pengegriske sataner der bare venter på at kunne kneppe dig i røven med en rå trækæp!

    Igen, politiet skal være synlige, det er præventivt, ikke skjule sig som de gør nu.
    Og fandme ikke på steder hvor de slet ikke bør være.

    Jeg er endda 99% sikker på der er regler for hvor de må være, f.eks. at der skal være et behov for dem der, eller en potientiel farlig situation, men det VED jeg der ikke har været hvor de holdte, i mit tilfælde.

    Jokker jeg i spinaten tager jeg min bøde og værre er det sgu ikke, skal nok klare mig, men jeg synes fandme det er bittert og latterligt, at jeg selv er med til at støtte op om noget der bare prøver at røvrende mig for bagateller når de kunne redde liv et andet sted. (hvilket er deres primære funktion) Men det har været overalt i medierne at der faktisk er budgetter for hvor meget de SKAL tjene på bøder i div. regioner. (se DET er svineri, burde man ikke netop være glad jo mindre man skulle hive ind på bøder?)


    Både og, hvis alle fulgte reglerne ja, men du ved lige så vel som jeg og alle andre, forhåbentligt, at det er kun det gamle kommunistiske sovjet der troede på det kunne lade sig gøre. Mennesker laver fejl, bliver fartblinde, får det skidt, har andet at tænke på osv. det sker og ingen er herre over det hele. self. kan meget da ændres, men sgu ikke med en bøde, det kræver en generel indsats på at ændre danskernes elendige mentalitet i trafikken, (mig først!)


    De små km/t er ikke engang sikkert dit speedo har vist dig. Jeg kunne i princippet sagtens have set 55 på mit speedo og blive kneppet med 60, de trækker så 3 fra, men det er jo vist gang på gang at man ligeså godt kan variere med 5? hvilket i mit tilfælde ville have endnu mere bitters, så blev jeg nakket for 5 for meget.

    Hvis du spilder en dråbe mælk eller to dråber gør nok ikke den store forskel, det er først når du pladrer hele kartonnen ud over køkkenbordet det gør en forskel.

    Jeg ville ikke skælde mit barn ud for at dryppe lidt, men ville klart lære det / irettesætte hvis det pøsede hele kartonen ud over alt.

    Det er det rent mentale, når du pisser folk af så lærer de ikke, så bliver de trodsige, men hvis du ændrer mentaliteten, så er du LANGT mere sikker på en forbedring, samt at mentalitet smitter, det gør det ikke hvis du pisser folk af. Og hvis det endelig gør er det ikke det man på noget tidspunkt ønsker sig.

    politiet har dårlig nok respekt fra folk som det er nu, det siger de endda selv og det er meget mere end for bare 20 år siden.

    Jeg ved godt hvordan politiet kan nedsætte alt det her, eller rettere, hvordan de kan være med til det. For det er en MEGET større ting.

    Vi skal have info kampagner op så vi danskere kan fatte at skamme os over vores virkelig elendige attitude i trafikken. Vi er nogle af de værste i den vestlige verden til at køre bil og det mærkes let.

    Vi får kørekortet og så falder det hele ud af ørene igen som vand. De fleste dropper spejlene, selerne, det med at snakke i telefon, ser film på vores 2-din'er og skifter cd med røven bare fordi vi lige skal prøve.

    Gå dog efter dem, det er sgu ikke farten der dræber idag, det er uagtsomheden der gør. Vores biler er bedre end for 20 år siden, men vores fartgrænser er ikke meget anderledes, dog er vores opmærksomhed drastisk faldet, den skal vi have op, men man giver ikke gamle olde-bolle en bøde for at tulre med 40 på de lange lige strækninger, de check-ups de gamle skal til, bliver alligevel aldrig gennemført fornuftigt. Jeg kender flere gamle mennesker der er røget igennem nåleøjet og stadig kører bil.
    En af dem kommer ALDRIG over 3. gear, selv på motorvejen, den anden kan ikke holde blikket på andet end hvad der er i bakspejlet, hvilket resulterer i hun er lige ved at køre ind i ALT!

    Man er simpelthen fokuseret på det HELT forkerte.

    Jeg kan da huske, jeg ringede til politiet engang, på hands-free, fordi der var en goller der BLÆSTE afsted på limfjordsbroen, der var vejarbejde og der gik folk på vejen og arbejde, han var MINDST på 150, for da jeg ramte det tal (politiet bad mig følge ham hvis jeg kunne) da gav jeg op, jeg turde ikke mere der!!! da han kørte af så sagde de bare "nå ja, ham fanger vi alligevel aldrig" selvom han var kørt op i det område hvor de lige havde fortalt mig de havde en fri patruljevogn... hvor fanden er fokus!?!?!

    jeg giver ikke en skid for politiet efterhånden, jeg prøver virkelig at have et respektfuldt og positivt synspunkt, men det er så dalende at det gør helt ondt.

    Sidst jeg blev stoppet var det af en betjent, jeg er meget tæt på at sige han var på speed, der FAREDE op i fjæset på mig (jeg havde lige parkeret, havde ikke kørt slemt OVERHOVEDET, men på den P-plads jeg var på havde jeg fedtet lidt med hjulene, slet intet stort overhovedet, måske 10 cm. han opførte sig som om jeg var morder og psykopat, skreg og råbte af mig.. den anden betjent var nød til at tage mig til side og lade mig blæse (0,0 self) og faktisk undskylde hans makker. Var den anden betjent der ikke så havde han fået en på låget, jeg kan ikke snuppe den opførsel!!!

    så nej, jeg er IKKE fasineret af de fotovogne, det er bare endnu en måde at irritere os, i forvejen pressede, billister.

    Skråt op! fuck it ... jeg kører fandme til usa, der er da sgu nemmere at snakke med, de er fandme flinke derovre og lytter til hvad man siger. (been there done that, kørte forkert på en ensrettet i Las Vegas)

    sorry for den lange rant der, men seriøst, de pisser mig virkelig af efterhånden.


  • #71   22. jan 2014 O_O

  • #72   22. jan 2014 please no TL;DR !!

  • #73   22. jan 2014 smiley

  • #75   22. jan 2014 tror du misforstår godt halvdelen af hvad jeg skrev... er på min mobil nu så kan ikke lige skrive en roman. men de bagateller burde ikke være et fokuspunkt og mennesker er ikke perfekte. det burde reflektere i vores lovudøvelser. på samme måde som medmenneskelighed ikke griskhed. og så burde man opdatere vores trafik regler i det basale.

  • #77   22. jan 2014 pokkers har ellers flere popcorn tilbage

  • #78   22. jan 2014 Ellers lækkert at tænke på at der sidder en rusten betjent en halv dag i en fotovogn, UDEN adgang til toilet og rindende vand.. Nå ja, så kan han da forresten også lige få lov at spise sin madpakke under selvsamme forhold.. Lækkert.. Er det overhovedet lovligt? Man skulle lige byde en tømrer de forhold!

  • #79   22. jan 2014 Hvordan kan man som billist være presset? Så må folk jo løre afsted noget før hvis de ikke kan nå frem i tide. Uden at skulle overskride fartgrænsen. Så du kan da på ingen måde være presset til det. Kun dig der ikke kan komme afsted i god tid.

  • #80   22. jan 2014 lasse p - sagde ikke presset på tid

  • #81   22. jan 2014 carsten hvordan kan du så være presset? Det er jo folk selv der vælger at køre for hurtigt. Så hvis det ingen grund er til det så behøver folk jo ikke overskride hastigheden. Så hvordan kan du sige billister er presset?

  • thomas b
    thomas b Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 33
    #82   22. jan 2014 Hvis man er gammel nok til at køre for hurtigt, er man vel også gammel nok til at tage bøden hvis den kommer... Længere er den vel ikke, man kan sidde i uendeligeheder og brokke sig over at staten gør dit og staten gør dat, men hvorfor så ikke tage til politikerne med problemet i stedet for at blive sure på BG, det kan godt være det de gør ikke gør nogen forskel med at indsætte nye biler, men det gør jeres brokkeri her på altså heller ikke... Finder det, for ikke at virke respektløs, dybt godnat at folk bliver sure over at de ikke må bryde loven uden at blive fanget i fælden...

  • #83   22. jan 2014 Lass P - man kan være presset på tusind måder. Konen kan være sur, man kan mangle penge, man kan være forsinket pga. en eller anden idiot, man kan have glemt et eller andet, man kan have møgunder i bilen, man kan være på et stykke vej med rigeligt at holde øje med.

    Der er tusind ting der presser folk idag, og ja det er der, så det er slet ikke unormalt at folk bliver stresset og når de skal holde øje med alt muligt, så kan det lettere gå galt.

    At man kan se der holder en vogn i siden er ikke det samme som at tjekke om det er en fotovogn.


  • #84   22. jan 2014 Bare overhold hastigheden så bliver de sparet væk lige så hurtigt som de kom....

  • #85   22. jan 2014 carsten og det mener du at det får folk til at køre for stærkt?

  • #86   22. jan 2014 Lasse P - jeg skrev at det er en af årsagerne til der ikke behøver være flere stressmomenter hvis man kan modvirke årsagen til problemet et andet sted.

    helbred årsagen ikke symptomet.


  • #87   22. jan 2014 smiley

  • #89   23. jan 2014 Nye fotovogne hjælper intet.

    Men hvis man satte bøderne op 3 til 4 gange og indførte at overskrides hastigheden med mere en 40 %, så mistede man kørekortet i 2 år, så ville det nok hjælpe.
    så kunne man passende spare de nye fotovogne, og dem som kan finde ud af at køre efter loven, ville ikke skulle køre så meget i kø mere.


  • #90   23. jan 2014 4x4 LOL ikke en skid, du fik bare MANGE flere der kørte uden kørekort og sked loven et stykke, en masse brok (der kræver behandlingstid) flere uheld hvor der ingen forsikring er ind over, hvilket kan give en masse falitter, hvilket igen belaster samfundet utrolig meget og på en negativ måde, så det skal du ikke regne med.

    hr. og fru. DK kører med tanken "det er kun naboen der bliver bustet" så den holder ingen steder.


  • #91   23. jan 2014 Ja det ville jo så bare kræve endnu flere betjente der ikke kunne lave andet end at tjekke kørekort på de danske veje. Og hvis man selv kører uden kort så sladrer man nok ikke om en anden der gør det samme

  • #93   24. jan 2014 Har jeg egentlig misset noget?

    Er der ikke noget med guleplader = varebil. Det vil sige at efter rumadskillelsen (som skal være tydeligt opmærket) og når det er en varebil må det vel betyde at det er et varerum? Hvordan dælen får man den så godkendt med sideplads, fotoudstyr, borde og meget andet deromme? smiley

    Så vidt jeg ved har skat selv udtalt at hvis tingene er skruet fast deromme er det fastmontering varerummet. Og hvad med ruderne bagi, kan de mon åbnes? I så fald er det også ulovligt smiley


  • #95   24. jan 2014 Hvornår har Skat haft en ide om hvad der er rigtigt og forkert? Ud fra lovgivningen burde det ikke være lovligt. Jeg ved de splidsevogne jeg var med ude i for DC for år tilbage var på hvideplader fordi der var to vinduer i lastrummet der kunne åbnes

  • #96   25. jan 2014 #88 Ja den med at man liggger og kører det man må og så der er en spasser der lægger sig op i røven af en kender jeg desværre alt for godt. Dog kun ved landevejskørsel

    Men ikke på motorvejen selvom jeg nu kun kører de 110 km/t på motorvejen.


  • #97   28. jan 2014 De skulle hellere bruge ressourcerne på de livsfarlige trafikanter, som hver dag krydser spærreflader, kører alt for langsomt på motorvejen og dem, der ikke kender forskel på vognbaneskift og sammenfletning - herunder ikke viser af ved vognbaneskift på motorvej.

    Måske man skulle have fotovogne, der kunne registrere disse livsfarlige forseelser. Det er ikke for høj fart, der dræber, men for lav...


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #99   28. jan 2014 Enig Søren.

    "Lav" hastighed skaber ulykker, idet at man ikke kan få lov at køre 80, uden at en utålmodig spaser skal ligge sig i røven på en.


  • #100   28. jan 2014 Over 200 millioner i indtægt fra os i forvejen plaget billister, er jo en god forretning for staten. Hvad ville de gøre hvis den indtægt forsvandt.
    Ja så måtte de jo finde indtægten et andet sted.
    I bund og grund handler det vel om sikkerheden, eller hva.
    Har lidt på fornemmelsen at det er kroner og øre det handler om
    Kunne man ikke opfinde et advarselssystem der i god tid ved registrering af byzoner med nedsatte hastigheder,der automatisk satte farten ned til det tilladte, aktiverer bremsen eller slipper gassen eller popper op med advarselslampe i instrumentet. Det burde være standart udstyr i alle nyere biler idag, og noget der skulle kunne slås fra, lidt i stil med f.eks fartkontrol eller airbags. Så kunne de skrotte deres fotovogne, og enten fyre deres betjente, for det var der ikke penge til, eller sætte ham / hende til andet arbejde, f.eks ved grænseovergangene.


  • Esben L
    Esben L Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 8
    #101   28. jan 2014 Jeg læste at der engang var nogle der smed en ret stor sten igennem ruden på en af fotovognene , det burde der være flere der gjorde, så stod de mere på værksted end på gaden, .

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #102   28. jan 2014 Ville du synes om at folk gjorde det ved DIN bil?

  • #103   28. jan 2014 Ifølge §791a stk. 2
    "Observation som nævnt i stk. 1 ved hjælp af fjernbetjent eller automatisk virkende tv-kamera, fotografiapparat eller lignende apparat må dog kun foretages, såfremt efterforskningen vedrører en lovovertrædelse, der efter loven kan medføre fængsel i 1 år og 6 måneder eller derover."
    Altså er det ikke lovligt at tage billeder af jer i jeres privatsfære og dette kan ikke bruges som bevis. Men kender I ikke jeres rettigheder, ja så knalder de jer. Men det er ikke lovligt, heller ikke for politiet.
    Her er et par links på mine kilder: http://130.225.180.61/CFJE/Lovbasen.nsf/0d0d06f8e1ae8472c1256ad90039fd4e/00dfddbd4b97847ac1256b480031d53e?OpenDocument

    http://www.justits.webbyen.dk


  • #104   28. jan 2014 Esben L

    Jamen lad os da endelig smide sten igennem ruderne på dem alle.
    Hvem tror du kommer til at betale det ?


  • #107   28. jan 2014 ih ja pinligt. Kan du vise mig hvor det fremgår det er forældet?
    At blive fotograferet af politiet til deres sag, er selvfølgelig personlig overvågning


  • #108   28. jan 2014 Gustav det du linker til har intet med ATK at gøre men overvågning i private områder som i dit eget hjem. På offentlig grund er det tilladt at filme og tage billeder af alle Og ATK er ikke privat overvågning men en fart kontrol på offentlige veje.

    Læs hvad du selv linker til § 791a
    Paragraf fra Retsplejeloven


    Lovbekendtgørelse nr 809 af 14/9/2001



    Kapitel 71: Indgreb i meddelelseshemmeligheden, observation og dataaflæsning



    Politiet kan foretage fotografering eller iagttagelse ved hjælp af kikkert eller andet apparat af personer, der befinder sig på et ikke frit tilgængeligt sted (observation), såfremt,
    1) indgrebet må antages at være af væsentlig betydning for efterforskningen, og

    2) efterforskningen vedrører en lovovertrædelse, der efter loven kan medføre frihedsstraf.

    Stk. 2. Observation som nævnt i stk. 1 ved hjælp af fjernbetjent eller automatisk virkende tv-kamera, fotografiapparat eller lignende apparat må dog kun foretages, såfremt efterforskningen vedrører en lovovertrædelse, der efter loven kan medføre fængsel i 1 år og 6 måneder eller derover.

    Stk. 3. Observation af personer, der befinder sig i en bolig eller andre husrum, ved hjælp af fjernbetjent eller automatisk virkende tv-kamera, fotografiapparat eller lignende apparat eller ved hjælp af apparat, der anvendes i boligen eller husrummet, må dog kun foretages, såfremt



    offentlige veje er frit tilgængelige.


  • #109   28. jan 2014 Jep, og biler er privat ejendom og altså ikke et frit tilgængeligt område, i øvrigt må de kun tage billeder hvis jeg foretager mig noget der fører til frihedsberøvelse. Og at køre fx. 60 i en 50km/t zone medfører selvfølgelig ikke en fængselsstraf. Info fremgår i selvsamme tekst du har postet

  • #112   28. jan 2014 Højesteretsafgørelsen, sag nr.: HK 26.09.2000 220/2000) RA j.nr. 203/00 PBN j.nr. 2000-25-1035 U 2000.2476 H - afgøres at det indre rum i en bil, er privat rum og er at sidestille med retsplejelovens § 791a, stk.2, er der således skabt klarhed om, hvordan lovgivningen skal fortolkes.


  • #113   28. jan 2014 Forsvarer i øvrigt ikke at man bryder loven. Men ligger mig ikke ned og stoler blindt på "autoriteter", bestemt ikke!

  • #116   28. jan 2014 Hvis man nu bare overholdt færdselsloven så var det jo slet ikke et samtale emne!

    Men takker da alle jer der ude som sørger for at politiet har noget og lave, enten er det fordi i har alt for mange penge eller også bare fordi i er snot dumme da i med vilje bryder loven!


  • #117   28. jan 2014 Ved ikke hvad du snakker om poul og jeg er også ligeglad. Har sagt det jeg ville. God aften

  • #119   28. jan 2014 Denne tekst fremgår også i dit link poul:
    "En fotograf, der selv står på et frit tilgængeligt sted, kan lovligt tage billeder af bygninger og ting på ikke frit tilgængelige steder. Men ikke af personer, medmindre de giver samtykke."
    Har aldrig givet personen inden i en varevogn samtykke til at fotografere mig inde i min private ejendom, derfor vil jeg da helt sikkert holde på min ret hvis det en dag skulle komme til en retssag, om jeg ville vinde eller ej er så en anden sag. Har en fornemmelse af at retten som udgangspunkt altid er på statens side


  • #121   28. jan 2014 Ja det er vel det med loven, den kan fortolkes på forskellige måder. Nå vil prøve at smutte igen smiley Peace

  • Poul M
    Poul M Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 5
    #124   28. jan 2014 HMM Det er jo bare gået op for politiet at vi har en lov i DK der tillader gule plader på små busser med over 9 pladser ,Se det siger jo lidt om hvor klog man er i det Danske lov system , den store forskel er bare den er billiger i vægt afgift og kræver buskort ,Så det er ikke ufine metoder bare et spørgsmål om at læse vores lovgivning rigtigt , Så mangler vi bare droner og 120000 stære kasser eller blue T måling ,mellem to punkter så kan det ikke lade sig gøre at køre for stærkt , JUBII så kan de skrotte 125 biler , Er det ikke fedt og være dansker . Vi tvinger 30 KM/H og 45 KM/H samt 80/93 på lastbiler ,Hvad med en topfart på biler og MC til 143 KM/H smiley smiley

  • Poul M
    Poul M Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 5
    #125   28. jan 2014 Sorry min humor , Hvorfor gøre det så svært når det er så nemt og meget billiger

  • #126   28. jan 2014 I følge lovgivningen må du køre hvad der er tilladt på den vej du befinder dig på, så er der intet at være ked af, uanset hvor disse biler står.

    Så kør nu for helvede da bare ordentligt og drop hykleriet over at politiet er en penge maskine, hvis der ikke var nogen der kørte for stærkt, så var det en ren underskuds forretning for politiet.


  • #127   29. jan 2014 Hvis man ikke må sidde bag i en gulplade bil og dette er ulovligt, så kører turist og rutebusser ulovligt hver dag og har gjort det i mange år.

  • #128   29. jan 2014 Bare tænk over hvor man køre forstærket så ser jeg sku ikke noget problem i det.
    Jeg har altid nået at spotte dem inden, de er jo nemme at se. Hva afstand måler de enlig på? Altså hvor sent kan man nå at bremse før det alligevel er for sent?

    Nu kan jeg ikke lige huske hvem det skrev det, men ja danske bilister er så latterligt dårlige til at trække ind i højre vognbane. Men det skyldes at folk er fucking dårlige til at give plads og ligger alt for tæt.
    Jeg sys inden om overhaling skulle være lovligt eller at politiet skulle give bøder for at man lå i venstre spor! Ved ikke om det faktisk er ulovligt. Men jeg har ALDRIG set politiet gi bøder for at folk ligger i yderste. Omvendt har jeg set dem blinke af folk der ligger der og så bare kørt videre.


    Et lille tip min forsikrings mand sagde. hvis man køre 90 istedet for 80 på en 10km strækning ankommer man 38 sek før. Et rødtlys forsinker en cirka 1min..

    Hvad er budskabet i det ? "Hvis du skal køre forstærkt så gør det ordenligt?"
    Eller at det ikke kan betale sig smiley hahah

    Fuck fotovogne.




  • Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 18
    #130   29. jan 2014 Man kan ikke bare gange op og sige der så kommer 1,2 milliarder i kassen, De der ikke kan lære det må hurtigt af med kortet og resten skal nok få farten ned. Jeg ser det som en frivilig afgift, hvilket jeg kun kan være tilhænger af, jeg synes mange flere afgifter skulle være frivilige. Det med ophold i en kassevogn er der for nylig faldet dom om ved EU domstolen, det danske skattevæsen har altid påstået at man ikke må sove i en gulpladebil, men nu er der altså faldet dom i sagen. Skattevæsenet bestemmer så længe bilen kører og når den står stille bestemmer ejeren, man må dog stadig ikke indrette den som fast camper, men altså gerne med løse møbler.
    Hvis de kunne bestemme over bilerne når de er parkeret så overvej lige hvad der sker når du skifter bremser, kan de så klippe pladerne fordi den jo hverken har bremser eller hjul? Iøvrigt, Forvent ikke at der kommer en udmelding om den slags. det er ikke god forretning for statskassen. Det er efterhånden nogle år siden det samme skete for lystbådene. Det står i alle havneregulativer at man ikke må bo i sin båd og man vil blive bortvist hvis man gør. Det er imod EU lov og derfor også imod Dansk lov. Man må bo i en båd, så hvis de lejer en havne plads ud til en båd må de jo også forvente at du kan finde på at bo iden, ligesom de jo anbefaler at man tager sig en lur hvis man bliver træt under kørslen, At du er forudseende og har taget en seng med og måske et lille køkken er da bare endnu bedre smiley


  • Jyden8900
    Jyden8900 Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 10
    #131   29. jan 2014 Hvis nu alle kørte det de måtte, så gik de jo ik nogen kugler i kassen.

  • #132   29. jan 2014 Bare lige til info kræver det at der er 9 siddepladser i bilen for den kan godkendes som bus. Er der færre kræver det en anden afgift (hvideplader). Måske i skulle undersøge tingene før i kaster om jer med buskørekort og turistfartskørsel. smiley Tror ikke de har planer om fotovognene er de nye salatfade...?

    Kan vinduerne i en gulpladet bil åbnes anses det ikke længere som et varerum men et opholdsrum. Det har skat endda selv oplyst i en mail omkring indregistrering af en personbil der skal på guleplader. Så enten er der lavet noget om eller lavet specialregler til politiet... endnu en gang.


  • #134   29. jan 2014
    Morten P flextrafik er under reg afgift for sygetransport så det kan du ikke gå efter.
    http://www.tax.dk/jv/ea/E_A_8_1_4_4.htm


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 79
    #135   29. jan 2014 Kunne idioterne så bare parkere foto vognene ved skoler børnehaver sports centre og lignende steder hvor de kunne gøre en positiv forskel, og måske redde et uopmærksomt barn der løber på kryds og tværs af kørebanen istedet for konsekvent kun at bruge dem på åbne strækninger hvor der ikke sker nogle uheld som det er idag så kunne selv jeg måske få en anelse respekt for politiet.

    Nu tænker jeg bare det koster en halv dåse pu skum til at fylde en stærekasse,gad vide hvor mange dåser pu skum det vil koste at fylde røven på en fotovogn ?
    og skal man lime dørene inden man fylder den så panseren bliver limet sammen med hans billist skadelige udstyr ?

    Forbandet svineri !


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #136   29. jan 2014 Hvis der SKAL holde en fotovogn ved en skole, for at man kører pænt, hvem er så den største idiot?

    Hvis man VED fotovognen holder på lange lige strækninger, og alligevel kører for stærkt, hvem er så den største idiot?


  • #137   29. jan 2014 80 km/t er helt i orden på alm. små smalle snoede landeveje, men det er hul i hovedet at folk sidder og falder i søvn på hovedvejene med 80 km/t, fordi de konstant sidder og kigger på speedometeret smiley ca. 1/3 af alle dødsulykker skyldes vist at folk er faldet i søvn.

    Jeg vil ihvertfald hellere have en fartbøde, end sidde og falde i søvn smiley


  • Jyden8900
    Jyden8900 Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 10
    #138   30. jan 2014 Syntes os det er dybt Godnat, når de holder på en landevej kl. 23.30 og tror de fanger nogle. .Møder tit sådan en møj æske på det tidspunkt, og der kommef højst 5 biler. .og det er fra mit job på vej hjem. De burde holde andre steder, og på et mere normalt tidspunkt end midt om natten.

  • #139   30. jan 2014 Ved godt det noget andet Lasse P. smiley

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #140   30. jan 2014 Så man kigger mindre på speedometeret når man kører 100??

    Og falder man i søvn ved 80, så gør man nok også ved 100.

    Ole, du bliver ved med at tude og fartgrænserne, så hvad med om du rykker til Tyskland, hvor farten passer dig bedre?


  • #141   30. jan 2014 Hvis man kører 100 km/t er man jo hjemme i garagen, før man når at falde i søvn.

    I Tyskland har de en helt anden trafikkultur - se f.eks mht. at holde til højre på motorvejen - det er først når man kommer nord for Hamburg at danskermentaliteten breder sig med at ligge med 110 km/t i overhalingssporet, fordi folk er bange for at blive klemt inde i højresporet pga. der ligger så mange i overhalingssporet, så alle dem der egentlig ikke burde ligge i overhalingssporet, fordi de ikke kan finde ud af at speede op, når de skal overhale - de ligger sig også bare derud.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #142   30. jan 2014 Jeg tror ikke jeg vil sige mere til dig Ole.

    Du virker til at være udenfor rækkevidde, og det er også ok.
    Jeg var selv sådan i mine unge dage.


  • Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 18
    #143   31. jan 2014 Jeg fik et blitz imorges da jeg kørte igennem en meget lille by med ca. 55-56 kmt, det er jo fint nok, hvis ikke fordi det altså var kl.00.15.
    Så er det ihvertfald ikke for trafiksikkerhedens skyld. Det bliver også svært at tjene timelønnen hjem på det tidspunkt.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #144   31. jan 2014 Det viser bare, at man ikke skal føle sig sikker nogen steder,
    på nogen tidspunkter af døgnet.


  • #145   31. jan 2014 det handler da ikke om at føle sig sikker? Det handler om det er spild af resourcer der kunne være brugt på at opklare andre forseelser. Jeg har tidligere beskrevet den vej jeg bor ud til hvor der var 50 zone for 2 mrd siden som nu er blevet til 60 zone. Men i bund og grund er det totalt ligegyldigt for folk kører i snit 80-90 km/t forbi. Der bor ca 10 børn på dette stykke vej og der er udkørsel fra grusgrav og et skarpt sving 300 meter fra mit hus. Politiet har flere gange fået informationen om høj hastighed herude men tror du de gider? Nix... ikke engang selv om det er et af de steder herude der er flest der kører galt. Jeg kan ikke se deres teori om det er for trafiksikkerheden holder vand. Alle de steder jeg oplever dem er steder hvor der ingen risiko har været for at møde noget uventet. Det er steder med dårlig skiltning som er nem at overse. Eller hvor der er et stykke der snyder med 50 km/t og så kort efter 60 km/t. Sådan er det i den nærmeste by her. Man ser byskiltet og 100 meter inden for skiltet står der 60 km/t. Her kan politiet godt lide at holde selv om der ikke er andet end 1 hus der p.t er ubeboet på det stykke man må køre 50 km/t.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #146   31. jan 2014 Jeg mener bare, at man kan aldrig vide hvor de holder..

    Men jeg kan godt se hvad du mener. Det giver ikke mening, og især ikke
    hvis de har mulighed, for at fange en masse der hvor du bor, så burde de netop
    være der.

    Men du har foreslået dem det?


  • #147   31. jan 2014 Jeg har boet her snart 10 år, vi har igennem bestyrrelsen sendt mail til midt og vessjællands politi ca 1 gang om måneden nu i alt den tid jeg har boet her. De har været her en enkelt gang før vi købte huset.

  • #149   31. jan 2014 Poul, hvad er det du mener ikke giver mening? Jeg bor på det stykke vej i Danmark der anses som det farligste i Danmark hvad angår trafikdrab. Det sidste år er der slået 5 mennesker ihjel blot på den strækning. Hvis man vælger at placere en fotovogn konsekvent steder hvor man ved skiltningen er ringe har det intet med trafiksikkerhed at gøre. At du så mener noget andet må stå for din regning.

    Men hvis du prøver igen så har vi i snart 10 år forsøgt at få politikredsen i tale uden held. Netop med henblik på at få sat en fotovogn op her.

    Men mening om pengemaskine er at som det er lige nu er største delen af deres placeringer steder hvor skiltningen er dårlig hvilket er nemme penge i mine øjne. De få steder de vælger at dække en skole/institution er helt i orden. Det kan jeg sagtens forstå. Men når man vælger at holde med fotoudstyr på et stykke på 100-150 meter med 50 km/t hvor man går fra 80 til 50 til 60 km/t på 150 meter synes jeg er decideret utroværdigt.


  • #151   31. jan 2014 Hallo rolig nu de får jo 100 nye så de kommer til at stå over alt nu. Så bare rolig alle får deres straf.

  • #152   1. feb 2014 "alle får deres straf"

    Med garanti også de højhellige tryk på bremsen profiler herinde smiley


  • #153   1. feb 2014 Poul, som jeg skrev tidligere har vi 10 børn i 4-10 års alderen du løber ude langs vejen når de skal hen il en ven eller veninde så jeg synes ikke rigtig det handler om pengemaskine hvis vi ønsker at få dem til a sænke farten her. Oven i det er der på modsatte side af vejen skovstykke som dyr kan komme ud fra. Når vi vil have dem ud skyldes det nu nok at det er et farligt vejstykke. Vejen betegnes som en af landets farligste veje, så de er altså ikke uden grund.

    Angående placeringen i byen ligger der på det stykke de måler fart en gammel længe fra en 2 længet gård (der bor ingen nu her). På modsatte side af vejen ligger en nedlagt maskinstation. Ingen vejkryds, udkørsler eller andet.

    Angående skiltning så synes jeg 90% af de steder de sætter ATK vognene op er steder hvor der er sat midlertidige skilte op eller hvor der bare er dårligt skiltet.

    Og ja Lasse Alle får sin straf smiley


  • #155   1. feb 2014 Poul, jeg tror det er dig der ikke forstår hvad jeg skriver. Jeg er udemærket klar over du prøvede at vende pengemaskine argumentet. Hvis du læser mit argument handler det jo netop om der er legende børn lige som der er ved institutioner og skoler. Men pyt nu med det.

    Det sving her er vidst bare en udfordring for nye med kørekort. For i sommerhalvåret er det tit de kommer med op imod 200 km/t eller mere ned imod det sving. Jeg kan kun ryste på hovedet og være glad for der ikke er sket noget med nogle af de unger der bor her. Men tror desværre kun det er et spørgsmål om tid.


  • #157   1. feb 2014 Okay jamen jeg er skam ikke ligeglad har selv fået et par af de der ATK bøder. Sidste gang var faktisk er sted hvor skiltningen var dårlig og jeg så kørte 89 km/t (hvor man måtte køre 90) Hvad jeg ikke havde set var skiltet med 70 km/t (selve skilet manglede men holderen var der). Der stod så et lidt efter fotovognen. Gangen før det var med 52 km/t i en større by.

    Jeg ønsker egentlig heller ikke ændre din holdning til tingene, jeg siger blot mine observationer er helt anderledes end dine hvilket vel igen understreger at de måske ikke konsekvent placerer dem lige hensigtsmæssigt smiley


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 79
    #158   1. feb 2014 Jamen hvor når er veje blevet til legepladser ?
    Jubiedition hvor meget betaler du i registreringsafgift og vægtafgift af dine børn pr år siden de har fortrinsret over biler på bilernes veje ?
    Hvis børn har fortrinsret på vejene har bilerne så fortrinsret over skolegårde legepladser sportspladser osv ?

    Det er fair nok man ikke selv gider holde øje med sit afkom men at pådutte ansvaret over på andre det er direkte tåbeligt,selvom om ungerne løber rundt med en sæk børnepenge på ryggen og deler ud til de billister der har betalt skat/børnepenge til dig for at holde styr på dine unger.


  • #159   1. feb 2014 Nu er det jo ikke kun mine børn vel? Men som meget få af jer nok kan snakke med om har jeg sjovt nok selv mistet min ene datter og ved hvordan det føles. Så luk dog munden hvis du ikke har noget fornuftigt at sige... tumpe!

  • #160   1. feb 2014 Hva fanden er det for en måde at skrive på... Kunne det tænkes de ikke løber på vejen og leget, men at de går langs vejkanten fordi der hverken er fortov eller decideret cykelsti her? En anden gang tænk over hvad du skriver før du skriver for har på intet tidspunkt skrevet det er andres ansvar at se efter mine børn. For det kan jeg sgu sagtens selv klare, men når johnnybrian eller Henrik H kommer blæsende med 200 og mister kontrollen over sin bil fordi der ligger grus på vejen og han så pløjer min anden datter ned så mener du det er min skyld eller??

  • #162   1. feb 2014 Jeg ved godt nogen synes, jeg er en fartidiot ved at køre ca. 100 km/t på vores brede gode hovedveje, men på den måde har jeg også tid til at tage farten af og hvis det er muligt trække godt over i modsatte kørebane, hvis jeg ser børn eller fodgængere langs vejen - eller i det hele taget bare køre efter forholdene.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #163   1. feb 2014 Ole<<

    Jeg synes ikke du er en fartidiot.

    Det din generelle holdning, og måden du argumentere, som jeg synes er tosset..


  • #164   1. feb 2014 1. Kør bil, når du kører bil!
    2. Hold til højre!
    3. Hold afstand! og når jeg holder afstand er det egentlig ikke for at du kan smutte ind imellem.
    4. Er du utilfreds med fartbøder og måden de inddrives på, så lad vær med at køre for stærk!
    5. Et speedometer må ikke vise for lidt. så hvis du overholder hastigheden på speedometret vil du ikke køre for stærkt.
    Ifølge et EU-direktiv må "den viste hastighed ikke være lavere end den virkelige hastighed" og speedometret må ikke vise mere end "10 procent plus 4 km/t" for meget.
    Så hvis du overholder reglerne når du sætter andre fælge/dæk på bilen, vil speedometret stadig kunne vise hastigheden inden for reglerne!


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 79
    #166   2. feb 2014 Jubiedition nu kører jeg i en lille citron c3 så hvordan faen har du regnet ud at den kan køre med 200 ?
    Men når du nu kan regne ud min bil kan køre så hurtigt så kan jeg godt forstå du frygter for dine børn i trafikken hvis de er lige så undermøblerede på øverste etage som dig.
    Men jeg bor selv (herude) så ved sku at folk sender deres børn ud og lege i trafikken inden de er tilnærmelsesvis halv klare til at optræde som pauseklovn midt i trafikken og senere som fars i føtex,men nu bor jeg kun knap 200 m fra den lokale skole og det er børnefamilierne selv der kører aller hurtigst gennem byen når deres poder skal leveres og hentes i skolen morgen og eftermiddag,og min procentvise hastigheds overskridelse på landevejen er ikke højere en børnefamiliernes er inde i byen da jeg plejer at ligge med omkring de 100 på landevejen,og derfor skrev jeg at kameravognene burde holde ved skoler og fritidscentre hvor ungerne løber rundt for der er sku væssentlig flere unger en der er på åben landevej + hvor der er mange unger samlet er der sku en procentvis højere chance for at en eller flere af dem laver noget uovervejet som kan koste både dem selv og andre livet.
    Men jeg kan godt se fra dit synspunkt at så skal alle billister og mc førere straffes hårdt fordi du valgte at bosætte dig det forkerte sted hvor du ikke kan gider overvåge dit afkom,jeg er bare modstander af overformynderi samt at skulle være konstant overvåget på landevejene når der er områder hvor de kunne gøre mere gavn.


  • #167   2. feb 2014 Henrik, jeg tror du skal gasse ned for dine morgenbajer og finde et andet sted at pisse territorium af.

    Og så en anden gang så læs hvad der skrives for du har tydeligvis misset hele pointen.

    p.s hvor tit læser du om et barn der er slået ihjel langs landevejen kontra en bil der har pløjet ind i en børneflok ved en skole/daginstitution?


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 79
    #168   3. feb 2014 Jubiedition
    Idiotens sidste udvej når han løber tør for saglige argumenter er at tilsvine hans modstander i mangel på fornuftige argumenter,hvis du rent faktisk forstod hvad jeg skrev istedet for bare at pladre løs ville du indse at det sidste jeg skrev var direkte til dig og ikke skrevet som et indlæg til tråden.
    Men der er sku ikke noget at sige til det går som det gør når typer som dig stadig kan få lov til at have børn.
    Skynd dig at snuppe en tudekiks og så fyr op for tv2 det er samfundets skyld så får du det nok lidt bedre med dig selv et par minutter.


  • #169   3. feb 2014 Henrik, hvis du havde bare den mindste forståelse for dine medmenneske blev du ikke ved med at skrive for at promovere dig selv på denne måde. Du har ikke smidt et sagligt argument i denne diskussion på noget tidspunkt i stedet har du på bedste vis forsøgt at fremstille mig som en klovn når du tydeligt viser at klovnen er dig. Sjovt nok var det første du valgte at deltage med en direkte provokation og den fik du retur.

    At du sidder her og gør dig til et bedre menneske på andres bekostning forklarer langt mere om dig end nogen anden i denne diskussion. Og det er da endnu mere til grin t du prøver at udstille mig som den der tilsviner smiley

    Nu gider jeg ærlig talt ikke bruge mere tid på dig. Du må også skulle bruge tiden på at skrive ansøgninger så du kan få din månedlige indtægt.


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 79
    #170   4. feb 2014 Smut ind på nationen til dine tudefjæs venner de har sku sikkert et par ekstra kiks du kan få,det har du som bistandsklient jo tid til i modsætning til os andre der skal klare os selv samtidigt med at vi bidrage til dine børn,altså når du er færdig med at overfuse os for ikke at udvise hensyn nok til dig og dine børn smiley
    ROFL


Kommentér på:
Nye Fotovogne med gule plader??

Annonce