{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.369 visninger | Oprettet:

Volvo projekt med t5 motor {{forumTopicSubject}}

Hej BG min kammerat og hans bror skal starte et bil projekt med en Volvo amazon og jeg har hjulpet dem lidt med at finde dele på nettet da vi fandt en t5-R motor der er mange svenskere der har lavet amazoner med 230 turbo og t5 motore og store V8'ere men det gå ik rigtigt i lille DK med det strenge syn regler men er der nogen der ude der kan hjælpe og ved om motor ophænget passer med det originale motorophæng fra en gamle amazon og kan det lad sig gøre?

Tak for jeres hjælp smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo projekt med t5 motor
  • #1   30. jan 2014 Tror nok du skal påregne lidt tilpasning..

• #2   30. jan 2014 Motor passer ikke i, og bliver desværre aldrig synet heller.

• #4   30. jan 2014 Ja, det er korrekt den kan synes med Rover V8 motor, men den har jo heller ikke andet end 140 hk.
    Man kan lovligt syne den med B20 motor og eftermonteret turbo.

• #5   30. jan 2014 okay så t5 kan de godt glemme. Hvad med en b230 turbo med en original Block ikke boret eller noget andet? smiley

• #6   30. jan 2014 Tror jeg heller ikke den går, men man kan da lave 350-400 hk på B20 blokken smiley

• #7   30. jan 2014 Amazonen er fra volvos side godkendt til 150 heste. Dette forudsætter dog det er den sene model med 2 kreds bremseforstærker, skiver i front og vidst også nogle specielle bremseklodser. Dette betyder at du kan smide alle volvos motorer i, sålænge de holder sig under de 150 heste. Du kan også lovligt tryklade motoren (b18 eller b20), men det kræver lige en tilladelse fra skat, hvilket ikke er noget problem. Du skal dog bevise at den ikke yder mere end de 150 heste, men der kan du jo evt. nedjustere den til en rulning og til syn. Dette er dog ikke helt lovligt.

Med andre ord så kan du næsten frit lege op til de 150 heste. Som tidligere nævnt er Rover V8 også en muligheder. Mener dog skat tager kassen for den ombygning pga. enkelte tidligere er solgt til overpris. Ved at for cirka 8 år siden tog de intet for trykladning af original motor.

• #8   30. jan 2014 Zeeberg

Det er korrekt at selve B18/B20 blokken er utrolig stærke, men hvis du skal have små 400 heste ud af den kræver det sgu noget andet indmad. Det er dog forholdsvis nemt at skaffe i sverige hvis man har penge nok. Den ville heller aldrig være lovlig på gaden med de heste medmindre man kender folk der kan godkende ombygningen til danske standarder og har uendeligt med penge til at betale dem for det smiley

• #9   30. jan 2014 Som du skriver kan man jo lave et syns/gade program og et trin 2 til ræs.

Jeg ved at topstykket sætter sin begrænsning, men kender en fra fyn der har en løsning på dette.

• #10   30. jan 2014 Det er helt korrekt. Til de heste (350-400) skal der dog også kigges på pejlstænger, og hvis det skal holde i længden nok også andre stempler. Jeg kunne dog godt tænke mig at vide hvem du kender med løsningen på topstykkeproblemet, evt. i pb hvis det ikke er for alle.

• #11   1. feb 2014 savarturbo..!

b20 guru

laver 506 baghjuls hk i en b20 boret til b21 med stempler fra b21a/e, M plejstænger fra b23, 2,2bar tryk, 1/4 mile på 10,61sek smiley

knast slippet til den motor..

topstykket er nok ikke for barber lærlinge smiley

mener det er en holset hx40 turbo han bruger

Kommentér på:
Volvo projekt med t5 motor

Annonce