{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.772 visninger | Oprettet:

Ny motor på en bil, godt eller dårligt? ulemper/fordele {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, jeg skal snart til at købe en bil og ville gerne have lidt råd omkring det med motor...

Hvis en bil har kørt 250.000 km, men motoren er blevet skiftet og motoren kun har kørt 80.000 km bliver prisen på bilen så forhøjet? hvad er fordelene eller ulemperne ved motor skift? bliver bilens levetid for længet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny motor på en bil, godt eller dårligt? ulemper/fordele
  • #1   31. jan 2014 fordelen er jo at der er flere km i motoren men til gengæld færre km i transmision
    og bremser mm
    men da typisk en motor en dyr investering er det jo en bekymring mindre
    det vigtigste er jo altid at købe en bil der er blevet passet og et godt stærk mærke
    og som ikke er blevet gennem kneppet

• #2   31. jan 2014 og så husk at ca 90% af dem der skriver ders bil har fået skiftet motor til en der har gået meget mindre er fuld af løgn.. tro ik på det med mindre der er udførlig dokumentation

• #3   31. jan 2014 korekt som nick siger dog kan der jo også være pillet ved spedometeret så tjek det også kig på syns rapporten

• #4   31. jan 2014 Ligesom man siger "Pics or it didn´t happen", så kan man også sige vedr. motorskift: "Documents or it didnt happen".

Jeg vil næsten hellere have en renoveret motor med kvitteringer på delene, end jeg vil have en bil med motorskift uden et eneste stykke papir.

• #5   31. jan 2014 en grundig eftersyn på motoren kan typisk hjælpe
    men desværre er der jo nogen der sælger deres bil fordi der er noget galt

• #6   31. jan 2014 Motorskift, øger ikke værdien på bilen tværtimod, hellere købe en bil som er original, og ikke er pillet ved, der er jo en grund til motoren er udskiftet.

• #7   31. jan 2014 Motor skift behøver ikk kun være negativt. Jeg kender til flere nye biler (max 2 år) der grundet fejl har fået en fabriks ny motor eller gearkasse. Indtil flere bmw diesel.

Så selv om det måske 8 ud af 10 gange er fordi folk har kørt med hovedet under armen. Så det altså heller ikk sjælden set mere at forholdsvis nye biler får en ny motor også.
    Igen det er jo som regel med fuld dokumentation når det sker på værksted. smiley

• #8   31. jan 2014 tjaa... min bil har gået over 600.000 nu og må da indrømme at jeg overvejer at smide en anden motor i den.

Meeen.. tror at jeg ser om den ikke kan klare 100.000 mere, burde tage mig under 2 år smiley smiley

• #9   31. jan 2014 Nej den bliver ikke mere værd tvært imod. Det et tegn på misvedligeholdelse

• #10   31. jan 2014 Det er ALDRIG positivt at der er skiftet motor i hvert fald ikk på en bil der har kørt under 300k. For hvad betyder det ? At lortet ikk kan holde..

Ligesom dem som skriver i deres annonce at der er skiftet turbo, dyser, topstykke mm. Det er ligesom at skrive "lortet kan ikk holde, glæd dig til en masse værksted besøg"

• #11   31. jan 2014 Topsecret. Hvorfor er det godt at motoren er skiftet pga fejl under garantien, hvad så når garantien udløber og der opstår fejl igen.

• #12   31. jan 2014 kan jo være et hav af grunde til et motor skift.. kan være en fejl i den enkelte motor, betyder det jo ikke at alle motore fra det mærke er noget lort... så vil ikke altid sige det er dårligt motor er skiftet, men der skal jo være noget papir på skift og km evt

• #13   31. jan 2014 Det et tegn på misvedligeholdelse ??
    det behøver det ikke være,det kan skyldes mange forskellige ting

• #14   31. jan 2014 Mirza A---> at skrive i en annonce at turbo osv er skiftet har da absolut intet og gøre med at tingene ikk kan holde. Turbo, dyser, bremser, topstykke.....bevægelige dele er alle slid dele. Som med tiden KAN bliver slidt. Og specielt en turbo holder ikk evigt den skal skiftes eller renoverer efter xxx antal kørte km.
    At en motor bliver skiftet under garantien er positivt fordi der så er fuld dokumentation på den nye motor og fordi at man så ved at det ikk er fordi bilen er ned kneppet efter flere års dødskørsel af en eller anden ung knægt.

• #15   31. jan 2014 Pingel og pangel... Har været ude at se på indtil flere E30ere med "ny motor kun kørt 100.000 km", hvor motornummer (altså serienummer, ikke bare 206 S 1) matchede med det, der var skrevet i servicebogen fra ny...

• #16   31. jan 2014 Vil til enhver tid vælge en org bil som ikke er malet og uden rust med org motor og gearkasse. End en hvor motoren har sagt BUM, af en eller anden årsag.

Det er sjovt nok også de biler som er mest værd når de bliver ældre

• #17   31. jan 2014 ville aldrig købe en bil med skiftet motor. Ville hele tiden tænke på hvorfor den var skiftet. fordi den har fået tæsk? hvad så med gearkasse/trækaksler osv ? er det pga af fejl fra fabrikken ? hvem siger så det ikke kan ske igen.

• #18   31. jan 2014 Kan jo igen være mange årsager til motor skift. En simpel ting kan jo være tandrem der knækker, hopper en tand, slidt leje osv osv. Alt sammen ting der kan lave kæmpe følge skader. Og jeg må da indrømme stod jeg med en motor hvor tandrem, kæde eller leje havde lavet skader. Så ville jeg klart vælge og skifte motoren frem for at renovere på den der er havareret.

• #19   31. jan 2014 som mange siger, kan der være mange grunde til motor skift.!

men dem som skriver i deres annonce, at motoren har gået 100000km mindre, betyder det jo ikke at den kan køre det mere, man ved jo ik hvordan den er blivet passet, den motor der kommer i.!

enten en fabriks ny, eller total renovere man det man har, skifter man så motor, jamen så lad dog være med at skive det, kan da være pisse lige meget.

være er det med dem, der skriver at den kun har kørt feks. 143000km, og så slår man den op, og så viser det sig at den har kørt 400000km, altså de har skruet km tilbage, pga motor skifte, de skulle bare ha hugget fingerene af, hvis det ik bliver oplyst ved salg, men kan ik se grunden til det.!

• #20   31. jan 2014 Har set flere diesel biler hvor det var billiger at skifte hele motoreren ud, fordi dyserne var groet så slemt fast, at det var billiger en at købe ny top.

Det gør jo ikke bilen ringer, der kan man sige, det er jo fordi det har holdt for godt, det er groet fast.

• #21   1. feb 2014 og når man køber brugt skal man holde sig fra de ukorente mærker som kia asiater chveroleter og hvad der ellers findes af skrammel
    men hold dig til noget japser og tysk/og ikke de tyske mærker der er lavet uden for tyskland de har bare generelt mange flere fejler end end andre biler

Kommentér på:
Ny motor på en bil, godt eller dårligt? ulemper/fordele

Annonce