{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.580 visninger | Oprettet:

pille pladerne af? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg står og ska ud og hente en bil nu her men skal først bruge den om ca. 5-6 måneder. Kan det betale sig at pille pladerne af, aflevere dem og få dem på igen når den skal bruges? den er nysynet men skal den så synes igen for at få pladerne på igen?
hva koster det at få dem på igen?

tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pille pladerne af?
  • #1   12. feb 2014 Det kan ikke betale sig.. Nye plader koster lige over 10000 Kr. inkl. stempel-afgift.

  • #2   12. feb 2014 Den skal ikke synes før igen om 2år... Pladerne koster 1.180kr så vægtafgift og forsikring taget i betragtning kan det godt betale sig smiley MED MINDRE der kommer skade på bilen smiley

  • #3   12. feb 2014 Ca 1.300 så det kan godt betale sig, jeg gør det på min Nissan Patrol her snart, pengene for mit vedkommende er tjent ind på 6 uger uden forsikring og afgift.

  • #4   12. feb 2014 Med mindre det er et absurd godt køb og en meget god bil, så forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare venter med at købe en til om 5-6 måneder...

  • #5   12. feb 2014 det er nemlig forsikring og afgift jeg vil spare.
    ThomasM: Hvad bygger du det på? Har du evt link til et sted det står ? smiley


  • #6   12. feb 2014 Nicole H: fordi jeg ka få den billigt og så er der tid til at jeg kan nå at lave den.

  • #7   12. feb 2014 Ok - gamle biler bliver billigere og billigere for tiden. Det er kun meget fattige mennesker, der bliver ved med at køre i gamle møgbiler - som jo koster 10 gange mere i vægtafgift og benzin osv. Man kan få fabriksnye biler fra 60.000 - der koster 290 kroner halvårligt i grøn afgift - og de kører ca. 20 på literen. Det er dyrt at være fattig.

    Brugte gamle biler falder med lynets hast pt - sammen med de små nye biler.

    Men - hvis den er ekstremt billig - så er det jo nok fint nok. Tror bare ikke der bliver længere mellem de "gode tilbud" om 6 måneder.


  • #8   12. feb 2014 du har en pointe men det kommer ikke helt sagen ved smiley

  • #9   12. feb 2014 Nej, ok. smiley

  • #10   12. feb 2014 Så man er meget fattig vis man ikke gider at køre i en lille ny øko pispot ja så har man også hørt det med

  • #11   12. feb 2014 Patrick

    Husk vis de 5-6 måneder går hend og bliver til 365 dage uden plader så skal den til syn igen inden der ka n komme plader på


  • #12   12. feb 2014 De fleste der kører gammel-pis-pot gør det primært af nød. Vi der kan lide gamle biler og kører dem af lyst er i undertal.

    Sådan er det sgu bare. De fleste ville hellere have en fabriksny lille pispotte - med dertilhørende billige ejerforhold. De har bare ikke råd til at smide udbetalingen / betale afdragene - selvom det ender med at blive meget dyrere for dem.

    Sådan er det bare.


  • #13   12. feb 2014 Så du mener at det er af nød at jeg som single både har min Passat som hverdagsbil og min scirocco som sommerbil begge med plader hele året rundt at det er fordi man er fattig

    Jeg kan ikke bruge en lille ny øko bil til noget med det liv jeg har det kræver en bil med plads

    PS har lige købt en ny mountainbike til 45.000 og det kunne jeg jo købe en brugt øko bil til men sjovt nok så gad jeg ikke det



  • #14   12. feb 2014 Snakker ikke om dig - men flertallet -og grunden til de brugte biler falder og falder - sammen med priserne på de nye.

    Lad da være med at føle dig så ramt - du er jo åbenbart en faens rig karl med dyr cykel. smiley

    Jeg taler om markedet - og der tæller vi gammel-bils-elskere altså bare ikke nok med, så de gamle biler holder værdien smiley


  • #15   12. feb 2014 altså jeg vælger at købe en ældre bil fordi jeg godt kan li at lave den selv. og lave de eventuelle ændringer jeg har lyst til(uden det blir for brian agtigt). og det ville være lidt at ødelægge de nye små biler at rode med dem selv da den så mister garantien og bilen mister så meget værdi generelt. hvis jeg sku ha en fabriksny bil så er vi oppe i nogen jeg slet ik har råd til så derfor er jeg fint tilfreds med en ældre bil.

  • #16   12. feb 2014 JEG kører også kun gamle biler - men jeg er da mangemillionær - og kunne købe flere nye Audier hvis jeg GAD. Men det gider jeg HELLER ikke. Men - det ændrer ikke på at det ville de fleste Hr. Og fru Jensener - hvis de da havde råd til udbetalingen på den nye / afdragene. Men manges økonomi er så elendig, så de bliver nødt til at købe lortepotten til 10.000 kroner nysynet - for deres sorte fuskerpenge - eller andre kontanter - som de måske har trukket over på dankortet. Sådan fungerer det sgu desværre. Men - nu er de nye biler snart så billige, at de KAN betale udbetalingen - så derfor bliver billig-lortet mere og mere værdiløst. Er du med?

  • #17   12. feb 2014 Altså - når en fabriksny lille pispotte koster 59.000 - så er det begrænset hvor meget man taber på den - hvis man kører den de 10 år den jo sikkert holder. Nok helt uden at skrue. Du taber sikkert mere på vægtafgiften på den anden - i de 10 år - iforhold til den nye der koster 290 halvårligt - og kører nok det dobbelte på literen.

    Det skal KUN være fordi man ELSKER en gammel bil - eller man IKKE kan klare udbetalingen på den nye, at man vælger en gammelbil. Og derfor bliver de mere og mere værdiløse, de gamle.


  • #18   12. feb 2014 Det er korrekt at gamle store biler er blevet billige at købe og dyre i afgifter og køre kører mindre på litteren

    Men jeg ville til hverd til hellere bruge 60-100.000 på en brugt lækker vogn med noget udstyr og lækker komfort frem for en ny øko


  • #19   12. feb 2014 Også jeg. Men det ændrer ikke på det store billede, at nørder som os findes. men jo fedt nok. De ældre vil jo blive billige og billigere. Men - jeg kan nu bedst lide rigtig gamle biler - så kunne måske finde på at kombinere en klassisk-bilsamling med en lille øko-spand. De penge jeg sparer til kedelig hverdagskørsel kan så bruges på at købe flere af de sjove gamle - som sikkert også vil holde værdien. smiley

    Men - nu er vi helt væk fra emnet. Sorry.


  • #20   12. feb 2014 Jo jo, jeg har også en 1968 Cougar XR7 der måske en dag bliver færdig og kommer ud at køre, så kan det jo være man må have en øko spand til hverdagskørsel for at have råd til de oceaner af benzin der skal i sådan en slæde.

  • #21   12. feb 2014 Jeg vil da ihvertfald hellere bruge pengene på benzin til en RIGTIG fed vogn - end bruge pengene på værditab/afgifter/benzinpå en semi-fed nyere pendlerbil. Det er helt sikkert. smiley

  • #22   12. feb 2014 Patrol koster en tusse i måneden at have kørende, så de ryger lige så snart der er vinter væk

  • #23   12. feb 2014 Ja, det er sgu mange penge. Uhadada.

  • #24   12. feb 2014 Eller rettere holdende, dieselen koster oven i.

  • #25   12. feb 2014 Med hensyn til dit spørgsmål, så kan bilen kun stå uden plader i et år. Hvis den skal have plader på igen efter 12 måneder, efter afmeldingen, skal den til syn igen.


  • #26   12. feb 2014 Nicole, du er da ikke helt færdig bagt.. vi er enige om at det er dumt at købe en alm bil nu og vente i 6 måneder, den bliver nok billigere medmindre at den er speciel.

    Men ang ny billig bil kontra gammel pispotte så tager du FEJL. Jeg har en civic 1,8 sport fra 2006, som er billig i grønafgift og kører 20-30% længere på literen end min næsten 20år gamle vti'er.. men den ville jeg vælge at køre i hver gang fremfor den nye. Det er netop den nye jeg har af nød pga konen og børnene..


  • #27   12. feb 2014 Forstå ikke folk der køber helt nyt.
    Værd gang jeg sider for sjov og bygger en bil til 130.000kr. Så ender den med at koste 200.000kr inden jeg er færdig og for 200.000kr kan jeg få mange fine BMW E60ere dom om 6år vil være det samme værd som den nye bil...
    Jeg betaler lige over 6500kr om året i afgift og 4500kr i forsikring på min psa skræmmende at vide jeg ville kunne købe en helt ny ka. Køre 20km/l og spare 4500kr årligt. Og så der ikke regnet på brændstoffet


  • #28   12. feb 2014 Nye biler i dag kører bare så kønsløst.. De sejler afsted istedetfor at køre. Jeg kører en golf 6 plus på arbejde og min civic fra 90 til hverdag.. Jeg ville vælge civicen alle dage. Der er ikke mange biler som giver en køreglæde som en civic(Eller for den sags skyld andre fra den tid) Man kan mærke alt i den og styre den rundt som man vil på grænsen. De nye biler i dag vejer så meget og de er lavet til en 50 årig gammel kone..
    Civicen koster den 5300 kr om året inkl alt undtagen benz men den går ca 16 på literen og der skal ikke ofres ret mange reservedele i de næste 4-6 år for den er super sund fra Tyskland. Kostede under 10 K i indkøb og afgift.
    Billige nye micro biler er ikke for folk som kan li at køre bil.. Bum..


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #29   12. feb 2014 Mirza<< Læser du hvad hun skriver?

    "Det skal KUN være fordi man ELSKER en gammel bil - eller man IKKE kan klare udbetalingen på den nye, at man vælger en gammelbil. Og derfor bliver de mere og mere værdiløse, de gamle."

    Det er det du selv siger, at du hellere vil køre i en gammel bil, så du er jo ikke uenig med hende..


  • #30   12. feb 2014 Det behøver ikk kun være fordi man elsker bilen. Det kan også være at man blot hader udseendet af de nye biler og ikke gider køre i en scooter på 4 hjul. Lorte mikrobiler

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #31   12. feb 2014 Ja, det er en forfærdelig opfindelse.

    Tænk sig alle dem der nu, har råd til en ny bil med garanti.

    Det lort.


  • #32   12. feb 2014 Now we're talking

Kommentér på:
pille pladerne af?

Annonce