{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.737 visninger | Oprettet:

pille pladerne af {{forumTopicSubject}}

Nu starter jeg på 2. året, og mit skema tillader ikke meget arbejde som forrige år, så økonomien bliver meget stram - og når man har forsikringen stående i eget navn, så bliver det jo ikke bedre.

Så enten skal den sælges eller sættes hen.
Jeg har så mange minder i den bil, den er så frygtelig pålidelig osv, at jeg ikke kan nænne at sælge den, så går med tanken om at stille den i garage et års tid eller mere, til jeg får råd til at betale de udgifter der kommer - igen. smiley - i mellemtiden kan jeg jo også gå og resturere lidt på den og få gjort den rigtig fin til der kommer plader på igen.

Men når jeg piller pladerne af, skal den så til nyt syn næste gang der skal plader på, eller er det kun synperioden er overskredet?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pille pladerne af
  • #1   11. aug 2008 Hvis den står uden plader i mere en 12md. skal der et nyt syn til, for at få plader på igen

  • #2   11. aug 2008 Synet følger jo bilen (stelnummeret), så hvis tiden går og din bil har overskredet en synsfrist imens den står uden plader, ja så skal synes før du igen kan få udleveret plader til den.

  • #3   11. aug 2008 okay. super godt - og tak for svaret smiley

    Når der så skal plader på, så skal den eventuelt gennem syn, der skal betales vægtafgift og så skal man købe pladerne - korrekt ? smiley


  • #4   11. aug 2008 Hvis det er forsikringen der er problemet og du godt kan overleve at betale vægtafgift, så findes der en stilstands forsikring der ikke koster det store og hvor forsikrings selsskabet har pladerne, så kan du altid ringe og få pladerne udleveret.


  • #5   11. aug 2008 Okay smiley

    lyder virkelig interessant smiley

    kunne være jeg skulle ringe til forsikringen og hører hvordan og hvorledes smiley


  • #6   11. aug 2008 Stilstandsforsikring er en mulighed, men kan sjældent betale sig på den måde det bliver foreslået der.

    Nu ved jeg ikke hvad din vægtafgift koster med gætter på omkring 1200,-halvårligt.
    Hvis du ved bilen skal stå i f.eks. 1 år er det altså en udgift på f.eks. 2400,- til vægtafgift.

    Nye plader koster kun 1200,-
    Du har dermed sparet 1200,- ved at aflevere pladerne.

    De 1200,- du har sparet kan du evt. bruge til at tegne en stilstandsforsikring (kan tegnes uden at bilen er ind. reg) som dækker tyveri og brand.


Kommentér på:
pille pladerne af

Annonce