{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

Batteri dødt ?????? {{forumTopicSubject}}

Her til morgen da jeg kørte på arbejde lagde jeg hurtig mærke til at Når min bil kommer under 1500 omdrejninger så lyser forlygter og lyset inde i instrument brættet bliver meget svagt og bliver normalt igen når den kommer over 1500 ca.

Det er en honda civic 1,4 ej9 97

Mine kollegaer siger det er batteriet der er dødt, hva mener i ??

Km man tjekke det på nogen måde om det er batteriet der er dødt ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri dødt ??????
  • #1   14. feb 2014 kan vel også være generator..
    er det batteri burde du ikk kunne starte bilen..
    Men mål på den med et multimeter.. Hvis den når bilen er slukket er omkring de 10v så er den færdig/ved at være færdig smiley

• #2   14. feb 2014 Okay kan man måle på genatratoren også om den er død ??

• #3   14. feb 2014 Altså når bilen er tændt / generatoren er tændt burde spændingen over batteriet stige til 14-15v.. Men har ikk nogen praktisk erfaring med at måle på en generator så skal ikk kunne sige mere.. smiley batteri har jeg dog prøvet smiley

• #4   14. feb 2014 Okay mange tak for hjælpen med at måle på batteri så håber jeg der er en der skriver hvordan man kan måle på generatoren.

• #5   14. feb 2014 Altså hvis du har et multimeter så kan du bare hoppe ud og prøve det jeg sagde.. smiley
    Du skal bare tage volten begge gange fra + og - på batteriet.. Når bilen er tændt burde den være på de 14-15v når bilen er slukket burde den være på 12v
    Er det anderledes er der noget galt.. smiley

Der er nogle multimetre der kan måle strømmen uden at du skal fjerne ledninger.. du kan bruge sådan en også til at måle hvor meget strøm der løber fra generator til batteri.. men hvor meget der normalt burde løbe osv ved jeg intet om.. Burde dog være en ok sjat da den hjælper ret meget til med at holde resten af lortet i bilen tændt.. smiley

• #6   14. feb 2014 Vil også sige du skal måle på dit batteri, hvis den ikke lader vil det jo ligge under 15v og længere nede.. vil jo give det samme da det lader dit batteri.

• #7   14. feb 2014 jeg mener man kan få en ampere meter med en klemme på du bare kan sætte om plus ledning til batt og så skal du bare give den gas og tænde for alt der bruger strøm så skulle den gerne lade i gamle dage brugte vi et ampere meter som man satte mellem batt og plus bare husk at du ikke må starte bilen mens den sidder på så brænder du indstrumentet af
    er bare ikke sikker på om man må gøre det i dag med de nye biler

• #8   14. feb 2014 Jeg har lige været ude og køre en lille tur fordi der var en der spurgte og den gik længere ned i omdrejninger som den plager og ja omdrejnings måleren går næsten helt ned som om den er ved at gå ud når jeg kobler ud men når den holder i tomgang står den fint i omdrejninger hvordan kan det være ??

• #9   14. feb 2014 gå nu bare ud og mål som der blev sagt i første omgang..

det problem du beskriver er noget helt andet hvis du spørger mig

• #10   14. feb 2014 Jeg har ikk noget at måle med desværre

• #12   14. feb 2014 Start bilen. Pil den ene pol fra på batteriet. Sæt langsomt forbrug på, lys , blæser , el bagrude.
    Går bilen ud er det din generator " kul" der ikke virker.

• #13   14. feb 2014 Tusind tak for alle der har skrevet jeg prøver det forskellige når jeg har Fri.

• #14   14. feb 2014 pia c hvis bilen køre og du tager den ene pol af så går bilen i stå smiley

hvis du ikke har nogle instrumenter til at måle noget med så kør til harald eller biltema og køb en syre måler den koster 30 kr så piller du alle propper af batt og måler syren hvis der er en der væsentlig skiller sig ud så er dit batteri dødt hvis den har stået uden strøm mens det har været frost kan batteriet været frostsprængt/klappet sammen
    når din bils motor går ned i omdrejninger når den står i tomgang er det sikkert fordi at den lader så jeg vil tjekke batteriet hvis jeg var dig eventuelt den bare mangler vand
    hvis du nogen sinde har prøvet at starte en bil med kabler fra en anden bil så vil du også ligge mærke til at når du sætter kablerne på den bil der skal startes så går den anden bil ned i omdrejninger da den begynder at lade på det andet batteri

Kommentér på:
Batteri dødt ??????

Annonce