{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.258 visninger | Oprettet:

Aries
Aries
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.236

Dødt batteri? {{forumTopicSubject}}

Igår skete der intet da jeg drejede nøglen rundt, så fik naboens bimmer over med at par startkabler og fik så gang i bilen.

Igår aftes da jeg så skulle hjem, der var det præcis det samme problem igen og blev nød til at overnatte ved en kammerat.

Købte idag så et nyt batteri i Harald skrald til 400 dask, og den sprang igang med det samme.

Der var ca 8,xx volt på det gamle batteri og det vil heller ikke rigtig lades mere op end til omkring de 9 Volt.
Kan et batteri bare dø fra den ene dag til den anden?

Mistænker også lidt generatoren for at være færdig, men er ikke helt sikker.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dødt batteri?
  • #1   11. jul 2015 ja det kan det da falde sammen simpelthen

• #2   11. jul 2015 Så er det gamle batteri nok faldet sammen og det sker bare lige pludselig.

• #3   11. jul 2015 logisk tænkning, hvis bilen kan starte med kabler og ikke går ud, så burde generatoren være okay, man kan selvfølgelig altid diskutere om den lader nok, så den også fylder batteriet.

• #4   11. jul 2015 #3
    Det er jo også det.
    Men tror jeg fandt løsningen....

Havde rodet men en bil radio den anden dag, men fordi den var for lang så satte jeg den gamle i igen. Det resulterede så i at jeg ikke satte REM ledningen på "REM" ledningen i radioen, men bare direkte ind i den røde 12V ledning til radioen. Forstærkeren havde hele tiden var tændt. Testede det lige og så at der forstærkeren faktisk havde været tændt hele tiden.

Men det jeg bare ikke fatter er at hvordan kan den give signal til forstærkeren når selve radioen ingen strøm får og ikke er tændt?

Den har slugt strøm hele tiden lol. 400 ud af vinduet smiley
    Griner af mig selv lige nu

Prøver lige at give batteri laderen en dags tid til at lade det gamle Varta op med, og ser om ikke den vil op på de ca 12-13V. Så kan det sgu blive solgt.

• #5   11. jul 2015 Det minder mig om dengang vi var i Ungarn og batteriet var faldet sammen. Ind i det første supermarked (minder om en blanding af Bilka og Harald Nyborg). Flot stor butik fra Tesco. Batteriet blev købt og sat i. Bilen kunne lige klare sig til Østrig. Bilen blev hentet af SOS og sendt til Opel i Østrig. De satte nyt i og så virkede det. Batteriet fra Tesco var et gammelt batteri man lige havde tørret af med en våd klud og sat et nyt mærkat på smiley

• #7   12. jul 2015 det er vi enige om, men stod jeg uden værktøj eller noget, ville jeg starte med batteriet.

Kommentér på:
Dødt batteri?

Annonce