{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Bil til klubrally {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen,

jeg er begyndt at kører noget klubrally. Og er efterhånden noget til at min bil, en clio 1.2, ikke lige klare ærterne.
Så ville hører om i kender nogle gode og gerne ikke alt for dyre biler, som vil være god til klubrally.
Jeg har selv tænkt på noget 106 gti og saxo vts. Men måske nogle alternativer til disse? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil til klubrally
  • #1   29. mar 2014 Ellers se om du kan finde en fornuftig Audi med quattro - 4x4 er altid godt til Rallye! smiley

  • #2   29. mar 2014 Ja det kunne man selvfølgelig, jeg ved dog ikke hvor billigt det er... smiley

  • #3   29. mar 2014 Det bedste du kan få til en billig penge er en saxo/106 gti med en lidt hårder undervogn

  • #4   29. mar 2014 det gode ved saxo 1.6 motor er der meget let kan fåes flere kræfte ud af motoren smiley så sådan en ville jeg helt sikkert vælge!

  • #5   29. mar 2014 Men er det ikke samme motor som i 106 gti'eren ?

  • #6   29. mar 2014 Okay er der nogen nævneværdig forskel på saxo'en og 106'eren ?

  • #7   29. mar 2014 nej der er ikke forskel på dem, andet at saxo´en muligvis er billigere i forsikring, pga. der ikke står gti på den men vts. men det er kun nogle forsikring selskaber der går ud fra det


  • #8   29. mar 2014 Corolla

  • #9   29. mar 2014 Okay, hvordan er det med 8v og 16v versionerne. Er det muligt at ligge en 16v i 8v uden store problemer? Har set at der ikke er så mange 16v til salg

  • #10   29. mar 2014 ja det kan du godt, men der vil nok blive nogle problemer med at syne den og der er ca. 20 hk forskel på dem

  • #11   29. mar 2014 Okay, ved du hvornår de stoppede med at lave 8v og begyndte på 16v ?

  • #12   29. mar 2014 Ville også sige at en 106 eller Saxo er noget af det bedre i klubrally men på bilmodel står der om hvornår den en og anden blev lavet.. men i følge reglerne burde der ikke være problem at ligge en 106 gti motor i en rally 1.6 da den har 103 hk og en gti har 118 hk så det er ikke mere end 20% men det kan god dog være svært at få syns manden til at forstå..

  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #13   29. mar 2014 Folk snakker meget om heste, men til klubrally vil jeg nu sige at undervogn, bremser og vægt er alt afgørende! Jeg kører selv i en nyere swift, en 1,5 som med små ændringer har 114 hk, og det er rigeligt smiley men at den er sænket med kvalitetsfjedre, kører med ebc bremser, og er lettet for vægt er langt vigtigere. Og alternativt få afstivet karossen, selvfølgelig afhængig af hvad klasse du kører i smiley

  • #14   29. mar 2014 Jo jo, det er jeg udemærket godt klar. Men det er jo rart hvis bilen har potentiale til mere. Men stadig og kunne købes og køres på et rimeligt budget smiley

  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #15   29. mar 2014 Hvis den skal have potentiale til mere, kan du jo lige så godt købe en rally bil der kan køre klasse 4-7, så kan du jo også komme ud og køre mini-rally og sprint, hvis du har kørt de 6 løb der kræves før du kan tage en r1 begrænset licens smiley

  • #16   30. mar 2014 ellers en peugeot 306 gti er sq også god til til den har masser af power og bare på med en stiv undervogn brembo sports bremser og ud med alt intraiør og i med bur så er det ikke nemmer og de koster ikke meget i indkøb vil dog sige find en fra før midten af 97 ellers er den dyr og have i vægt afgift hvis der ska være plader på smiley

  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    feb 2003

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 30
    #17   30. mar 2014 106 og saxo er gode bud. Lette biler med stærke motorer og velegnet gearinger. 306 er for tung samt håndbremsen er totalt ubruglig hvilket du kommer til at miste rigtig meget tid på. Gearingen er desuden tosset til de korte klubrally prøver. Har selv en jeg bruger til trackday som den gør det fantatisk på, men ville ikke bruge den til klubrally.

    Hvis du følger Caspers råd går du ikke galt i byen. Vil dog tilføje at du skal være opmærksom mange biler med hydraulisk servo kan have problemer med at pumpen ikke kan følge med, specielt igennem slalom kegler hvilket kan være super ubehageligt.

    Jeg havde selv god succes med en civic i-VT. Den var let med god gearing samt masser af kræfter. Dog er de ikke helt billige i indkøb, og er ved at være sjældne.

    Nu er jeg honda tosse, og hvis jeg skulle køre igen ville jeg gå efter en civic 1.5 eller 1.6 årgang 90-91, hvis de altså er til at finde.


  • #18   30. mar 2014 Golf 2 gti 8v med en 1300gearkasse og lettet for vægt. På med noge 15" og en go undervogn.
    Bilen trækker godt i mellemområdet og nem at få dele til.


  • #19   30. mar 2014 Undervogn bremser dæk og vægt betyder mere som HK .. For hvad hjælper det med mange HK hvis de ikke overføres til asfalten

  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    feb 2003

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 30
    #20   30. mar 2014 Et andet godt råd er at huske på er at chaufføren er en kæmpe del af en god tid. Hiv de gamle garvet kørere i ørene og spørg dem om råd til hvordan man kommer hurtigt rundt på en prøve. Og ikke mindst at du altid kan lære mere og blive bedre.

  • #21   30. mar 2014 mig og en kamerat har også en klubrallybil. vi hentede en opel corsa b 1,4 16v nord for hamborg. uden afgift. lille nem bil, og nem og skrue i, billig i stumper. og 90 hk, nej det er ikke en Ferrari, men ganske udmærket vil jeg mene..

Kommentér på:
Bil til klubrally

Annonce