{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.450 visninger | Oprettet:

VW Lupo 1.2 3L dieselforbrug {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg skal til at køre fra Aarhus til Aalborg næsten alle hverdage. Derfor har jeg brug for en bil, som kører langt på literen. Jeg har kigget på en VW Lupo 1.2 TDi 3L, hvor det siges at den kører 33.3 km/l. Kan det være rigtigt?

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/lupo/12-tdi-3l/2090307

Med Venlig Hilsen
Mads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Lupo 1.2 3L dieselforbrug
  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #1   15. apr 2014 Det er sikkert rigtigt nok, men sikkert ikke hvis du skal køre 130 hele vejen. smiley

  • #2   15. apr 2014 kender et par stykker der har haft en, de får dem til at køre 25-29km/L alt efter hvor pænt du køre

  • #3   15. apr 2014 Jeg har haft en .. Den gik 25 km på en liter ved 120/125 på motorvejen... smiley

  • #4   15. apr 2014 Ja den den er opgivet til 33,3 km/l

    Men hvis du sætter anden radio i gør den ik, hvis du sætter andre fælge gør den det ik. Hvis du har mere end din madpakke og en banan med gør den det ik. Det er en fin lille bil men den er også gammel efterhånden


  • #5   15. apr 2014 Har haft en og den gik rigtig fint og ved 110 på motorvejen så kan man godt snige den over 30kml

  • #7   15. apr 2014 Ja ok, så min tanke om at have et par passeger med for at spare penge til diesel, løber sig så en tur smiley Har i evt andre forslag til som kunne køre langt på literen?

    Mvh Mads


  • #8   15. apr 2014 >>Soebaek<<
    jeg er ikke helt med på din besked:

    Med motorvejskørsel forvent ca 26km/l uden økokørsel med øco slået fra på motorvejen så du har nm til holde farten

    Der er en funktion der hedderøkokørsel som man skal slå fra når man kører motorvej, og så kan man snige sig op på 26 km/l, eller`?


  • #9   15. apr 2014 tror han mener det på den måde at du kan køre med det slået til men så vil den ikke kunne trække sig selv på motorvejen, så derfor anbefaler han at du slå det fra ved motorvejs kørsel og derved går den måske et par mindre km/L, men med mere træk kraft til at klare forholdene

  • #11   15. apr 2014 ok mange tak for det. Hvordan ser det ud med afgifter på en Lupo om året? Jeg snakkede lige med en som sagde at det kostede kassen med afgifter fordi det er en diesel bil?

  • #13   15. apr 2014 Jeg kørte 28km/L i min, i gennemsnit med 25km motorvej og 9km landevej hver vej på job, og motorvej var med høj fart smiley

    Ved 160km/t gik den 20km/L

    Har haft den en tyr til Sjælland fra Nordjylland, hvor vi kørte sammen med en anden bil med trailer, da vi kom hjem, havde den gået knap 35km/L på de 900km, altså kostede det ikke engang engang tank på den tur, hvor mange biler idag kan det? smiley

    Jeg kan kun anbefale at prøve en, jeg har savnet min fra den dag den blev solgt, selvom jeg kører i en meget nyere bil idag.


  • #14   15. apr 2014 Det er en fin vogn, og den kører langt på literen, alt efter hvordan du kører. Lad dig ikke miste modet, hvis du ''kun'' kører 20-25 km/l på den første tank, man skal ligesom lige lære at køre den rigtigt og økonomisk smiley

    Kigger du på en, så LAD VÆRE med at få den serviceret ved vw ell. værksteder. Brug KUN Lupo 3L specialværksteder (F.eks vagtech i Odense). Det er langt billigere i sidste ende, da det ER en speciel bil at skrue i, og mange værksteder kender INTET til den, selv ikke engang vw smiley


  • #15   16. apr 2014 Jeg siger tusind tak for alle besvarelserne og hjælpen. Jeg vil begynde at kigge på sådan en så smiley

    Mvh Mads


  • #16   18. apr 2014 Kig efter en i så ny en årgang som muligt. Der er en række forbedringer smiley

Kommentér på:
VW Lupo 1.2 3L dieselforbrug

Annonce