{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.487 visninger | Oprettet:

Køber vil have pengene tilbage vedr. bilsalg {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg har brug for lidt sparring og erfaring ang. dette "problem"

Jeg har for 3 uger siden sat min Vw polo 1.6 75hk til salg for 9000.-. Den havde et år til syn, og jeg var meget præcis med hvad den fejlede og at kørte og startede som den skulle. bilen havde kørt 197.xxx
hun mødte så op på dagen, hvorefter hun lånte bilen ud til en mekaniker som havde den op på en lift og gennemtjekkede bilen i en hel time. hun kommer tilbage til mig, og siger at hun havde fundet nogle ting som jeg ikke var klar over (ikke noget med at den dryppede olie), fair nok - tænkte jeg og vi blev enige om en handel på 7200.-
Efter et normal privatkøb så udfylder man jo en slutseddel, og alt blev krydset og skrevet som det skulle - Også KØB SOM BESET. Alt gik som det burde, og der var ingenting at komme efter.

Hendes kammerat ringede så til mig her forleden som siger at siger at bilen er utæt ved karburatorerne, og den dryppede olie, han forklarede han havde snakket med en "ekspert" indenfor dette område, som mente at bilen skulle laves hurtigst muligt. - han siger så han vil have at handlen går tilbage da han mente jeg løj ham direkte op i ansigtet, da jeg sagde den ikke fejlede noget mekanisk. Fortæller manden at jeg ikke var klar over problemet, og at hun havde rigelig tid til at tjekke bilen igennem, og jeg gik ned i pris efter det der skulle laves, og den er købt som beset, og de har derfor ikke nogen myndighed til at kræve at handlen skulle gå tilbage. han truer derefter med at slæbe mig i rettet, hvorefter han ligger på.

2 dage senere, skriver køberen til mig, at jeg har to valg muligheder, at jeg enten kan betale de 7200.- tilbage til hende, eller betale 2000.- til hende for reperation af bilen, som skulle laves.

Hvordan står jeg i denne situation?

hjælp tak!

Mvh Daniel

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køber vil have pengene tilbage vedr. bilsalg
  • #1   2. maj 2014 du har vel en slutseddel hvor der står alt er købt som beset? så lad ham dog slæbe dig i retten vis det er det han vil jeg ville bare ignorere det.. folk tror de kan alt nu til dags..

• #3   2. maj 2014 Købt som beset og intet at komme efter for køber.

• #4   2. maj 2014 Du står fint, de kan intet gøre den er købt som beset. Og hun har selv haft den til en mekaniker for at få den undersøgt. Så du har jo ikke skjult noget for hende.

• #5   2. maj 2014 Der er intet at komme efter. Du har solgt en gammel brugt bil til småpenge. Det er købers problem at der skal ofres 2000 kr. på den...

• #6   2. maj 2014 Som privat gælder købeloven ikke. Og da du har en slutseddel, hæfter du ikke for noget. Så læn dig tilbage med foldede arme og nyd weekenden smiley

• #7   2. maj 2014 Det er altså fantastisk hva bil nogen tror de får for 7000kr ! Glem dem, forklar dem stille og roligt situationen, og sig de skal forholde sig til gældende regler indenfor købeloven .

• #8   2. maj 2014 super, og ja, jeg har en slutseddel på at den købt som beset.
    De siger bare at ret skal være ret. og de mener jeg har løjet om den fejlede noget.

Har sagt det til dem, men de fatter åbenbart ikke noget. amen

• #10   2. maj 2014 de prøver sgu bare at udnytte at du allerede har været flink mht. prisen én gang...sig de kan pisse ved en sten...

• #12   2. maj 2014 Hun har haft en mekaniker til at checke den en hel time og endda fået nedslag i prisen - og hvormeget bil får man lige for kr. 7.200,- med et helt år til syn? - Sig du vil tage tilbage for kr. 6000,- eller ignorer dem.

Tager du bilen tilbage, kan du sikkert stadig sælge den til mere end kr. 7.200,- til en køber der ikke er så kritisk.

Det er iøvrigt min erfaring at det er købere af de helt billige biler, der er mest kristiske, ligger 2 mand og roder under en nysynet bil med skruetrækkere og i det hele taget er de mest besværlige at handle med og vil have afslag, såsnart de ser motoren sveder lidt eller der er en lille rustplet ved bagklappen smiley Fremfor at være lykkelige over i det hele taget at kunne finde en bil til under kr. 10.000,-, der ikke skal til syn.

Solgte derimod en bil fornylig til kr. 50.000,- - køber var ikke engang ude at køre i den - og han var forhandler smiley

• #13   2. maj 2014 Bar grin af dem , de kan ikk gøre noget som helst , og bliver de ved så siger du bare fint slæb mig i retten hvis i har lyst til at bruge flere penge og næste gang de kontakter dig melder du dem for chikane smiley

• #14   2. maj 2014 præcis, syntes jeg været så flink overfor hende, jeg leverede endda bilen til odense, for inkl. prisen for bilen, og jeg kommer fra fredericia. kun fordi hun ikke havde mulighed for at hente bilen.
    men har skrevet til hende, at jeg har købeloven på min side, og det er konsekvensen ved at købe som privat.

• #15   2. maj 2014 jeg skriver til hende ordret:
    hej igen.
    jeg har hermed læst købeloven igennem og kan fortælle dig at når man køber en bil privat så skal man forholde sig til gældende regler indenfor købeloven, nemlig købt som beset.
    så jeg har loven på min side. Håber du forstår.

Hvorefter hun svarer: det gør jeg ikke, og jeg har købt en bil som ikke kan køre, har du samvittighed til det!!! uærligt så er der ikke handlet i go tro, som de siger i FDM, de vil køre en sagen på.

• #16   2. maj 2014 Har hun haft en mekker til at kigge den igennem en time og så ringer hun 3 uger senere og siger at der er gået noget i stykker? nej den holder ikke.

Køber man brugt, så risikerer man at der pludseligt kommer nogle udgifter - sådan er det at have bil. Vil man ikke have den risiko, så kan man sq købe splinterny ved en forhandler eller som det mindste købe en "halvdyr" bil til en 30-50.000 ved en forhandler hvor man formoder at måtte have en smule reklamationsret ved.

Nyd vejret og spis en is og lad dem sejle deres egen sø smiley Du har ikke skjult noget som helst i og med at du har ladet dem gå bilen igennem - og så endda af en mekker som hun selv har valgt. Der er OK-garanti ved private handler... Over Kantstenen

• #17   2. maj 2014 Slå kold vand i blodet, Det er dig der kan anmelde hende for chikane, Hun kan INTET.

• #18   2. maj 2014 Netop det er påstand mod påstand - derfor kan det nemmeste for dig være at tilbyde en fair tilbagekøbspris (f.eks. kr. 6000,-) og du slipper for videre tiltale og har endda mulighed for at sælge bilen videre til en højere pris og tjene lidt ekstra.

• Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

Emner: 23 Svar: 514
    #19   2. maj 2014 Jeg ville ignorere hennes henvendelse.. kælling!

FDM vil da ryste på hoved over hende.

• #20   2. maj 2014 Haha hun lyder da ikke for skarp :D, du har allerede været aaalt for flink smiley

• #21   2. maj 2014 Byd hende de 2000 som hun vil have, for at købe den tilbage. Den kan jo ikke køre så den er ikke mere værd.

• #22   2. maj 2014 Utroligt at du leverer sådan en god service som privatperson i en bilhandel. smiley
    Du har retten på din side og har ikke noget at frygte også efter der er tale om sådan et lille beløb, så er der ingen der gider at bruge tiden på.

• #23   2. maj 2014 Købt som beset.. forklar hende det og ellers lad vær og spild tid på det

• #25   2. maj 2014 hvis der bliver mere med den røvbanan så skriv lige et nyt oplæg.. så samles vi lige nogle stykker så kan vi vel SNAKKE om tingene... smiley

• #26   2. maj 2014 Så vidt jeg husker, så kan køber stadig klage over det, selvom den er købt som beset. De kan godt trække dig i retten for det, men de skal som købere kunne bevise at den fejl var til stede, da de sagde ja og godkendte handlen. Dette kan være næsten umuligt for køber at bevise, og dermed sker det meget sjældent.
    Derudover mener jeg køber kun kan få svar på det, ved at sætte en advokat på og trække dig i retten. Og det vil i sig selv jo koste mere end det bilen eller den reparation der skal laves koster, hvis køber ikke får medhold, hvilket nok ikke sker i denne sag, da hun jo som du beskriver det, har haft en mekaniker til at kigge på den i en times tid, og derefter godkendt den.

Håber det kunne hjælpe lidt.

• #28   2. maj 2014 Bare skriv:

"Held og lykke med sagen hos FDM. Husk at bevisbyrden er på DIN side."

• #29   2. maj 2014 amen, den er helt gal! har lige snakket med hende - og hun er helt ude i hampen.
    hun mener den pisser ud med olie alle muligheder mærkelige steder, og og den spilder 7liter olie ud på 3 døgn lige efter hun har fået den af mig. (mærkeligt)

jeg ringer til sagsbehandleren som hun har snakket ved med FDM, og så forklarer personen situationen, kan simpelthen ikke være rigtigt. men ja, orker ikke at stå med sådan en heks.

Hun mener nemlig at jeg solgt den i ondt tro og at handlen skal gå tilbage i forhold til købeloven. men jeg var jo ikke bevist over problemet

• #31   2. maj 2014 hun har efter fulgt haft den hos en mekaniker mere som mener at problemet var der før hun købte den. og han vil vidne mod det, hvis det når så langt.

• #32   2. maj 2014 Ja, hun mener at du har solgt den i ond tro, men kan hun bevise det? Tvivler. FDM vil ALDRIG tage denne sag op.

• #34   2. maj 2014 3 uger efter hun har købt bilen - hun kan lige så godt selv have smadret motoren - det kan ikke bevises. Den kørte fint nok da hun sagde ja til handelen, det er jo en brugsgenstand så der KAN jo gå noget i stykker engang imellem.

• #35   2. maj 2014 De skal ikke bevise at fejlen har været der, de skal bevise at du har vidst det. Det er lidt ligesom at købe hus, sælger skal jo ikke dække et ødelagt fundament, selvom det gik i stykker mens han ejede huset.

• #36   2. maj 2014 Har hun fået hældt 7l olie på den på en gang?
    Kan der overhovedet være det i motoren på en Polo? D=

• #37   2. maj 2014 Tak Gutter! Føler mig en smule mere tryg, efter at have et par stykker mere bag min side .. har simpelthen ikke overskud til det pjat her, skal ud til Scandinavian show og se på nogle lækre biler smiley :-)

• #39   2. maj 2014 Skriv at du vil slæbe dem i retten for afpresning

• #40   2. maj 2014 Hun kan ik gøre dig en skid!!! Jeg kan ik huske om det er 12 eller 16 timer de har til at fortryde et privat salg..

• #41   2. maj 2014 Tak det roligt, alt er på din side. Hvis du ikke et mekaniker, kan de ikke kræve, at du ved alt om biler.

• #44   2. maj 2014 Hendes grundlag ligger i det her, står ordret fra hende smiley

FDM siger at hvis man handler privat så skal man kunne påvis at bilen ikke er i ordenlig stand og når mekanikeren fortæller at det er olie i hele tandremmen og kromtappen og bilen ikke må køres i så har du i følge loven solgt mig en bil der ikke kan køre i. Og på de beviser som mekanikeren fremskriver er der dokumentation for at bilen ikke er solgt i go tro Daniel så derfor skal den laves før den kan køre igen

noget jeg skal forholde mig til?

• #45   2. maj 2014 Du skal forholde dig til det du hele tiden har gjort. at du ikke har ansvar for det, eller skal lade den gå tilbage.
    Hvis den fejl har været der fra da du havde den, så burde ham den anden mekaniker hun tog den ud til, jo have fundet den.
    Og de skal kunne bevise at DU har handlet i ond tro, altså at du har vidst at fejlen var der. det kan de sku ikke bevise.

• Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 876
    #46   2. maj 2014 Hun kan intet gøre, og du er ikke forpligtet til at hverken betale hende penge til rep. eller lade handlen tilbage. Og så er den ikke længere.
    Stop med at besvare hendes beskeder, eller fortæl hende, at hvis hun virkelig mener at der skal gøres noget ud af det, så må hun kontakte politiet/FDM. Lad være at spild din tid på det.
    Evt. søg i forum næste gang, det har været oppe tusindevis af gange.
    God weekend.

• #47   2. maj 2014 Du skal ikke bruge mere energi på denne sag.

Det er slet ikke noget du skal forholde dig til overhovedet, skriv en sms med vi ses i retten. Og kom så ud og nyd det gode vejr. smiley

• #48   2. maj 2014 "hop i havnen kælling" - længere er den ikke. Du har allerede været alt for flink - ved at give nedslag i pris.

Du kommer ALDRIG i retten på den der. Ingen advokat vil røre den sag med en ildtang - og FDM - yeah right..

• #49   2. maj 2014 Ja det er utroligt, jeg er sågar blevet truet med tæsk efter at have solgt et afballancering hvor jeg gentagne gange havde pointeret at det ikke var 100% stabilt fordi det af og til kunne miste kalibreringen og han fik det osse til langt under hvad jeg havde sat det til salg for. Det stoppede først da min sikring sprang og der blev talt MEGET højt i telefonen. Ville have pengene igen efter 14 dage og de var 3 om at hente det på en lille bitte trailer. Som andre osse har skrevet så tror folk efterhånden at de kan få det hele til ca 10% af prisen og så vil de osse lige have rabat og garanti efterfølgende.

• #50   2. maj 2014 Ingen reklamationsret, når du handler privat
    Når du køber en bil af en privatperson, vil det normalt være aftalt, at bilen er købt som beset og uden reklamationsret. Det type aftaler er kun tilladt i private handler, og det betyder, at du i den situation ikke har reklamationsret, når du køber bilen af en privat sælger.
    http://www.forbrug.dk/Hotlinen/brugtbilreklamation?tc=A55EE9E5D5484033B623A89CFF4B2E2F

• #51   2. maj 2014 det tager under et sekund med en utæt oliering at svine en tandrem så det hele er smurt ind i olie og det er tvivlsomt at den mekaniker kan se hvornår det er sket eller at det er sket før de 3 uger hun har haft bilen, Jeg vil helst selv at der er olie ved min krumtap ellers bliver motoren vist ikke smurt som den skal. Glem hende og kom videre det gør hun osse når du endnu en gang pointerer at det er sådan landet ligger og at du fra nu af ikke besvarer hende mere.

• #53   2. maj 2014 Sådan, så er den lukket og slukket .. har fortalt damen at hun kan slæbe mig i retten hvis du vil, eller overtale FDM om at køre sag mod mig. Jeg har mine argumenter og sagen på min side. og jeg skal nok forsvare min del.
    Fortsat god weekend alle sammen, og tak for de ordene smiley

/Daniel

• #54   2. maj 2014 Den er købt som beset, så alle fejl skal findes af hende eller i det her tilfælde hendes mekaniker før handlen.

De fejl der ikke bliver fundet, er derfor den nye ejers problem.

Det er nemlig det som "købt som beset" betyder. FDM vil aldrig tage den sag - og hun lyver hvis hun påstår at de gør...
    Eller også har hun ikke fortalt FDM at der står "købt som beset" på slutsedlen.

Jeg ville bare ignorere hende og holde fast i din slutseddel med hendes underskrift og ordene "købt som beset". Der er ingen grund til overhovedet at svare på deres henvendelser.

• #55   2. maj 2014 Hahaha, det er det mest åndssvage jeg længe har læst, der er bare mennesker derude der tror de ved alt om hvordan retssamfundet fungerer. Helt til grin, hun kan intet som helst gøre, et brugtkøb er et brugtkøb.

Ydermere vurderes sådanne retssager også efter, hvorvidt fejlen er noget man kunne forudse, eller om det er helt almindelig slidtage. Hun har ingen chance for at vinde noget som helst, hvis den endelig endte i retten, da det er helt almindelig slidtage. Det må forventes at sådanne ting opstår, og de kan aldrig forudsiges. Bad luck det skete efter hun købte den, men det er altså hvad man må forvente som køber af ældre, brugte ting.

• #56   2. maj 2014 Taletidskort plus diskret mødested ......... Så er man af med problemer trods man ikke har til hensigt at snyde - men folk er idioter de må sku tjekke det de køber inden de betaler

• #57   2. maj 2014 B4NDIT >>

Sådan gør jeg også, gider ikke risikerer noget. Folk er sgu underlige og utilregnelige.

• #58   2. maj 2014 Det er også fløjtende ligegyldigt om det er en mekaniker eller en thai stripper der har set på den.

Købt som beset er købt som beset.

• #59   2. maj 2014 Jeg solgte en bil sidste år, hvor jeg fik en besked 2 måneder efter, at jeg havde solgt en defekt bil ... Han ville slæbe mig i retten og hans advokat ville kontakte mig osv. Jeg valgte at ignorere det, da jeg vidste jeg aldrig har solgt en defekt bil.
    Jeg venter stadig på at høre fra hans advokat, så det var bare for at skræmme ??

• #60   2. maj 2014 Der er sgu mange der ikke har forståelse for hvordan vores retssystem fungerer eller også er de bare store i munden.

Sååå tragisk..

• #61   2. maj 2014 Det er så fedt at folk bare tror at advokater er sådan en slags supermennesker man lige kan true med...hvis jeg en dag køber en lortebil, tror jeg sgu jeg prøver at true med en eller anden anden fiktiv figur:

"Du solgte mig en bil for 6mdr. siden...SVIN...nu er jeg lige kommet hjem fra brændertræf i Karup, og der er INTET mønster på....jeg ringer efter Hulken hvis du ikke lader handlen gå tilbage"...

http://i89.photobucket.com/albums/k202/blarrggh/Hulk.jpg

• #63   2. maj 2014 Mon ikke hun bare har fyldt for meget olie på? - så er det da klart den vil begynde at koge det ud alle steder.

Men som tidligere nævnt - så er det altid de mennesker man er flinkest overfor, der prøver at røvrende en.

• #64   2. maj 2014 Fuck jer...hulken kommer....

• #65   2. maj 2014 Dem med fissen er farlige. Nok er de naive. Men de har mere magt end man regner med.
    Meeeeen hun har ikke en chance i denne sag.

Jeg købte min første bil for flere år siden (punto`en i profilen).
    Og jeg tog min far med som er lidt fritids mekaniker. Vi kiggede den igennem så godt som vi kunne (plus prøvkeørt selvfølgelig). Og fik da også forhandlet prisen ned fra 24.000kr til 20.000 ... Jeg kørte så hjem til Middelfart, Vi havde kørt helt til århus for at se på den.

Dagen efter var den knas tør for kølervæske. Og der skulle en ny køler på.
    Men det jo bare ærgerligt. Bilen var købt som beset. Så jeg kontaktede IKKE sælger. Sådan er det jo bare smiley .

• #66   2. maj 2014 Da jeg for efterhånden mange år siden købte min Leon kørte jeg ud og kiggede på den med en kammerat som er VAG mekaniker. Vi kiggede den igennem og kørte en tur på 8-10 km. Skal siges at bilen havde stået i tomgang i et kvarter før vi kørte.
    Jeg købte bilen og kørte derfra, efter godt 30 km sted vandtemperaturen drastisk og jeg kørte ind til siden. Fik bilen hentet og kørt den til min kammerats værksted. Vandpumpen var gået, det viste sig at sælger havde skiftet tandrem uden at skifte vandpumpen. Sådan er livet. Der var tale om en bil der havde kørt 70.000 km og kostede 190.000 kr.

• #67   2. maj 2014 Singsyge kvindemenneske smiley

Jeg er selv mekaniker og købte en Leon 1,8t for en del år siden for 140k, tandremmen røg på hjemturen, men jeg vidste at den havde gået 4000km for langt så det var bare sur røv.
    Den fik et andet topstykke og kom ud og køre som en drøm igen. Men på intet tidspunkt fik jeg tanken at jeg ville ringe og brokke mig over for sælgeren.

Sådan er livet når man køber brugte biler privat, nogle gange vinder man, og det sker man taber smiley

• #68   3. maj 2014 Såfremt du ikke har handlet svigagtigt, har du dit på det rene jf. Købeloven §47:

§ 47. Har køberen før købets afslutning undersøgt salgsgenstanden eller uden skellig grund undladt at efterkomme sælgerens opfordring til at undersøge den, eller er der før købets afslutning givet ham lejlighed til at undersøge en prøve af salgsgenstanden, kan han ikke påberåbe sig mangler, der ved sådan undersøgelse burde være opdaget af ham, medmindre sælgeren har handlet svigagtigt.

Så er der mere brok fra hende, så henvis til §47, da det ikke lyder til at du har kendt noget til problemet eller problemet var der da du ejede bilen.

• #69   3. maj 2014 Det koster alene 2000,- blot at få en advokat til at revidere en sag.
    ALTSÅ 1/4 af bilens salgspris blot for at kigge på sagen!

Yderligere, så er det blot for at hive penge ud af lommen på dig.

Samtidig, kan du argumentere for, at hun har haft en "kyndig" mekaniker til at gennemgå bilen i over en time, som endda nævner de fejl, der nu er på køretøjet.

Hun har skrevet under og købt bilen som beset. Ved at hun gør dette fraskriver, hun dig alt ansvar, da hun har accepteret bilens stand ift. salgsmål.

- Bliver hun ved, så meld hende for chikane, for hun har ingen ret til at kontakte dig gentagne gange om dette emne, da hun jo har skrevet under på, at hun har købt bilen som beset.

• #70   3. maj 2014 Hulken kommer...bitches

http://www.youtube.com/watch?v=tFQx1nxY7-8

• #71   3. maj 2014 Du har gjort ALT for at hun som køber kunne føle sig tryg, men alt hendes galle må hun hælde ud over den mekaniker som brugte en time på bilen, han har fejlet, ikke dig eller hende, men ham alene.

• #72   5. maj 2014 Pjat med dig, hvorfor giver du ikke 2 års garanti på sådan et salg? smiley Hun kan da bare hoppe i havnen...

• #75   6. maj 2014 du ber dem bare om at gå en lang tur på en kort mole

• #76   7. maj 2014 lad os lige få en opdate hvis der sker noget nyt i sagen.. men hun ku vist godt bruge noget at slappe af på

• #77   7. maj 2014 Skulle hun endelig begynde at komme med trusler udover advokat så send hende et familie foto smiley

http://motivational-ish.com/files/2012/11/Show-Me-Who-Stole-Your-Bike-Motivational-ish.jpg

• #78   7. maj 2014 Hun sagde hun ville tage sagen op med FDM, i mandags - fordi jeg fortalte hende at hun bare skulle kører sagen mod mig, hvis hun havde lyst.. Jeg har hidtil ikke hørt noget endnu ... HVORFOR MON? smiley

• #80   7. maj 2014 #74 xDD

• #81   7. maj 2014 Sig dog til hende at hun kan få kr. 6000,- hvis hun selv kommer med bilen og betaler omregistreringsafgiften - noget for noget og du har hende ikke siddende på ryggen længere. Sælg så bilen igen til f.eks kr. 9000,- og du har tjent til en glad aften i byen smiley

• #83   8. maj 2014 Hehe - jeg havde selv en som ikke ville omreg. en bil han havde købt af mig, da han var utilfreds med bilen, selvom han inden købet havde gennemgået den grundigt overalt 2 gange. Ham fik jeg til at komme med bilen fra Sjælland - dvs. det kostede ham 2 x togbillet, 2 x broafgift, 2 dage fri fra arbejde + benzin frem og tilbage for at aflevere en bil, der ikke engang kostede kr. 3000,- og ca. 1 uge efter solgte jeg bilen igen til lidt mere - og den nye køber gad ikke engang se motoren.

Sådan tager man røven på sådan nogen narrehatte smiley

• #85   8. maj 2014 Det var jeg sådan set ligeglad med, bare det kom til at koste ham penge ikke at stå ved sit køb og få den omreg. som aftalt.

• Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

Emner: 23 Svar: 514
    #86   8. maj 2014 Ole B : Hvis køber ikke omregistrere inden 3 uger kan sælger afmelde nr. pladerne ifølge loven. Man kan også omregistrere via NemID sammen med køber, så det bliver gjordt inden køber overtager bilen.>>> Dejlig nemt!

• #87   8. maj 2014 Nu var det før man kunne omreg. via nemid. Jeg ved ikke helt om han trak tiden, men vi ankom altså 5 min efter motorkontoret havde lukket og han fik mig så overtalt - og jeg ville jo også være flink og overlade det til ham selv at omreg., så han kunne komme hjem til Sjælland med bilen. Men det er som regel de folk, du er mest flink overfor, der ender med at røvrende dig. Først da jeg havde truet med at afmelde bilen, fik han sig snøvlet sammen til at komme med bilen igen, men han kunne jo bare have omreg. den og evt. selv senere solgt den videre - der var jo stadig 3 mdr. til syn - og skrotpræmien (ca. kr. 1500,-) kunne han jo altid få. Men bilen var sådan set nem at syne - vi havde bare fået et nyere køretøj.

• #88   8. maj 2014 Hvad laver olien egentlig oppe i kaburatoren?

• #89   8. maj 2014 Ole B så går du jo bare ind til skat og beder dem at tvangs afmelde den dagen efter salg. Så giver de ham 3 uger fra den dag du kontakter skat. Hvis du ikke har en slutseddel på salget, har du det er det 4 uger fra salgs dato af. På den måde har han kun 3 uger og du har ikke det bøvl med at de ikke omregistrerer den efter 3 uger

• #90   8. maj 2014 Aftalen var at han selv skulle omreg. den dagen efter, hvor han så ringede og sagde han ikke vil omreg. fordi, der var noget i bilen, der ikke skulle være der smiley

Jeg forhørte mig så hos både forsikring og motorkontor, som ikke kunne gøre noget før efter 3 uger - så det ved jeg alt om.

• #91   8. maj 2014 Ole B ja de 3 uger er jo dem han skal have. Står jo alt her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817299&vId=0

Køber får ikke ejer-/brugerskiftet køretøjet

Hvis du har solgt dit køretøj, og køber ikke har ejer-/brugerskiftet det inden tre uger, kan du bede SKAT om at afmelde bilen i et af SKATs motorcentre eller ved at sende en mail til SKAT.

Log på TastSelv Borger.
    Vælg Kontakt - Send e-mail - E-mail/kontakt SKAT - klik her
    Vælg Køretøjer, Registrering og Nummerplader - Køretøj solgt - ønskes afmeldt.
    Tryk på Klik her ud for Skriv mail i bunden af skærmbilledet.
    Vedhæft en slutseddel eller oplysning om købers navn og evt. adresse og salgsdato. Har du ikke en slutseddel, regner vi fristen på tre uger, fra vi har modtaget din anmodning.

• #92   8. maj 2014 han skal ikke have 3 uger, man kan give ham 3 uger til det. Men det er dybest set hvad du bestemmer og hvis du ikke vil lade bilen forlade din matrikel før den er omreg, ja så er der intet han kan gøre ved det andet end at finde en anden bil.

• #93   8. maj 2014 Brian de 3 uger er jo fra dengang du kun kunne gøre det inde ved skat. Har du ingen slut seddel eller aftalt andet. Har køber 3 uger til det. Ellers skal du gøre det å stedet eller skrive det på slut seddel. Hvis du bare giver ham nøglerne og attesten ved salg og lader ham køre har han 3 uger til det.

• #94   8. maj 2014 Når man laver en aftale om køber skal omreg. dagen efter - så er det vel det ifølge dansk aftaleret. Har man ikke lavet nogen aftale - gælder de 3 uger.

• #95   9. maj 2014 Ja eller for endnu længere siden da man skulle på motorkontoret hos den stedlige politimyndighed. Men ja vi er enige, gir du ham nøglen og siger god tur kan han vente 3 uger, men er andet aftalt i en skriftlig slutseddel så er det altså det der gælder.

• #96   9. maj 2014 Peter R:
    Der er for meget olie på motoren og det skydes der op, hvorefter der kommer heftig røgudvikling fra motoren pga det suges ind gennem karburatoren.

Kommentér på:
Køber vil have pengene tilbage vedr. bilsalg

Annonce