{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.890 visninger | Oprettet:

Køber vil have handlen går tilbage ?!!? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har solgt en bil. 2 timer efter køber er kørt bliver jeg ringet op, han holder nu på motorvejen og lortet har smidt en masse olie og begyndt at ryge helt vildt.

Køber har nu givet mig et par muligheder han mener at have ret til. 1 lad handlen gå tilbage, 2 jeg betaler rep. 3. han får 5000 kr for at lukke sagen.

Bilen er solgt til 12.000kr privat. og der er lavet FDM papir hvor der i min kopi er sat kryds i købt som beset, men det påstår han der ikke er i hans papir.

Har han ret til noget ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køber vil have handlen går tilbage ?!!?
  • #1   22. okt 2011 Du kan være ligeglad.. Bilen er købt beset og uden garenti, så det er bare sur røv for ham der har købt den smiley

• #2   22. okt 2011 Han kan rende og hoppe

• #3   22. okt 2011 Han har ikke ret til en skid.

• #5   22. okt 2011 Købt som beset og uden garanti = ingen ret til kage

• #6   22. okt 2011 Hvis du har hans underskrift på dit papir hvor der står købt som beset, har han ikke noget at skulle sige smiley

• #8   22. okt 2011 Rastepladshandler er win/loose.... så snart du har givet håndslag så er man hvert til sit.
    Han kan jo ikke sige ude på motorvejen hvad der er galt med bilen så at han allerede nu begynder på sådan noget er en and...

han har ikke ret til noget som helst.

• #9   22. okt 2011 I har vel lavet en købsaftale?

• #11   22. okt 2011 du kan sove helt rolig i nat, for han skal have nul og niks.

• #12   22. okt 2011 enhver køber har ret til at se / gennemgå det produkt man vil købe, kan man ikke lide hvad man ser, så er man velkommen til at køre igen

• #13   22. okt 2011 Hvis der er kryds i den kopi som du har ( købt som beset ). Så er der ingen sag.. Han har jo selv skrevet under på det..

• #15   22. okt 2011 næh.. det er ærgeligt... det er jo ikke din skyld..

han kan jo ha losset den afsted i begrændser helle vejen fra dig og der til hvor den gik i stykker...

det er synd for ham.. men det er altså hans bil smiley o

• #16   22. okt 2011 Du kan være ligeglad. Husk af afmelde den ved din forsikring, hvis bilen ikke er omregistreret allerede..

• #17   22. okt 2011 Det er jo lisom vilkårene ved at købe privat.. han har ikke krav på noget som helst andet end at æde den.. slut prut

• #18   22. okt 2011 ja jeg ville så sige alt efter køber, så ville jeg lade handlen gå til bage, men ville sku aldrig gi manden 5000 kr for en bil der har kostet 12000 lyder sku fusket.. kan være et svindel nummer?

• #19   22. okt 2011 Som de andre siger, solgt som beset = ikke en skid til ham! :

• #20   22. okt 2011 Anders, hvorfor skulle Erik lade handlen gå tilbage? Det er der jo ingen restplejelig grund til..

• #21   22. okt 2011 Kære Venner. For det første er der intet juridisk der hedder købtsom beset. Den holder ikke i retten, men bruges i flæng på diverse købsaftaler osv. Grunden til dette er, at det jo stadig fortæller, at køber har været opmæksom på, at denne bil er købt uden nogen former for garanti. Det vægter selvfølgelig i den samlede opfattelse af sagen. Men begrebet købt som beset eksisterer altså ikke juridisk.

Men dog kan køber stadig hoppe og rende med hans krav fordi det er en almindelig fortovshandel mellem 2 private - og i har endda underskrevet en købskontrakt. Der ydes dermed ingen garanti for noget som helst.

• #22   22. okt 2011 traders - kun hvis køber beviser den må have være dårlig ved køb og sælger var bevist om dette, hvilket er umuligt at bevise.

eneste grund til du skulle sove dårligt er at han har din adresse og dermed kan blive "besværlig"

• tim p
    tim p Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 49
    #23   22. okt 2011 hvis du har solgt noget lort som du var klar over ville gp i stykker efter kort tid og dermed har snydt køber syntes jeg du skal lade handlen gå tilbage

men som allerede sagt har han ikke ret til noget som helst

dog kan det også være svindel der er mange der ringer bagefter og påstår den er i stykker selvom den i virkeligheden ikke er det men de prøver at få lidt penge ud af det

• #24   22. okt 2011 Peder, rigtigt nok. Men det tyder det jo ikke på her.

Folk er desværre svindlere idag..Har selv lige solgt en bil, men en klar aftale og underskrevet papirer fra FDM hjælper altid på sagen.

• #25   22. okt 2011 Det er altid en god ide at få foretaget testen, inden man handler brugte biler. Er slutsedlen først underskrevet uden forbehold, er aftalen bindende for begge parter! Når du køber bil privat, sælges bilen som udgangspunkt uden reklamationsret. To private, der handler bil, er kun underlagt købelovens reklamationsbestemmelser, hvis ikke andet er aftalt. De er IKKE omfattet af købelovens regler om forbrugerkøb. Du er ikke afskåret fuldstændig fra at kunne reklamere, men det er begrænset.

• #26   22. okt 2011 Den hænger du på. Jævnfør købeloven er der ikke noget der hedder " købt som beset" ej heller ved privat handel. Der gælder købeloven osse. Hvis der er fejl ved bilen når den blir solgt, skal de nævnes i en slut seddel. En standart som mange bruger. "køber har efter endt prøvetur konstateret at motor, gearkasse og bremser er defekt". Så er man fri for ansvar. Men hvad hvis det var dig der stod i købers sted. Hvordan ville du så gerne have sagen løst ???

• #27   22. okt 2011 Uanset hvad, så virker det sgu da pudsigt at bilen brænder sammen efter 2 timer ?
    Han har ikke ret til at lade handlen gå tilbage nej, men sgu ret surt for ham at han har fået så rådden en bil, med en tilsyneladende "skjult" ting, som han ikke er blevet gjort bekendt med........Det kan ske for enhver køber at man får en fejl som man ikke umiddelbart kan se og det er sgu da for surt...Har selv været der smiley

• #28   22. okt 2011 Flemming M. Sælges : Primera 97 og Volvo 460 :
    Kan jo også være han har kamp kørt den og selv slået den ihjel... Jeg har prøvet det samme hvor køberen ikke nåede 5 km før han havde smadret bilen..

Så som alle de andre siger.. Syndt for ham...

• #29   22. okt 2011 Bolten, Når FDM´s slutseddel har et punkt, som hedder ( købt som beset og afprøvet ) så tror jeg den er god nok..

Køber skal ved en evt reklamation kunne bevise at den fejl som har forvoldt motorfejl var tilstede inden handlen. Private sælger er nemlig beskyttet den vej, kontra erhvervsdrivende.

• #30   22. okt 2011 Enig med Ortega. ingen her kan sige noget om hvordan han har kørt bilen. Da jeg solgte min Skyline kan jeg da huske at køberen startede op med at fyre den af hele vejen op gennem 1. 2. og 3. helt op i begrænseren på kold motor. Hvis ham her har gjort det samme så holder motoren ik ret længe

• #31   22. okt 2011 Jeg har haft bilen 2 uger og den har kørt uden fejl for mig i den tid. så det kommer som lige så stort et chok for mig.

Men kan jo godt se det er træls fra hans side så overvejelser om et mindre afslag sidder jeg tilbage med nu her....Også selvom jeg ikke skal

• #32   22. okt 2011 Han har da trykket den af på motorvejen... fjols - ikke din skyld.. smiley

• #33   22. okt 2011 Tja det sgu godt man ikke skal købe bil herinde, kan jeg godt se smiley
    De halve af jer kender ikke til begrebet "ære" og ville sgu sælge hvad som helst smiley

• #34   22. okt 2011
    Der er to grunde der kan gøre, at han kan vinde en retssag, hvis det kommer til det.

1. Hvis du har solgt den i old tro.DVS. du var klar over at den ville brække sig.

2. Hvis han kan overbevise dommeren om ad du er forhandler. DVS hvis du køber og sælger biler i flæng. Om du er momsregistreret er unde betydning.

• #35   22. okt 2011 Flemming M. Sælges : Primera 97 og Volvo 460

Nu generealisere du bare... der er da SÅ mange ubekendte i den handel der.. og så længe vi ikke ved alt omkring det, så er det lidt svært at tage stilling til

• #36   22. okt 2011 Når man køber en kasse til 12.000.- privat er det et sats det kan jo gå galt og det kan gå godt.
    Det er meget underligt med folk, de kan godt se ideen i at spare penge = tage chancen i at købe privat / billigt. Sålænge de kan se en gevinst. men når så "gevinsten" udebliver, ryger nosserne væk og man er ikke længere sit ord værdigt. mage til nosselæse vatpik du har solgt til. men bare rolig. han kan råbe og han kan skrige, han har mistet sine 12.000.- og han er gået fra mandfolk til vatpik i mine øjne !
    Har også købt biler "billigere" og privat, og biler til 10 x hvad han har givet, der har vist sig ikke at være det halve værd.
    Men modsat din ven her. Er jeg et rigtigt mandfolk. Der lever med de fejl jeg har lavet, og tager dem på min kappe. Og ikke som her ikke lever op til sine ord om en handel omkring beset køb.
    Men tag det ikke så tungt en så nosse løs mand du har handlet med her, har det med at nyde at blive taget i røven.

• #37   22. okt 2011 Ortega...
    Ja det ved jeg godt at jeg gør smiley Men det gør andre herinde også - bare den modsatte vej...Flere skriver at køber er et fjols og selv har smadret den osv osv.....Men altså som du siger så er der ingen, andre end køber som ved hvordan han har kørt......Men folk sidder alligevel og kalder ham diverse ting, selvom han måske har kørt helt normalt og bare har været uheldig og fået en latterlig rådden bil........
    Har som sagt selv oplevet det samme for 6 mdr siden, hvor bilen brændte sammen på motorvejen hjem og jeg var knapt nået op på 100 km/t inden det skete...........Da sagde sælger også bare "en handel er en handel" og brændte mig oveni købet af for 6000,- oveni, som han fik lov at skylde mig i en byttehandel......

Jeg ville selv som sælger, sidde med en underlig fornemmelse...Også selvom jeg synes at bilen var okay....I hvert fald ville jeg ikke som mange herinde, nærmest sidde og nedgøre manden, som i forvejen har mistet sine penge osv - det er sgu ikke go stil.......
    Har man lidt "ære" så prøver man sgu at finde frem til en løsning, istedet for nærmest at sidde og hovere over at det er sket.....

Vil dog lige pointere at sælger i denneher tråd IKKE hoverer på nogen måde....Men det gør mange andre derimod.

• #38   22. okt 2011 Så kom der en lidt mere nuanceret mening ind over smiley

Og ja det var lidt det samme jeg ville frem til..

Jeg har solgt en bil der gik i luften med at hult drøn.. men efterfølgende fandt jeg ud af at køber havde kamp smadret rundt i den.. og ham hjalp jeg da, hvor jeg kunne have været ligeglad.. men i situationen er man jo aldrig ligeglad...

Men igen, når vi nu ikke kender omstændighedderne omkring denne handel, så er det også svært at rådgive.. men ja, rart at sælger ikke viker hoverende....

• #39   22. okt 2011 Flemming.

spiller du på aktier??? Nej tænkte jeg nok.

Hvis man ikke er villig til at løbe en risiko, og en risko er der hvis man handler en vare billigt, Der koster mere ved en forhandler som sikre dig med reklamationsret. Så skal man lade være - ganske simpelt. Hvis man ikke vil gamble skal man holde sig langt langt væk fra aktier poker og privat købte brugte biler.

Jeg er selv nyvognsforhandler. Og her koster bilerne mere end ved private, til gengæld er du sikret og hoved og røv når du kører herfra.
    Og som jeg siger til folk og deres byttebiler, når de forventer at jeg vil have den med i en handel ........... Ved ikke om jeg vil købe din brugte bil. Din brugte bil er et problem, ellers ville du jo ikke sælge den vel?
    Når man køber en brugt bil, køber man som oftest en anden mands "problem". Det er derfor vi forhandlere skal have mere for dem end private. Ikke fordi vi er grådige. Men fordi ved ved vi sælger den tidligere ejers problem. Og problemer har det med at koste penge.

Tør man tage en chance for mulig gevinst. køb aktier og brugte biler privat.
    har man ikke is i maven. sæt pengene i banken til 0,5% i rente. Og køb ved en forhandler der tager mere for bilen, men også påtager sig tidligere ejers "problem omkostninger"

Ganske simpel logik.

• #40   22. okt 2011 Skal lige pointere. at mit råd ikke gælder kunder i MAX bank smiley

• #41   22. okt 2011 Satanic......

Altså du mener at når man vil sælge sin brugte bil, så er det fordi der er et problem med den ?

Hvor sælger du biler ? Der undgår jeg lige at handle smiley

• #42   22. okt 2011 Flemming er du advokat. ...... nå ikke godt for du læser mine ord som fanden læser bibelen.

Jeg skrev SOM OFTEST !!!

Tror næppe det er flertallet af bilkøbere der handler ny bil der handler fordi de syntes det er sjovt at tabe 65& på en bil på 4 år og gældsætte sig endnu engang i et lån. med mindre med de kan se en økonomisk gevinst et eller andet sted = risiko ved drift omkostninger på den nuværende bil.

Men du har måske så mange penge at du udelukkende handler nye biler fordi du syntes det er morsomt at smide mange penge væk?

• #43   22. okt 2011 Jeg købte bil for 2 uger siden, og blev godt og grundigt røvrendt....... Men jeg tager det på MIN kappe, jeg kunne jo bare have kigget bilen bedre efter inden jeg skrev under på jeg købte den !

• #44   22. okt 2011 Ja jeg læser tilsyneladende biblen som dig hehe...

Jeg har handlet rigtig mange brugte biler og aldrig har jeg oplevet det man ligefrem kan kalde en "problembil" - hvis vi lige ser bort fra den der brændte sammen haha.....
    Og kender da også mange som efter at ha haft en bil i 5 eller 10 år, hvor de har passet og plejet den, får lyst til at få en ny....Også selvom den gamle INTET fejler......Er da ret sikker på at det er ganske almindeligt at man skifter bil, uden at det nødvendigvis betyder at den gamle er fyldt med fejl.

• #45   22. okt 2011 Flemming- og lidt underligt du ikke vil handle ved mig. Jeg skriver jo netop at jeg lever op til købelovens bestemmelser som de står skrevet.
    Men du kan måske lide at handle steder hvor man bliver "bollet lidt bagi"? siden du ikke vil handle hos en forhandler der giver de 6 mdr. reklamationsret smiley

• #46   22. okt 2011 Satanic......Vil ikke handle da dine brugte biler jo tilsyneladende er fyldt med fejl haha smiley

• #47   22. okt 2011
    Hmmm, jeg ville aldrig klage over bøvl med en bil som jeg - PRIVAT - netop havde købt for skaldede 12.000....der ved man sgu godt at livet er kort for bilen.

Han har set bilen, formentlig prøvekørt den og har godkendt den på stedet - BASTA !

Selvfølgelig er det skidesurt, men hvad består skaden egentlig i ?

Han kan have smadret motoren ved at køre som et svin - noget man IKKE skal gøre i en ny-indkøbt bil til 12.000 nogensinde !

Fjolset er køber......og du hænger ikke på noget.

Omvendt - har du solgt bilen hvor motor, bagtøj og gearkasse kun hang sammen fordi du havde hældt bananer og andet guf i....så er din moral yderst anløben.

Men - effekten er den samme: Køber har set bilen, gennemgået den og valgt at købe den - punktum.

• #48   22. okt 2011 Nå..Vil lige nyde resten af aftenen sammen med konen.....
    Kan i ha en super weekend - det som nu er tilbage af den smiley

• #49   22. okt 2011 Flemming.

Når vi handler en brugt bil ind, kører vor værkføer en tur i bilen. Han notere de fejl der er på bilen, og dem der sansynligvis vil opstå indenfor kort periode.
    Herefter foretager vi en vurdering om vi skal sælge bilen en gros (for eks auktion. Eller om vi vil ligge navn til denne bil ved at sælge den til privatkunde.
    ALLE biler vi får ind er behæftet med fejl. som vor værkføer ser. med mindre der er tale om en meget ny bil. Der er ingen der inden salg af en bil laver alle fejl. De sælger "problemerne / udgifterne" til forhandleren. Ville du selv poste 5. - 10.000.- i en bil du skulle aflevere til en forhandler en måned senere hvis det kunne undgåes......... nej vel smiley Så nemt kommer ingen til penge.

Min erfaring efter 20 år i branchen. er at alle biler jeg får ind er behæftet med den ene eller anden fejl. Og uanset om jeg opdager det i købsfasen eller efter. er det min regning og ingen andens. Derfor er bilerne dyrere ved en forhandler.

Men kom du bare trygt til mig. Jeg skriver gerne under på 6 mdr. reklamationsret på alle mine detail biler. "de sorte får" ryger på export eller auktion. som absolut bortsalg.

Det tager mange år at opbygge et godt ry Og det kan knuses med et par eneklte skiste biler .

• #50   22. okt 2011 Hvor må det være betrykkende at handle bil herinde. Alle de kloge hoveder i ville jo tage røven på jeres egen mor. Og når i så blir taget ved næsen, så sidder i og tudet og skal folk have fingerne klippet af og det der er værre.

• #51   22. okt 2011 Ah, kom nu ind i kampen......

Hvis man køber en bil for feks. 25-30 K og den så knækker på hjemvejen....ok, så må man sgu godt blive lidt øfferen.

Når man køber en bil til skaldede 12 K, så skal man sgu ikke brokke sig hvis noget går galt - den er jo helvedes tæt på skrot-alder allerede ved købet !

Jeg har sgu haft købt en bil på Lolland, og der døde bagtøjet sgu kun 10 km fra min hjemadresse i Nordsjælland - men jeg blev ikke sur for hverken jeg eller sælger havde efterset bagtøjet - TOUGH LUCK. - og bilen kostede 8 K

Så købte jeg senere en Golf 3 hvor hele udstødningen nærmest raslede af inden jeg nåede hjem...igen havde jeg blot betalt sølle 6 K for bilen, så hvad havde jeg at blive sur over ?!

Min Chevrolet har jeg sgu betalt 2 K for...og repareret for ca. 8 K på den - og det vidste jeg sgu'da godt da jeg købte den....den var jo langtfra ny og der kom da også en dyr rep af bagtøjet kort efter...og hvad så ?

Når man køber billige biler, så kan de bryde sammen 1 km fra sælger - og så er det fanmne bare ærgerligt !

Sælger kan have snydt en så vandet driver - eller man kan bare have været skideuheldig, men til priser under 15-20 K skal man ikke klage over defekter som opstår på hjemturen.

• #52   23. okt 2011 Når man handler privat, er der ingen garantier, kun hvis det er aftalt.
    Så med mindre der er krydset i hans papirer, at der sælges med garanti, så er der intet at komme efter, heller ikke selvom der ikke er krydset af i "købt som beset"

Må nu også nok sige, at det er fint dem der køber billige biler, hos private, men man må sgu ikke forvente noget.

Solgte engang en gammel Vectra til 6000kr, det var en gammel mand som købte, han var fanme også en nar. For han forventede en nærmest en sprit ny bil da han kom, og alt var bar i vejen. Havde mest af alt lyst til at kyle ham af helved til, men endte med han købte, og så valgte naren jo at trække ormregisteringen helt ud.

Så hvis jeg får sådan en billig bil igen, som skal sælges, så vil jeg hellere skrotte, end tage bøvlet. Folk er sgu nogle idioter, har altid været helt ærlige med mine bilsalg, og alligevel, kan de sgu finde på at ringe dagen efter og brokke sig over noget, endda selvom jeg har givet dem ekstra afslag, over de ting de brokker sig over.
    Hader at sælge til private.

Kommentér på:
Køber vil have handlen går tilbage ?!!?

Annonce