{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.594 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39

Familiebil med plads til Hund {{forumTopicSubject}}

Hej

Mine forældre skal have ny bil da den gamle pludselig er stået af.. De leder efter en brugt familiebil med plads til hund bagi. Skal jeg være helt ærlig kender jeg kun meget få biler hvor der er et større rum bagi med plads til hund så kom endelig med nogle bud..

Brugt bil, budget på 80.000 kr. Bruges til både bykørsel men også længere ture, må gerne køre så meget som muligt på literen selvom jeg godt ved det er begrænset hvor meget vi kommer op på. De har overvejet end brugt Opel Meriva fra 07 - Nogen der har nogle inputs til dette? Ellers modtager vi gerne forslag smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Familiebil med plads til Hund
  • #1   5. jul 2014 Muligvis Seat Altea, hvis det må være diesel?

• #2   5. jul 2014 Hyundai matrix 1,6 aut

Har en meget billige på hånden der kun har gået 36800

• #3   5. jul 2014 Meriva'en er såmænd ganske OK, men personligt synes jeg, at pladsen skuffer lidt. Men - nu er jeg også et stort egern. Alt efter hvilken hund (størrelse på den), kan man komme i bekneb med bagagerummet.

Er det en stor hund, kan zafira overvejes.

MEN - når det så er sagt, er en meriva en helt igennem dejlig "lille stor bil"... Bygget på samme platform som Corsa C og med samme motorprogram, er det godt, gedint gennemprøvet tysk mekanik.. Det er begrænset hvor mange ubehagelige overraskelser man får sig i en meriva. Den er fornuftig at vedligeholde.. OG - når du skriver at den både skal bruges til by og landevejskørsel, er en 1,4 benzin jo oplagt. Ikke for det - 1,3 diesel er også en yderst behagelig motor, men den kokser desværre let til, hvis der er mere bykørsel end landevej. Derudover er den ikke helt så økonomisk i byen som man gere kunne ønske sig. Er det mere end 40% bykørsel, vil jeg anbefale 1,4 benzin.. 1,7 diesel kan ikke anbefales... Den volder tit problemer.

Vær dog især opmærksom på følgende, ved prøvekørsel:

* armlæn i midten i for - her kan "fyldet" godt sidde løst og bevæge sig under stoffet. Er det tilfældet, så bed om at få det skiftet. Det er træls at køre med i længden.

* Rust i bunden af bagdørene nederst... Bilen er yderst populær blandt pensionister grundet den dejlige højde og den mindre størrelse. Det er derfor ikke så sikkert, at dørene i bag er blevet brugt så tit - så - der kan over tid godt have samlet sig lidt smuds der kan have ædt lakken.

* Nu hvor der er hund med i billedet, så bed om at få et "hundenet" med i handlen.. du ved - det der net man kan hive op så hunden ikke kommer flyvende gennem kabinen i tilfælde af kolission.. Alternativt kan det anbefales at få lavet en speciel hundebur til bagagerummet.

* få sat en gennemsigtig film på toppen af kofangeren, hvis hunden selv skal hoppe op i bagagerummet.

* Tjek for kondens-snask i olien.. Når bilen er kold, så stil en finger i påfyldningshullet og kør rundt på bunden af ventildækslet indvendigt.. Kommer der noget på fingeren, der ligner mayonæse, er det tegn på at bilen har kørt mange små ture.. Bed forhandleren kompressions-teste toppakningen, rense indersiden af motoren med et additiv og smid nyt olie på den.

• #4   5. jul 2014 Medmindre det er en kæmpe hund, så er en alm. stationcar jo fin. Har begge mine 30kg's banditter i min passat.

Så jeg tillader mig at foreslå en vw passat variant. Nyere end min selvfølgelig...:-D

• #6   5. jul 2014 C-max og Mondeo har også fint plads til vovserne smiley

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #8   6. jul 2014 Mr s

Jeg har også en masse ting til salg. Skriv en privat besked hvis du vil høre mere..

Brian har ret, en alm størrelse hund, kan snildt være i en stc.

Vores vejer 30, og vi har en corolla e12, og der kan squ nemt være en mere.
    Forøvrigt en god bil, som køre langt på literen.

• Cykkelmyggen E
    Cykkelmyggen E Tilmeldt:
    sep 2016

Følger: 11 Svar: 2
    #9   30. sep 2016 Hvis du skal bruge snacks til din hund, har jeg været kunde hos dette firma, det er vanvittig god service, og nogle super holdbare og kvalitetsbevidste produkter som er I.

http://www.the-doggybag.com/

• #10   30. sep 2016 Kører rundt med en 50 kilos Labrador/Rottweiler/Samiajede/Sankt Berhard blanding i mit bagagerum på min 3BG'er og der mangler han da ikke plads.

Kommentér på:
Familiebil med plads til Hund

Annonce