{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

Bøde i Tyskland?? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har været i tyskland kørte 160 i en 80 zone da jeg blev blitzet af deres fotovogn.

Jeg ville høre af om i ved om de sender en bøde til mig eller? Har hørt at de ikke gør men hvis de så stopper mig i en kontrol et sted i tyskland så kan de slå min bil op og så får jeg en bøde for alle de forseelser jeg har lavet i tyskland. men hvor langt kan de gå tilbage? Og hvad hvis der er en anden der bliver stoppet i min bil der nede uden at jeg er med?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøde i Tyskland??
  • #1   6. jul 2014 De sender den ja. Og nu er der nye regler på vej på området, så det ikke er landet personen bor i, der modtager pengene, men landet hvor forseelsen er begået.

• #2   6. jul 2014 Så jeg får en bøde ind af døren en af dagene?

• #3   6. jul 2014 det høre du ikke noget til, vi en ven og jeg har selv for langtid siden prøvet det 200km i 60 zone grundet vejarbejde i hver vores bil på prøveplader og der er ikke sket noget smiley så det er bare at give den gas,

• #4   6. jul 2014 Altså, jeg blev for nogle år siden blitzet dernede, og fik intet. MEN kørte 10 km/t over. Jeg tror din sag er mere alvorlig, så chancen er nok ret store.

Der kan desuden gå måneder før du får noget. Fik en fra Sverige, 8 måneder efter. 3 km/t over.

• #5   6. jul 2014 Men hvis jeg så bliver stoppet i en politi kontrol i tyskland hvor langt kan de så gå tilbage for at se hvad jeg har lavet?

• #6   6. jul 2014 kan faktisk godt lønne sig at ta pladerne af bilen og hente nye, det koster vel ik mer end 12-1300kr? altså hvis du igen skal køre rundt i tyskland - havde jeg gjort med den der liggende

• #7   6. jul 2014 Det ved jeg sgu ikke lige, jeg kender ikke til deres regler. Men vent og se, du kan være heldig du intet hører fra dem, mener først det er i 2015 at vi kommer med i det der TISPOL samarbejde, hvor landene kan indrive bøder meget lettere end i dag.

Men du kan let risikere at stå noteret hos Politiet dernede, og hæfte for din forseelse ved en evt. kontrol, en anden gang du kører derned.

• #8   6. jul 2014 Hold du bare øje med posten... http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article4895046.ece

• #9   6. jul 2014 Du kan her se hvad fdm skriver.

http://www.fdm.dk/koer-selv-ferie/boeder-europa

• #11   6. jul 2014 derfor skal du evt. veksle nr.pl

- Men du skal i øvrig huske på, at det altid er muligt for udenlandske myndigheder at inkassere pengene fra bøderne via private inkassofirmaer. Desuden vil du - hvis du kommer tilbage til et land, hvor du har kørt for stærkt - risikere at skulle betale din gamle gæld, når dine nummerplader bliver aflæst ved en grænseovergang eller du bliver standset af politiet.

• #12   6. jul 2014 Først får du et brev fra skat om at de tyske myndig heder har udbedt sig dine oplysninger. Så får du et brev om at du har kørt for stærkt og Om du kan vedkende dig dette. Gør du det får du en bøde tilsendt med det samme, gør du ikke får du den hvis de stopper dig senere, og lur mig om de ikke har fået de nye kameraer som genkender nr plader.
    Jeg har lige været møllen igennem, de har dog valgt at opgive sagen da billedet ikke viste det var min bil og billedet ikke var af mig.

• Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 876
    #13   6. jul 2014 Du modtager en bøde med posten, nye regler.

Jan H: Måske du skulle vælge at aflevere dit kørekort hvis du ligger og kører 200 km/t i en 60 zone, endda med vejarbejdet. Respektløst.

Kommentér på:
Bøde i Tyskland??

Annonce