{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.374 visninger | Oprettet:

Bøde i tyskland {{forumTopicSubject}}

Hej.. vil lige høre jer kloge mennesker om hvad man gør i denne situation, eller nærmere hvad man kan gøre…. Har fået en mindre fartbøde fra Tyskland på et fartkamera. Det har sendt den til mig i min postkasse, men staten er ikke inde over det kan jeg se… kan huske at jeg før har fået afvide at sån nogen bøder skal man ikke betale. Er der stadig hold i det ? Eller kommer staten bare ind over det når bøden bliver høj nok pga rykkergebyr og andre ting… med venlig hilsen Rasmus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøde i tyskland
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
    #1   20. jun 2023 "men staten er ikke inde over det kan jeg se"
    De har dit navn og adresse, har de ik?
    De kan kun få det fra "staten" smiley
    Der er indgået samarbejde i 2015, som gør det muligt for dem at sende bøden direkte til dig, og derfor er mindste beløbet forsvundet.

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 317
    #2   20. jun 2023 Jeg har også fået en for 6 mdr siden. Der kom et dokument hvor jeg skulle melde tilbage hvem der førte bilen. Den svarede jeg ikke på. Så gik der en måned, så kom det samme dokument igen. Den svarede jeg heller ikke på. Så har der været ro siden.
    Der stod ikke noget med bødestørrelse. Kørte 80 hvor jeg måtte køre 60.

• #3   20. jun 2023 Tak Brian smiley dit svar kan jeg bruge til noget… var det også fra Tyskland at du fik en bøde ? Og de skrev at de ville give et rykkergebyr ? Venlig hilsen Rasmus

• #4   20. jun 2023 hvis jeg var dig ville jeg ikke køre i Tyskland mere hvis du ikke betaler bøden har læst de bliver lidt sure når de stopper den efter 2 3 år så du har fuckket op betal bøden smiley

• #5   20. jun 2023 Du ender i gabestok foran Otto Duborg

• #6   20. jun 2023 Hvis du bliver stoppet skal du betale på stedet i Tyskland smiley men skifter du plader eller bilen så slipper du af for det

• #7   20. jun 2023 Hvis det er en mindre bøde og du regner med at køre til Tyskland igen, så skal du nok bare betale den og komme videre i livet.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #8   21. jun 2023 Du har 2 muligheder, 1: lad som ingenting og bliv i danmark. 2: betal bøden. Men mener nu at danmark har indgået samarbejde med tyskland om inddrivelse af bøder fra trafik kameraer. Jeg ville så absolut bare betale den.

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 317
    #9   21. jun 2023 Det var en stærekasse i Hamborg. Har ikke læst noget om rykkergebyr. Nogen mener og tænker, men det er hvad jeg har oplevet. Har dog også hørt at hvis man bliver stoppet efterfølgende, kan de opkræve. Men det har jeg aldrig oplevet. Er blevet blitzet mange gange dernede, og også stoppet efterfølgende.
    Jeg har også fået en bøde med posten en gang på 15 euro. Den betalte jeg så tilgengæld, så skulle de da ikke bruge flere penge på frimærker, hehe fjolser.

• #10   21. jun 2023 Jeg har inde for de sidste 3 år modtaget ikke mindre end 4 fartbøder fra tyskland for meget meget små fartovertrædelser, noget med 8-10 km for hurtigt.
    en var fra broen over kielerkanalen ved rendsburg, den var på 80 eur, ellers har de andre været på 10-20 eur, den ene gang jeg undlod at betale fik jeg efter 3 mdr en rykker fra et tyske politi.så valgte at betale ,da jeg er afhængig af at kunne køre i tyskland i forbindelse med mit firma. for bliver man stoppet dernede og de finder ud af man har ubetalte bøder skal man betale med det samme og har man ingen penge , tja så får man kørselsforbud.

• #11   21. jun 2023 Tyskland kan godt finde på at sende en bøde videre til dansk politi, som så sørger for at inddrive den. Det har jeg selv prøvet. Jeg har dog også hørt, at det er forskelligt hvor meget de forskellige politidistrikter gør ud af det. Mit var et kamera i Kassel bakker og en bøde på 480EUR (jeps, skidt når man overser 130 skiltet og forsætter med 185)
    Men du kan være sikker på at du kommer til at betale den hvis du bliver tjekket dernede.

• Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    aug 2019

Følger: 1 Svar: 27
    #12   27. jun 2023

profilbillede
  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 5 Emner: 1 Svar: 85
    #13   27. jun 2023 Vær taknemlig og betal bøden - den er kun på 10 % af hvad den ville være i Danmark!

• John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

#14   27. jun 2023 Hvorfor har folk så travlt med at snige sig udenom deres "kriminelle" handlinger. Tag for fanden da straffen som en mand!

• John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

#15   27. jun 2023 Vær taknemlig og betal bøden - den er kun på 10 % af hvad den ville være i Danmark!

• Per T
    Per T Tilmeldt:
    aug 2016

Svar: 57
    #16   29. jun 2023 Har aldrig reageret på deres opkrævninger. Tænker de breve må bero på en misforståelse, da der er fri hastighed i Tyskland

• amjad A
    amjad A Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 12 Emner: 3 Svar: 5
    #17   11. mar Hej jeg har fart bøde i tyskland pg de vil vide hvem der kørte bilen
    Kan jeg lad være med sende noget til dem

Tak for hånd

• #18   11. mar #17 ja det kan du lad være med. Hvis du bliver stoppet i tyskland så skal du betale på stedet

• amjad A
    amjad A Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 12 Emner: 3 Svar: 5
    #19   11. mar #18 tak for svar

Kommentér på:
Bøde i tyskland

Annonce