{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  erfaring med zafira 2,0 dti motore
  • #1   14. jul 2014 Jeg har PT en opel zafira a 2,0 DTi - her er mine personlige holdninger:

En rigtig dejlig vogn. Masser af plads. Personligt synes jeg, man sidder rigtig godt (som en stol, fremfor som i en stol). Nogen kan lide det, andre kan ikke. Prøv selv smiley

Motoren har et godt overskud - dejligt at kunne overhale, uden at skulle ned i fjerde på motorvejen.

Hvad angår forbrug, kan jeg godt få min til at køre en 20 km/l - 22 km/l ved jævn landevejskørsel. På motorvej er forbruget noget lavere. Kørte turen Thisted -Nordborg i går, og på vej ned, lå den på 17,1 km/l. På vej hjem, med oppakning syd for grænsen, lå den dog på 16,3 km/l

Motorrummet er dog meget trængt - der er ikke megen plads at makke på. Dog er der rigtig gode forhold til bagsiden af motoren, hvis du piller dæk-pladen mellem forruden og motorhjelmen af - sidder med fire skruer som er let at komme til.

Glem alt om at kunne skifte sideblinkene på skærmene. Her er det 100 x lettere at slå de eksisterende i stykker med en skruetrækker og sætte to nye på udefra.

Gearkasse og kobling er ekstremt trælse at skulle afmontere... Der er absolut intet plads at gøre med. Så vidt jeg husker, har opel-værksederne ligefrem specialudstyr til at hurtigere at kunne lirke dem af...

Dieselpumpen er motorens største svaghed. Den er ekstremt følsom overfor vand i dieselen. Derfor skal du skifte dieselfilteret tit og ofte. Også gerne oftere, end hvad opel selv forespørger.

Eftersigende skulle 2,2 TDi være udsytret med en mere holdbar dieselpumpe, den er sjælden men helt klart også værd at gå efter.. DEJLIG MOTOR smiley

Rust er alle oplers svaghed. Hos zafira skal du især være opmærksom på rust i bunden af dørene og især i bunden af bagklappen.

Det elektriske fejler sjældent.

Hjullejerne har det med at gå til, hvis du kører med for store fælge 17" og opefter. De koster en bondegård hos opel, men kan skaffes billigt for en 1200 kr per side via tyskland.

• #2   14. jul 2014 Kommer du i nærheden af Thisted, er du altid velkommen til at få en tur i min smiley

• #3   14. jul 2014 Tusinde tak for et dejligt svar. Nu kan jeg næsten ikke få armene ned smiley jeg vil se frem til at skulle orøvekøre den smiley

• #4   14. jul 2014 ohh - glemte helt - hvis du efftermonterer en uoriginal radio, er det svært (næsten umuligt) at få retfjernbetjeningen til at interagere med en uoriginal. DOG kan du let få multidisplayet ved siden af instrumenterne til at vise konstant dato, istedet for "sort skærm", med lidt kreativ ledningsføring.

Kommentér på:
erfaring med zafira 2,0 dti motore

Annonce