733 visninger
|
Oprettet:
erfaring med zafira 2,0 dti motore {{forumTopicSubject}}
`jeg står og overvejer at købe en af de første zafira. med 2,0 dti diesel motor .. og ville lige høre opel drengene hvad de syntes om dem . har aldrig haft opel før
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
En rigtig dejlig vogn. Masser af plads. Personligt synes jeg, man sidder rigtig godt (som på en stol, fremfor som i en stol). Nogen kan lide det, andre kan ikke. Prøv selv
Motoren har et godt overskud - dejligt at kunne overhale, uden at skulle ned i fjerde på motorvejen.
Hvad angår forbrug, kan jeg godt få min til at køre en 20 km/l - 22 km/l ved jævn landevejskørsel. På motorvej er forbruget noget lavere. Kørte turen Thisted -Nordborg i går, og på vej ned, lå den på 17,1 km/l. På vej hjem, med oppakning syd for grænsen, lå den dog på 16,3 km/l
Motorrummet er dog meget trængt - der er ikke megen plads at makke på. Dog er der rigtig gode forhold til bagsiden af motoren, hvis du piller dæk-pladen mellem forruden og motorhjelmen af - sidder med fire skruer som er let at komme til.
Glem alt om at kunne skifte sideblinkene på skærmene. Her er det 100 x lettere at slå de eksisterende i stykker med en skruetrækker og sætte to nye på udefra.
Gearkasse og kobling er ekstremt trælse at skulle afmontere... Der er absolut intet plads at gøre med. Så vidt jeg husker, har opel-værksederne ligefrem specialudstyr til at hurtigere at kunne lirke dem af...
Dieselpumpen er motorens største svaghed. Den er ekstremt følsom overfor vand i dieselen. Derfor skal du skifte dieselfilteret tit og ofte. Også gerne oftere, end hvad opel selv forespørger.
Eftersigende skulle 2,2 TDi være udsytret med en mere holdbar dieselpumpe, den er sjælden men helt klart også værd at gå efter.. DEJLIG MOTOR
Rust er alle oplers svaghed. Hos zafira skal du især være opmærksom på rust i bunden af dørene og især i bunden af bagklappen.
Det elektriske fejler sjældent.
Hjullejerne har det med at gå til, hvis du kører med for store fælge 17" og opefter. De koster en bondegård hos opel, men kan skaffes billigt for en 1200 kr per side via tyskland.
maj 2005
maj 2007
Følger: 108 Følgere: 104 Biler: 14 Emner: 509 Svar: 2.278
maj 2005
erfaring med zafira 2,0 dti motore