{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

erfaring med zafira med mange km på klokken? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Mine forældre har en opel zafira fra 01, det er en 2,0 DTI på hvideplader. den har nu kørt 341.000. de har altid overholdt service på bilen, og har den fejlet noget er det blevet lavet, de få fejl den har haft har været: køler/blæser enhed, viskermotor for (blev renoveret men de tror måske den er ved at gå igen?), EGR ventil/rør og nogle hjullejer.

bilen fremstår ikke pæn, men er iorden og som skrevet altid plejet ved deres lokale mekaniker.

den har fået skiftet forkofanger pga. et mindre uheld, begge spejle, lakeret højre side. og den får nok snart skiftet venstre bagdør pga. en mindre skade.

hvad vil i mene at den kan koste og er der noget at være bange for på den?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  erfaring med zafira med mange km på klokken?
  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator

Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #1   31. dec 2011 Kig rundt i markedet, bilbasen osv og find noget lignende.. Så ved du hvad du er i ude i, pris mæssigt. Mht. kilometer, så mener jeg ikke du burde være nervøs, så længe den lyder sund og har fået sine service.

• #2   31. dec 2011 den har altid fået service ved hver 20.000 km. ca. plus minus alt efter hvordan det lige passede ind.

de har haft bilen i ca. 7-8 år. de købte den da den var 2 år gammel.

den lyder sund nok og sådan umildbard er der ikke noget at komme efter.

• Tommy B
    VIP

#3   31. dec 2011 Hvad med turboen? Hvor langt har den kørt?

• #4   31. dec 2011 den har kørt samme som bilen :).. der er kun skiftet de nævnte ting. da det kun har været dem som har været defekt.

• Tommy B
    VIP

#5   31. dec 2011 Man skal aldrig sige aldrig, men .. 341k på turboen, det er over det gennemsnit jeg er van til at høre for at en turbo holder. Der er undtagelser, så derfor lægger jeg ikke hovedet på blokken.. Men jeg ville om ikk andet så lige få tjekket om den er som den skal være, og ellers smide nogle penge til siden, til når den skal renoveres/erstattes smiley

• #6   31. dec 2011 eller rettere. hvis noget har været skiftet ud over det nævnte, så er det inden for de første 2 år af bilens levetid ;).

jeg regner med at skal give 22.000 som en forhandler har budt dem for den i bytte på en nyere model.

• #7   8. jan 2012 Jeg er ved at se mig om efter sådan en bil.
    Hvis den har en masse udstyr, vil jeg nok give omkring 30K for den.
    op til omkring 40K hvis den er pæn og har noget udstyr.
    Jeg vil ikke være særlig bange for at den har kørt de km. men jeg vil nok lægge penge fra til vedligehold. Turbo osv.
    Har den fået skiftet bremserør ved højre forhjul? Der har de en svaghed, og forbroen skal af bilen for at lave det ordentligt.
    Og så sker det at der smutter en Dielselpumpe til 10K på den model der.

Men derudover skulle der ikke være så meget at være bange for.

Giv mig et kald hvis du ikke vil have den, så kan det være at jeg vil.

• #8   8. jan 2012 flemming

bilen blev afleveret ved forhandleren igår. de fik 22.000 for den.

Kommentér på:
erfaring med zafira med mange km på klokken?

Annonce