Motor problemer med Passat 2,3 vr5 {{forumTopicSubject}}
jeg har denne Passat 3b 2,3 vr5 fra 99. det er en 150 hk med motor kode AGZ.
Den har stået stille i knap to år mens jeg har været under uddannelse, men har stået tørt og været startet ind i mellem og har kørt fint i motoren. dagen før jeg ville køre den til syn begyndte den at køre mærkeligt. der var ikke noget træk i den og gik ujævnt når man holder konstant gas.
Problemet er følgende.
motor kan nogle gange starte men kun stå i tomgang. den går fint i tomgang men den kan ikke tage mere end 1000-1100 omd.
min første mistanke var luft massemåleren. den er nu skiftet til en ny fra VW. dette hjælper ikke noget. skifter så tændrør da de alligevel også start skulle skiftets og for at udelukke det. den fik ny lamdasonde kort inden den blev sat ind.
Har nu haft en tester på den. den gav fejl på knastaksel sensor og luftmasse måleren. har skiftet knastaksel sensoren hvilket også trænkte til det.
problemet er stadig det samme, og har stadig en mistanke om at det skulle være luftmasse måleren, men ved sku snart ikke. har prøvet starte både med og uden stikket er sat på luft masse måleren og der er ingen forskel.
Håber der er nogen der kan hjælpe
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Motor problemer med Passat 2,3 vr5