Problemer med Motor {{forumTopicSubject}}
Vi købte for 2 måneder siden en brugt Peugeot 206, 1,4 årgang 2004.
Den dag vi prøvekørte den inden vi kørte der kørte den Okay. Men efter nogle dage eller en uges tid begyndte motoren at hakke og køre ujævnt og lige siden er det blevet værre. En dag blinker motorlampen så og vi sætter sådan en dims i bilen Så min kæreste via mobilen kan se fejl. Og det tydede på temp. Måleren. Så vi har skiftet temp. Føler og den der dims der sidder hvor kølevandet skal lukkes igennem og køles ned er også skiftet. Så kørte den faktisk godt i en uges tid og så begyndte motoren at blive hammer varm og bilens stop lampe at blinke. Så fandt vi ud af at kølervæsken pludselig forsvinder. Fylder vi på er den væk i lænet af en dag eller to og det løber også af selvom bilen ikke bliver brugt og bare står stille. Vi fik så tjekket det hele igen og fandt et utæt sted som faktisk blev imorgen efter vi fik renset slangen hvor der sad en gummiprop indeni. Nu er problemet med at bilen køler ordenligt løst. Men den mister stadig kølervæske(så vi køre rundt med vand i bilen i en flaske). Og i går
Begynder den så at ryge hel vildt fra morotrummet og kæreste benytter sig af vores Falck abb. Han siger ikke så meget om hvad der kan være galt.ø ham manden fra Falck. Nå men i dag går jeg så ud og starter bilen og åbner motorrummet for at se om der måske er nogle utætheder og er der så. Det drypper med vand forresten fra bilen og der er olie i vandet. Kan ikke forklare hvorfra så har vedlagt et billede hvor i kan se der står i en skål under Det er dryppet ned i.
Hvad filan kan det være? Topstykket?
Og er spørgsmål mere. Bilen er købt hos en forhandler, hvordan er det med reklamationsretten der? Fejlen er jo ikke først kommet nu men har jo været der helt fra start stort set.
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.951
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.899
De motorer der spiser toppakninger meget let.
Håb på en venlig forhandler der ikke begynder at påstå det som jeg netop skrev for så kan de blive svært for jer.
sep 2007
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Kan være en slange. Studs eller pakning der dårlig.
Men der. Kan også nemt være en toppakning og så heder det slibesæt og renovering af topstykke kost pris dele ca 5000+arbejdsløn.
sep 2007
feb 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
feb 2016
feb 2016
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.072
Hvordan er udstødningsrøgen? Hvid? Blå? 'Gennemsigtig'?
bruger den også olie.?
Du skriver den bruger vand, og drypper..
At i har skiftet vandpumpen, og har fundet en prop i en kølerslange.?
Hvis den drypper, så det klart den bruger vand jo..
Jeg synes det er svært at konkludere det er toppakningen ud fra det du skriver og dit billede..
Jeg har godt læst du skriver der er olie i vandet, men kølervæske kan godt være misfarvet, og se snavset ud, og for det utrænede øje, så ligne at der er olie i.. men olie flyder jo ovenpå og danner en hinde ned til vandet, hvilket jeg ikke kan se på billedet..
Men under alle omstændigheder skal den tilbage til forhandleren, hvis den er købt af en forhandler, er den købt privat, så er der ikk møj at gøre..
feb 2016
Der er olie i vandet. Der er de der farver og så ligger der lidt ovenpå vandet. Det ikke meget. Men der er lidt. Det ligner der er olie i kølevandet. Men ved selve olien er der ikke vand i. Og den er som sagt købt hos en forhandler og dem kontaktet vi også.
feb 2016
feb 2016
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.687
I kan ringe og snakke med forhandleren imorgen da i har 2 års reklamationsret på bilen, ligegyldigt hvad forhandleren evt kan sige... Og ifølge den reklamation så kan i faktisk kræve at forhandleren skal fragte bilen til hans værksted... Da reklamationer ikke skal være en udgift for jer...
apr 2006
jul 2009
jul 2007
feb 2016
Det billigste ville nok være at skifte hele motoren Da den også lækker olie... Så 18.000 kr lige ud af vinduet på en lorte bil. Hurra.
Skal ringe til forhandleren vi købte den hos, her kl 9 og så må vi se om jeg kan skrue charmen lidt på eller om jeg skal finde den bestemte Tone frem.
jul 2007
Hvis en af mine venner kom og sagde han ville købe en bil som i har gjort til 18000 ville jeg tage hans kontanter og visakort fra ham så det ikke lykkedes ham.
Som skrevet, det er ikke for at sige "hjahaha i dummede jer", kun for at hjælpe jer hvis nu forhandleren går med til at ophæve handlen. Find noget andet, hold jer fra gamle franske biler. Det er hovedpine på hovedpine.
feb 2016
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
hvorfor dælen har i brugt penge på temperatur føler når nu den var købt ved forhandler..
feb 2016
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
men igen, det er jo den sikkerhed man betaler ekstra for ved forhandleren..
jul 2009
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 247
Det sidste er vanskeligt at bevise, men en bilsagkyndig kan f.eks. udtale om rustangreb at tilstanden også var tilstede ved købet. Men mekaniske fejl er så at sige umulige at beviser at de var tilstede 6+ mdr. efter købet.
feb 2016
apr 2006
PS: Jeg tror ikke det er korrekt det du skriver.
feb 2016
Reglen er er inden for de første 6 måneder skal forhandler bevise at det købers fejl og ellers skal de lave bilen på deres regning. Men hvis de kan bevise det købers fejl skal de selvf. Ikke. Så de SKAL ikke lave den nej, medmindre de jo kan bevise det ikke var der på købstidspunktet.
sep 2007
og efter de 6 måneder, 6-24 måneder, er det køber der skal bevise at fejlen var der, ved køb. og det er næsten umuligt at bevise,
jul 2007
http://www.forbrug.dk/Raad-og-rettigheder/Forbrugerleksikon/Koebelov
apr 2006
Jeg kan dog se at, ganske som jeg skrev:
Slid:
Hvor slidt bilen er, vil selvfølgelig afhænge af dens alder, og hvor langt den har kørt. Men det betyder også meget, hvad den har været brugt til og hvordan. Bilmærke og model har også betydning, da nogle biler forventes at have længere levetid end andre.
Det kan være meget svært at afgøre, hvor slidt en bil med rimelighed må være, men du kan selvfølgelig stille større krav til en nyere bil end til en ældre. Køber du en rigtig gammel bil, må du også forvente, at den er meget slidt. Den forrige ejer har måske ikke ville ofre så meget på vedligeholdelsen, og du må forvente at en række funktioner måske ikke længere fungerer. Det kan fx være aircondition, sædevarme eller cigarettænder.
+/÷ Nogle dele på en bil skal jævnligt udskiftes, det gælder fx udstødning og bremseklodser. Disse dele må være slidt men ikke slidt helt ned.
÷ Du kan ikke forvente at få medhold i en klagesag om slid, hvis bilen ikke er slidt mere end forventeligt, eller hvis der er tale om en meget gammel bil.
+ Du kan muligvis få medhold i en klagesag om slid, hvis bilen er slidt mere end man med rimelighed må forvente, eller hvis du udtrykkelig er blevet lovet, fx at airconditionanlægget virker.
Vi skal lige huske det snart er en 12 år gammel dieselbil med lille motor, og sikkert højt km. antal.
Der er gået 2 mdr. siden i købte den, og i har selv forsøgt at udbedre fejlen, og kørt videre med det, og først tage fat i sælger da uheldet er ude..
Jeg tror i har en tynd sag, men håber da for jer at det lykkedes..
feb 2016
jul 2007
Men hvis topstykket er blevet så skævt, at det ikke kan planslibes og genbruges er en anden sag. Så på den led, kan sælger med god ret hævde, at I har kørt motoren tom for kølevæske og derved ødelagt topstykket og måske også motoren.
Så sælger kan have ret til at afvise reparation på hans regning, helt eller delvist. F.eks. kan han sige I skal betale for et andet topstykke, og han betaler resten.
feb 2016
Ligesom vores mekaniker sagde, så mener forhandleren selv at hele motoren skal skiftes. Så han kunne give os to muligheder. Han kunne give et afslag i prisen på 2.500 kr som vi så kunne få lavet bilen for. Men som han så selv sagde. Det kommer vi ikke langt med. Eller han kunne købe bilen tilbage. Men da vi allerede havde nået og køre 5000 km i den uden problemet opstod, så kunne han kun give os 13.000 kr tilbage.
Vi syntes selv det lyder fair nok da vi nok også selv har været en smule skyld i problemet, som han også nævnte.
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 636
Good Luck
feb 2016
jul 2009
Find en bil i kan lide også gå hjem og Google hvilke fejl de biler kan have.. For så ved i bedre hvad i skal kigge efter
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 636
Mine forslag er Japansk, Toyota Corolla, Suzuki, Mazda, Nissan,, Koreanere er også rimelig gode, Hyundai, Kia, Daewoo/Chevrolet, ellers Golf, Polo, Opel astra
Ford Fiesta.
Stand og vedligehold er mindst lige så vigtig som mærket
jul 2007
Led på Bilbasen eller DBA og tag ud at se den7de I kan lide, evt. sammen med den mekanikker I kender.
jul 2007
Hold jer fra Franske biler. Find noget tysk eller japansk. Kan man finde en fin Toyota Corolla så kan man køre under vesterhavet og op igen uden at bilen går i stå..
apr 2006
Jeg tror jeg havde kigget på noget suzuki alto eller lign i den prisklasse, de billige at eje, billige at køre i og går ikke mere i stykker end alle andre..
Derudover er en alto tilpas usexet at den oftest ikke har fået tæsk og som regel er de svære at finde med mange km. på tælleren..
Jeg vil indrømm jeg aldrig har haft en selv, men min onkel har overtaget min farmors, og den har kørt i 15 år nu, uden problemer overhoved..
Problemer med Motor