fandt lige en fed sportsvogn {{forumTopicSubject}}
snusede lige rundt på mobile hvor jeg fandt denne her pantera
nu mangler der en del til den men heldigvis er mange dele til den fra andre biler så som motoren er fra ford og bremser mm kommer også fra andre biler
prisen er også forhandlings basis
og tjek lige prisen på en der er i orden
så hvis man mangler noget at lave her til vinter var den her måske interesant
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/detomaso-pantera-gyal/196887931.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=7400&makeModelVariant1.modelId=3&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&noec=1
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3.845
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3.845
http://www.hyggestedet.dk/u/myimages/majhygge%20(38).jpg
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 5 Biler: 7 Emner: 7 Svar: 549
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
motoren er en 351 clevland motor sådan en er nok det nemmeste at finde gearkassen kan man stadig købe den model var jo bygget hovedsageligt af stumper fra andre biler så det sværeste villle nok være at finde ud af hvilke biler stumperne kommer fra og ledningsnettet er jo meget simpelt på sådan en sag da der jo ikke er noget elektronik i den kan se at bagskærmene er skåret i jeg mener at karossen er bygget glasfiber så hvis man kan komme i nærheden af en anden af dem kan man hurtig, lave et par nye forme til at lave et sæt nye bagskærme af
og forklap og bagklap mener jeg også er lavet i glasfiber så det kan man jo også lave
det største problem vil nok være hvis vinduerne mangler
og værdien af sådan en sag ligger jo på 250k og op
og afgiften er sikkert ikke en herregård da den jo er veteran
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Der er nogle ting omkring den Pantera du skal overveje før du springer på.
Har du pengene til at restaurere for stumper til dem ER dyre. Jeg er enig med dig i at en Cleveland motor ikke koster alverdens, du kan også lægge en nyere kværn i, ligesom bremser osv i dag ikke er svære at bygge i sådan en bil (brembo osv).
Men mangler der nogle unikke stumper til den, sæder, instrumentbord osv bliver du hurtigt nødt til at gå på kompromis og så falder den efterfølgende salgspris også drastisk.
Og så er der gearkassen. Den er helt unik og du kan godt tage den fra en anden bil. En ford GT40 (af de gamle) og det gør det ikke ligefrem nemmere. En brugt er meget svær at finde, og de handles for mellem 40 og 60.000 kroner !
Der er steder der renoverer gearkasserne, men det er nok heller ikke billigt.
Et fedt alternativ ville være at montere en Audi motor og gearkasse da de gearkasser også har sideudtag men igen, det gør altså noget ved slutprisen.
Alt i alt tror jeg det hænger sammen med hvad dit budget er. Jeg vil konservativt foreslå et budget der er omkring 200.000 kr for en restaurering der gør at bilen har en fornuftig værdi bagefter.
Men som du også selv er klar over sælges de biler til ret så høje beløb efterhånden Så det kan stadig blive en rigtig god handel.
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
men kan ikke se at det er et urealistisk projekt hvis man vil have en fed bil
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Der er 3 ting på en Pantera i denne forfatning jeg ville være obs på.
1. interiør især instrumenter og instrumentbord. Jeg ved godt man kan lave noget selv, men det er jo her bilens sjæl sidder og for en køber er det KEY.
2. Den gearkasse der mangler er noget bæ. Resten kan laves (aksler) eller tilpasses fra andet så som undervogn, bremser osv. Men denne specifikke gearkasse finden kun på Pantera og GT40 og hænger IKKE på træerne. Den kan risikere at koste halvdelen af budgettet !
3. Fælge. En Pantera skal bare stå på originale fælge, og jeg tror ikke de er billige heller, for at snakke om hvor skaf-bare de er.. Der er dog mange der har skiftet dem ud gennem tiden så det er ikke en døds-synd, men ville give bilen et originalt look.
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
jeg mener at instrumentbord og alle ure følger med og hvis ikke så er det noget der nemt kan laves da den er meget simpel
man skal huske bilerne fra 70 det var sku ikke særlig specielle jeg har selv en fra 76 hvor jeg selv har lavet alt interiør hvis man sætter sig ind i hvordan man lave det er det ikke særlig svært et problem er at lave finde de orginale sæder men jeg kunne da godt leve med et par recaro sæder og en h sele til jeg fandt nogle orginale jeg har også forbindelser til at få lavet en læderstue i den til omkring 16k
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Efter hvad jeg kan læse mig til er det kun Pantera og GT40 der har den gearkasse ?
Af andre biler med samme gear og motorlayout er vi jo ovre i Ferrari, Lambo osv og så er jeg ikke sikker på den passer på Ford V8´eren mere..
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
der er også nogle Renault gearkasser der bliver brugt når man laver kitcars med centermotor lotus har også noget men er nok ikke stærkt nok til så mange hk
jeg roede med det en gang og mener at man kunne få noget der kunne holde til ca 20-25k bmw m1 er vis også med den samme gearkasse men du har helt ret det er sikkert et stort arbejde hvis man vil have det hele orginalt hvis du ser på den måde den er lavet så ligner den jo en replica for det meste kommer fra alle mulige biler og er ikke lavet udelukkende til den bil
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
http://www.ebay.com/itm/ZF-Transaxle-Gearbox-De-Tomaso-Pantera-Ford-GT40-Mangusta-BMW-Transmission-/151125322057
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Men som du selv skriver, bestemt ikke umuligt.
Det med at bruge samme gearkasser fra andre biler er ikke umuligt såfremt de gearkasser kører med samme boltmønster som der skal bruges for at skrue den på Ford V8 motoren. Et godt eksempel på det er at Getrag 260 serie gearkasserne findes på bla.a Volvo, Opel og BMW. Men ingen af dem er ens fordi koblingshusene er forskellige og iøvrigt også er støbt i gearkassen.
Hvis den ZF til centermotor der skal på en Pantera eksempelvis kan bruges fra en Renault Alpine A310 kræver det at koblingshuset er løst og boltet på, så kan man spare en del på at få lavet sit eget koblingshus der passer på både V8 maskine og gearkasse.
Alt være alt , så er jeg helt enig i at man kunne få sig en meget billig og velkørende Pantera der ville være renoveret fra A-Z. Og er man villig til at gå lidt ned i vurderignspris ville man sagtens kunne lave interiør til den selv.
Problemet er nok snarere de idiotiske afgiftsregler der er på veteranbiler. Den ville nok slå det lidt ihjel .. Afgiften vurderes jo via bilens nypris dengang... Og tror ikke en Pantera var billig at få på danske plader i 76´
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
jeg ville godt påtage mig at lave et interiøre med hjælp fra min læder pusher så man ikke kan se at det ikke er orginalt hvis man bare har de korrekte ure og knapper men selvfølgelig der er meget søgen på nettet efter stumper og arbejde jeg har selv bygget min egen replica så ved godt hvor svært det er at lave
der er et billede af den på min honda site og på min profil billede
afgiften er jeg dog ikke klar over hvad vil blive men det kan man jo finde ud af
fandt lige en fed sportsvogn