{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.864 visninger | Oprettet:

Ny bil i byt hos forhandler {{forumTopicSubject}}

hej BG

jeg står lidt i denne situation at jeg skal bruge en pendler bil "diesel" istedet for min egentlig helt nye kia rio benzin bil

jeg har nu kigget lidt på den nye polo 1.2tdi.

mit spørgsmål lyder egentlig på. hvad kan jeg forvente at vw tilbyder mig for min kia rio "ny pris 140.000kr"
kan den nuværende forhandler finansering jeg har oprettet i min kia flyttes over i den nye polo?

skal jeg samtidig ud og lægge en ny udbetalling på polo'en eller kan de bare arrangere et byt og så forhøje det nuværende lån med den difference der kommer imellem pris klasserne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil i byt hos forhandler
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   4. okt 2014 det er du nødt til selv at undersøge hos den forhandler du vil købe bil hos da der ikke er generelle aftaler...

  • #2   4. okt 2014 Hvis den er 1 år gl kørt 15000 får du vel 90 - 95

  • #3   4. okt 2014 4mdr gammel og kørt 16xxx km smiley

    finn J : fair nok. kunne være nogen havde været i samme situation smiley


  • #4   4. okt 2014 Jeg vil mene at du skal sælge og få afsluttet den en bil og så starte på ny på den nye bil da de 2 biler eller firmaer ikke har noget med hinanden at gøre

    Selv ved en totaltskadet bil kan vw ikke bare flytte lånet over til den nye da det er bilens stelnummer lånet et oprettet/hæftet i


  • #6   4. okt 2014 Folk skal lære at tænke total økonomi..

    Skal du endeligt gøre noget, skal du bytte den til en diesel Rio

    Hvor mange øre/pr km tror du den dieselbil er billigere i drift, end din benzin? det er ikke mange..

    Din benzin er opgivet til 20km/l a 12 kr, det er 60øre/km i benzin
    Diesel er opgivet til 26km/l a 10kr, det er 38øre/km i diesel.

    En besparelse på 22øre/km.

    Alene det at ejerafgiften er 2800kr dyrer om året, kræver du kører 12000km/året for at gå i nul.. så kommer de højere service udgifter.

    Til gengæld er den dyrere i grøn afgift, og i service udgifter.. Lig dertil at når du sælger din Benzin Rio, så er der kun en til at betaleforhandlerens fortjeneste.. DIG

    Derudover, så koster det garanteret en straf at indfri dit billlån før tid, og så skal du betale for et nyt billån... det koster kassen.

    Bilpriser siger du kan forvente at få 110.000kr for din bil... du skal give 160.000kr for den nye Rio Diesel.. det er 50.000kr, og dertil kommer udgifterne til at opsige den nuværende og oprette den nye finansiering, det gøres ikke for under 20.000kr.. Så det koster 70000kr... Det er 320.000km der skal køres, før det er indhentet...

    Hvor meget kører du om året? smiley


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #7   4. okt 2014 #6 Morten D dejligt at se nogle der tænker ud af kassen. Mange ser kun forskellen på brændstofpris.... tomlen op herfra smiley


  • #8   4. okt 2014 Lad være med at købe diesel hvis dette ikke nødvendigt.

    De nye benzin biler kører langt på literen, samt at de er noget billigere i afgift.

    Jeg havde en c-max i diesel. Den kostede ca 3600 kr årligt. Min nye Octavia benzin koster 580 kr/årligt. Så der er 3000 kr mere til benzin smiley

    Jeg ville også beholde Rio'en. Tror du taber alt alt for meget på den .


  • #9   4. okt 2014 #8
    hvis bilen har kørt 16.XXX km på 4 måneder, så er vi ude omkring de 50.000 km om året og så er der vist grundlag for en dieselbil smiley


    men jeg ville heller ikke skifte en så ny bil, så må man bide i det sure æble og beholde den 1-2 år og så se sig om efter en anden bil med diesel motor i.


  • #10   4. okt 2014 jah....det kan være rigtig dyrt, at køre langt på literen. men som oftes så narrer den kloge jo den mindre kloge.. i øvrigt så er modrene dieselbiler da i omegnen af rent lotteri, med hensyn til om motoren egentlig holder.

  • #11   4. okt 2014 #6
    hvor får du dine grønne ejerafgifter fra??
    http://www.fdm.dk/biloekonomi/ejerafgift
    en benzin der kører mindst 20 km/l koster 2 x 290 årligt
    en diesel der kører mellem 25 - 28 km/l koster 2 x 1020 årligt
    2 x 290 = 580
    2 x 1020 = 2040
    forskel 2040 - 580 = 1460 årligt

    så med udgang i dit regnestykke med 2800 kr = 12.000 km, så er vi nede på ca. 6.000 km med de kr. 1460 i forskel som så igen giver 1,5 - 2 måneder for TS før forskellen er tjent hjem i ejerafgift


  • #12   4. okt 2014 måske fordi han samligner med en kia rio 1.1 diesel der er opgivet til 27.8km/l og koster 2040kr halvårligt ?? han skriver jo også øverst

    (Skal du endeligt gøre noget, skal du bytte den til en diesel Rio)


  • #13   4. okt 2014 Kim b: tog tallene fra Kia's brochure. Hvilket nok burde give et retvisende billede.

    Men glem nu den latterlige lille forskel. Og se på at et skifte nu vil koste 50-70000kr

    De er først hentet ind om 300000km


  • #14   4. okt 2014 ja...for ik at tale om hvad dieslen koster extra i værkstedsregninger

  • #15   4. okt 2014 Det lyder som om du er ved at lave en RIGTIG dårlig forretning.

  • #16   4. okt 2014 #13
    nu var det nu mere for at opklare hvor dine ejerafgift tal kom fra da de var helt skæve på de km/l der er skrevet i dit indlæg smiley

    og kunne ikke være mere enig i at en udskiftning nu ville være en økonomisk katastrofe.


  • #17   4. okt 2014 Kører din RIO Ikke 22 km/l !?!!?!?!!?!!?!

    Tænk dig lige om..


  • #18   4. okt 2014 husk også lige på hvor meget billigere din kia rio bygget af koreaner med lang garanti bliver i vedligeholdelse kontro sådan en defekt tysk bil

  • #19   4. okt 2014 lige for at afklare lidt af jeres spørgsmål

    jeg har kigget på polo1,4 TDI BM - 75 HK van udgave til 137.000kr

    hvis jeg bliver tilbudt 95-100.000kr for min kia rio, er det en ca bytte pris på 37.000kr.

    jeg køre igennemsnit 1100-1200km pr.uge og tanker for 800kr. rio'en køre jeg ekstremt pænt i, og går ca 18km/l, hvor imod en polo tdi er opgivet til 32.3km/l

    32uger x 800kr i benzin giver 25600kr
    32uger x 400kr i diesel giver 12800kr

    ergo en besparelse alene i diesel på 12800kr

    dertil kommer som sagt vægtafgift etc. men jeg skal som sagt have bilen i mange år som pendler bil

    umiddelbart i mine øjne kan difference til et diesel skift tjene sig hjem på et par år..



  • #20   4. okt 2014 Hvorfor tror du poloen kører det den er opgivet til når du ikke kan få kia ´en til det ??

  • #21   4. okt 2014 regn med måske 25 km/l i den polo..

    men kort sagt.

    Du køre ned, spørger hvad han vil gi for din kia, det beløb skal indbetales på dit lån, skylder du stadig på din kia, skal du indbetale det. bagefter skal du så give en ny udbetaling på den polo. dette er måde hvis du har lånt via. forhandleren.

    Hvis du har lån i banken, ringer du og snakker med dem... så er der nok en større chance for at det kan lade sig gøre, selv om du ender med rest gæld på din kia.


  • #22   4. okt 2014 var det ikke bedre at bytte din rio benziner til en rio diesel så?



  • #23   4. okt 2014 1200 km

    66,6 liter benzin a 12 kr, 800 kr.

    48 liter diesel a 11 kr, 528 kr.

    Vægt afgift for Rio: 580 kr årligt
    Vægtafgift for polo: 5600 kr årligt.

    32 uger a 800 kr + 580 vægtafgift = 26180 kr.
    32 uger a 528 kr + 5600 vægtafgift = 22496 kr.


    Så har du slet ikk overvejet, at KIA kører med 7 års garanti, hvor VW er afsindig latterlige til at få til at udføre noget som helst på garantien de 2 år.




  • #24   4. okt 2014 #19
    arbejder du kun 32 ud af 52 uger om året?


  • #25   4. okt 2014 hvis du har et gammelt lån i kiaen, så skal det indfries og nyt oprettes i poloen = nye dyre oprettelsesomk. som ik er fradragsberettiget... den eneste der tjener på dit regnestykke, er forhandleren af poloen.


  • #26   4. okt 2014 anden

    arh.. det er løgn... de selskaber der skal finansere tjener også godt smiley


Kommentér på:
Ny bil i byt hos forhandler

Annonce