1.394 visninger
|
Oprettet:
Alfa 156 {{forumTopicSubject}}
Jeg står og rigtig gerne vil købe en 156. Sw. Men hvilken størrelse motor er den bedste.? Håber i kan hjælp mvh. Mikkel
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 125
Mvh. David
aug 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 8
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 125
aug 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 8
Tak og god aften til dig. Mvh. Mikkel
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 125
Mvh. LoneStar.
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 144
Men de 2,4'ere er der så ikke så mange af
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
1,8 og 2,0 har noget tynde cylindervægge og en tendens til at knække knæene.
2.5 er en genial motor, kan ikke helt genkende til dem der siger den har problemer ud over hvad alle andre også har
1.9 og 2.4 skal man beregne den ekstra afgift på bilen samt forsikring. De er lidt smådyre og har en fandens tendens til at sode til fordi folk har kørt dem forkert.
Men ud over det kører de nu ganske fint.
feb 2011
Følger: 18 Følgere: 31 Biler: 11 Emner: 122 Svar: 1.122
https://www.youtube.com/watch?v=MMLQWvIS9vw
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.163
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
maj 2012
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 219
Min erfaring er at på 1,6 og 2,0 er der ikke den store forskel i bensin forbruget da man har mommentet i 2,0 træder man ikke så hårdt på pedalen som man gør i 1,6 med det resultat at 1,6 bruger næsten det samme(men man køber heller ikke en alfa pga bensin øko)
Hvis det er en sw du er ude efter ville jeg kigge efter minimum en 1,8 symes personlig 1,6 er lige lille nok
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 5 Emner: 83 Svar: 543
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
Men de har fået et rygte om at de konstant går i stykker, hvilket er en gang pis. De går ikke mere i stykker end alle andre biler.
MEN: Når det er sagt har de en svaghed med rust enkelte steder som er lidt uheldige, men holder du bare øje med det er der intet problem.
dog er 1,8 og 2,0 lige lidt tyndhudet omkring cylindervæggene så lad dem blive varme osv. før du tæsker dem.
og så er de meget følsomme overfor at de skal have korrekt olie og det skal helst skiftes ca. 5000km før der står i service bogen, ellers kæntrer de sgu.
Men hvis man bare holder de småting ved lige så er der sgu ikke mere galt med en alfa end en hvilken som helst anden bil.
hvis den lyder som en diesel er det nok knastforstilleren og hvis den lyser i "sprungen pære" lampen men alle pærer fungerer, så er det bare ir eller et bøjet stik oftest i hvert fald.
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 5 Emner: 83 Svar: 543
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.163
feb 2011
Følger: 18 Følgere: 31 Biler: 11 Emner: 122 Svar: 1.122
Tog alle de resterende gode dele og satte på en almindelig 156 som jeg kort efter solgte til fordel for en nyere Mazda 6 - Hvilket jeg fortrød (ikke at mazdaén er en dårlig bil, kører bestemt fortrinligt, det er bare ikke en Alfa). Er nu på jagt efter en 159.
Udover den som brændte, hvilket skyldtes at tidligere ejer havde fumlet med nogle ledninger til noget stereo tror jeg. Skal du være obs på følgende. :
Altid den rette olie, og skift hellere for tit end for sent. TS Moteren er meget følsom, men kører som en drøm.
Tandrem. Kan ikke tåle at gå over interval, skift hellere som med Olien for tidligt end for sent.
Luftmassemåleren er kendt for at gå i udu. Skiftede på begge mine. Du får advarslerne ved at den går ujævnt lige efter opstart, senere kan bilen ikke starte med varm motor osv. Koster ca. 1.000 dkr. og tager 2 min at skifte.
Styrtøjet er Alfa´s styrke, men også svaghed find en der har fået skiftet div. arme indfor rimelig tid.
Og så rust ! Tjek bilen i C området, foran og bag baghjul. samt paneler.
Er disse ting iorden er du sikret den reneste køreoplevelse som ikke manfe andre biler kan matche. (ihverfald min mening).
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 5 Emner: 83 Svar: 543
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
Men ja, du kan aldrig vide dig sikker på at det folk fortæller dig i en privat handel er sandt, det er ulempen, men bilerne er også billigere end ved en forhandler netop derfor.
Som Bimbo siger (egentlig sejf at en pige kan sine lektier, thumbs up! og endnu en for at have haft en GTA)
Og som der bliver sagt, alfa'en har en fortrinnelig styreegenskab, bedre end bmw'en som jeg ellers sværger til er den bedste bil i sin klasse i mange sammenhæng.
Skulle jeg køre trackdays, blev det i en GTA'er. Drift i en BMW.
Men ja, arme og div. sliddele er heldigvis ingen stor bet så dem kan du jo bare skifte når du får bilen (1: den er ofte billigere i indkøb og 2: du ved hvad der er skiftet og hvornår)
Køb den, skift olien og tandram, så er du helt sikker, det er ikke en stor udgift, men igen så er du sikker på hvad du har.
luftmassemåleren er som på bmw'en sårbar men mega let at skifte.
Og mangler du alfa dele har jeg 3/4 bil ophugget og tørt opbevaret
Men hvis du er usikker på privat handel, tag en ven der ved noget om det med. Så har du en der kan mærke om styrtøjet er ok og om motoren lyder sund.
Du er velkommen til at skrive til mig hvis det er du har spørgsmål.
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 5 Emner: 83 Svar: 543
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 125
-Lone Star.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 13
Tror I stiller lidt for store krav til 15-20 år gamle Alfaer. Pris og kvalitet følges som bekendt ad.
Alfa 156